abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2003 @ 22:33:31 #1
9172 Deftronic
Maar waarom...........
pi_7863482
Wie o wie, weet er nog wat leuke campings in het zuiden van Frankrijk. Het liefst aan de middelandse zee. Als je iets weet vertel er dan ook nog even bij waarom je deze camping aanraad.

Zelf ben ik opzoek naar een wel wat grotere camping waar genoeg te doen is. Ook wil ik graag weleens op stap 's avonds (ben niet op zoek naar de kleuters).

Heb zelf al een beetje zitten kijken in de omgeving van Frejus, dit lijkt me wel wat, maar ben toch op zoek naar wat ervaringen.

Dit alles voor in de maand Juli / Augustus, en ga met een tent.

zondag 12 januari 2003 @ 22:44:19 #2
39446 303
(C) Roland
pi_7863674
Beetje offtopic reactie, maar als je straks je keuze hebt gemaakt moet je snel reserveren.

De campings aldaar zijn altijd volgeboekt in de zomer (ook voor kampeerders), dus even een belletje plegen een dezer maanden en je zit goed.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  maandag 13 januari 2003 @ 11:48:20 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7870037
quote:
Op zondag 12 januari 2003 22:44 schreef 303 het volgende:
Beetje offtopic reactie, maar als je straks je keuze hebt gemaakt moet je snel reserveren.

De campings aldaar zijn altijd volgeboekt in de zomer (ook voor kampeerders), dus even een belletje plegen een dezer maanden en je zit goed.

Dat is absoluut niet waar, ik ben anderhalf jaar geleden met de trein door Frankrijk getrokken. Nergens gereserveerd en altijd geplaatst. Slechts 1 x was er aan de Atlantische Oceaan ergens geen plaats, was ook een dure ANWB-camping (maar was het enige). De campingeigenaren hebben toen een parkeerplaats (gras) aan ons verhuurd voor een belachelijk lage prijs, omdat het geen volwaardige plaats is. Met 6 tenten werkt dit natuurlijk niet, maar 2 personen te voet met een tentje sturen ze niet weg.... met auto misschien iets makkelijker, maar die kun je 2 km verderop parkeren en dan ben je te voet. Ze zullen wel raar opkijken als je te voet komt en ergens 2 weken wil blijven staan, ik weet niet of dat je idee is???

In zuid Frankrijk ben ik in Menton, Avignon, Grenoble, Pau en Saint Jean de Luz geweest.
Menton was een prachtige camping, maar het uitgaansleven misschien te belegen (ondanks veel jeugd en kampeerders op de camping, camping was met caravan bijna niet te bereiken).
Avignon was erg leuk. Het is ook een hele mooie stad met elk jaar een straatfestival in Juli/Augustus. Heel veel treinreizigers, erg internationaal.
Saint Jean de Luz ligt naast Biarritz enzo aan de Atlantische oceaan, daar zijn stierenvechtfeesten in juli/augustus (zoals in Pamplona). Stierenvechten blijkt echt sneu.
Grenoble en Pau slaan de plank mis.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 13 januari 2003 @ 14:40:12 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7873347
Menton is inderdaad een prachtige camping, daar ben ik járen geleden wel eens geweest tijdens een interrail (ook niet vooraf gereserveerd dus). Briljant uitzicht over de zee en het stadje... wel een pokke-eind omhoog weer iedere keer!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 13 januari 2003 @ 14:41:44 #5
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_9942828
Volgens YPPY moeten we hier maar antwoorden op dit topic
Ik wou alleen maar kwijt dat Taxo-les-pins bij Argeles-sur-Mer een lekkere camping is voor niet te veel geld.
Het is wel een familiecamping, maar er is ook genoeg jeugd op zichzelf te vinden. In ieder geval een relaxte badplaats in de buurt.
pi_9953736
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:40 schreef Hik het volgende:
Menton is inderdaad een prachtige camping, daar ben ik járen geleden wel eens geweest tijdens een interrail (ook niet vooraf gereserveerd dus). Briljant uitzicht over de zee en het stadje... wel een pokke-eind omhoog weer iedere keer!
Aha, Camping Saint Michel..... Rot end klimmen ja. Schijnt heel erg druk te zijn in de zomer.

Over 5 weken ben ik er weer.

pi_9963001
Ik ben zelf ook op zoek naar een camping aan de Middellandse Zee in Frankrijk. Op www.acsi.nl kun je veel campings vinden. De vraag is alleen of er op die campings wat te beleven is...

Als je een camping neemt die minder dan 500 meter van zee ligt, zit je volgens mij altijd wel goed. Op het strand, op de boulevard of in het stadje is meestal wel wat te beleven in die badplaatsen. Ik denk dan vooral aan Valras-Plage, Vias-Plage, Marseillan-Plage, Sérignan-Plage en Cap d'Agde.

pi_9977215
Le Soleil ****
www.campmed.com

hele vette camping! aan de zee of cource

pi_9977249
quote:
Op donderdag 24 april 2003 09:14 schreef Knucklezz het volgende:
Le Soleil ****
www.campmed.com

hele vette camping! aan de zee of cource

Argeles-sur-mer
Le Soleil ...
enkele meesterlijke vakanties doorgebracht daar ...
pi_9983173
Le Soleil zit volgeboekt, aldus de site. Iemand nog meer tips voor een onvergetelijke vakantie aan de Middellandse Zee in Zuid Frankrijk?
pi_9983217
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:19 schreef Dwergje het volgende:
Le Soleil zit volgeboekt, aldus de site. Iemand nog meer tips voor een onvergetelijke vakantie aan de Middellandse Zee in Zuid Frankrijk?
er zitten nog veel meer leuke campings daar bij Argeles-sur-mer
allemaal vlakbij het strand en op een paar minuten van het centrum

"La Sirene"
"Cala Gogo"
...

pi_9983474
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:21 schreef realist_ik het volgende:

[..]

er zitten nog veel meer leuke campings daar bij Argeles-sur-mer
allemaal vlakbij het strand en op een paar minuten van het centrum

"La Sirene"
"Cala Gogo"
...

Cala Gogo zit ook vol Maar zo te horen zijn de meeste campings in de buurt van Argelès-sur-mer wel leuk?

Weten jullie misschien ook nog wat Noordelijker leuke campings? In het gebied Agde - Narbonne? M'n ouders hebben namelijk niet echt de drang om nog ruim 2 uur verder te rijden als ze de Middellandse zee eigenlijk al kunnen zien, dan willen ze snel een camping opzoeken...

vrijdag 25 april 2003 @ 12:01:56 #14
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_10003671
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:31 schreef Dwergje het volgende:

[..]
Weten jullie misschien ook nog wat Noordelijker leuke campings? In het gebied Agde - Narbonne? M'n ouders hebben namelijk niet echt de drang om nog ruim 2 uur verder te rijden als ze de Middellandse zee eigenlijk al kunnen zien, dan willen ze snel een camping opzoeken...

Noorderlijk Sinds wanneer liggen Agde en Narbonne noorderlijk? Dat ligt toch bij Beziers, bijna tegen de Pyreneëen aan?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_10004450
Ik kan je het plaatsje Argeles sur Mer aanraden, leuk plaatsje, veel te doen en goede campings dicht bij het strand!
Zijn we GEIL...of we GEIL zijn! HOUWE ZO!
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:37:35 #17
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10005650
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:36 schreef Crossbow het volgende:
Ik kan je het plaatsje Argeles sur Mer aanraden, leuk plaatsje, veel te doen en goede campings dicht bij het strand!
ooit op Soleil gezeten?
pi_10006078
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:01 schreef dutchie het volgende:

[..]

Noorderlijk Sinds wanneer liggen Agde en Narbonne noorderlijk? Dat ligt toch bij Beziers, bijna tegen de Pyreneëen aan?

Ten Noorden van Argelès-sur-mer natuurlijk
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:59:06 #19
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10006189
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:54 schreef Dwergje het volgende:

[..]

Ten Noorden van Argelès-sur-mer natuurlijk

en ten zuiden van Argelès heb je alleen maar Spanje
(en andorra natuurlijk)
pi_10133737
ehh... 2jaar terug ben ik in Palavas Les Flots geweest, leuke camping waar evel te doen is!

ben helaas de camping naam vergeten.

als je de camping afloopt, steek je een straat over, en dan zit je aan de zee.

pi_10176081
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:42 schreef ID-Tweak het volgende:
ehh... 2jaar terug ben ik in Palavas Les Flots geweest, leuke camping waar evel te doen is!

ben helaas de camping naam vergeten.

als je de camping afloopt, steek je een straat over, en dan zit je aan de zee.

Ik ben vorig jaar in Palavas Les Flots geweest Wij zaten op camping L'Eden, de camping was wel mooi, maar er was weinig te beleven. We zaten ook te ver van het strand om er naartoe te lopen.

Ik denk dat jij naar "Les Roquilles" bent geweest, een hele grote camping. We zijn er even wezen kijken, maar er was erg weinig schaduw en volgens mij heb je er veel last van muggen, omdat je tussen twee wateren in ligt...

Ik vond trouwens dat er niet zo heel erg veel te beleven was. We zijn wel eens 's avonds naar het strand gegaan. Er zijn daar wat caféetjes en er is wat muziek te horen, maar échte uitgaansgelegenheden voor jongeren heb ik er niet gezien.

Wij gaan dit jaar zelf maar gewoon een eind rijden, we gaan in eerste instantie naar Valras-Plage ofzo. Daar zoeken we een camping uit die ons wel leuk lijkt (gezien de beschrijvingen op internet), mocht het niks zijn, dan kijken we na een dag of twee verder in de omgeving naar een leuke camping. Zoiets hadden we vorig jaar ook gedaan, alleen toen waren we al ruim een week op een camping gebleven waar alleen maar irritante Franse jongetjes waren.

pi_10470266
Is Argelès ook leuk voor de wat oudere jongeren (25+)? Wij willen hier namelijk graag naar toe. We houden ook van feesten, maar liever niet in een tent vol met 18 jarigen.........
(Graag ook suggesties voor gezellige campings in die leeftijdscategorie)
Alvast bedankt!
Claudia
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:20:15 #23
3904 Koos Voos
teringhond
pi_10470578
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:05 schreef Claudia77 het volgende:
Is Argelès ook leuk voor de wat oudere jongeren (25+)? Wij willen hier namelijk graag naar toe. We houden ook van feesten, maar liever niet in een tent vol met 18 jarigen.........
(Graag ook suggesties voor gezellige campings in die leeftijdscategorie)
Alvast bedankt!
Claudia
ik ben er morgen in de buurt en zal is informeren
  woensdag 4 juni 2003 @ 23:19:51 #24
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10894045
Bestaat er ook zoiets als een kaart met een overzicht waar de campings staan?
wij gaan namelijk lopen in zuid frankrijk, van camping naar camping.
Maar ik zoek dus een kaart, zodat we onze route kunnen uitstippelen.
Iemand een idee??
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_10939180
Ik heb zelf twee jaar geleden op Camping de Saint Aygulf Plage (http://www.camping-cote-azur.com) gestaan. Ligt aan de kust, je kunt zo van de camping het strand op sjouwen.
Het is een grote camping, is vanalles te doen en het is in het dorp ook gezellig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')