Lastige vraag, leuke discussie.
Voor beiden valt wat te zeggen.
Heb nog geen beslissing gemaakt wat ik vind
Wie bepaalt wat de geest van een wedstrijd is ?
Gaan straks die koekebakkers in het amateurvoetbal ook naar de geest van de wedstrijd fluiten, lekker zooitje zal dat worden.
Ik erger me ook altijd aan scheidsrechters die een zware overtreding in de eerste minuut niet bestraffen met rood.
Je weet dat wedstrijden tussen Ajax, feyenoord en psv beladen zijn en ik vind dat je dat mee moet nemen in de beoordeling van de wedstrijd. Er mag meer op (en een beetje over) het randje gespeeld worden. Zelfde geldt trouwens voor een degradatieduel tussen 2 teams bijvoorbeeld.
Het is natuurlijk wel van belang dat de scheids het niet zo ver laat gaan dat er dan maar wat geschopt wordt (zie Ruud Bossen tijdens Ajax-psv).
Als ik dan als voorbeeld Engeland (Schotland) mag aanhalen, want daar vind ik het wel goed gaan. Als ik kijk naar The Old Firm en zie wat daar wordt toegelaten, dan is dat behoorlijk heftig. Maar de spelers weten het, gaan er mee accoord en blijven, hoewel erg ruw, toch fair tegen elkaar.
En dan nu de andere kant van het verhaal: ik fluit ook wel eens teams die al jaren in dezelfde poule zitten, en na afloop zit je dan met z'n allen aan de bar. Moet je dan ontzettend streng gaan fluiten? Als je dat als jonge scheidsrechter zou doen, word je gewoon uitgelachen. Er wordt wel eens geduwd, iemand vastgepakt, gespetterd enzo. Maar deze mannen geven elkaar na de wedstrijd een hand en pakken allemaal van hetzelfde dienblad een biertje. Toch zal ik voor een echt zware overtreding fluiten, dat begrijpen die spelers ook wel.
quote:Helemaal mee eens
Op zaterdag 18 januari 2003 19:50 schreef tong80 het volgende:
Die regels zijn er niet voor niets.Wie bepaalt wat de geest van een wedstrijd is ?
Gaan straks die koekebakkers in het amateurvoetbal ook naar de geest van de wedstrijd fluiten, lekker zooitje zal dat worden.
Ik erger me ook altijd aan scheidsrechters die een zware overtreding in de eerste minuut niet bestraffen met rood.
Regels zijn er om nageleefd te worden en niet om naar je eigen mening in te vullen.
hoewel ik dat zelf ook wel eens doe....
quote:Dus toch in de geest van de wedstrijd?
Op zondag 19 januari 2003 11:44 schreef Doc het volgende:
Maar natuurlijk niet te mierenneukerig.
quote:Beetje wel. Hmmmmmmm.
Op zondag 19 januari 2003 11:48 schreef Eightball het volgende:[..]
Dus toch in de geest van de wedstrijd?
Scheids geeft na 13 min een penalty en een rode kaart.
1-0 Arsenal, wedstrijd gespeeld
quote:Niet te snel mitt.
Op zondag 19 januari 2003 15:41 schreef mitt het volgende:
Tsja, nu weer bij Arsenal - West HamScheids geeft na 13 min een penalty en een rode kaart.
1-0 Arsenal, wedstrijd gespeeld
quote:wel heel apart dat zoiets gebeurt.
Op zondag 19 januari 2003 15:55 schreef zjroentje het volgende:[..]
Niet te snel mitt.
Pires had toch schijnbaar onoverkomelijke problemen om de zwaartekracht te trotseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |