abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7993342
Dag mensen,

Een ding is zeker de oorlog tegen irak komt. We kunnen er niet onderuit. Bush z'n wil is wet! helaas maar waar! Ook al zullen er gee verboden wapens gevonden worden, bush zorgt er voor dat hij oorlogje kan spelen. Het enige waar het om gaat is de olie die daar te vinden is. Als je terug kijkt in de geschiedenis zul je ditzelfde motief terug vinden. Zelfs nog heel recentelijk: De oorlog tegen afghanistan. We denken allemaal dat het alleen een gevolg is van de aanslagen op 11/9, maar er zat meer achter. Amerika wil al sinds jaren lang een pijpleiding aanleggen. Dwars door afghanistan heen. Was 11/9 er niet geweest(was het maar zo, maar dat ter zijde), was dit armoedige land alsnog plat gebombardeerd. De plannen lagen al jaren klaar. Zelfs onder Clinton. De taliban belemmerde de aanleg van de pijpleiding. Dus het kwam heel goed uit dat al'qaida zich bevond in Afghanistan.

Wederom in 2003 gaat het weer om de olie. Maar wat ik me nu afvraag zal de oorlog tegen irak een ontketening zijn van WOIII??????????
Het westen tegen de islam??? Om eerlijk te zeggen, ben ik van mening dat de dag dat Bush president werd de dag van de ontketening van WOIII was.

zondag 19 januari 2003 @ 20:59:31 #2
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7993406
Nope.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7993409
Irak en Islam hebben weinig met elkaar te maken.
pi_7993421
zo jij had inspiratie
  zondag 19 januari 2003 @ 21:00:28 #5
16733 blade182
Guess what I don't give a
pi_7993429
We want no WAR!!
How about a nice warm cup of SHUT THE FUCK UP!
  zondag 19 januari 2003 @ 21:00:43 #6
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7993433
Ik geloof niet dat de oorlog tegen Irak de ontketening van WO III zal betekenen.

Waar ik wel bang voor ben is dat er tijdens deze oorlog andere oorlogen ontstaan omdat de VS alleen maar gefocussed is op Irak.

Concreet dus ... ik denk dat de kans aanwezig is dat China nu Taiwan eens aanpakt

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_7993452
Err.. 10 jaar geleden werd de golf oorlog toch ook geen wereldoorlog?
Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
  zondag 19 januari 2003 @ 21:01:58 #8
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_7993472
WOIII?

Neuh, ik denk het niet. En wat wilde je er anders tegen doen? De mens is nu eenmaal een oorlogszuchtig wezen. Laten we hopen dat er over een week aliens voor de deur staan. Dan kunnen we die afslachten ipv elkaar.

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  zondag 19 januari 2003 @ 21:02:17 #9
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7993482
Het gaat niet om olie. Onzin.

Irak & de U.S. of A. zijn beter af als er geproduceerd en ge-exporteerd werd in en door Irak.

J.

pi_7993506

Misschien worden er geen "WMD's" gevonden omdat je ze best makkelijk kan verstoppen in Saddam's zandbakje,..?

Maarre waarom zou het WO3 zijn, je zegt "het is WO3" en daarna begin je te leuteren over olie? Yup er gaan veel dooie vallen, en economie wordt kut..Maar WO3 (als in einde van de wereld) kom op.

pi_7993509
Concreet dus ... ik denk dat de kans aanwezig is dat China nu Taiwan eens aanpakt
[/quote]

Dus zal er een kettingreactie ontstaan net als WO I en II. Begon de WO I niet met de moord in sarajevo? Daarna ontstond ook een kettingreactie net als in WOII

pi_7993532
mmmm ik weet het niet zullen wel ernstige dingen gebeuren want Saddam weet tog dat Amerika door blijft gaan tot ze hem hebben en aangezien hij tog al weet dat hij in Hel komt als die dood gaat dus heeft hij nix te vrezen en zal hij denk ik Israel helemaal plat bombarderen voor die wordt vermoordt.
pi_7993574
Ik denk het ook niet.. want de NAVO mag normaal gezien alleen ingrijpen in geval van defensie (alser landen worden aangevallen die bij de NAVO horen) dus dit kan alleen als Irak Amerika of een ander vanuit het verband gaat aanvallen.... en dit betwijfel ik... dus er zou al steun moeten komen voor Irak van andere landen, die dan nog de VS of andere landen willen aanvallen... de kans is gering
pi_7993597
WO2 begon geloof ik omdat er 1 boos mannetje met een snorretje Polen binnenviel. En later de jappen omdat ze olie moesten? Welke kettingreacties.

En al wordt het "het westen(lees vs) tegen het oosten", godver man, die gasten maken dr ff paar duizend km2 parkeerplaats bij. Denk je echt dat ineens al die oliestaatjes tegen t westen keren ofzo?? Neuh, als hun aars neit meer veilig is gaan ze wel overstag

pi_7993650
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:00 schreef amnesiac het volgende:
Ik geloof niet dat de oorlog tegen Irak de ontketening van WO III zal betekenen.

Waar ik wel bang voor ben is dat er tijdens deze oorlog andere oorlogen ontstaan omdat de VS alleen maar gefocussed is op Irak.

Noord Korea kan ook wel eens raar gaan doen.
pi_7993691
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:05 schreef Chiwakka het volgende:
Ik denk het ook niet.. want de NAVO mag normaal gezien alleen ingrijpen in geval van defensie (alser landen worden aangevallen die bij de NAVO horen) dus dit kan alleen als Irak Amerika of een ander vanuit het verband gaat aanvallen.... en dit betwijfel ik... dus er zou al steun moeten komen voor Irak van andere landen, die dan nog de VS of andere landen willen aanvallen... de kans is gering
Defesnsief? bombardementen op servie waren volgens mij behoorlijk offensief.
pi_7993767
En met het "oog om oog tand om tand" als levenswijze kunnen we daar nog eeuwen mee voortgaan.Uit onderdruking komt slechts haat voort die op wapens wacht om zich te wreken.
pi_7993989
quote:
Op zondag 19 januari 2003 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
In dit geval ben ik daar niet mee eens. Irakezen zijn moslims... moslims komen voor elkaar op (het westen overigens ook).. Zij zullen haat uiten jegens het westen. (doen ze nu overigens al, en ook velen van ons jegen de moslims)
pi_7994106
quote:
Op zondag 19 januari 2003 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
Mwah, als het tot een confrontatie komt, dan zijn alle Moslims ineens broeders van Irak...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7994217
ik denk niet dat olie de basis zal vormen voor WOIII.
dit vervacht ik eerder over een aantal decenia over schoon drinkwater.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zondag 19 januari 2003 @ 21:31:35 #21
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7994355
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:02 schreef ronaldinho2002 het volgende:

Dus zal er een kettingreactie ontstaan net als WO I en II. Begon de WO I niet met de moord in sarajevo? Daarna ontstond ook een kettingreactie net als in WOII

Denk het niet. Wel interessante stelling overigens.

Nog een onwaarschijnlijk scenario:

De oorlog begint tegen Irak. China valt Taiwan aan. Israël gooit een kerncentrale in Noord korea plat en schopt vervolgens alle Palestijnen richting Jordanië. China heeft Taiwan en laat Noord Korea ongemoeid. Amerika heeft Irak en Noord Korea en vindt het best. Rusland krijgt harde valuta van de U.S. of A. en doet niet al te moeilijk. De Arabische wereld kan niets uitrichten.

J.

pi_7994466
War. huh! Yeah!
What is it good for?
Absolutely nothin'! Uh huh uh hu-uh.

War. huh! Yeah!
What is it good for?
Absolutely nothin'! Say it again y'all.

War. huh! Look out!
What is it good for?
Absolutely nothin'! Listen to me.

Ahhh war.
I despise, cause it means destruction of innocent life.
War means tears to thousands of mothers' eyes,
when their sons go off to fight and lose their lives.

I said, war. huh! Good God y'all.
What is it good for?
Absolutely nothin'! Say it again.

War. huh! Whoa whoa whoa Lord.
What is it good for?

War.
It ain't nothin' but a heart breaker.
War.
Friend only, to the undertaker.

Ahhh war.
is an enemy to all mankind.
The thought of war blows my mind.
War has caused unrest within the younger generation.
Induction, then destruction. Who wants to die?

Ahhh war. huh! Good God y'all.
What is it good for?
Absolutely nothin'! Say it, say it, say it.

War. huh! Uh huh yeah, huh!
What is it good for?

War.
War.
Its got one friend, that's the undertaker.

Ahhh war.
has shattered, many a young man's dreams.
Made him disabled, bitter and mean.
Life is but too short and precious,
it's been fighting wars each day.
War can't give life, it can only take it away.

What is it good for?
Absolutely nothin'! Say it again.

War. huh! Whoa whoa whoa Lord.
What is it good for?

War.
War.
Friend only, to the undertaker.

wooo

Peace, love and understanding, tell me
Is there no place for them today?
They say we must fight, to keep our freedom,
but Lord knows there's got to be a better way.

What is it good for?
You tell 'em. nothin'! Say it, say it, say it, say it.

War. huh! Good God now, huh!
What is it good for?
Stand up and shout it. nothin'!

Ars longa, vita brevis
pi_7994493
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:31 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Israël gooit een kerncentrale in Noord korea plat en schopt vervolgens alle Palestijnen richting Jordanië.
J.

De Israëlische luchmacht is zeker erg goed, maar Noord Korea is toch wel heel erg ver weg.
pi_7994509
quote:

[..]

De oorlog begint tegen Irak. China valt Taiwan aan. Israël gooit een kerncentrale in Noord korea plat en schopt vervolgens alle Palestijnen richting Jordanië. China heeft Taiwan en laat Noord Korea ongemoeid. Amerika heeft Irak en Noord Korea en vindt het best. Rusland krijgt harde valuta van de U.S. of A. en doet niet al te moeilijk. De Arabische wereld kan niets uitrichten.

J.

Weet niet hoe israel noord-korea wil bereiken maar is wel intressant scenario.. Ik stel overigens voor om naast antwoord op mijn stelling ook een scenario te bedenken wat de gevolgen zullen worden
  zondag 19 januari 2003 @ 21:37:21 #25
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7994519
quote:

[..]

Denk het niet. Wel interessante stelling overigens.

J.

Droom scenario.
Jammer van Europa.
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')