Ooit was het zo dat men voor ieder transfergerucht een apart topic opende. Dat werd een rommeltje en ging users irriteren. De oplossing werd gevonden in een centraal Transfergeruchten topic waar nu een deeltje 5 loopt. Een topic dat geopend wordt waarin vermeld wordt dat speler X van club Y naar club Z gaat wordt geloten als er geen officiele bron is die inderdaad aangeeft dat de transfer afgerond is, en het bericht wordt in het daarvoor bestemde transfer topic gezet (als het daar al niet in stond). Had bij mijn weten niemand problemen mee, en de voorlaatste keer dat ik zo'n topic sloot verontschuldigde degene die het topic geopend had zich ervoor dat-ie het topic geopend had. De laatste keer echter kregen we als mods te horen dat we het niet moesten wagen om dat topic te sluiten. Dat topic werd dus gesloten. Met als resultaat een boze user (SCH) en een lange discussie. De discussie komt er op neer dat SCH wil dat weer voor ieder transfergerucht een apart topic geopend wordt.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken...
Ik SCH heb toegezegd de oude discussie weer eens aan te zwengelen bij de users binnen VBL en bij deze. Wat willen jullie?
a) Dat we IEDER topic over een transfer gerucht (een niet door de clubs officieel bevestigde transfer) open laten.
b) "Flexibel modden", dus af en toe een op basis van willekeur dan een topic over een specifiek transfer gerucht open laten dan wel sluiten, al naar gelang ons goed dunkt.
c) Alleen topics van SCH over een niet officieel bevestigde transfer open houden.
d) Alle topics over onbevestigde transfers sluiten en verwijzen naar het Transfergeruchten topic.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 16-01-2003 21:28]
Bij a) je een wildgroei aan topics krijgt. Houd bijvoorbeeld in dat ik vandaag 9 topics had kunnen openen over Hasselbaink, Kleberson, Van Buyten, Rebrov, Zebina, Kallstrom, Alpay, Penneteau en Jardel. Lijkt me niet zinvol.
Bij b) je natuurlijk gezeik krijgt waarom het ene topic nou open moet blijven en het andere dicht ("nou omdat wij als users graag dat de mods naar volkomen willekeur topcis sluiten", dacht het niet...)
Bij c) ik niet zou weten waarom SCH zo speciaal zou zijn dat speciaal voor hem topic overeen specifiek transfergerucht open zouden moeten houden.
Een tegen argument van d) was dat in het transfergeruchten topic niet verder op de geruchten in gegaan wordt omdat volgens SCH "niemand daar de lijn kan vasthouden" Lijkt mij onzin aangezien ik voldoende discussies over specifieke transfers binnen het centrale topic zie, maar goed.
Nu jullie mening graag.
[edit: tijdens het maken van deze post nog een Transfer gerucht topic Hasselbaink naar Barcelona? gesloten]
quote:Dat gebeurt over zo'n twee weken al.
Op donderdag 16 januari 2003 20:47 schreef CAZZO het volgende:
ik stel voor om de hele voetbaltransfermarkt maar te sluiten
Er zijn echter wel geruchten die dermate serieus zijn dat ze heel interessant zijn, of ze nou uiteindelijk doorgaan of niet. Als er een serieus gerucht de ronde gaat dat Bergkamp naar Ajax gaat lijkt mij het erg prettig daar in een speciaal topic over te fantaseren, roddelen, discussieren en brainstormen - in Doc's opvatting kan dat dus pas als Bergkamp heeft getekend. Het gerucht kan immers heel lang heel serieus zijn en uiteindelijk niet doorgaan.
De discussie wordt vertroebeld door te stellen dat er automatisch over ieder gerucht een topic moet worden geopend. Is onzin. Zal ook niemand willen. Mensen die een topic over een transfer willen openen moeten dan kunnen onderbouwen en er een vraagstelling bij hebben. De rest kan in het centrale transfergeruchten-topic.
Maar de manier waarop Doc de vraagstelling heeft gebracht - geeft mij weinig hoop voor een faire discussie en verandering, al pleit het voor hem dat hij de discussie heropent. Maar door bij punt b. met hoofdletters willekeur te zetten, is nogal hautain. Het gaat uit van een enorme bemoeienis van de mods - die zouden het forum ook wat meer aan de gebruiker kunnen overlaten, dat maakt het wel zo interessant.
quote:In
Op donderdag 16 januari 2003 21:15 schreef tong80 het volgende:
Bron VIDoe maar centraal jongens.
(was deel 3 van de serie:
Chun-Soo Lee misschien naar PSV.
Wooter misshien naar Heerenveen.
Lamey misschien naar Anderlecht)
quote:Punt is: wanneer is een gerucht serieus en belangrijk genoeg om over te discussieren. Wanneer het Bergkamp betreft of ook als het Sibon betreft? En als het buitenlandse sterren zoals de soap rond Fowler betreft? Of de serieus mogelijke transfer van een speler naar Telstar?
Op donderdag 16 januari 2003 21:24 schreef SCH het volgende:
Er zijn echter wel geruchten die dermate serieus zijn dat ze heel interessant zijn, of ze nou uiteindelijk doorgaan of niet. Als er een serieus gerucht de ronde gaat dat Bergkamp naar Ajax gaat lijkt mij het erg prettig daar in een speciaal topic over te fantaseren, roddelen, discussieren en brainstormen - in Doc's opvatting kan dat dus pas als Bergkamp heeft getekend. Het gerucht kan immers heel lang heel serieus zijn en uiteindelijk niet doorgaan.
We kunnen hier wel, om te zorgen dat men niet beledigd is dat van de speler van Telstar het topic gesloten wordt en voor de ander niet, maar dat geeft meer regels en rompslomp dan dat het baat heeft.
Een mogelijke transfer van Bergkamp kan overigens gewoon in een van Bergkamps eigen topics besproken worden...
Bergkamp... opa of respect
of
Bergkamp
of een van de vele anderen...
quote:Wat vind je voldoende onderbouwing? Het quoten van een stukje>>actueel nieuws << en vervolgens "Er is nog geen topic over golfer dus waag het niet.... Heerenveen heeft het bevestigd - dus het is geen gerucht meer. Sibon komt weer naar Nederland en nog wel naar mijn clubje. Ik ben er blij mee - wat vinden jullie van hem?" In mijn ogen is dat niet echt indruk wekkend...
Op donderdag 16 januari 2003 21:24 schreef SCH het volgende:De discussie wordt vertroebeld door te stellen dat er automatisch over ieder gerucht een topic moet worden geopend. Is onzin. Zal ook niemand willen. Mensen die een topic over een transfer willen openen moeten dan kunnen onderbouwen en er een vraagstelling bij hebben. De rest kan in het centrale transfergeruchten-topic.
De grenzen worden dan ook weer zo vaag. Doe maar niet dus en schept eerder onduidelijkheid dan helderheid.
quote:Waarom geen 'faire' discussie? Dat WILLEKEUR heb ik al in lower case gezet (CAPS kwam omdat ik het gecopied&pasted had uit het orginele topic). Het is in mijn ogen gewoon willekeur overigens.
Op donderdag 16 januari 2003 21:24 schreef SCH het volgende:Maar de manier waarop Doc de vraagstelling heeft gebracht - geeft mij weinig hoop voor een faire discussie en verandering, al pleit het voor hem dat hij de discussie heropent. Maar door bij punt b. met hoofdletters willekeur te zetten, is nogal hautain. Het gaat uit van een enorme bemoeienis van de mods - die zouden het forum ook wat meer aan de gebruiker kunnen overlaten, dat maakt het wel zo interessant.
Ik denk dat users er over het algemeen wel blij mee zijn dat de mods die topics voor ze sluiten om het forum lekker leesbaar te houden. Jij denk dus van niet. En om er nu achter te komen wat anderen vinden is dus dit topic, nietwaar?
quote:Een apart topic over Haselbaink mag wat mij betreft wel.
Op donderdag 16 januari 2003 21:46 schreef Frenkie het volgende:
Op zich vind ik dit wel een goed idee, maar sommige geruchten verdienen best een eigen topic.
Hasselbaink bijvoorbeeld. Gaat hij nu wel of niet naar Barca..???
Is best interessant. Of mag dat wel in een topic over Hasselbaink..??
Iedere Nederlandse international mag wat mij betreft wel een apart topic. Om even een grens te stellen dat niet zomaar voor iedere mogelijke voetballer z'n eigen topic komt. (En mocht iemand nu denken: jaaaaa, lekker allemaal topics openen voor ALLE verschilledende Oranje klanten: graag een eerste post met een kort bio en een fotootje van de betreffende speler, dank u )
Is ook wel handig bijvoorbeeld bij reiziger bijvoorbeeld. Het topic "Reiziger naar ManCity" zou een week later "Reiziger naar ManUtd" kunnen worden om ten slotte "Reiziger naar NewCastle" te worden of zo. Dat kan dan beter in een apart Reiziger topic.
d.
Behalve de geruchten over Ajax natuurlijk. Daar moeten zoveel mogelijk losse topics over .
uitzonderingen voor hele speciale spelers, en daar valt Sibon niet onder, nagelaten
Geruchten over spelers die dusdanig belangrijk zijn dat ze een eigen topic hebben kunnen in dat betreffende topic.
Geruchten over wat mindere spelers kunnen in het Transfergeruchten-topic of desnoods in het topic van de club in kwestie als dat er is.
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 00:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lastige kwestie. Zou zeggen D.Geruchten over spelers die dusdanig belangrijk zijn dat ze een eigen topic hebben kunnen in dat betreffende topic.
Geruchten over wat mindere spelers kunnen in het Transfergeruchten-topic of desnoods in het topic van de club in kwestie als dat er is.
laat die gasten maar een eigen topic verdienen
Er zijn hier veel andere topics over zaken die wel kunnen en waar anderen zich mateloos aan storen - en die gaan altijd over randverschijnselen, tournooitjes, trainingskampen, kaartverkoop van de top-3 clubs. Dat kost blijkbaar niet teveel ruimte?
Jammer Doc - dat je deze discussie zo doodpraat, dan heeft het niet zoveel zin. Ik dacht dat je de Fokleden aan het woord zou laten maar als er iemand reageert waar jij het niet mee eens bent dan doe je alle mogelijke moeite die argumenten te ontkrachten. Tja, dan is zo'n topic als dit nogal kansloos.
[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 17-01-2003 10:29]
quote:Er wordt specifiek gevraagd om wel te kunnen praten over transfergeruchten wat betreft "belangrijke spelers". Dat verzin ik niet, daar komen users mee aan. Het voorbeeld dat je gaf omtrent Bergkamp was daar ook een voorbeeld van (Bergkamp is nu eenmaal een speler die belangrijker is dan Sibon). Om nu inderdaad niet te vervallen tot willekeur verzin ik een definitie voor "belangrijke spelers" te weten Nederlandse (ex-)internationals. Een aardige definitie lijkt me om de belangrijkheid van een speler aan te kunnen geven. maar ik sta open voor suggesties.
Op vrijdag 17 januari 2003 10:21 schreef SCH het volgende:
Nou het wordt wel duidelijk. Belangrijke spelers dus wel en andere niet. Dat zou dan geen willekeur zijn.
Je wilt blijkbaar gewoon niet een echt voetbalforum maar een zeer gesloten plek voor enkel de zogenaamde topspelers. Prima - maar wees daar dan duidelijk in.
Ik was daarnaast van plan om dit weekend een sticky topic te maken met daarin het overzicht van alle spelers waar al een eigen topic voor is, zodat dat meteen makkelijk opgezocht kan worden. Het zal effe wat tijd kosten maar als mod heb je dat graag voor je users over.
Het is dus niet zo dat dit forum alleen voor belangrijke spelers is. Je kan het gerust over een transfer gerucht van Wamberto of Denneboom maar dan alleen liever niet in een apart topic voor die speler om de overzichtelijkheid te bewaren.
quote:Het was officieel geen transfer geval toen je het topic opende en het is dus toen TERECHT gesloten. Toen het officieel werd is-ie weer geopend. Geheel volgens de afspraken. Het punt is dat jij telkens zeikt over het feit
Prima - maar wees daar dan duidelijk in. Pin me nou niet steeds vast op de Sibon-topic, dat was een duidelijk transfergeval - zoals er zoveel zijn.
quote:Wat een onzin. Het topic is nu open. Er wordt dus niemand geboycot en je kan gerust de mening van Ajacieden vragen. Zwengel DIE discussie eens aan. Probeer eens een postieve bijdrage te leveren.
Maar onder invloed van de mods komt er geen gesprek op gang. Snap niet waarom jullie dat boycotten - door jullie schuld heb ik niet of nauwelijks van Ajacieden kunnen horen wat ze van hem vinden.
quote:Ruimte is het punt niet. Het gaat om overzichtelijkheid.
Er zijn hier veel andere topics over zaken die wel kunnen en waar anderen zich mateloos aan storen - en die gaan altijd over randverschijnselen, tournooitjes, trainingskampen, kaartverkoop van de top-3 clubs. Dat kost blijkbaar niet teveel ruimte?
En randverschijnselen zijn ook interessant. Het zijn topics die goed lopen dus anderen vinden het blijkbaar ook interessant.
quote:Ik laat iedereen aan het woord.
Jammer Doc - dat je deze discussie zo doodpraat, dan heeft het niet zoveel zin. Ik dacht dat je de Fokleden aan het woord zou laten ...
quote:Ik weet niet of je het principe van een discussie kent. Als iemand iets zegt, kan de ander weer iets terug zeggen. Dan ga je dus op iemand argumente in en zo. En de ander kkan daar weer op in gaan. Dat is niet 'doodpraten' dat is discussieėren.
... maar als er iemand reageert waar jij het niet mee eens bent dan doe je alle mogelijke moeite die argumenten te ontkrachten.
Zo komt er uit de discussie dat men tot nu toe over het algemeen wil dat tranfser geruchten in het centrale transfergeruchten topic komen. De enige uitzondering die men eventueel wil maken zijn "belangrijke spelers". Aan gezien ik open sta voor users probeer ik daar dus een mouw aan te passen door a) te kijken hoe je "belangrijke spelers" definieert; b) te zorgen dat niet voor ieder transfer gerucht van een belangrijke speler er een apart topic komt. Beste oplossng lijkt mij 'naam-topics' voor belangrijke spelers. Zie mijn voorbeeld omtrent Reiziger wat betreft het voordeel van een speler topic boven 3 transfergeruchten topics omtrent die speler.
quote:Wat kansloos is, is de manier waar op jij niet wil toegeven dat men over het algemeen het niet met jou eens is en liever optie d) ziet dan optie a).
Tja, dan is zo'n topic als dit nogal kansloos.
En mocht je denken dat die users geen eigen mening hebben en iedereen zo graag met Doc mee wil lullen, dan zou dat pas echt minachting van de overige users op dit forum zijn.
By the way ik geloof dat je ook geroepen wordt in Gluscevic en Wapenaar weg bij FC Utrecht
quote:Ik heb de stellige indruk, en geen enkele post van je kan me aan die mening doen twijfelen, dat je zelf nooit tevreden bent/zal zijn met de gang van zaken hier, anders dan werkelijk exact op de door jouw gewenste wijze.
Op vrijdag 17 januari 2003 13:16 schreef SCH het volgende:
Okay - je hebt een topic zo opgesteld dat iedereen jouw punt mag bevestigen - je doet niet je best je in te leven in users die anders denken dan de goegemeente. Tja, dan moet het maar anders
In die zin ben ik ook de mening toegedaan dat discussieren met jouw zinloos is, feitelijk per definitie geen discussie is aangezien jij diegene bent die de poot stijf houdt en niks anders accepteerd dan jouw 'waarheid' waardoor je in feite niet kunt discussieren.
Dit in acht genomen is het al bewonderenswaardig hoe lang en netjes de Modjes jou te woord staan, daar waar jij met regelmaat strooit met sneren, dreigementen, beledigingen etc.
Als je nu van mening bent dat omdat de modjes je op deze wijze geen gelijk geven, je het maar op een andere manier moet doen, denk ik niet dat je de discussie en tevens omgangsvormen in het algemeen begrijpt.
En azijnpissers met een mega plaat lood voor de kop dienen of naar het politiek forum verbannen te worden om de LPF te promoten, of naar Irak voor de oorlog omdat ik vermoed dat er ook geen kogel tot ze door zal kunnen dringen.
bij wijze van natuurlijk
quote:Blijf hun konten maar likken.
Op vrijdag 17 januari 2003 13:25 schreef DIGGER het volgende:[..]
Ik heb de stellige indruk, en geen enkele post van je kan me aan die mening doen twijfelen, dat je zelf nooit tevreden bent/zal zijn met de gang van zaken hier, anders dan werkelijk exact op de door jouw gewenste wijze.
In die zin ben ik ook de mening toegedaan dat discussieren met jouw zinloos is, feitelijk per definitie geen discussie is aangezien jij diegene bent die de poot stijf houdt en niks anders accepteerd dan jouw 'waarheid' waardoor je in feite niet kunt discussieren.
Dit in acht genomen is het al bewonderenswaardig hoe lang en netjes de Modjes jou te woord staan, daar waar jij met regelmaat strooit met sneren, dreigementen, beledigingen etc.
Als je nu van mening bent dat omdat de modjes je op deze wijze geen gelijk geven, je het maar op een andere manier moet doen, denk ik niet dat je de discussie en tevens omgangsvormen in het algemeen begrijpt.
Doc doet alsof hij discussie voert maar weet heel goed dat hij gewoon als een dictator boven zijn eigen forum blijft staan en ontkent dat hij de grote clubs bevoordeelt. Ja - het is eenzame strijd tegen onrecht. Ik zal geen gelijk krijgen, da's meestal zo - maar het blijft goed ze er op te wijzen dat ze in strijd met de grondhouding van Fok handelen.
Je kan niet zeggen dat er voor speciale spelers een apart topic geopend kan worden... Voor de een is Sibon een speciale speler, voor de ander niet... Het gaat toch goed zo in het centrale topic? Waarom veranderen dan...
quote:Nu vind ik je ook zielig worden...
Op vrijdag 17 januari 2003 13:32 schreef SCH het volgende:[..]
Blijf hun konten maar likken.
Doc doet alsof hij discussie voert maar weet heel goed dat hij gewoon als een dictator boven zijn eigen forum blijft staan en ontkent dat hij de grote clubs bevoordeelt. Ja - het is eenzame strijd tegen onrecht. Ik zal geen gelijk krijgen, da's meestal zo - maar het blijft goed ze er op te wijzen dat ze in strijd met de grondhouding van Fok handelen.
quote:Omdat er Fokkers zijn die daar graag over willen praten en voor wie Sibon wel een speciale speler is. In het centrale topic wordt nauwlelijks gediscussieerd - dat is veel te groot, veel te veel een vergaarbak. Speciale spelers zijn voor jullie hoor altijd spelers van de grote 3 - en er is echt meer te koop in voetballand.
Op vrijdag 17 januari 2003 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
DJe kan niet zeggen dat er voor speciale spelers een apart topic geopend kan worden... Voor de een is Sibon een speciale speler, voor de ander niet... Het gaat toch goed zo in het centrale topic? Waarom veranderen dan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |