Dank je Sayyadina, je bent werkelijk een zegen, voor ons. Waar zouden we zijn zonder jou?
Maar wat zal er ditmaal uit de Axotltank komen? De vorige keer kwam er een drastish veranderde Phalanx tevoorschijn.
*wacht het resultaat niet geduldig af, hij vertrekt naar zijn kamer waar hij op een papiertje iets af kruist, nu alleen nog die berg en we zijn weer helemaal de oude. Mischien heeft de nieuwe Phalanx daar wel een oplossing voor dat probleem?
quote:Herne merkt dat er een heleboel mensen op fok zitten waar hij wel mee kan praten
Wilgje zei:
*Doe wat gij wilt, maar schaadt geen.*Alles wat gij doet zal drievoudig bij u terugkeren.
jaja we kunnen wel zien dat de mensen naar "the Craft" hebben gekeken.
weet iemand of het afnemende maan is geweest?Ik moet nog een probleempje oplossen met iemand die mij een beetje tegenwerkt...
*Cough, verslik...
The Craft is een butt-film...
Het is nu trouwens afnemende maan, Zaterdag was ze vol.
Geen domme dingen doen he?
woohoooo ik ga me alvast voorbereiden!!!
*Lacht als een bezeten maniak
maar ff serieus, ik ga, als het goed is, schaduwboksen... weet je wat dat is? Iets tegen lastige collegas...
blahahaaa hadden al die mensen op de middelbare school dan toch gelijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Cairon op 13-12-2000 10:48]
Twiet is een beetje verdrietig bij het verlies van Phalanx
het zal niet lang meer duren, maar ik vraag me af wat er deze keer uitkomt
*Kijkt naar de Axotltank, langzaam gaat deze open en stapt een nieuwe Ghola PhalanX eruit. Plechtig overhandigt hij een gele kubus aan PhalanX en vraagt hij met een donkere stem: "Wie ben je?"
*Cairon ziet hoe PhalanX terug probeert te denken aan zijn vorige leven, en terwijl hij in zijn geheugen spit naar aanwijzingen over zijn verleden begint de kubus te gloeien. Wie hij was is hem terug gegeven. Cairon legt uit wat er gebeurd is in die tijd dat PhalanX dood was en legt hem meteen uit waarom de kubus zo snel moest worden gebruikt. Zijn nieuwe persoonlijkheid moest nog zo jong mogelijk zijn, zo onontwikkeld als het maar zijn kon. Anders zou die persoonlijkheid blijven spoken op de achtergrond van PhalanX's bewustzijn en het misschien op den duur overnemen.
Er straalt zowel licht als warmte van de gele kubus af en langzaam aan wordt hij kleiner. Binnen enkele minuten is de kubus compleet verdwenen en staat PhalanX droog naar Cairon te staren.
De kubus verlichtte zijn donkerste moment en gaf hem zijn identiteit terug.
[Dit bericht is gewijzigd door Cairon op 13-12-2000 16:32]
Het lijkt wel alsof...alsof...alsof ze Phalanx voelt?? Dat kan toch niet??
De elfengodin besluit op zoek te gaan naar iemand die haar hier meer over kan vertellen en stapt weer op de rug van Gandalf.
Gevieren vliegen ze weer weg.
Ik voel me goed, hernieuwd, vol met frisse moed. Maar er is veel veranderd. We hebben eindelijk een tweede kans gekregen.
Killer Tweety, om mijn dankbaarheid aan te tonen heb ik voor jouw een klein geschenk.
*plechtig overhandigt Phalanx een kleine mechanisch zangvogel.
Misschien leuk voor Twigger? Dit vogeltje kan een betoverend mooi liedje fluiten/zingen, het is een nachtegaal. Gegarandeerd dat het langer dan 100 jaar meegaat. Je moet hem alleen wel opwinden met dit sleuteltje.
*Phalanx overhandigt een klein gouden sleuteltje aan Tweety waarmee ze het vogeltje kan opwinden en af laten spelen. Het ziet er zo onschuldig en klein uit, en de muziek die er uit het vogeltje komt is werkelijk war wonderschoon, een echte nachtegaal zou nog jaloers worden. Na het geven van zijn cadeautjes gaat Phalanx weer aan het werk, hij heeft zijn oude plannen nooit kunnen afmaken. Hevig gaat hij aan de slag met allerlei mechanische componenten...
Aan Cairon geeft hij een exacte kopie van het vogeltje. Het mooiste geschenk is vaak complex maar simpel tegelijk. Het komt rechtstreeks uit het hart.
*Zijn werk is af. Het ijzige gezicht kijkt een tweede maal neer op het hele complex. De aanpassingen zijn allemaal doorgevoerd en dit maal heeft PhalanX zelfs een paar extraatjes ingebouwd. Niets zal zijn veiligheid in dit complex nog in gevaar kunnen brengen. Aanvallen van buitenaf zijn vrijwel onmogelijk geworden. Op een tafeltje in een van de kamers staat een heel legertje van mechanische vogeltjes. Ze zijn allemaal stil...
waar komen die in Leto's naam vandaan?
*PhalanX kijkt naar het ijzige gezicht en beseft dat het systeem nu al werkt, of de creatie van dit kleine legertje zangvogeltjes een kinderziekte is of juist met opzet is onbekend. Het baart Phalanx wel enige zorgen voor de toekomst, wat nu als zijn werk een eigen leven begint te leiden...? Het is een verandering in de lucht, hij voelt het, er is iets mis met Cairon. Het komt onverwacht.
ik laat mijn werk niet in gevaar komen omdat die dwaas zo nodig zijn eigen plan voor de toekomst wil trekken.
Wat hij nu ook meemaakt, het zal een goede les voor hem zijn.
Ik wil dat die vogeltjes naar iedereen op dit eiland worden verstuurd. Laat ze een vrolijk liedje zingen.
Allemaal op hetzelfde moment, hetzelfde liedje.
welk liedje? Hmmm goede vraag... "Mombi's Hall of Heads" lijkt me wel een leuk melodietje is vrolijk snel en ongelofelijk simpel.
Ik denk niet dat iemand het op het eiland kent, maar dat is niet relevant.
*Phalanx knikt eens naar het gezicht, er is geen reactie. Als Leto toch eens wist wat zijn dienaar had geschapen... het staat regelrecht in strijd met de uitkomst van de Butlerse Jihad...
Phalanx?? Ben je daar?? Ik wilde je wat vragen over Cairon....
[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 19-12-2000 09:04]
Je had vragen over Cairon, ik denk dat ik die wel kan beantwoorden.
*PhalanX bekijkt Equilan van top tot teen en loopt dan een rondje om haar heen. Hij gaat met zijn rug naar haar toe staan terwijl hij bezig is met iets in zijn handen.
[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 18-12-2000 14:32]
Diep van binnen grijnst hij, hij weet in iedere vezel van zijn lichaam dat hij ook dit zal overleven. Phalanx laat hem niet stikken. Waarom is hij anders naar deze plek gebracht!?
Hij is gered. En hij zweert dat Equilan zal boeten voor wat zij hem heeft aangedaan.
Hoe gaat het met je?? Ik heb je bijna niet meer gesproken na alle verwikkelingen van de afgelopen tijd.
Wat ik wilde weten is, hoe is het met Cairon?? *Equilan staart naar de grond en draait ongemakkelijk met haar voet kuiltjes in het zand.
Ik ben stom geweest, heb me laten meeslepen door de omstandigheden....mag ik het je uitleggen??
Er was ingebroken bij Jojogirl in de supermarkt. De dief had massa's alcohol en haar ring gestolen.
Toen we op onderzoek uitgingen vonden we gele pilletjes, volgens Hoekie waren dat pilletjes om een geslachtsverandering te ondergaan. De pilletjes zaten in een doosje, waarvan er meerdere op het eiland verspreidt zijn.
Toen wij aan het vergaderen waren over het hoe en waarom en wat nu te doen, kwam Cairon plotseling langs. Hij leek van alles te weten over die pilletjes, maar toen wij hem er naar vroegen deed ie nogal moeilijk en geheimzinnig, wat heet, hij werd zelfs nogal boos en voelde zich bedreigd.
In een opwelling heb ik hem zo'n pilletje gegeven....en wat er toen gebeurde, nouja dat weet je zelf ook....
Mijn vraag is dus, hoe is het met Cairon nu?? En weet jij wat meer van die doosjes??
En dat zangvogeltje dat ik heb gekregen.....eerlijk gezegd klinkt het net niet helemaal zuiver....wat is dat voor cadeautje??
Ik kan niet al je vragen beantwoorden, ik moet eerst meer informatie hebben over de situatie.
Die cadeautjes zijn van Cairon, niet van mij. De mechanische vogeltjes, die zijn wel van mij. Onzuiverheden in mijn mechanische vogeltjes bestaan niet. Ze zijn perfect. Je moet ze alleen wel goed opwinden.
Zoek niet achter ieder cadeau, dat je van ons krijgt, gevaar. Ondankbaarheid wordt ook beloond, maar je zult met die beloning allerminst tevreden zijn.
Over Cairon zelf kan ik kort zijn. Hij zal het einde van deze week niet halen, daar zal ik persoonlijk voor zorgen.
Maar vertel mij eens, waar waren jullie precies over aan het vergaderen? Ik ben namelijk niet achterlijk, ik weet goed dat niemand op dit eiland ons vertrouwt en dat zodra het mogelijk is de schuld op ons wordt geschoven.
Zeg eens eerlijk, waren jullie niet aan het vergaderen over... ons of moet ik zeggen... samenzweren tegen ons?
[Dit bericht is gewijzigd door PhalanX op 19-12-2000 15:48]
Phalanx, ik ben er van uit gegaan dat wij gewoon met elkaar kunnen praten, dat er geen rare dingen meer spelen tussen ons. Ik wil je vertrouwen, dat kan toch??
Het spijt me hoe het gelopen is met Cairon, maar ik moet zeggen dat ik het een prettig idee vind dat jij hem hebt meegenomen. Maar weet je zeker dat hij het eind van de week niet zal halen...is dat echt nodig??
[edit aanvulling]
Phalanx, die vergadering was dus niet speciaal om samen te zweren tegen jullie....dat is nu duidelijk toch?? Het ging ons om die inbraak op te lossen en achter de betekenis van die geheimzinnige doosjes met pilletjes te komen....
[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 19-12-2000 16:09]
Ja het is nodig, Cairon zal het einde van deze week niet halen en dat is al een vastaand feit. Hij is een gevaar voor het hele eiland, ik reken met hem af op mijn manier. Trouwens ik denk dat een offer ons allemaal wel goed zal doen. Cairon's dood kan het begin zijn van een betere relatie tussen ons en de rest van het eiland.
Ik wied gewoon het onkruid.
Ik hoop echt dat onze verstandhouding beter wordt, al had ik dat eigenlijk al verwacht na ons vorige avontuur. Ik kreeg sterk de indruk dat je voor je mede-eilandbewoners ging kiezen....maar dat is zo vreemd afgelopen...
Goed, nog bedankt voor je geschenk, het vogeltje. Als ik thuis ben zal ik het een mooi plaatsje geven en het beter opwinden.
Ik ga nu weer, maar kom snel weer langs!!
Hij staat even stil voor de spiegel en bekijkt het mes dat hij bij zich draagt in de spiegel. Na een kleine hoeveelheid tijd te hebben opgeofferd aan het doelloos staren naar het spiegelbeeld zet hij zijn reis verder.
Hij komt aan bij de deur van Cairon.
Daar ligt hij dan op het bed, hulpeloos en zwak. De kunstenaar bekijkt zijn canvas en hoe eerloos het beest dat er voor hem ligt ook is, een snelle dood is zijn lot...
een snelle dood is zijn beloning.
Je hebt toch wel een plan, *kuch* je laat me hier toch niet sterven? ik kan je nog zo veel bieden. *kuch*
Ik zal het nooit meer doen.
*Cairon kijkt smekend naar PhalanX
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |