Nu willen wij de meterkast laten ijken, en dat kost ons een kleine 600 euro ! maar het ligt daar waarschijnlijk niet eens aan, het is puur de NUON die van de hard werkende Nederlander het laaste beetje geld ook nog ff af wil pakken , want veel houden we niet over heh, met die rot euro !
Ik ben errug benieuw naar jou reactie !
Vriendelijke groet T. Stam
Mijn vader is naar de consumentenbond gegaan.... en het wordt uitgevochten (zal vragen naar de uitslag) maar hij moest wel in de tussentijd ff 6000,- euro betalen... anders werd het gas enzo uitgedraaid.. (in de winter)
Achterlijk
Nuon NL
Postbus 40021
6803 HA Arnhem
quote:helpt geen reed.... Process aanspannen... (consumentenbond)
Op dinsdag 14 januari 2003 19:07 schreef UnleashMitch het volgende:
Stuur naar:Nuon NL
Postbus 40021
6803 HA Arnhem
![]()
![]()
Scheelt in elk geval al 1 mogelijke oorzaak. En ik zou de calibratie zeker uit laten voeren. Als blijkt dat de meter stuk is kun je dat geld toch terug vangen. De meter is immers eigendom van NUON, dus als hij fout is is het schade aan hun veroorzaakt door jou. Willen ze dat niet betalen, keurige rekening schrijven en incasso inschakelen als ze niet/laat betalen, kun je lachen
Post naar dat soort bedrijven moet je altijd aangetekend versturen. Dingen die niet hard te bewijzen zijn dat ze aankomen en wel vervelend zijn voor het bedrijf "verdwijnen" erg vaak op miraculeuze wijze
En zie dat je zelf een calibratie rapport van die meter krijgt.
Tip nog: Die meters lopen minder hard als je de gasstroom koelt. Voor het geval je een handig iets in de buurt hebt dat je daarvoor kunt gebruiken.
Weet je trouwens zeker dat er niet ergens gas van jullie afgetapt wordt?
[Dit bericht is gewijzigd door TR08 op 14-01-2003 19:12]
Daarom mag je ze ook niet over je heen laten lopen en pak ze goed aan..anders lopen ze gewoon over je heen, want je kan toch nergens anders naartoe.
* xman haat monopolisten
quote:Ennuh maaruh was bij jullie dan ook de gasmeter kapot, hebben jullie die überhaubt nog laten controleren ? Als wij dit ook gaan of laten uitvechten is het wel verstandig om te laten doen, winnen wij het niet dan kunne we natuurlijk fluiten naar onze centen, wij zitten er behoorlij mee of wij de meterkast laten ijken, die eikels van NUON zeggen zelf dat een meter nooit kapot ken zijn, maarja........ zij zeggen zoveel ! toch bedankt alvast voor je reactie
Op dinsdag 14 januari 2003 19:05 schreef Lopat het volgende:
Klopt mijn ouders hadden dit ook....Mijn vader is naar de consumentenbond gegaan.... en het wordt uitgevochten (zal vragen naar de uitslag) maar hij moest wel in de tussentijd ff 6000,- euro betalen... anders werd het gas enzo uitgedraaid.. (in de winter)
Achterlijk
quote:Ja dat klopt, je heb goed opgelet, je verliest nou eenmaal warmte als er een muur "bloot"staat, zonder huis ernaast dus.Bij een normaal hoekhuis zou je 2500 kuub uitkomen, en dan is daar een aangename tempratuur, wij zitten nu op 4500 kuub, dat zou het bji ons zo'n 35 graden celcius non-stop moeten zijn, en geloof mij, dat is het niet, ook is ons huis niet mega lek, of wat dan ook, we worden gewoon zwaar "genaaid "door het NUON !!
Op dinsdag 14 januari 2003 19:54 schreef ASSpirine het volgende:
Heb een tijdje geleden bij een vak op school gehoord dat huizen aan de hoek nu eenmaal veel meer verwarmin vragen, omdat er ook meer ruimte is om hitte kwijt te spelen (bij rijtjeshuizen)
Ook een hoekhuis.
In maart komt de nieuwe afrekening.
quote:HANDIG
Op dinsdag 14 januari 2003 18:59 schreef Timmaculatee het volgende:Nu willen wij de meterkast laten ijken, en dat kost ons een kleine 600 euro !
Elektra is ongeveer ¤ 0,16 per KW/h enkeltarief
Gas is ongeveer ¤ 0,44 per m2 tot een G4 meter
Water ben ik ff kwijt.
Warmte kost ¤ 19,- per GigaJoule (dit kan echt oplopen)
Vastrecht/Netbeheer ongeveer ¤ 20,- p/m voor 3x25 A
REB moet er nog bij.
Gas, water en vooral warmte is duur.
Gas prijs word bepaald door Gasunie, niet door Nuon
Water gebruik je meestal niet veel van
Warmte is tricky. Je kan rustig termijnbedragen verhogen/verlagen.
Alleen moet je nagaan wat je aan het eind van de rit kwijt bent.
quote:Idd, isolatie is belangrijk. Vergeet ook niet dat je met bv een timer op je lampen enz niet meer vergeet het licht uit te doen. Zet tv en radio en dergelijke uit. Scheelt een hoop. Koelkast, elektrische radiator, airco zijn dingen die heel veel verbruiken ...
Op woensdag 12 maart 2003 23:47 schreef Pardonlul het volgende:
Dubbele beglazing misschien is proberen ?
quote:Nee inderdaad
Op donderdag 13 maart 2003 10:10 schreef Nuongirl het volgende:
ik ben niet klote
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 12:44 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Nee inderdaad
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 12:50 schreef Nuongirl het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |