abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 januari 2003 @ 19:34:42 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7974948
De vraag naar aanleiding van de discussie tussen Johan Derksen en Hans Kraaij Sr.

Lastige vraag, leuke discussie.

Voor beiden valt wat te zeggen.

Heb nog geen beslissing gemaakt wat ik vind

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_7974983
is echt wel een lastige beslissing ...
ik weet ook niet wat de beste keuze is
laten we hopen de refs wel
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 januari 2003 @ 19:50:24 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_7975270
Die regels zijn er niet voor niets.

Wie bepaalt wat de geest van een wedstrijd is ?

Gaan straks die koekebakkers in het amateurvoetbal ook naar de geest van de wedstrijd fluiten, lekker zooitje zal dat worden.

Ik erger me ook altijd aan scheidsrechters die een zware overtreding in de eerste minuut niet bestraffen met rood.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7975274
Volgens de regels, maar met de geest van de wedstrijd in het achterhoofd houdend.

Je weet dat wedstrijden tussen Ajax, feyenoord en psv beladen zijn en ik vind dat je dat mee moet nemen in de beoordeling van de wedstrijd. Er mag meer op (en een beetje over) het randje gespeeld worden. Zelfde geldt trouwens voor een degradatieduel tussen 2 teams bijvoorbeeld.
Het is natuurlijk wel van belang dat de scheids het niet zo ver laat gaan dat er dan maar wat geschopt wordt (zie Ruud Bossen tijdens Ajax-psv).

Als ik dan als voorbeeld Engeland (Schotland) mag aanhalen, want daar vind ik het wel goed gaan. Als ik kijk naar The Old Firm en zie wat daar wordt toegelaten, dan is dat behoorlijk heftig. Maar de spelers weten het, gaan er mee accoord en blijven, hoewel erg ruw, toch fair tegen elkaar.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_7976280
Alhoewel ik waterpoloscheidsrechter ben, en geen fuck van voetbal afweet, zal ik me proberen in deze discussie te mengen. Die spelregels zijn er niet voor niets. Zoals tong80 al zegt: scheidsrechters die in de eerste minuut een zware overtreding niet bestraffen met rood (bij waterpolo een strafworp of uitsluiting), daar heb je niks aan. Hetzelfde geldt voor praten tegen de scheidsrechter: ik accepteer een boze blik, maar weggooien van de bal, of commentaar op mijn fluiten levert een uitsluiting van 20 seconden op (wat in waterpolo toch nog vrij lang is, maar waterpolo is dan ook een stuk sneller dan voetbal). Als ik dan zie hoe Paul Bosvelt (of Danny Blind vroeger) de scheidsrechter aanrandt na een, in hun ogen, onjuiste beslissing, dan denk ik dat er nog wel strenger gefloten mag worden. En dan is er geen excuus als 'het gaat om Europees voetbal' of 'het gaat om degradatie', mogelijk.
Het wordt nog moeilijker als je elke week dezelfde koppen ziet, de spelers kent, en ik ben ervan overtuigd dat dit bij veel voetbalscheidsrechters het geval is. Och, die Van Vossen kan niet tegen zijn verlies, en dan gaat hij wat wilder spelen, maar om dat nou telkens met geel te bestraffen.

En dan nu de andere kant van het verhaal: ik fluit ook wel eens teams die al jaren in dezelfde poule zitten, en na afloop zit je dan met z'n allen aan de bar. Moet je dan ontzettend streng gaan fluiten? Als je dat als jonge scheidsrechter zou doen, word je gewoon uitgelachen. Er wordt wel eens geduwd, iemand vastgepakt, gespetterd enzo. Maar deze mannen geven elkaar na de wedstrijd een hand en pakken allemaal van hetzelfde dienblad een biertje. Toch zal ik voor een echt zware overtreding fluiten, dat begrijpen die spelers ook wel.

I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 23:00:24 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7978432
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 19:50 schreef tong80 het volgende:
Die regels zijn er niet voor niets.

Wie bepaalt wat de geest van een wedstrijd is ?

Gaan straks die koekebakkers in het amateurvoetbal ook naar de geest van de wedstrijd fluiten, lekker zooitje zal dat worden.

Ik erger me ook altijd aan scheidsrechters die een zware overtreding in de eerste minuut niet bestraffen met rood.

Helemaal mee eens

Regels zijn er om nageleefd te worden en niet om naar je eigen mening in te vullen.
hoewel ik dat zelf ook wel eens doe....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 januari 2003 @ 11:44:59 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7983857
Ben overtuigd. Volgens de regels. Maar natuurlijk niet te mierenneukerig.
pi_7983889
quote:
Op zondag 19 januari 2003 11:44 schreef Doc het volgende:
Maar natuurlijk niet te mierenneukerig.
Dus toch in de geest van de wedstrijd?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 januari 2003 @ 11:53:24 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7983934
quote:
Op zondag 19 januari 2003 11:48 schreef Eightball het volgende:

[..]

Dus toch in de geest van de wedstrijd?

Beetje wel. Hmmmmmmm.
  zondag 19 januari 2003 @ 15:41:03 #10
30919 mitt
Michael Corleone
pi_7987463
Tsja, nu weer bij Arsenal - West Ham

Scheids geeft na 13 min een penalty en een rode kaart.

1-0 Arsenal, wedstrijd gespeeld

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_7987785
quote:
Op zondag 19 januari 2003 15:41 schreef mitt het volgende:
Tsja, nu weer bij Arsenal - West Ham

Scheids geeft na 13 min een penalty en een rode kaart.

1-0 Arsenal, wedstrijd gespeeld

Niet te snel mitt.
Pires had toch schijnbaar onoverkomelijke problemen om de zwaartekracht te trotseren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 19 januari 2003 @ 16:18:16 #12
30919 mitt
Michael Corleone
pi_7988225
quote:
Op zondag 19 januari 2003 15:55 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Niet te snel mitt.
Pires had toch schijnbaar onoverkomelijke problemen om de zwaartekracht te trotseren.

wel heel apart dat zoiets gebeurt.
Zegt meer over de zwakte van Arsenal op dit moment.
Want ze liepen een partij te klungelen achterin.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_7991785
ONZIN geel is geel en rood is rood ongeacht de lengte of geest van de wedstrijd
  zondag 19 januari 2003 @ 19:46:24 #14
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_7991904
Volgens de regels. "Geest van de wedstrijd" is totale bullshit. Bovendien is het niet eerlijk tegenover de andere teams.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')