abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7774409
Weet iemand of er een middel (poeder of whatever) bestaat om honden uit de buurt te houden? Ik word schijtziek van al die klerelijers die hun honden op de stoep laten kakken, en ik zie ze nooit (alleen hun bruine restanten).

Omdat die honden er zelf weinig aan kunnen doen hoeft het nou niet direct een dodelijk gif o.i.d. te zijn (als er gif speciaal voor hondenbazen was geweest zou ik dat wel serieus overwegen trouwens).. maar iets van spray ofzo wat die beesten verschrikkelijk goor vinden? Ik ken wel die hondenfluitjes, daar zijn zeker geen "automatische" varianten van ofzoiets?

pi_7774416
Je kan zo'n fluitje in je neus stoppen; neem aan dat je regelmatig ademt?
pi_7774436
Je zou een duveltje-uit-een-doosje idee kunnen installeren in de tuin. Zodra er iets te lang voor stil staat (hond dus) springt-ie eruit?

Ik heb altijd een hekel aan honden die zomaar op straat naar je toe komen, heeft iemand nog een goed weghoud idee? Naast een flinke rotschop

Ik bedenk net: misschien als ze altijd tegen jouw paaltje aanzeiken dat ze een stroomstootje krijgen als ze dat doen?
Maar dat is wel een beetje zielig eik...

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 08-01-2003 12:19]

pi_7774545
quote:
Je kan zo'n fluitje in je neus stoppen; neem aan dat je regelmatig ademt?
Meestal wel ja, alleen het gebeurt juist altijd als ik niet thuis ben.
quote:
Je zou een duveltje-uit-een-doosje idee kunnen installeren in de tuin
ja, zou kunnen, ik heb alleen geen tuin
Het is meer de stoep voor mijn huis en het pad naar achteren om het huizenblok heen zeg maar.. daar is geen verlichting, dus vet donker 's avonds, en er zijn regelmatig van die asociale klerelijers die daar hun hond laten schijten. Geen gras of niks, gewoon een betegeld paadje tussen 2 muren, en daar ligt dan zo'n dampende bruine drol

Oh shit wat zuigen die beesten toch

quote:
Zwarte peper.
Serieus, helpt dat?

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 08-01-2003 12:56]

pi_7774553
Ach jij beschermd die honden een beetje door dat baasje eens een lesje te willen leren, onderhand door al de ongein die ik heb meegemaakt met hondenstront :S vind ik dat je via die hond dat baasje ook mag pakken. Dat leven van die hond boeit me minder.

Koop dus wat vlees, vergiftig het een beetje en stop het net onder de rand van een struikje waar veel honden langskomen .

edit:
Niet dat ik dit serieus gedaan heb of zal doen .

Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_7774594
Goed idee

Naja liever iets waar dat beest onwijze diarree van krijgt, dan heeft die eigenaar z'n eigen huis ook een keer vol schijt

pi_7774743
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:25 schreef JaceTBL het volgende:

Serieus, helpt dat?

Tuurlijk, als jij als hond zwarte peper in je neus krijgt, zou je daar dan nog willen schijten?
  woensdag 8 januari 2003 @ 12:41:33 #8
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_7774773
Martin Gaus raadt aan Chloor te sprenkelen op kak- en pisgevoelige lokaties.

Werkt ook bij wildplassers!

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_7775011
Ik heb per ongeluk ook die post over zwarte peper gedelete van DjKoster... bij deze het toch even vermelden.

Dit topic gaat trouwens naar F&F.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7775325
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:16 schreef JaceTBL het volgende:
Weet iemand of er een middel (poeder of whatever) bestaat om honden uit de buurt te houden? Ik word schijtziek van al die klerelijers die hun honden op de stoep laten kakken, en ik zie ze nooit (alleen hun bruine restanten).
In tuincentra en dienenwinkels verkopen ze een middeltje. Het ruikt verdachtveel naar wilde dierenzijk.Dat helpt ook heel goed: leeuwenpoep of olifantenkeutels. Verkrijgbaar bij je dierentuin.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:18 schreef ChrisJX het volgende:
Je zou een duveltje-uit-een-doosje idee kunnen installeren in de tuin. Zodra er iets te lang voor stil staat (hond dus) springt-ie eruit?

Ik heb altijd een hekel aan honden die zomaar op straat naar je toe komen, heeft iemand nog een goed weghoud idee? Naast een flinke rotschop

Ik heb een apparaatje dat een hoge toon produceert. Voor mensen onhoorbaar tenzij je t bij je oor houdt: dan springen de tranen in je ogen! Uitproberen op een huisdier en het beestje durft voorlopig niet meer op die plek te komen. Je mag er dus ook niet mee expirimenteren op mens of dier.
Het werkt op batterijen: zodra de hond tot op een meter is genaderd en klaar om toe te bijten druk je een paar keer kort op het knopje. Ze gaan dan zo snel mogelijk weg. Tenzij ze doof zijn natuurlijk.
Het ding heet Dazzer en is bedoeld voor postbodes, joggers en fietsers. Ik weet niet waar het te koop is: heb het al heel erg lang en er al veel bedreigende situaties mee weten af te weren.
Het werkt zo goed dat ik het heel vaak 'te zielig' voor de hond vind. Ik doe het dus alleen als een hond vals is of gebruikt wordt als wapen.

De poep van die schijtbakken hier uit de buurt op mijn stoep ruim ik gewoon op: stukje krant erover tegen de gevoelssensatie, plastic zakje om hand, oppakken en de goot in. Nu met die sneeuw is het inderdaad een absurd gezicht. bah.
Verder helpt het wacht te houden tot je alle baasjes erover hebt aangesproken. Als er 1 hond poept of plast gaan ze het namelijk allemaal daar doen. Zo zijn honden.

Honden

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-01-2003 13:15]

pi_7775359
Hulde & lof!!!
Dank, ik ga er eens naar zoeken!
pi_7775560
Succes en vertel mij waar je hem gevonden hebt.
Het heet een ultra sonic device en ik kwam de werking ervan al 131 maal tegen in google door te zoeken op ---->dog dazzer<----

zo ziet het eruit:

Nu nog erachter komen waar ze te koop zijn!!! Ik wil het heel graag weten.

pi_7780066
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:17 schreef Skull het volgende:

[..]

Nee je maakt een grapje.
Ha...ha...wat heb ik gelachen. Dat u mag sterven aan prostaatkanker.

Dat was ook een grapje.

Ik maakte geen grapje.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:31:19 #14
19597 Skull
Stay hungry!
pi_7782161
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 16:51 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ik maakte geen grapje.

Dan weet je mijn antwoord wel.
I don't even know what I'm doing here.
  donderdag 9 januari 2003 @ 09:46:56 #15
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7792913
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:12 schreef Lurky het volgende:
Het ding heet Dazzer en is bedoeld voor postbodes, joggers en fietsers. Ik weet niet waar het te koop is: heb het al heel erg lang en er al veel bedreigende situaties mee weten af te weren.
Het werkt zo goed dat ik het heel vaak 'te zielig' voor de hond vind. Ik doe het dus alleen als een hond vals is of gebruikt wordt als wapen.

sorry hoor, ik moest hier even om lachen....
Jij loopt dus op straat, een hond komt langslopen en jij gaat als een debiel op dat knopje rammen omdat je denkt dat ie je aan gaat vallen?
Honden lopen alleen achter joggers en fietsers aan omdat ze het LEUK vinden, dat jij dat als een bedreigende situatie ziet is gewoon je eigen fout.
nofi
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_7793643
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 09:46 schreef pr0f het volgende:

[..]

Jij loopt dus op straat, een hond komt langslopen en jij gaat als een debiel op dat knopje rammen omdat je denkt dat ie je aan gaat vallen?

Nee hoor alleen als hij dreigt te gaan bijten en dan zijn drie korte klikjes voldoende. Kan jij beoordelen hoe een hond is als je al niet eens kan lezen wat ik schrijf. Ik zei 'in bedreigende situsties als de hond als wapen wordt gebruikt'. Vaak is het zielig voor de hond dus doe ik het niet.

Ik denk bvb dat een hond mij gaat aanvallen omdat in een stille metrogang 3 junken met een pitbull mij aan het AANVALLEN zijn. Dankzij mijn dazzer trekt de hond ze weg.
En een keer gebruikte ik hem omdat een man met hele nare uitstraling en hinderlijk gedrag mij met een bouvier op een stil station snachts OPDREEF. In die tijd was 'de verkrachter met de hond ' in dat gebied actief..
Ook heb ik ergens een tijd gewoond waar ik niet in mijn tuin kon omdat de dobermann van de buren SCHUIMBEKKEND elke keer op mij afvloog. Die buurman had overigens een hondenvechtkooi waar de onderwereld kwam gokken op honden. Die 'huisdieren' wil je niet aan je lijf laten snuffelen en happen.

Waar ik nu woon leeft een asociale vrouw met een spaniel vol kale plekken en kapotte vlooienbeten die wordt verwaarloosd en al 3 mensen heeft gebeten. Omdat niet alleen die spaniel van de buurvrouw maar ook zij zelf volkomen verknipt is en zowel zij als hij alles toebijt wat ze op straat voor de voeten komt gebruik ik dat ding als hij mij te na komt.
Een andere buur heeft een herdershond die net als zijn baas rascist is en waar iedereen met een boog omheen loopt. Die hond loopt vaak los en als hij mij ziet vliegt hij op mij af. Dat is niet LEUK bedoeld..

quote:
Honden lopen alleen achter joggers en fietsers aan omdat ze het LEUK vinden, dat jij dat als een bedreigende situatie ziet is gewoon je eigen fout.
nofi
Doom jij maar lekker in je pedigree-pall-reservaat vol leuke speelse honden die een goede opvoeding hebben gehad en van knuffelbare rassen zijn.
Veel postbodes, meteropnemers, joggers en fietsers vinden honden die in ze happen niet leuk. Hondenbezitters laten hun honden zowat overal loslopen. Een aangelijnde hond is een zeldzaamheid aan het worden waar ik woon. Het is niet mijn fout dat in de achterstandswijken van steden steeds meer grote verknipte honden op kleine etages worden gehouden en opzettelijk vals worden gemaakt.
Ik fiets dagelijks door een park en een paar honden zijn inderdaad zoals jij beschrijft maar er zijn er enkele tussen die expres op stille momenten worden uitgelaten omdat ze bijten in alles wat beweegt. Ik voel toch zelf wel als ik wordt gebeten?
In de 20 jaar dat ik die Dazzer heb, heb ik 'm minder dan 100 keer gebruikt. De lidtekens van diepe beten heb ik bij andere vrouwen kunnen zien. Voorgoed geen jurk met blote rug meer aankunnen omdat je gebogen zat te tuinieren of nooit meer zomers met blote benen... Dus afgezien van de werkelijke bedreiging door honden als asanvalswapen te gebruiken en de trauma's die dat oplevert komt het dus heel vaak voor dat iemand voor de rest van zijn of haar leven is geschonden.

Als je op die Googlelink van mij had geklikt begrijp je het nut van het ding. Ga jij maar leuk wandelen in een getto ergens in de derde wereld met een horde van 30 valse honden die mensen haten achter je aan. Of weet je wat: loop in je eentje door de Ardennen en kom over een landweg waar een losgebroken kettinghond vol wonden van plan is je te verscheuren! Dat vinden honden LEUK. Ga je gang: droom door. Je kan ook gewoon naar Roemenië gaan en zien wat er gebeurd als een samenleving zijn honden niet meer kan verzorgen en ze roedels op straat gaan vormen... Het is daar een erkend probleem dat al veel slachtoffers heeft gekost. Bejaarden, invaliden en kinderen kunnen in sommige wijken amper de straat op. En nog zijn ook daar mensen die die honden heilig verklaren en liever hebben dat mensen niet meer over straat kunnen dan dat die honden worden afgemaakt.
Dan is zo'n apparaatje een vreedzame oplossing.

Je maakt mij echt boos met je wereldvreemde visie op een dier wat niet voor niets soortgenootjes heeft die waakhond, politiehond of vechthond zijn.

En ja ik ken ook leuke honden maar daar gaat het hier niet over.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 09-01-2003 11:13]

donderdag 9 januari 2003 @ 11:08:18 #17
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7793830
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 10:54 schreef Lurky het volgende:

[..]
-knip-

aha, dat wist ik niet.. sorry
mijn reactie was overdreven, maar ik haalde uit je eerdere post dat je hem gebruikt bij elke hond die op straat tegen je opspringt.
ikzelf ben absoluut niet bang voor honden, ook niet als ze grommen ofzo, misschien dat daar een deel kortzichtigheid van mijn kant vandaan komt.
mijn excuses.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_7794010
Ok begrepen, je las er over heen
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:12 schreef Lurky het volgende:Het ding heet Dazzer en is bedoeld voor postbodes, joggers en fietsers. Ik weet niet waar het te koop is: heb het al heel erg lang en er al veel bedreigende situaties mee weten af te weren.
Tja... Misschien heb je gewoon nog niet genoeg van de wereld gezien om te weten dat niet alle honden lief zijn. Ik ben ook niet bang voor honden maar voor de honden van sommige mensen ben ik dus bijzonder op mijn hoede. En voor (ver)wilde(rde) honden.

Voor wie wil griezelen een link naar de honden van Roemenië waaronder uit:
http://www.angelfire.com/weird/hansrossel/romania.html

Voor de liefhebber van smerige en aggressieve straathonden is Roemenie een waar paradijs. Bucharest alleen al is de trotse bezitter van een half miljoen verloederde zwerfhonden. Je loopt geen straat in zonder enkele van deze grauwe beesten tegen het blaffende lijf te lopen.
Elke maand worden meer dan driehonderd mensen verpleegd voor hondebeten. Ik leer angstvallig de naam van het `nieuwe` en pijnloze vaccin tegen hondsdolheid van buiten na een artikel gelezen te hebben over de pijnlijke injecties in de maag met monsterachtige spuiten met het `oude` vaccin die je in sommige ziekenhuisen nog krijgt toegediend als je niet uitdrukkelijk naar het nieuwe vaccin vraagt.
Het stadsbestuur van Bucharest probeert nu voor de tweede maal een project te lanceren om van deze gevaarlijke honden af te raken. Alle loslopende honden zouden gevangen worden, waarop eventuele eigenaars 10 dagen de tijd krijgen om hun dierbare vriend op te halen, na deze tijd wordt het diertje op menswaardige wijze vernietigd.
De eerste poging om het hondenprobleem op te lossen stootte op protest van een groep dierenactivisten. Ook Brigitte Bardot was van de partij om dit barbaarse plan de grond in te boren.
Ondertussen blijven de straten van Bucharest onveilig en zijn bepaalde parken bijna ontoegankelijk door hondenbendes die hun territorium met de tanden verdedigen. Ik zag hondenbezitters die in paniek de leiband van hun huisdier moesten losmaken zodat het dier kon ontsnappen aan de aanval van een twintigtal verwilderde soortgenoten.
Als canofoob voel ik mij desondanks op mijn gemak dan zij mijn geheime wapen : de Dazer. De uitvinder van dit vernuftige apparaatje dat ultrasone geluiden uitstuurt om honden op afstand te houden verdient de nobelprijs. Een simpele druk op de knop en het wilde beest dat in volle vaart moorddadig blaffend op mij komt afgestormd maakt pijlsnel en in discreet stilzwijgen rechtsomkeer, zoals het hoort. Veel hangt wel af van het goede gehoor van het dier. Ten velde, waar het ook al stikte van de wilde honden, had mijn persoonlijke schutskring een radius van meer dan 20 meter. Hier in Bucharest moet ik het stellen met een magere 3 meter. Ik heb nu al nachtmerries bij de gedachte aan de eerste volledig dove hond waarnaar ik glimlachend en blakend van zelfvertrouwen mijn geheime wapen zal richten.

pi_7794060
Lurky @ betoog

Ik wil ook wel zo een ding, altijd zo een kuthekel tijdens het krantenlopen en kerstkaartjes dat mensen zeggen "Ach, die hond doet niets" Bel ik ergens aan "Waf! Waf Waf! " Hels kabaal maakt dat kutbeest, doet vervolgens het desbetreffende oude vrouwtje de deur wijd open omdat die kuthonden toch zogenaamd niets doen.

Altijd hetzelfde gezeik, NEE! ik wil geen honden die tegen me benen opsringen, dertegen aankrabben of mijn veters lostrekken

pi_7794078
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 11:26 schreef Youssef het volgende:
Lurky @ betoog

Ik wil ook wel zo een ding, altijd zo een kuthekel tijdens het krantenlopen en kerstkaartjes dat mensen zeggen "Ach, die hond doet niets" Bel ik ergens aan "Waf! Waf Waf! " Hels kabaal maakt dat kutbeest, doet vervolgens het desbetreffende oude vrouwtje de deur wijd open omdat die kuthonden toch zogenaamd niets doen.

Altijd hetzelfde gezeik, NEE! ik wil geen honden die tegen me benen opsringen, dertegen aankrabben of mijn veters lostrekken

En ook als het liev bedoeld is

pi_7794107
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 11:27 schreef hicham het volgende:

[..]

En ook als het liev bedoeld is

Sommigen zijn wel heeeeeeel liev Ging netjes naast me staan, keek met zijn puppy-oogjes naar me, dan weer in het rond, dan weer naar mij, rondje om me heen lopen. Dat zijn sOebah taitaipob hondjes

Maar de rest

pi_7794182
Hmm, je komt ze veel tegen in combinatie met fietsen die dazzers. ZO een 50 Euro stond er ergens.
pi_7796211
De keren dat ik afelopen jaren ben gebeten, in mn kuiten en mn broekspijp maar niet er door heen was altijd op de fiets. Het waren altijd 'schattige hondjes' waar ik niet op bedacht was. Die vliegen dan ineens als een duif voor je wiel zodat je moet stoppen en dan kef kef hap hap. Volkomen lachwekkend maar je voelt het wel nog een half uurtje ofzo. En terwijl dat gebeurt zegt het baasje: "hij doet niks". Ongelooflijk!
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 11:26 schreef Youssef het volgende:
Ik wil ook wel zo een ding, altijd zo een kuthekel tijdens het krantenlopen
Een vriend van mij liep een tijd kranten. Moest hij elke dag naar een huis van iemand waar de hond met zijn snoet al blaffend en grommend achter de brievengleuf zat. Heel erg goed oppassen dat je vingers niet in de buurt komen. Wat deed die vriend? Die ging met de krant spelen, beetje heen en weer trekken. Die hond door het dolle en die scheurde stukje bij beetje die hele krant aan flarden. Elke dag, week in week uit. Met deze actie hoopte de krantenjongen de hondenbaas aan te tonen dat het in de bus proppen van een slappe envelop levensgevaarlijk was. (je weet wel zo'n tochtgleuf met van die stijve borstelharen strips zodat je flink moet duwen en prutsen om de post erin te krijgen)

Vroeger moest ik ook eens met een actie langs de deuren. Deed ik samen met een zwarte jongen. Kwamen we in de Bijlmer bij een opgedirkte zonnebank-bruin-blond-en-nepgoud-vrouw Haar hond vloog toen ze open deed meteen langs mij heen op mijn maat af. Dus ik spring ertussen. Zegt ze: "sorrie maar hij komt uit Zuid-Afrika en is getraind negers aan te vallen". Ik begrijp niet dat iemand zoiets als excuus durft op te voeren. En ik begrijp niet dat zo'n hond mag blijven leven. Leuk!

pi_7796376

Maar inderdaad, dat van die brievenbus had ik ook altijd. Op een gegeven moment gooide ik hem gewoon op de deurmat. Er stonden iets van 3 waarschuwingsborden en een 'Pas op voor je vingers' tekst.

Katten kunnen ook heel erg zijn, maar goed daar gaat het niet over. Die verscheurde echter wel altijd een abbonneekrant. Vraag me af wat een baasje daar dan aan heeft.

woensdag 15 januari 2003 @ 01:05:07 #25
44558 moravia
ladisperazione,bisogna viverla
pi_7903583
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:16 schreef JaceTBL het volgende:

Omdat die honden er zelf weinig aan kunnen doen hoeft het nou niet direct een dodelijk gif o.i.d. te zijn (als er gif speciaal voor hondenbazen was geweest zou ik dat wel serieus overwegen trouwens).. maar iets van spray ofzo wat die beesten verschrikkelijk goor vinden? Ik ken wel die hondenfluitjes, daar zijn zeker geen "automatische" varianten van ofzoiets?

Je zou een foto van jezelf op de stoep kunnen leggen, of beter nog: de uitslag van je IQ-test; dan blijven de honden wel weg! Zou ik iig wel doen, als hond zijnde!
moravia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')