abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7993234
Wij willen dit jaar eens op vakantie gaan naar het zuidwesten van Frankrijk (in de buurt van Bordeaux). We willen zelf rijden en dan op een camping onze tent opzetten. We zijn met 6 man en willen graag in de buurt van het strand zitten en in de buurt van de leuke kroegjes en discotheken.
Weet iemand misschien een leuke plaats en een leuke camping? Zijn er mensen die hier geweest zijn en wat tips kunnen geven?
pi_7993477
Ik heb een jaar in Zuidwest Frankrijk gewoond.
En wel in Biarritz. Het ligt nog wel zo'n 200 km onder Bordeaux, maar het is er prima vakantie houden. Ze hebben er een camping en die ziet er prima uit. Maar Biarritz is niet goedkoop! Vanuit Biarritz kan je makkelijk trips ondernemen naar Bordeaux, San Sebastian en Bilbao in Spanje, je kan er prima surfen en je kan er ook leuk stappen. Bovendien heeft het een prima strand. Als je Biarritz te duur vindt kan je ook naar Anglet gaan, dat ligt er aan vast en is een stukkie goedkoper. Biarritz ligt zowat op loopafstand en het strand is er geweldig.

Les Landes is ook erg mooi, departement 40. Een plaats die ik daar zeker kan aanraden is Mimizan Plage. Supermooi breed strand. Maar het uitgaan is daar weer wat minder.

Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_7993834
Ik zou wel zoeken naar eventuele campings waar je heen kan gaan, maar niet reserveren.
Gewoon daar beslissen welke camping je bevalt, er zijn er vele aan de kust en langs de meren ook.
Alleen in de allerdrukste weken is het vol.

Bij een meertje vind ik het ideaal in Zuid Frankrijk!

pi_8013338
OK, Biarritz lijkt ons wel wat. Weet iemand iets meer te vertellen over deze plaats, want hij is best groot. En hoezo duur?? De camping of de prijzen in het algemeen??
  maandag 20 januari 2003 @ 20:46:42 #5
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_8013436
Vergeet je zonnebrand factor 38+ niet.. agz ik 1,5 jaar terug me flink 2e graads verbrand heb.. maar ik zeg je van te voren: " Zo'n On-The-Road vakantie is: " neem een stel fotocamera's en bv een videocamera mee.. zuid-frankrijk is naast warm ook super mooi.. wij zaten bij perpignon, richting de grens van Spanje.. en hebben zo'n 4000km door heel frankrijk gereden in 2 weken.. wordt je van een camping af gestuurd omdat je een stel flink zuipende hollanders bent.. paar KM verder is de volgende camping
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_8185918
Is er niemand die nog iets kan vertellen over Biarritz en over de camping? Ik heb inmiddels al wel een folder van de camping gekregen, maar echt jongerenachtig ziet het er niet uit.
pi_8186057
Hallo, ik heb denk ik mijn jeugd doorgebracht in Zuid Frankrijk (de zomers dan) gingen altijd naar een camping genaamd Du tedey. Was 5 minuten van het strand af rijden met de auto en lag aan een groot meer. In het dorp Lacanau heb je paar kroegen/disco's is super gezellig. Want zijn altijd veel toeristen. Je kan er goed bodyboarden en surfen. Werden vroeger altijd van die simmerstyle wedstrijden gehouden dus was altijd mega spectakel. Dat is altijd eind augustus omdat dan de golven op zijn best zijn. http://www.le-tedey.com/ dit is de camping waar we altijd stonden. Moesten wel altijd reserveren dus bel eerst ff of er plek was. Veel plezier daar.
pi_12947873
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:51 schreef R2racing het volgende:
Hallo, ik heb denk ik mijn jeugd doorgebracht in Zuid Frankrijk (de zomers dan) gingen altijd naar een camping genaamd Du tedey. Was 5 minuten van het strand af rijden met de auto en lag aan een groot meer. In het dorp Lacanau heb je paar kroegen/disco's is super gezellig. Want zijn altijd veel toeristen. Je kan er goed bodyboarden en surfen. Werden vroeger altijd van die simmerstyle wedstrijden gehouden dus was altijd mega spectakel. Dat is altijd eind augustus omdat dan de golven op zijn best zijn. http://www.le-tedey.com/ dit is de camping waar we altijd stonden. Moesten wel altijd reserveren dus bel eerst ff of er plek was. Veel plezier daar.

Hey Remco ik ken jou van die vakantie's in Lacanau!

Altijd erg coole vakantie's gehad daar inderdaad

pi_15992902
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:51 schreef R2racing het volgende:
zou er iemand van 18+ mee moeten met een groep jongeren (16&17 jaar oud, met z'n zessen) of zou ik gewoon kunnen reserveren en gaan?
pi_16355789
deze zomer ook naar zuidwest frankrijk Lacanau Ocean
pi_16365788
Ongeveer een uurtje rijden vanaf Bordeaux ligt Biscarosse.
Het bestaat uit 3 delen dacht ik. Wij waren in Plage, aan het strand.
Een leuke boulevard met restaurantjes. Verder nog wat barretjes en een discotheek. Niet een plek om weken te zijn maar voor een week ofzo is het leuk.

Kijk anders even hier

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')