Ik had er vroeger ook meer last van, nu eigenlijk niet meer...maar ik scheer nooit tegen de groei richting in. Ik scheer altijd wel nat en na afloop wat Creme erop..Oil of Olaz of zoeits...deed mijn opa ook altijd..en had nooit ergens last van...
Maar ja..de een heeft er wel meer last van dan een ander. Vaak van mesje wisselen zul je ook moeten doen...als je al nat scheert..!
Eerst douchen voor je gaat scheren ..dat doe ik altijd...anders zijn de haren te droog...
Tja..wat het beste is..eerst een sauna in....dan scheer je zelfs een 3 daags baardje eraf alsof het boter is....
quote:Offtopic: Ben jij niet Puz-Guz, zoals net in een ander topic stond?
Op vrijdag 10 januari 2003 16:44 schreef Guz het volgende:
...heb last van irritaties na het scheren. haal mijn huid open, door wondjes weer open te halen. heb ook last van ingegroeide haartjes die kleine ontstekingkjes veroorzaken (rzor bumps)en zo een vrij geirriteerde huid heb na het nat scheren. iemand die hiervoor een oplossing heb?
gebruik wel een razor bumps zalf, maar is niet genoeg. helpt overigens wel de ontstekingen te genenezen.
iemand misschien bekend met tendskin lotion?
Guz.
Ontopic: Heb ik ook last van; is dus "normaal" denk ik. Heb je Mach3 al geprobeerd? Dat werkt nog het beste eigenlijk...
succes
- Nat scheren ipv machinaal
- Scheren na het douchen (dan is de huid soepeler)
- Scheermes (Mach3) losjes vast houden
- De zeep en kwast goed warm hebben
- Gebruik maken avn een goed scherp mesje
- Pas scheren als het net iets alnger is. (Niet te lang, maar als het net stoppels zijn dan haal ik meer open dan wanneer ik een dagje wacht)
- Je huid goed behandelen, smeer je na het scheren in met een lotion. (Ik gebruik een creme van de natuurwinkel di erg bevalt) Maar smeer je huid ook in als je je niet scheert.
Succes!
Scheren met Scheerolie, niet met Gel of Schuim.
Scheerolie kun je krijgen bij de Etos en kost 9,95 EUR.
Goed voor zo'n 130 scheurbeurten.
Bij irritatie huid insmeren met Aloe Vera-gel.
(De Tuinen EUR 14,95 gaat ong. een half jaar mee).
Na 2 weken hebbie nooit meer ergens last van (tenzij je een puistje openritst natuurlijk )
quote:Die scheerolie is werkelijk een prachtvinding ! Nooit eerder heb ik me zo glad kunnen scheren dankzij Sommerset. Dat product is zijn geld meer dan waard
Op vrijdag 10 januari 2003 17:00 schreef schatje het volgende:
Of scheerolie van Sommerset proberen.
- Mach 3
- Na douchen scheren.
- warm water om de huid soepel te maken.
- met de groeirichting meescheren.
MAAR!
nu komt het probleem. Als je dat doet wordt het niet helemaal glad!
Als je tegen de haargroeirichting voelt met je hand voel je stoppeltjes. En als je met je meisie bent voelt ze dat toch als ze tegen je aanligt.
En als je dan met de haargroeirichting mee scheert krijg je weer irritaties.
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
Altijd een scherp mesje gebruiken, dat maakt al een heel verschil.
De huid van je baard natmaken met warm water zodat de haren soepel worden, daarom is het eik het beste dat je na het douchen gaat scheren.
Na het scheren de huid met ijskoud water afspoelen zodat de poriën dichttrekken. Nog een voordeel van deze manier is dat je huid zo strakker wordt door telkens eerst met warm en dan met koud te wassen, wat weer goed kan zijn voor het glad scheren.
quote:Die is inderdaad ook erg fijn! (Zit altijd een klein flesje in mijn reis toilettas. Altijd handig als je plotseling weg moet en je wilt je onderweg scheren!)
Op vrijdag 10 januari 2003 17:00 schreef schatje het volgende:
Of scheerolie van Sommerset proberen.
Waarom dit scheermesje?
Is dat, zoals dmace al aangaf, vanwege die meer mesjes die erop zitten?
quote:Ik denk het.
Op zondag 12 januari 2003 16:38 schreef dr.Tesla het volgende:
Hier wordt erg vaak de Mach3 genoemd als het scheermesje waar vele mee scheren.Waarom dit scheermesje?
quote:juist, hoef je niet meerdere keren over je huid te gaan.
Op zondag 12 januari 2003 16:38 schreef dr.Tesla het volgende:
Hier wordt erg vaak de Mach3 genoemd als het scheermesje waar vele mee scheren.Waarom dit scheermesje?
quote:En wat vinden jullie dan van de Mach 3 Turbo, die nieuwer is?
Op zondag 12 januari 2003 17:05 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
juist, hoef je niet meerdere keren over je huid te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |