abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7944793
quote:
Britten doen onderzoek naar openen zak chips

LONDEN - Het Britse ministerie van Handel en Industrie heeft 100.000 pond (ruim 150.000 euro) uitgetrokken voor onderzoek naar de kracht die nodig is om een zakje chips open te trekken.

Volgens een woordvoerder moet het onderzoek belangrijke informatie opleveringen voor beslissingen in de verpakkingsindustrie. Met name gehandicapten en bejaarden hebben soms ernstige problemen bij het openen zakjes chips, verpakte vleeswaren en andere verpakkingen. Het gebruik van scharen of messen leidt dan regelmatig tot ongelukken.

Het onderzoek richt zich zowel op papieren als op plastic verpakkingen. Bij de proefpersonen worden de verschillende 'scheurstrategieën' bij het openen van verpakkingen in kaart gebracht. Het ministerie hoopt op verbeteringen voor gehandicapten en 50-plussers.

bron: kranten.com

Het werd tijd dat er een onderzoek als dit zou plaatsvinden, een goede zaak, al vraag ik me af of bejaarden de doelgroep zijn wat chips betreft, maar wie weet is dit onderzoek pas over een jaar of 50 afgerond zodat de huidige chips-eters zich tegen die tijd niet overdreven hoeven in te spannen om deze lekkernij te kunnen verorberen, overigens is het openschroeven van frisdrankflessen eveneens een hekel dilemma.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 17 januari 2003 @ 03:24:20 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7944813
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

bron: kranten.com

Het werd tijd dat er een onderzoek als dit zou plaatsvinden, een goede zaak, al vraag ik me af of bejaarden de doelgroep zijn wat chips betreft, maar wie weet is dit onderzoek pas over een jaar of 50 afgerond zodat de huidige chips-eters zich tegen die tijd niet overdreven hoeven in te spannen om deze lekkernij te kunnen verorberen, overigens is het openschroeven van frisdrankflessen eveneens een hekel dilemma.

als je te zwak bent om een zak chips open te maken, ben je ook niet gezond bezig door ze te eten; ik zie dus geen enkel probleem.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2003 @ 03:32:03 #3
16961 legacythe2nd
pi_7944821
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:24 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

als je te zwak bent om een zak chips open te maken, ben je ook niet gezond bezig door ze te eten; ik zie dus geen enkel probleem.

Hebben die mensen dan geen recht op een extraatje??
pi_7944824
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:24 schreef dr.dunno het volgende:

als je te zwak bent om een zak chips open te maken, ben je ook niet gezond bezig door ze te eten;

Ook wanneer je sterk genoeg bent om zo'n zak open te maken ben je niet gezond bezig, chips is rotzooi.
quote:
ik zie dus geen enkel probleem.
"Met name gehandicapten en bejaarden hebben soms ernstige problemen bij het openen zakjes chips, verpakte vleeswaren en andere verpakkingen. Het gebruik van scharen of messen leidt dan regelmatig tot ongelukken".

Dus jij vindt het geen probleem wanneer bejaarden zich telkens verwonden doordat zij hun zakjes chips open maken met een mes, louter omdat ze de scheurtechnieken niet machtig zijn?

vrijdag 17 januari 2003 @ 03:54:18 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7944835
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ook wanneer je sterk genoeg bent om zo'n zak open te maken ben je niet gezond bezig, chips is rotzooi.
[..]

true.. very true...
quote:
"Met name gehandicapten en bejaarden hebben soms ernstige problemen bij het openen zakjes chips, verpakte vleeswaren en andere verpakkingen. Het gebruik van scharen of messen leidt dan regelmatig tot ongelukken".

Dus jij vindt het geen probleem wanneer bejaarden zich telkens verwonden doordat zij hun zakjes chips open maken met een mes, louter omdat ze de scheurtechnieken niet machtig zijn?

eigen risico, net als dat mensen gaan spelen met vuurwerk of met messen e.d. in het algemeen; als je zakken chips onder handen neemt, moet je dat ook doen bij het blik, groentenpotten, kartonnen dozen, enz... onbegonnen werk en voor een zak chips, toch al ongezond, met name voor mensen die niet/nauwelijks bewegen (in algemeen) zeker niet gerechtvaardigd, zeker niet omdat het geen primaire levensbehoefte betreft zoals wonen en mobiliteit; laat ze dat geld maar in goede protheses en andere gezondheidszorg steken, sorry hoor.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 03:57:20 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7944838
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:32 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Hebben die mensen dan geen recht op een extraatje??

extra kilo'tje vet? die mensen bewegen over het algemeen al zo veel he, laten we vooral stimuleren dat ze nóg ongezonder gaan leven, bij voorkeur op kosten van de maatschappij, want anders krijgen ze hun chipszakken niet open en 'gewone mensen' wel blabla; is toch onzin man?

tuurlijk hebben ze recht op een extra'tje, maar steek dat geld dan in nuttig onderzoek, desnoods in een laserquestzaal voor gehandicapten

pi_7944850
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:54 schreef dr.dunno het volgende:

eigen risico, net als dat mensen gaan spelen met vuurwerk of met messen e.d. in het algemeen;

True, maar op de verpakking van chips staan geen waarschuwingen voor de senioren, evenmin zijn er campagnes die de bejaarden wijzen op de gevaren van het openen van een zak chips met een mes.
quote:
als je zakken chips onder handen neemt, moet je dat ook doen bij het blik, groentenpotten, kartonnen dozen, enz...
Maar er is nu toch een begin?
Overigens denk ik dat weinig bejaarden blikken/groentenpotten openen met een mes, of wijzen onderzoeken anders uit?
pi_7944854
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 03:57 schreef dr.dunno het volgende:

ongezonder gaan leven, bij voorkeur op kosten van de maatschappij, want anders krijgen ze hun chipszakken niet open en 'gewone mensen' wel blabla

Oké maar wanneer ze zich telkens verwonden met messen draait de maatschappij daar ook voor op natuurlijk, eea zal tegen elkaar afgewogen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')