Ik maak ze vaak voor soto (Indonesisch gerecht) en dan kook ik dus die eieren om vervolgens ze in schijfjes te snijden. Maar op de een of andere manier lukt het me niet meer. Of die eieren zijn gewoon zo zacht als ik weet niet wat en de inhoud druipt eruit. Of ze zijn compleet gebarsten. Of ze barsten al als ze net 2 minuten in de pan liggen (op een laag vuurtje...)
Heeft er iemand misschien tips voor me?
Def
[Dit bericht is gewijzigd door tonja op 17-01-2003 14:08]
quote:water in een pannetje, wachten tot het kookt, eieren erin stoppen (desnoods met een lepel, ze kunnen breken)
Op vrijdag 17 januari 2003 14:05 schreef IndoGuyver het volgende:Heeft er iemand misschien tips voor me?
Def
Mijn oplossing is: koop een eierkoker. Voor een euro'tje of 10 heb je er al een. Ik heb nu altijd hele mooie gekookte eitjes.
quote:Je kan de eieren beter in het ongekookte water stoppen, heb je minder kans dat ze barsten....
Op vrijdag 17 januari 2003 14:08 schreef Scatty het volgende:[..]
water in een pannetje, wachten tot het kookt, eieren erin stoppen (desnoods met een lepel, ze kunnen breken)
6 minuten laten koken,
pannetje gewoon onder de kraan houden en je kan je eieren eruit halen
quote:Dan moet je er dus geen gaatjes in prikken, anders heb je eieren met azijnsmaak
Op vrijdag 17 januari 2003 14:15 schreef Ez3 het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat als je een theelepeltje azijn erbij kiepert dat ze dan minder snel barsten... probeer maar uit
quote:Makkelijker kan het niet.
Op vrijdag 17 januari 2003 19:28 schreef athlonkmf het volgende:
Koop een eierkoker voor 10 euro.
quote:is onzin...
Op vrijdag 17 januari 2003 14:15 schreef Ez3 het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat als je een theelepeltje azijn erbij kiepert dat ze dan minder snel barsten... probeer maar uit
het azijn zorgt er voor dat het eiwit veel sneller stolt als het met het kookwater in aanraking komt.
Dus je eieren zullen nog wel scheuren, maar daarna niet helemaal leeglopen...
Een gaatje in het ei (met 'n eierprikker, bijvoorbeeld) en een beetje voorzichtig met 't ei omgaan (met 'n lepel in het water leggen, bijvoorbeeld) zorgen ervoor dat je (bijna) geen problemen zal kunnen krijgen...
duz een tip laat ze nooit 5 uurtjes koken
[Dit bericht is gewijzigd door rei op 17-01-2003 19:53]
Pfff....voortaan zullen mijn gerechten dus voorzien zijn van schijfjes ei
Nogmaals bedankt!
Def
Bij mij werkt het elke keer.
Succes!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |