Probleem is echter dat ik de plant te veel water gaf, hij blijkt maar eenmaal per maand te moeten hebben. Het resultaat is dat de wortels aangetast zijn geraakt, waardoor de bladeren bruin verkleuren en van hun takje afvallen, waarna het takje verkleurt en van de stam (of de tak waaraan hij ontsproten is) afvalt.
De remedie schijnt te zijn om de plant te laten uitdrogen en daarna weer voorzichtig eenmaal per maand water te gaan geven. De plant is inmiddels redelijk ingedroogd, maar die *%&$ bladeren vallen er nog steeds van af...
Heeft iemand hier ervaring mee?
quote:Ik heb een vrij groot exemplaar == ¤¤¤¤¤
Op zondag 12 januari 2003 20:16 schreef Vanquish het volgende:
Nieuwe kopen?
Wil eerst proberen deze weer tot leven te wekken!
[Dit bericht is gewijzigd door Angora op 13-01-2003 23:31]
quote:Kijk eens naar de datum...
Op dinsdag 14 januari 2003 13:12 schreef Christine het volgende:
ik heb geen idee wat ik fout doe.
Ik denk dat jou plantje gewoon weer verder is gaan slapen.
Je kan ook eens hier kijken http://aardbeien.pagina.nl/ maar ik denk niet dat daar ook maar 1 kweker is die er aan gedacht zal hebben 'swinters in de grond te gaan wroeten om de aardbeien te verstoren.
Knip ook niet het dode loof af: dit bewaart de plant om zichzelf warm mee te houden. Je kan er zelfs nu een klein beetje dor blad of stro omheen leggen zodat hij het warmer krijgt.
Kijk ook maar eens in tuinen: heel veel zie je nu niet maar het is er wel ondergronds. Dat komt in de lente weer goed.
Als planten voortijdig bij lenteachtige omstandigheden in de winter uitlopen en dan gaat het weer vriezen is dat niet goed voor de plant. 1 Keer nachtvorst en de uitlopers vriezen kapot.
Succes ermee! Ik hoop dat ze het verpotten hebben overleefd.
Als je plantjes aldoor buiten stonden en je haalt ze nu naar binnen is dat ook maar de vraag of ze dat prettig vinden. Binnen is het vaak te warm ineens en te droog. Aardbeien zijn over het algemeen geen kamerplanten. De aarde mag nooit helemaal uitdrogen bvb want daarvan gaan aardbeien wel echt verdorren en dood.
Maar in wezen kan je alle voedselplanten binnen uitproberen als een soort kas. Als het maar niet tocht, te felle zon of juist te weinig licht, te droog of te warm of te koud is.
Je kan zelfs een kool in huis opkweken tot voedsel als je de omstandigheden nabootst.
quote:Aardbei
Op dinsdag 14 januari 2003 13:12 schreef Christine het volgende:
Ik heb ditzelfde met mijn aardbeienplantjes...
Pachira
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |