en nu op aanraden van dalai luister ik telefon tel aviv
wat tevens ook lekker is is The Primitive Painter
quote:Braindance is een soort variant op IDM. Wat minder experimenteel en meer chillen. De naam wordt gebruikt door de mensen van het Rephlex platenlabel.
Op woensdag 8 januari 2003 22:50 schreef MurW het volgende:
...
overigens wat is Braindance en Drill n Bass eigenlijk?
"Experimental DnB/Jungle freakouts where the sound retriggering gets so tight that it sounds like a drill. Extremely fast bpm that presents intensely heavy walls of sound."
Artiesten:
Braindance: Astrobotnia
Drill 'n bass: Squarepusher
quote:De albums zijn vrij moeilijk te krijgen, vooral deel 2, omdat die alleen op vinyl is uitgebracht. Deel 1 en 3 kun je als je geluk hebt vinden in de betere of meer alternatieve platenzaak en anders kun je ze bestellen via bol.com of zo. Samples van alle 3 de delen staan op http://www.rephlex.com/2001releases/astrobotnia/astrobotnia.html
Op donderdag 9 januari 2003 06:19 schreef Theeboon het volgende:
Astrobotnia klinkt erg interessent, zijn 3 delen albums van uitgebracht? Eens effe uitchecken!
Die site van Rephlex introduceerd je wel ff meteen tot de meest essentiele artiesten van toen en nu zeg, vet relaxed
quote:met vaak nog een extra distortion op de drums, de hardcore variant van Drum'n Bass zeg maar
Drill 'n bass is een combinatie van jungle en drum 'n bass met een flinke verhoging van het tempo. Dit is een min of meer officiële beschrijving:
quote:Kan ik me voorstellen, maar het is wel verrekte handig als je wil aangeven waar je precies van houdt. Ik kan wel zeggen "ik hou van electronica" maar dan vraagt iedereen: "Dus je houdt van trance?". Trance is tenslotte ook electronische muziek en mensen weten vaak het verschil niet.
Op vrijdag 10 januari 2003 14:48 schreef flaphead het volgende:
kword een beetje gek van al die hokjesbenamingen met IDM, electronica, braindance en weet ik wat... maar je kan mij ook wel als liefhebber scharen aangezien mn luisterdichtheid naar Warp Records en Rephlex
quote:Klopt
Op vrijdag 10 januari 2003 16:15 schreef Beathoven het volgende:[..]
met vaak nog een extra distortion op de drums, de hardcore variant van Drum'n Bass zeg maar
Ik was wel benieuwd wat jullie er van vinden en vooral in welk hokje je dit plaatst..
quote:hmmm....dit is een moeilijke. Ik zou zeggen (komt ie:) IDM met old school hip hop en glitchcore elementen. Het wordt al tamelijk onoverzichtelijk zo...
Op zaterdag 11 januari 2003 05:10 schreef MurW het volgende:
Mn dsm5 vrindje Yoesoefz heeft ook iets gemaakt van8...Ik was wel benieuwd wat jullie er van vinden en vooral in welk hokje je dit plaatst..
Drugs - Yoesoefz (feat. K Keith)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |