Hier dient zich een unieke kans aan om dat waar te maken.
TILBURG - De Nederlanders zijn massaal tegen deelname van Nederland aan een nieuwe Golfoorlog. Dat blijkt uit een onderzoek van CenterData, een onderzoeksinstituut dat verbonden is aan de Universiteit van Tilburg en de Universiteit van Amsterdam.
Ruim 72 procent van de ondervraagden is tegen een aanval als de Verenigde Naties (VN) een mandaat geven. Zonder VN-mandaat is zelfs 89 procent van de bevolking tegen. Er werden 2259 mensen van 16 jaar en ouder geënquêteerd.
CenterData vroeg ook wat de mensen vinden van een zelfstandige aanval van de Verenigde Staten op Irak. Zonder mandaat is 87 procent van de ondervraagden tegen, met mandaat is 58 procent tegen.
Over de beweegredenen van de Verenigde Staten om Irak aan te vallen heeft de Nederlander ook een duidelijke mening. Ruim 86 procent denkt dat het Amerika gaat om het veiligstellen van de olietoevoer.
quote:MOEHAHA!!
Op maandag 27 januari 2003 17:16 schreef Boosoog het volgende:
Over de beweegredenen van de Verenigde Staten om Irak aan te vallen heeft de Nederlander ook een duidelijke mening. Ruim 86 procent denkt dat het Amerika gaat om het veiligstellen van de olietoevoer.
quote:Ik ben niet tegen een oorlog. Dat heb ik al vaak genoeg gepost. Ik zie liever vandaag dan morgen een goedgerichte actie tegen Saddam Hoessein.
Op maandag 27 januari 2003 17:09 schreef sp3c het volgende:
dan snap ik niet waarom je nog tegen een oorlog bent ...
Maar als de VS als reden opgeeft dat Irak massavernietigingswapens heeft, dan verwacht ik wel dat ze die of gebruiken of gevonden worden door inspecteurs.
Gaat het de VS om het uitschakelen van een bloeddorstige tiran die z'n bevolking bruut onderdrukt dan verwacht ik niet dat de VS zover gaat om tien keer zoveel doden te veroorzaken door zelf massavernietigingswapens in te zetten.
quote:ik hoor bij die 86%. Overtuig me eens van het tegenovergestelde.
Op maandag 27 januari 2003 17:31 schreef logisnack het volgende:[..]
MOEHAHA!!
Valt me nog tegen dat zo'n groot deel van nederland zo dom is
Denken ze nou ECHT! dat dit amerika om olie gaat?
Wat een lol
quote:Was gisteren een docu over op de BBC, zeker niet gezien, als die herhaald word moet je hem zeker kijken ik geloof dat hij "7 way's to topple Saddam heten".
Op maandag 27 januari 2003 18:29 schreef Ulx het volgende:[..]
Ik ben niet tegen een oorlog. Dat heb ik al vaak genoeg gepost. Ik zie liever vandaag dan morgen een goedgerichte actie tegen Saddam Hoessein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |