(rozen)
De Tuinen zijn gesticht door de voormalige biologe diergedrag Grote Mensapen professor Lurky zaliger. Zij is inmiddels vanwege haar goede werken en natuurwonderen verklaard tot Eilandheilige Sint Lurky .
Tijdens een studiereis ontdekte ze een groot verlaten reservaat midden op Fok!eiland. Ze besloot zich terug te trekken uit het jachtige bestaan en kocht het reservaat. Het betrof een stuk overgebleven oerbos, verwaarloosde domeinen, bouwvallige architectonische monumenten en verwilderde natuur.
(tropen)
De Tuinen bevatten restanten van het enorme paradijs dat Fokeiland ooit is geweest. Zo staat er nog een 1000jarige eik als uitloper van de naburige Heuvel van Equilan en Het Bos van Herne De Hunter. In zuidelijke valleien groeien tropische planten tussen majestueuze palmen.
(beek)
Er is een bruisende beek met een watermolen. In de molen wordt graan gemalen. De bijbehorende woning is van Kahn. Hij beheert de waterkrachtcentrale[i] en is eveneens Tuinen-van-Fok-Beveiliging. De beek heeft watervallen en mondt uit in een ongerept oermeer.
(oermeer)
In het midden van het meer ligt Indianeneiland waar vroeger Flex in een luxe hut woonde. Nu is hij op wereldreis. Hij was begeleider van de Indianenkinderen. Zij hebben er hutten en speelakkertjes. Ze zijn inmiddels zelfstandig.
(ruinegang)
Voor een groot deel bestaan de Tuinen uit bomen en struiken. Zeer veel soorten zijn hier door Lurky bijeengebracht en anderen waren er al verzameld door vroegere beschavingen op het eiland. Een archeologische vondst is de oude ruïne in het Noorden onder de heuvel met het kasteel van buurman Highlander. In de kelders van deze ruïne loopt een groot gangenstelsel, deels aangelegd, voor een deel bestaand uit natuurlijke grotgangen. Er is ooit een opening naar de Kerk Van De Universele Waarheid geweest maar deze is dichtgemetseld door Lurky. De ruïne bevat veel zeldzame amfibieën, mossen en schimmels.
(reuzenboom)
Eveneens al aanwezig bleek de Lindelaan met intieme zitjes in hoge bosschages die nu gebruikt wordt als flaneerroute door verliefde stelletjes. Een van de grote beukenbomen is geveld en heeft ooit bijna Maffiabaas Craziest het leven gekost..Craziest werd de geliefde van Lurky en benoemd tot beschermheer van de Tuinen. Hij heeft er een bescheiden golfveld.
(bloesem)
Ook zijn er naast ongerepte bossen open vlaktes. Middenop een van die vlaktes staat de Wigwam van Untouchable. Regelmatig krijgt hij de geest en verandert in het Eiland-Orakel Wijze Uil
Op een gedeelte van die vlaktes zijn landbouwgronden aangelegd en siertuinen met eenjarige bloemen en bloeiende vaste planten verschenen. De tuinen leveren sierplanten in bloempotten aan de HORECA van het eiland. Ze zijn officieel florist van het Dagotel. Dagobert beheert het theehuis in de Tuinen.
(wiet)
In de Tuinen Cannabis-kassen neer gezet met weed van ongekend hoge kwaliteit. Deze z.g. Fok!toppen werden onderhouden, geoogst en gedistribueerd door Faat. Deze Fokweed is bij diverse cannabisdetaillisten op het eiland verkrijgbaar waaronder de Coffeeshop van de Dude. Hoekie was de koerier in dit verspreidingsnetwerk. Hij bewoonde een landarbeidershuisje in de Tuinen.
(groenten)
In de Tuinen wordt voedsel volgens ecologische methode geteeld. De Tuinen leveren groenten, fruit, kruiden, noten en granen aan winkels en horeca op het eiland. Groothandelleveranties worden gedaan aan Jojo's Supermarkt. De supermarkt voorziet bovendien in verkoop van linnen en katoenen handgeweven eco-kleding die gemaakt wordt door de Indianenkinderen.
(ecotex)
De dieren in de Stallen,koeien, geiten en kippen worden verzorgd door LWaS
Hiernaast bieden de Tuinen werkgelegenheid en woonruimte aan tijdelijke krachten die zich nog niet zelfstandig op het eiland hebben gevestigd. De kracht van de natuur heeft een gunstige invloed op allen die er beroepsmatig mee te maken krijgen. Ook hebben ze een helende werking op iedereen die er recreëert.
(boeken)
Een speciale plaats binnen de Tuinen nemen het onderzoekslaboratorium en de brand- en braakvrije bibliotheek van Proffessor Lurky in. Ze studeerde microbiologie, scheikunde, plant- en dierkunde. Lange tijd vestigde ze zich voor onderzoek naar het gedrag van Grote Mensapen in de binnenlanden van Kongo. Ze kreeg daar een dochter, Lurky Junior, roepnaam Loerka, die ze na een paar jaar achterliet. Ze promoveerde op Gedragskunde Grote Mensapen en schreef vele standaardwerken waarin ze het verband legde tussen microbiologie en macro-leefvormen. In het Fok!laboratorium komt al deze en verder opgedane kennis te samen. Ze vond er een halffabrikaat uit dat het voor iedere leefvorm ongevaarlijke Fomorianenbestrijdingsmiddel FOMIN(r) werd.
(Lab)
Ter ere van Sinrt Lurky kan men ook een bezoek brengen aan haar Kapel De Brandende Bramenstruikkerk.
[Dit bericht is gewijzigd door Minkeltje op 18-01-2003 13:36]
De tuinen is één van de oudste en langstlopende topics op FOK!eiland.
Er wordt dus helemaal niets aan veranderd
[/offtopic]
* Minkeltje zijn secundant meldt dat ze gevonden zijn en ze naar zijn huis gebracht worden.Minkeltje zegt dan tegen Meiske78 :
Wat heeft dit te betekenen Meiske78 ? Waarom ? WAAROM ? Na alles wat we met elkaar beleefd hebben ga je ineens naar een vreemde man. Wat heb ik misdaan?
quote:* Minkeltje vraagt zich af waar die inside contact al die wilde verhalen vandaan haalt
Op zaterdag 18 januari 2003 13:41 schreef Minkeltje het volgende:
* Een inside contact fluistert zachtjes dat sommige mensen hier niet weten, zoals Meiske78, dat het best nog wel grimmig kan worden aangezien Minkeltje zeer hoog in de familie der maffiosi zit
[Dit bericht is gewijzigd door Minkeltje op 18-01-2003 21:26]
Ik zal wat thee voor haar zetten en kijken of ze wakker wordt.
* LWaS loopt naar het lab komt binnen afzienbare tijd terug met een kan thee.. Hij zet het naast meiske78 neer en tikt haar aan
Hey, schone slaapster...wordt eens wakker
quote:* Minkeltje vraagt zich af waar die inside contact al die wilde verhalen vandaan haalt
Op zaterdag 18 januari 2003 16:22 schreef Minkeltje het volgende:[..]
Ik zie dat je me niet verlaten hebt. Wat een heer ben je zeg
En je hebt ook al thee gezet
[Dit bericht is gewijzigd door Meiske78 op 19-01-2003 13:29]
Wat ben je mooi zeg, als je net wakker wordt
* LWaS schenkt de thee voor meiske78 in, maar door de voelbare spanning gooit ie er wat over heen op zijn eigen broek..
oeps
[Dit bericht is gewijzigd door Meiske78 op 19-01-2003 03:00]
Euh, tja er is wel iemand. Maar de laatste dagen is me wel duidelijk geworden dat hij niet zoveel voor me betekent als ik dacht. * Ze begint te stamelen. Ik euh, ik ........ * Ze begint enorm te blozen geloof euh.... dat ik verliefd ben
* Ze kijkt LWaS verlegen aan.
Je moet eigenlijk sowieso tegenover de andere persoon in je leven eerlijk zijn...
Euhm..en over dat verliefd zijn... * LWaS kijkt even naar de grond en dan in meiske78 haar ogen
Ik ben geloof ik ook verliefd
* LWaS knuffelt meiske78
Sint Lurky ziet dat de mensen tevreden zijn met haar Tuinen. Geliefden flaneren door het prachtige landschap. Dagrecreanten piknikken of maken een wandeling. Alles op de Tuinen gaat zoals de natuur het heeft voorzien.
De wind woelt door de gekamde manen van de paarden. LWaS zorgt goed voor het vee, constateert Lurky tevreden. Toevallig loopt de stalknecht net met Meisje 78 door een bomenlaan. Sint lurky blaast eens flink zodat ze in een regen van bloesemblaadjes terecht komen.
Bwoehahahahaha
Her en der vliegen hele perken tegelijk in de fik. Kilometers ver is het knapperen van het hout en bladeren te horen. Godzilla maakt dat ze wegkomt...nog wat naniezend komt ze tot stilstand op het strand
Zo, dat lucht op! Nu heb ik wel zin in wat ranja!
* Oom-Agent schrikt zich een ongeluk en spoed zich politiebureauwaarts en verschijnt evenlater weer in de brandende tuinen met een stapel emmers.
Dom Dom, Oom Agent, er is natuurlijk geen water in de buurt, wat nu?
* Oom-Agent zoekt de eerste de beste plas met water op om daar een emmertje of wat te vullen. Hij is uiteindelijk uren bezig, voordat het vuur een beetje begint te doven.
Ik heb het nog zo gezegd die brandweerdienst hier is ook nietmeer wat het geweest is, maar nee niemand luistert ook naar me. Het wordt eens tijd voor een zero-tolerance aanpak. Als ik deze brandstichter in m'n handen krijg dan is hij nog lang niet jarig
Gelukkig voor Oom Agent heeft hij de Lavendelstruiken nog enigzins weten te redden, want dat gaat anders zo stinken als het brandt, ja nog meer dan anders.
quote:Toen Heksje even later thuis kwam, zag ze een fonkelend vers geplukt boeket voor haar winkeldeurtje liggen. Ze bloos en denk van wie dit kon zijn...
Op dinsdag 25 maart 2003 22:26 schreef LWaS het volgende:
* Met een vers geplukt boeket mooie bloemen uit de Tuinen komt LWaS aan bij het winkeltje van het heksje
Hij legt het boeket voor de deur neer, plant er een kaartje op en maakt dat hij wegkomt...
Op het kaartje is het volgende te lezen
Lief Heksje,zou je me willen ontmoeten bij het beekje in De Tuinen van Fok III?
Liefs,
LWaS
Ze ziet het kaartje erbij liggen en lees het. "Het is LWaS!!" denk ze, en glimlacht.
Ze weet niet precies hoe ze naar de tuinen van fok moet lopen, maar vanavond zal ze er naar toe gaan. Ze weet dat hij rond 22.00 daar zal zijn...
Ik hoop wel dat ze komt, stel je voor dat ze me laat zitten
quote:In de verte ziet heksje Hanneke een bordje staan met "FOK!tuinen rechts". Oke, denkt ze, laten we dat dan maar doen
Op woensdag 26 maart 2003 22:14 schreef LWaS het volgende:
* Bij het beekje in de Tuinen zit LWaS nar de sterrenhemel te kijken. Hij wacht rustig tot het Heksje langs zal komen
Ik hoop wel dat ze komt, stel je voor dat ze me laat zitten
Ze word best wel een beetje zenuwachtig nu, want weet niet wat voor bedoelingen LWaS heeft... Ze hoopt gewoon dat het egzellig wordt
Bij het beekje in de tuinen aangekomen ziet ze ind e verte iemand zitten. Dat moet LWaS zijn, dat kan niet missen, denkt ze
Ze loopt ietswat verlegen en langzaam naar hem toe
Eenmaal aangekomen kijkt ze hem aan en bedankt hem voor de mooie bloemen. LWaS zegt...
Ik vind het heel leuk dat je hierheen gekomen bent. Ik wilde je graag één van de mooitste plekjes van het eiland laten zien. Dat is dus hier
* LWaS pakt de hand van het heksje en loopt naar de boomstronk die langs de waterkant staat.
Kom, ga hier zitten. HIer kan je het mooiste overzien.
quote:Heksje bloost wanneer LWaS haar hand pakt. Ze voelt een tinteling door haar lichaam stromen.
Op woensdag 26 maart 2003 22:38 schreef LWaS het volgende:
Hoi heksje... * LWaS stamelt en kijkt wat naar de grond...Ik vind het heel leuk dat je hierheen gekomen bent. Ik wilde je graag één van de mooitste plekjes van het eiland laten zien. Dat is dus hier
* LWaS pakt de hand van het heksje en loopt naar de boomstronk die langs de waterkant staat.
Kom, ga hier zitten. HIer kan je het mooiste overzien.
Ze loopt verlegen maar toch ook nieuwsgierig mee met hem naar de boomstronk. Het uitzicht is prachtig
LWaS gaat achter heksje zitten en word stil
Heksje voelt ineens een drang om tegen hem aan te gaan leunen, ze mist al zo lang warmte. Haar man is 6 jaar geleden overleden en niets van haar kracht heeft hem kunnen helpen. Het heeft haar gebroken... Sindsdien heeft ze geen warmte en liefde meer gevoeld. Omdat ze zo eenzaam werd is ze haar hobby gaan ontwikkelen: magie
* LWaS pakt de hand van het heksje met zijn andere hand en kijkt naar het zacht kabbelende water onder de sterrenhemel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |