Zelf ben ik opzoek naar een wel wat grotere camping waar genoeg te doen is. Ook wil ik graag weleens op stap 's avonds (ben niet op zoek naar de kleuters).
Heb zelf al een beetje zitten kijken in de omgeving van Frejus, dit lijkt me wel wat, maar ben toch op zoek naar wat ervaringen.
Dit alles voor in de maand Juli / Augustus, en ga met een tent.
De campings aldaar zijn altijd volgeboekt in de zomer (ook voor kampeerders), dus even een belletje plegen een dezer maanden en je zit goed.
quote:Dat is absoluut niet waar, ik ben anderhalf jaar geleden met de trein door Frankrijk getrokken. Nergens gereserveerd en altijd geplaatst. Slechts 1 x was er aan de Atlantische Oceaan ergens geen plaats, was ook een dure ANWB-camping (maar was het enige). De campingeigenaren hebben toen een parkeerplaats (gras) aan ons verhuurd voor een belachelijk lage prijs, omdat het geen volwaardige plaats is. Met 6 tenten werkt dit natuurlijk niet, maar 2 personen te voet met een tentje sturen ze niet weg.... met auto misschien iets makkelijker, maar die kun je 2 km verderop parkeren en dan ben je te voet. Ze zullen wel raar opkijken als je te voet komt en ergens 2 weken wil blijven staan, ik weet niet of dat je idee is???
Op zondag 12 januari 2003 22:44 schreef 303 het volgende:
Beetje offtopic reactie, maar als je straks je keuze hebt gemaakt moet je snel reserveren.De campings aldaar zijn altijd volgeboekt in de zomer (ook voor kampeerders), dus even een belletje plegen een dezer maanden en je zit goed.
In zuid Frankrijk ben ik in Menton, Avignon, Grenoble, Pau en Saint Jean de Luz geweest.
Menton was een prachtige camping, maar het uitgaansleven misschien te belegen (ondanks veel jeugd en kampeerders op de camping, camping was met caravan bijna niet te bereiken).
Avignon was erg leuk. Het is ook een hele mooie stad met elk jaar een straatfestival in Juli/Augustus. Heel veel treinreizigers, erg internationaal.
Saint Jean de Luz ligt naast Biarritz enzo aan de Atlantische oceaan, daar zijn stierenvechtfeesten in juli/augustus (zoals in Pamplona). Stierenvechten blijkt echt sneu.
Grenoble en Pau slaan de plank mis.
quote:Aha, Camping Saint Michel..... Rot end klimmen ja. Schijnt heel erg druk te zijn in de zomer.
Op maandag 13 januari 2003 14:40 schreef Hik het volgende:
Menton is inderdaad een prachtige camping, daar ben ik járen geleden wel eens geweest tijdens een interrail (ook niet vooraf gereserveerd dus). Briljant uitzicht over de zee en het stadje... wel een pokke-eind omhoog weer iedere keer!
Over 5 weken ben ik er weer.
Als je een camping neemt die minder dan 500 meter van zee ligt, zit je volgens mij altijd wel goed. Op het strand, op de boulevard of in het stadje is meestal wel wat te beleven in die badplaatsen. Ik denk dan vooral aan Valras-Plage, Vias-Plage, Marseillan-Plage, Sérignan-Plage en Cap d'Agde.
quote:Argeles-sur-mer
Op donderdag 24 april 2003 09:14 schreef Knucklezz het volgende:
Le Soleil ****
www.campmed.comhele vette camping! aan de zee of cource
quote:er zitten nog veel meer leuke campings daar bij Argeles-sur-mer
Op donderdag 24 april 2003 14:19 schreef Dwergje het volgende:
Le Soleil zit volgeboekt, aldus de site. Iemand nog meer tips voor een onvergetelijke vakantie aan de Middellandse Zee in Zuid Frankrijk?
"La Sirene"
"Cala Gogo"
...
quote:Cala Gogo zit ook vol
Op donderdag 24 april 2003 14:21 schreef realist_ik het volgende:[..]
er zitten nog veel meer leuke campings daar bij Argeles-sur-mer
allemaal vlakbij het strand en op een paar minuten van het centrum"La Sirene"
"Cala Gogo"
...
Weten jullie misschien ook nog wat Noordelijker leuke campings? In het gebied Agde - Narbonne? M'n ouders hebben namelijk niet echt de drang om nog ruim 2 uur verder te rijden als ze de Middellandse zee eigenlijk al kunnen zien, dan willen ze snel een camping opzoeken...
quote:Noorderlijk
Op donderdag 24 april 2003 14:31 schreef Dwergje het volgende:[..]
Weten jullie misschien ook nog wat Noordelijker leuke campings? In het gebied Agde - Narbonne? M'n ouders hebben namelijk niet echt de drang om nog ruim 2 uur verder te rijden als ze de Middellandse zee eigenlijk al kunnen zien, dan willen ze snel een camping opzoeken...
quote:ooit op Soleil gezeten?
Op vrijdag 25 april 2003 12:36 schreef Crossbow het volgende:
Ik kan je het plaatsje Argeles sur Mer aanraden, leuk plaatsje, veel te doen en goede campings dicht bij het strand!
quote:Ten Noorden van Argelès-sur-mer natuurlijk
Op vrijdag 25 april 2003 12:01 schreef dutchie het volgende:[..]
Noorderlijk
Sinds wanneer liggen Agde en Narbonne noorderlijk? Dat ligt toch bij Beziers, bijna tegen de Pyreneëen aan?
quote:en ten zuiden van Argelès heb je alleen maar Spanje
Op vrijdag 25 april 2003 13:54 schreef Dwergje het volgende:[..]
Ten Noorden van Argelès-sur-mer natuurlijk
ben helaas de camping naam vergeten.
als je de camping afloopt, steek je een straat over, en dan zit je aan de zee.
quote:Ik ben vorig jaar in Palavas Les Flots geweest
Op donderdag 1 mei 2003 15:42 schreef ID-Tweak het volgende:
ehh... 2jaar terug ben ik in Palavas Les Flots geweest, leuke camping waar evel te doen is!ben helaas de camping naam vergeten.
als je de camping afloopt, steek je een straat over, en dan zit je aan de zee.
Ik denk dat jij naar "Les Roquilles" bent geweest, een hele grote camping. We zijn er even wezen kijken, maar er was erg weinig schaduw en volgens mij heb je er veel last van muggen, omdat je tussen twee wateren in ligt...
Ik vond trouwens dat er niet zo heel erg veel te beleven was. We zijn wel eens 's avonds naar het strand gegaan. Er zijn daar wat caféetjes en er is wat muziek te horen, maar échte uitgaansgelegenheden voor jongeren heb ik er niet gezien.
Wij gaan dit jaar zelf maar gewoon een eind rijden, we gaan in eerste instantie naar Valras-Plage ofzo. Daar zoeken we een camping uit die ons wel leuk lijkt (gezien de beschrijvingen op internet), mocht het niks zijn, dan kijken we na een dag of twee verder in de omgeving naar een leuke camping. Zoiets hadden we vorig jaar ook gedaan, alleen toen waren we al ruim een week op een camping gebleven waar alleen maar irritante Franse jongetjes waren.
quote:ik ben er morgen in de buurt en zal is informeren
Op vrijdag 16 mei 2003 12:05 schreef Claudia77 het volgende:
Is Argelès ook leuk voor de wat oudere jongeren (25+)? Wij willen hier namelijk graag naar toe. We houden ook van feesten, maar liever niet in een tent vol met 18 jarigen.........
(Graag ook suggesties voor gezellige campings in die leeftijdscategorie)
Alvast bedankt!
Claudia
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |