KutLPF ook...
Echt absoluut geen idee wat ik wil stemmen, alleen een paar partijen waarop ik absoluut NIET wil stemmen. Doe ik Stemwijzer ofzo, dan komen juist die partijen bovenaan te staan.
Ik ben de blanco stem nu maar aan het overwegen Maar dat vind ik eigenlijk ook maar een flauwe uitvlucht. Blind een knopje indrukken is ook een optie
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 20-01-2003 13:38]
quote:Nee, omdat zij zo niet met elkaar kunnen samenwerken
Op maandag 20 januari 2003 13:35 schreef F1908 het volgende:
kutlpf? geef je nou de schuld aan de lpf omdat jij geen keuze kunt maken?
quote:Chrisje, wil maar een ding tegen je zeggen... VVD blauw, staat ook bij jou!
Op maandag 20 januari 2003 13:32 schreef ChrisJX het volgende:
Nog maar 2 dagen en ik weet nog steeds niet op welke partij ik wil stemmen!
Ik twijfel tussen 2, maar ik heb gewoon geen zin om me er echt heel erg in te verdiepen. Verkiezing is leuk, maar niet 2 keer binnen een half jaar! Oid...
Maar ik wil wel echt stemmen en niet zomaar iets indrukken...KutLPF ook...
Hope it helps!
quote:stem dan blanco ofzo, als je geen keuze kan maken
Op maandag 20 januari 2003 13:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nee, omdat zij zo niet met elkaar kunnen samenwerken
en er daardoor dus nu alweer verkiezingen komen!
quote:Yep VVD, zalm is tenminste fatsoenlijke econoom.
Op maandag 20 januari 2003 13:39 schreef ToBe het volgende:[..]
Chrisje, wil maar een ding tegen je zeggen... VVD blauw, staat ook bij jou!
Hope it helps!
quote:Blanco is dus stemmen op de grootste partij ofwel CDA..
Op maandag 20 januari 2003 13:39 schreef F1908 het volgende:[..]
stem dan blanco ofzo, als je geen keuze kan maken
quote:Een blanco stem is een stem voor iedereeen en voor niemand. Het telt gewoon niet mee. Dan kan je net zo goed niet stemmen en thuis blijven.
Op maandag 20 januari 2003 13:43 schreef Kogando het volgende:[..]
Blanco is dus stemmen op de grootste partij ofwel CDA..
quote:Groenlinks heeft tenminste een echt ideaal, het pvda net als het cda niet. Stem goed links of goed rechts. Maar dat centrum gedoe van "ik wil niet ja maar ook niet nee zeggen" is echt om te kotsen.
Op maandag 20 januari 2003 13:44 schreef krijg064 het volgende:
Ben de laatste drie dagen ook aan 't twijfelen geslagen. Wilde gewoon PvdA stemmen (net als altijd eigenlijk), maar nu neig ik zo af en toe naar Groen Links.
quote:Als je blanco stemt, stem je op de grootste uiteindelijk.. das toch logisch.
Op maandag 20 januari 2003 13:43 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Een blanco stem is een stem voor iedereeen en voor niemand. Het telt gewoon niet mee. Dan kan je net zo goed niet stemmen en thuis blijven.
quote:dat is een fabel, dat is al jaren niet meer zo.
Op maandag 20 januari 2003 13:46 schreef Kogando het volgende:
Als je blanco stemt, stem je op de grootste uiteindelijk.. das toch logisch.
quote:precies !
Op maandag 20 januari 2003 13:47 schreef Aambei het volgende:[..]
dat is een fabel, dat is al jaren niet meer zo.
ik twijfel ook nog....tussen VVD en CDA........
quote:Nee dat is niet logisch.
Op maandag 20 januari 2003 13:46 schreef Kogando het volgende:[..]
Als je blanco stemt, stem je op de grootste uiteindelijk.. das toch logisch.
Stel er stemmen 5 mensen op 3 partijen.
Partij A krijgt 2 stemmen
Partij B krijgt 2 stemmen
Partij C krijgt 1 stem
Dan stemt er nog iemand blanco
Dan is het nog steeds zo dat partij A 2/5 van de zetels krijgt. B 2/5 van de zetels krijgt. En C 1/5.
Dus neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die stem gaat niet naar de grootste, hij wordt gewoon niet meegeteld.
quote:*zucht*
Op maandag 20 januari 2003 13:47 schreef Aambei het volgende:
dat is een fabel, dat is al jaren niet meer zo.
Ik bedoel indirect.. Als je met 6 mensen stemt op 2 partijen. Er stemmer er 3 op partij1, 2 op partij2 en 1 stemt er blanco. Dan zal partij1 het grootst zijn. En dat is mede dankzij de blanco stemmer, want als die op partij2 had gestemt had partij1 niet het grootst geweest..
Snap je nou wat ik bedoel?
quote:Welkom in The Real World, de echte wereld, waar je niets krijgt als je er niet iets voor wilt doen.
Op maandag 20 januari 2003 13:32 schreef ChrisJX het volgende:
Nog maar 2 dagen en ik weet nog steeds niet op welke partij ik wil stemmen!
Ik twijfel tussen 2, maar ik heb gewoon geen zin om me er echt heel erg in te verdiepen. Verkiezing is leuk, maar niet 2 keer binnen een half jaar! Oid...
Maar ik wil wel echt stemmen en niet zomaar iets indrukken...
Wat een onzin loop jij te spuien. De verkiezingstijd is de enige tijd waar je mening er ECHT toe doet, hoewel het misschien niet veel zal veranderen. En juist DAN wil jij er geen moeite voor doen!
Ik zal het uitleggen: als jij je politieke mening met je vriendjes bespreekt, denk je dan echt dat dat iets uitmaakt? Bij het stemmen maakt jouw mening over Nederland meer uit dan het ooit zal uitmaken.
Hou je dus niet bezig met het spuien van je mening in de ruimte, maar stem gewoon en doe dat gefundeerd.
Met andere woorden: als je nu nog niet weet waar je op wilt gaan stemmen, dan wordt het HOOG tijd om er eens wat moeite in te steken.
Aan die waardeloze mensen die X jaar niet gestemd hebben, ineens de kriebels krijgen en aan de hand van wat TV beelden een week voor de verkiezing beslissen hun stem aan de eerste de beste populist zonder verkiezingsprogramma weg te geven hebben we de LPF te danken.
Er zijn wel meer partijen voor verandering hoor, alleen gebruiken die een partijprogramma om te vertellen wat ze willen doen, niet een leesboek en wat TV spotjes.
quote:Goede reden om geen LPF te kiezen, zeg. Ja, jij komt er echt wel.
Op maandag 20 januari 2003 13:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nee, omdat zij zo niet met elkaar kunnen samenwerken
en er daardoor dus nu alweer verkiezingen komen!
De LPF is de oorzaak van de afgelopen kabinetval. Maar heb jij voor deze verkiezingen al uitgevonden wat ze willen? Of stem jij nu gewoon niet op de LPF omdat ze in het verleden stom gedaan hebben?
Zoek het uit, GVD. Ga niet een beetje zitten raden op wie je moet stemmen. Heb jij geen eigen mening!? Sjeezus. Hoe denk je aan een eigen mening te komen als je niets leest?
Ik erger me dood aan dit soort instellingen. Bah. Ik reageer al niet meer. Stem gewoon niet, dan is jouw stem tenminste ongevaarlijk.
quote:Een blanco stem is een geldige stem en wordt dus wel meegeteld bij de bepaling van de kiesdeler. En de kiesdeler bepaalt weer hoeveel zetels er naar elke partij gaan. Sinds de komst van de stemcomputer is het trouwens niet meer mogelijk een ongeldige stem uit te brengen.
Op maandag 20 januari 2003 13:50 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Nee dat is niet logisch.
Stel er stemmen 5 mensen op 3 partijen.
Partij A krijgt 2 stemmen
Partij B krijgt 2 stemmen
Partij C krijgt 1 stemDan stemt er nog iemand blanco
Dan is het nog steeds zo dat partij A 2/5 van de zetels krijgt. B 2/5 van de zetels krijgt. En C 1/5.
Dus neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die stem gaat niet naar de grootste, hij wordt gewoon niet meegeteld.
quote:Ik mag overigens met het potlood stemmen. Dus moet ik eigenlijk wel van de gelegenheid gebruik maken door een ongeldige stem uit te brengen.
Op maandag 20 januari 2003 18:44 schreef Light het volgende:[..]
Een blanco stem is een geldige stem en wordt dus wel meegeteld bij de bepaling van de kiesdeler. En de kiesdeler bepaalt weer hoeveel zetels er naar elke partij gaan. Sinds de komst van de stemcomputer is het trouwens niet meer mogelijk een ongeldige stem uit te brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |