Ik had best kutburen. Ze klaagden over mijn niet aanwezige geluidsoverlast en ik ben een keer op een verschrikkelijk vreemde toon aangesproken door mijn buurvrouw dat ik niet meehielp het trappenhuis te soppen en te boenen. Ik stond met mijn mond vol tanden, verbijsterd om zoveel bemoeienis en daarbij kan het me niet echt iets schelen als het er een klein beetje vies is. Maar dit...
Zij had altjd iets kattigs over zich, hij iets robuusts (vroeger duidelijk aantrekkelijk geweest). Allebei over de 50 met twee zonen. Oudste zoon zat bj mij op een schoolband als zanger, alle meisjes waren altijd op hem. Jongste zoon net als laatste het huis uit, die had een huisje gekocht. Die jongste zoon was best een toffe gozer, kwam wel eens thee drinken als hij de sleutel weer eens was vergeten. Dan moest ik daarna al zijn vakantiefoto's zien.
Die mensen in de gang lachen en praten heel luid. En een zei dat het gisteren gekkenwerk was met 8 uitzettingen... Acht! Gelukkig nieuwjaar.
Is er nou echt geen oplossing te vinden voor mensen met zware financiele problemen? Je kan toch in een vroeg stadium deze mensen opsporen en er dan eerst vrijwillig en later verplicht maatschappelijk werk of zo langs sturen. Financien van mensen verplicht beheren of zo. Ik weet het niet, maar een oplossing als deze geeft me echt kippenvel. Het is zo onmenselijk.
Het waren kutmensen, maar dit gun je toch eigenlijk niemand
Ik ben postbode en ik zie dat er verschrikkelijk veel faillisementen zijn bijgekomen het afgelopen jaar. Veel mensen met financieele problemen. Ik denk dat de euro hier echt een oorzaak van is. Triest om te zien...
Het is gewoon een verschuiving van het probleem dat alleen maar geld kost uiteindelijk,
want die mensen moeten weer onderdak.
Dan toch liever me huis uitgezet, zodat je ergens anders... goedkoper moet wonen...
Nadeel als er hulp voor zulke mensen is, is dat er misschien misbruik van wordt gemaakt... ohhh ik betaal niet want de stichting betaald mijn schulden straks...
wat vinden jullie van zo'n stichting?
Ik snap het niet zo goed, dat huisuitzetten. Echt niet. En volgens mij kost het alleen maar geld. Ik kreeg vorig jaar ook voor het eerst te maken met een deurwaarder (slordigheid mijn kant). De kosten daarvan...exorbitant gewoon! Je bent iemand 200 euro schuldig en hoppa! zij weten daar 490 van te maken en wel even voor een bep. datum betalen anders komt er nog 180 euro bovenop Daar raken mensen toch van in de problemen?? Ik weet wel dat sommigen anders niet betalen, maar *zucht*... Zo wordt het probleem eigenlijk verergerd en het lost niets op.
quote:Ze zullen het heus wel aan zichzelf te danken hebben.
Op woensdag 8 januari 2003 09:22 schreef Isabeau het volgende:Het waren kutmensen, maar dit gun je toch eigenlijk niemand
quote:Uitzetting is meestal al het einde van een lang proces hoor.
Op woensdag 8 januari 2003 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Is er nou echt geen oplossing te vinden voor mensen met zware financiele problemen? Je kan toch in een vroeg stadium deze mensen opsporen en er dan eerst vrijwillig en later verplicht maatschappelijk werk of zo langs sturen. Financien van mensen verplicht beheren of zo. Ik weet het niet, maar een oplossing als deze geeft me echt kippenvel. Het is zo onmenselijk.
quote:Volgens mij heette dat vroeger de kerk
Op woensdag 8 januari 2003 09:38 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:wat vinden jullie van zo'n stichting?
Nu zou de staat daar iets mee moeten doen.
Ik heb weleens gehoord dat veel zwervers helemaal niet graag zelf zwerven zoals veel media ons doen geloven, er zitten ook mensen bij die uit huis zijn gezet en nu aan de onderkant van de samenleving niet meer weten hoe ze in godsnaam uit hun situatie moeten komen.
quote:Ik heb met zwervers gewerkt, en ik kan je verzekeren dat degenen die op straat rondzwerven dat geheel aan zichzelf te danken hebben omdat ze onhandelbaar zijn.
Op woensdag 8 januari 2003 09:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat veel zwervers helemaal niet graag zelf zwerven zoals veel media ons doen geloven, er zitten ook mensen bij die uit huis zijn gezet en nu aan de onderkant van de samenleving niet meer weten hoe ze in godsnaam uit hun situatie moeten komen.
Kortom, je weet het niet. Erg lullig voor dit soort mensen. Je gunt het niemand.
quote:Kom op zeg...een huisuitzetting wijten aan de euro?
Op woensdag 8 januari 2003 09:51 schreef Isabeau het volgende:
Is de euro dan echt zo'n problemen veroorzaker gebleken of was zij koopziek of zo?
quote:Je hebt ook zoiets als menselijkheid. Twaren toch je buren.
Op woensdag 8 januari 2003 09:53 schreef rosemarie het volgende:
snap niet waar je je druk om maakt. gewoon werken voor je geld en je rekeningen betalen, anders: moven!
Domme
Zes tot acht maanden je huur niet betalen en wat andere rekeningen en schulden hebben lopen... voor 't gemak nog wat dingetjes bij Wehkamp en dat soort ellende bestellen... Echt niet dat je daar zonder hulp nog uitkomt. En de meeste mensen met dit soort problemen schamen zich ervoor en durven geen hulp te zoeken (struisvogel-effect).
Sad but true... Zie het positieve in: hopelijk krijg je nu leuke buren
quote:verharding van de samenleving noemen ze dat *diepe zucht*
Op woensdag 8 januari 2003 09:53 schreef rosemarie het volgende:
snap niet waar je je druk om maakt. gewoon werken voor je geld en je rekeningen betalen, anders: moven!
quote:Dit soort stichingen bestaan al, bijvoorbeeld http://www.hulpsteun.nl
Op woensdag 8 januari 2003 09:38 schreef BigBlueScreenOfDeath het volgende:
wat vinden jullie van zo'n stichting?
Dit soort stichingen zijn er voor mensen die failliet zijn, of op het punt zijn dit te worden. Ik vind dit inprincipe een goede zaak. Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet goed opmaag met geld, en kunnen op die manier steun en hulp krijgen om dit te leren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |