abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7771771
Ik word net wakker van veel herrie bij de buren. Ik hoor een mobilofoon van de politie en schrik me werkelijk kapot (voor wie mij niet kent: vorig jaar februari een huiszoeking van de politie gehad door idiote omstandigheden). Dus met mijn hart in de keel rijs ik op van mijn bed en zie dat het bijna 9 uur is: nee, de politie komt niet om 9:00, die komen voor 7:00. Mijn voordeur heeft zo'n spionnegaatje en ik tuur als een voleerde buurvrouw door dat gaatje. Zie ik allemaal mensen in het trappen huis die de deur van mijn buren forceren... Ze zijn nu bezig hun huis leeg te halen, beneden staat een aanhangwagen etc.

Ik had best kutburen. Ze klaagden over mijn niet aanwezige geluidsoverlast en ik ben een keer op een verschrikkelijk vreemde toon aangesproken door mijn buurvrouw dat ik niet meehielp het trappenhuis te soppen en te boenen. Ik stond met mijn mond vol tanden, verbijsterd om zoveel bemoeienis en daarbij kan het me niet echt iets schelen als het er een klein beetje vies is. Maar dit...

Zij had altjd iets kattigs over zich, hij iets robuusts (vroeger duidelijk aantrekkelijk geweest). Allebei over de 50 met twee zonen. Oudste zoon zat bj mij op een schoolband als zanger, alle meisjes waren altijd op hem. Jongste zoon net als laatste het huis uit, die had een huisje gekocht. Die jongste zoon was best een toffe gozer, kwam wel eens thee drinken als hij de sleutel weer eens was vergeten. Dan moest ik daarna al zijn vakantiefoto's zien.

Die mensen in de gang lachen en praten heel luid. En een zei dat het gisteren gekkenwerk was met 8 uitzettingen... Acht! Gelukkig nieuwjaar.

Is er nou echt geen oplossing te vinden voor mensen met zware financiele problemen? Je kan toch in een vroeg stadium deze mensen opsporen en er dan eerst vrijwillig en later verplicht maatschappelijk werk of zo langs sturen. Financien van mensen verplicht beheren of zo. Ik weet het niet, maar een oplossing als deze geeft me echt kippenvel. Het is zo onmenselijk.

Het waren kutmensen, maar dit gun je toch eigenlijk niemand

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7771801
Tja, het is echt shit als het je overkomt...

Ik ben postbode en ik zie dat er verschrikkelijk veel faillisementen zijn bijgekomen het afgelopen jaar. Veel mensen met financieele problemen. Ik denk dat de euro hier echt een oorzaak van is. Triest om te zien...

Met jou kan ik praten!!
pi_7771806
Is idd heel treurig,
en erg menselijk dat juist jij je daar druk over maakt.

Het is gewoon een verschuiving van het probleem dat alleen maar geld kost uiteindelijk,
want die mensen moeten weer onderdak.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7771815
Tja, als je het zo ver laat komen is het meestal toch ook een kwestie van hoe de mensen zelf reageren op hulp van buiten af. Aangezien de mensen kinderen hebben, lijkt mij dat deze als eerste de aangewezen personen zijn die hun ouders moeten bijstaan. Ik zou het toch niet over mijn hart kunnen krijgen als mijn moeder op straat gezet zou worden wegens schulden. Dan zou ik toch echt zelf ingrijpen en de financiele situatie onder controle proberen te krijgen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7771868
Er is wel een bureau dat op een gegeven moment wordt ingeschakeld om financiele zaken voor particulieren te beheren... Maar dat is helemaal geen prettige situatie... Zij beheren je geld... je krijgt per week een bepaald bedrag om van te leven... en de rest wordt voor je bewaard, totdat al je schulden afbetaald zijn... Als je iets MOET kopen moet je dat aanvragen... voor elke onderbroek die je koopt moet je een aanvraag doen... dat lijkt me echt niet ok... En dan nog maar te zwijgen om van 8 ¤ per week te eten...

Dan toch liever me huis uitgezet, zodat je ergens anders... goedkoper moet wonen...

pi_7771891
Misschien een idee om daar een stichting voor in het leven te roepen... iedereen die geholpen wordt door de stichting wordt daarna(als het probleem is opgelost) verplicht een x bedrag per maand te storten op de rekening van de stichting en daar worden alle kosten van betaald... zoals de lonen van de mensen die zulke mensen moeten opsporen, helpen etc en eventueel voor renteloze leningen.

Nadeel als er hulp voor zulke mensen is, is dat er misschien misbruik van wordt gemaakt... ohhh ik betaal niet want de stichting betaald mijn schulden straks...

wat vinden jullie van zo'n stichting?

Beter een blauw scherm, dan geen scherm!
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:40:52 #7
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_7771914
Veel mensen zijn idd echt in de knel gekomen door de euro. Maar goed, sneu voor die mensen. Laat ze wat anders zoeken...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_7771921
Ja, ik snap die kinderen dan ook niet. En zij hadden altijd een klein autootje Daarbij weet ik doordat iemand die ik ken die zich opzettelijk uit huis heeft laten zetten (betaalde domweg helemaal geen huur meer en zo) dat het echt meer dan een half jaar duurt bij deze woningbouwverenigigng voordat ze tot uit huis zetting overgaan (vanaf september geen huur betaald en op 19 mei uit huis gezet). Dus het is vast ook een deel dommigheid geweest. Maar misschien wisten ze de juiste paden niet of misschien wisten ze heus geen oplossingen, zaten ze er echt te diep in. Dit zijn geen dure huizen, dit zijn vrij goedkope huurwoningen. Die mensen moeten nu toch ook ergens anders wonen? Ik betaal hier samen met mijn huisgenoot ongeveer evenveel als twee studenten voor een kamer betalen... Echt iets veel goedkopers is er eigenlijk niet 1,2,3

Ik snap het niet zo goed, dat huisuitzetten. Echt niet. En volgens mij kost het alleen maar geld. Ik kreeg vorig jaar ook voor het eerst te maken met een deurwaarder (slordigheid mijn kant). De kosten daarvan...exorbitant gewoon! Je bent iemand 200 euro schuldig en hoppa! zij weten daar 490 van te maken en wel even voor een bep. datum betalen anders komt er nog 180 euro bovenop Daar raken mensen toch van in de problemen?? Ik weet wel dat sommigen anders niet betalen, maar *zucht*... Zo wordt het probleem eigenlijk verergerd en het lost niets op.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7771925
Het idee is erg goed idd... moet nog wel wat uitgewerkt worden...want ik denk dat het een heleboel geld gaat kosten... maar persoonlijk vind ik dat het toch in de kiem gesmoord moet worden... ik merk het aan mezelf... ik heb best wel veel schulden al opgebouwd tijdens mijn studie... als ik die nou niet af zou maken en een matig baantje vind... dan ben ik nog wel eventjes bezig om dit af te lossen... Ik zelf zet me er wel toe om de studie af te maken, maar anderen misschien niet... dus daar moet wat aan gebeuren... vind ik..
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:43:03 #10
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7771940
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:22 schreef Isabeau het volgende:

Het waren kutmensen, maar dit gun je toch eigenlijk niemand

Ze zullen het heus wel aan zichzelf te danken hebben.
Voordat je uitgezet wordt, moet er HEEL wat gebeuren hoor...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_7771945
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Is er nou echt geen oplossing te vinden voor mensen met zware financiele problemen? Je kan toch in een vroeg stadium deze mensen opsporen en er dan eerst vrijwillig en later verplicht maatschappelijk werk of zo langs sturen. Financien van mensen verplicht beheren of zo. Ik weet het niet, maar een oplossing als deze geeft me echt kippenvel. Het is zo onmenselijk.
Uitzetting is meestal al het einde van een lang proces hoor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7771950
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:38 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:

wat vinden jullie van zo'n stichting?

Volgens mij heette dat vroeger de kerk

Nu zou de staat daar iets mee moeten doen.

Ik heb weleens gehoord dat veel zwervers helemaal niet graag zelf zwerven zoals veel media ons doen geloven, er zitten ook mensen bij die uit huis zijn gezet en nu aan de onderkant van de samenleving niet meer weten hoe ze in godsnaam uit hun situatie moeten komen.

woensdag 8 januari 2003 @ 09:45:36 #13
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_7771962
Misschien niet zo menselijk maar de verhuurder is ook geen filantropeninstelling!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:47:09 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7771969
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat veel zwervers helemaal niet graag zelf zwerven zoals veel media ons doen geloven, er zitten ook mensen bij die uit huis zijn gezet en nu aan de onderkant van de samenleving niet meer weten hoe ze in godsnaam uit hun situatie moeten komen.
Ik heb met zwervers gewerkt, en ik kan je verzekeren dat degenen die op straat rondzwerven dat geheel aan zichzelf te danken hebben omdat ze onhandelbaar zijn.
De rest zit gewoon in opvanghuizen. Er is een groot verschil tussen dakloos, en thuisloos.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:48:38 #15
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_7771981
Veel daklozen die ik gesproken heb hebben een verleden vol van drank, geweld en drugs. Hoe vreselijk het voor deze mensen ook is, ze zullen nooit kunnen terugkeren in de maatschappij. Ze zijn gewoon te ver van het rechte pad afgeweken.
pi_7772002
Ik begrijp wel dat je niet gratis kunt wonen en dat je je rekeningen hoort te betalen en ze zullen het wel op de een of andere manier aan zichzelf te wijten hebben (daarbij ben ik ze liever kwijt dan rijk, nu m'n onderburen nog). Maar het waren best keurige mensen, dat is wat me zo'n vreemd gevoel geeft. Twee keurige mensen van mijn ouders leeftijd (je hebt het toch wat ruimer op die leeftijd hoop je, kinderen het huis uit en zo). Geen aso's of zo of wat ik voor me zie bij mensen die het huis worden uitgezet. Is de euro dan echt zo'n problemen veroorzaker gebleken of was zij koopziek of zo?
pi_7772023
snap niet waar je je druk om maakt. gewoon werken voor je geld en je rekeningen betalen, anders: moven!
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:53:49 #18
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_7772028
Blijft raden natuurlijk. Misschien is hun zoon wel aan de drugs geraakt en hebben zij proberen te helpen. Misschien zijn ze opgelicht en al hun spaarcentjes kwijtgeraakt.

Kortom, je weet het niet. Erg lullig voor dit soort mensen. Je gunt het niemand.

woensdag 8 januari 2003 @ 09:54:13 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7772031
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Is de euro dan echt zo'n problemen veroorzaker gebleken of was zij koopziek of zo?
Kom op zeg...een huisuitzetting wijten aan de euro?
Omgekeerde wereld. Ze zullen wel gewoon verzaakt hebben te betalen, en dat wel iets langer dan een jaar hoor.... uitzetting is een heel langdurig proces.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:54:47 #20
12221 Tijn