abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8136433
De politieke partijen vinden toch dat zij meer moeten luisteren naar wat er onder het volk leeft ?

Hier dient zich een unieke kans aan om dat waar te maken.

TILBURG - De Nederlanders zijn massaal tegen deelname van Nederland aan een nieuwe Golfoorlog. Dat blijkt uit een onderzoek van CenterData, een onderzoeksinstituut dat verbonden is aan de Universiteit van Tilburg en de Universiteit van Amsterdam.

Ruim 72 procent van de ondervraagden is tegen een aanval als de Verenigde Naties (VN) een mandaat geven. Zonder VN-mandaat is zelfs 89 procent van de bevolking tegen. Er werden 2259 mensen van 16 jaar en ouder geënquêteerd.

CenterData vroeg ook wat de mensen vinden van een zelfstandige aanval van de Verenigde Staten op Irak. Zonder mandaat is 87 procent van de ondervraagden tegen, met mandaat is 58 procent tegen.

Over de beweegredenen van de Verenigde Staten om Irak aan te vallen heeft de Nederlander ook een duidelijke mening. Ruim 86 procent denkt dat het Amerika gaat om het veiligstellen van de olietoevoer.

pi_8136723
quote:
Op maandag 27 januari 2003 17:16 schreef Boosoog het volgende:

Over de beweegredenen van de Verenigde Staten om Irak aan te vallen heeft de Nederlander ook een duidelijke mening. Ruim 86 procent denkt dat het Amerika gaat om het veiligstellen van de olietoevoer.

MOEHAHA!!
Valt me nog tegen dat zo'n groot deel van nederland zo dom is
Denken ze nou ECHT! dat dit amerika om olie gaat?
Wat een lol
  Overall beste user 2022 maandag 27 januari 2003 @ 18:29:58 #253
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8137766
quote:
Op maandag 27 januari 2003 17:09 schreef sp3c het volgende:
dan snap ik niet waarom je nog tegen een oorlog bent ...
Ik ben niet tegen een oorlog. Dat heb ik al vaak genoeg gepost. Ik zie liever vandaag dan morgen een goedgerichte actie tegen Saddam Hoessein.

Maar als de VS als reden opgeeft dat Irak massavernietigingswapens heeft, dan verwacht ik wel dat ze die of gebruiken of gevonden worden door inspecteurs.
Gaat het de VS om het uitschakelen van een bloeddorstige tiran die z'n bevolking bruut onderdrukt dan verwacht ik niet dat de VS zover gaat om tien keer zoveel doden te veroorzaken door zelf massavernietigingswapens in te zetten.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 januari 2003 @ 18:39:21 #254
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_8137923
quote:
Op maandag 27 januari 2003 17:31 schreef logisnack het volgende:

[..]

MOEHAHA!!
Valt me nog tegen dat zo'n groot deel van nederland zo dom is
Denken ze nou ECHT! dat dit amerika om olie gaat?
Wat een lol

ik hoor bij die 86%. Overtuig me eens van het tegenovergestelde.
pi_8137986
quote:
Op maandag 27 januari 2003 18:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen een oorlog. Dat heb ik al vaak genoeg gepost. Ik zie liever vandaag dan morgen een goedgerichte actie tegen Saddam Hoessein.

Was gisteren een docu over op de BBC, zeker niet gezien, als die herhaald word moet je hem zeker kijken ik geloof dat hij "7 way's to topple Saddam heten".
pi_8138011
vol
pi_8138020
nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')