abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7723226
jeez.. heb even bijgelezen.
Wat een moeilijke situatie..
Ik vind dat je er wel goed op reageert hoor
Sorry, weet niet echt wat ik moet zeggen
pi_7757843
Gisteren is de bom gebarsten de reden waarom die niet mij was was omdat mijn verleden hem niet aanstond, maar daar heb die mij al die tijd naar laten lopen gissen , hij vond het wel belangrijk om te weten of ik verliefd was op hem en toen zei ik nee , dat is het nou juist wat ik met jou heb kan ik niet plaatsen.
Hij had iets van naar zijn nieuwe liefje van daar ben ik thuis maar wou met mij over hun relatie hebben , maar dat was nou juist wat te moeilijk voor mij was .
Toenertijd zelf kon ik het niet laten worden wat het was door mijn verleden en terwijl ik voordat ik met hem naar bed gegaan was eigenlijk echt verliefd was , daarna had ik zoiets dit is het niet , maar juist omdat hij de eerste is geweest na al dat verleden is dat iets wat de band creeert. Mijn verleden is voor hem te pijnlijk en hij vind eigenlijk niet dat ik daar over mag praten , maar waarom is het voor hem moeilijk om het daar over te hebben, als die alleen maar vrienden wil zijn.
Hij vind dat het te lang duurt en dat ik te heftig ben , dat klopt ook maar zo ben ik . Ik erken mijn ziektebeeld , van hem hoorde ik ook iets zorgwekkends , hij wil zijn ziektebeeld manisch depressief niet erkennen.
Ik vertelde ook van mij uit dat ik niet geloof in een op een relatie , dat ik meer had er zijn meerdere personen voor iedereen , wat je met de een hebt staat los van de ander .
Toen ging hij als voorbeeld stellen dat als hij met mij had gehad , dat ik dan ook eventueel met een ander zou gaan zoenen , ik zei gewoon ja , want dat staat los van ons , toen reageerde die verontwaardigd.
Hij gooit het steeds op vriendschap , maar het is gewoon iets wat meer is tussen ons maar het komt hem niet uit dus moet ik mezelf opzij zetten voor hem . Steeds als ik voor mezelf kies , zegt die maar dat zeg je steeds maar het blijft terugkomen je verleden , ik probeerde hem ook uit te leggen dat het altijd terug blijft komen het is iets wat bij mij is , en dat ik daar mee aan het omgaan ben, als ik aanbied het contact oppervlakkig te laten ,zegt die dat die dat niet kan want hij wil gewoon diepe gesprekken over relaties etc met mij hebben en dat ik over mijn gevoelens praat. Uiteindelijk was ik zo kwaad , ik zei ik wil voorlopig niets meer van je horen , en dan gaat die weer zo spelen van ik weet niet of ik het contact nog wel met je wil . Ik heb toen gezegd dat ik nu gewoon merk dat ik razend ben , dat geeft aan je bent niet goed voor me , ik beeindig nu het contact .
Maar op een of andere manier heb ik heel erg het gevoel dat ik als ik een poos niets meer van me laat horen hij op een of andere manier weer contact gaat zoeken .
Met andere woorden het is gewoon een kutsituatie.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_7758397
dat hij zijn ziekte niet wilt accepteren is iets van hem, jij hebt alle recht om op je eigen manier, je eigen tempo je verleden te verwerken en iemand die anders dan dat beweert spoort niet.

het ging de laatste tijd hartstikke goed met je en ik hoop zeker dat deze situatie je niet een stuk terug zet. dat is het niet waard, ondanks het verdriet dat je ervan hebt.

verdriet om dit is heel normaal maar ik hoop dat je zelf kunt inzien dat dit misschien wel beter voor je is en ik hoop dat je je goede gevoel weet te herinneren als je je klote voelt.

sterkte meis

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7758450
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:30 schreef DarkElf het volgende:
dat hij zijn ziekte niet wilt accepteren is iets van hem, jij hebt alle recht om op je eigen manier, je eigen tempo je verleden te verwerken en iemand die anders dan dat beweert spoort niet.

het ging de laatste tijd hartstikke goed met je en ik hoop zeker dat deze situatie je niet een stuk terug zet. dat is het niet waard, ondanks het verdriet dat je ervan hebt.

verdriet om dit is heel normaal maar ik hoop dat je zelf kunt inzien dat dit misschien wel beter voor je is en ik hoop dat je je goede gevoel weet te herinneren als je je klote voelt.

sterkte meis

Hier sluit ik me volledig bij aan..
Heel veel liefs
pi_7758562
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:30 schreef DarkElf het volgende:

sterkte meis

Ik weet dat het beter voor me is , en moet ook ff die woede die ik heb over de situatie gebruiken om die knoop door te blijven hakken.
Het was ook de laatste druppel die de emmer deed overlopen eigenlijk, had het op een of andere manier graag anders gehad maar ik heb ook niets aan iemand die mij verteld hoe ik mij moet voelen omdat het hem beter uitkomt .
pi_7758860
Dat was ook trouwens de reden dat ik het contact wilde verbreken , omdat hij gewoon mijn terugval niet waard is .
Ik ga geen energie steken in iemand die niet met mijn problemen om kan gaan , hij zal zichzelf wel tegenkomen want het enige wat die doet is vluchten en uiteindelijk zal iedereen hem in de steek laten , want hij blijft in zijn vicieuze cirkel zitten en leert niets .
pi_7758913
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat was ook trouwens de reden dat ik het contact wilde verbreken , omdat hij gewoon mijn terugval niet waard is .
Ik ga geen energie steken in iemand die niet met mijn problemen om kan gaan , hij zal zichzelf wel tegenkomen want het enige wat die doet is vluchten en uiteindelijk zal iedereen hem in de steek laten , want hij blijft in zijn vicieuze cirkel zitten en leert niets .
You go girl!!
pi_7758974
Weet je wat het jammere is omdat ik woedend ben toen ik het beeindigde , voelt het onaf .
Ik wil niet met ruzie uit elkaar gaan maar gewoon op een redelijke manier afscheid hebben genomen .
Misschien moet ik maar een soort afscheidsbrief schrijven naar hem waarin ik uitleg dat geen contact beter is en wat ik hieruit geleerd heb, want zoals ik het contact nu verbroken heb is vluchtgedrag , stel ik kom hem jaren later tegen , dan wil ik degeen recht in de ogen kunnen kijken zonder spijt en wat als maar dat ik echt alles maar dan ook alles gezegd heb .
pi_7759848
Wat denken jullie is een brief verstandig om het mee af te sluiten .
Ik weet van mezelf dat ik mijn gevoel beter op papier kan zetten en daarin meer kan zeggen en goed afscheid nemen .
Het moet goed afgesloten zijn want anders blijft het nasudderen.
pi_7759895
Jeez, moeilijk..
Het spijt me, ik kan je niet helpen,
alleen succes wensen
pi_7760672
*klein kickje geeft*
pi_7761743
Ik heb trouwens heel erg het gevoel dat die me aan het uittesten was , hij zat me heel erg uit te horen over mijn gevoelens voor hem.
Hij wilde in feite steeds horen dat ik verliefd was , en ik maakte steeds duidelijk dat dat niet zo was , en dat we niet bij elkaar pasten maar er toch steeds iets is dat ons contact aanhoud.
Ik verwijt dat meisje niets , maar het is voor mij meer het gevoel als ik niet zo gecompliceerd was als ik ben , dan had ik degene geweest.
Ik had toenertijd al weg moeten gaan en zeggen jongen dit kan niet , mijn verleden is te vers en dat moet ik eerst verwerken , maar aan de andere kant weet ik dat ik vroeger altijd van dingen wegvluchtte en niets dichtbij liet komen en juist het niet meer willen vluchten is wat het contact aan liet houden. Ik heb van hem veel geleerd , dat ik zoiets van te had moeten melden voor het gebeurdde , mijn contact met mijn ouders is hersteld .
Hij is mijn voorbeeld geweest voor hoe ik het in de toekomst wil doen , ik wil niet dezelfde fout maken als ik toen deed.
Ik wil voor hem dat hij gelukkig is omdat hij een deel heeft uitgemaakt uit een belangrijk stukje verleden wat de band hecht maakt en ik wil hem duidelijk maken dat mensen in iemands leven tijdelijk zijn en je nooit kan voorspellen of iets blijvends is of niet , sommige contacten zijn goed voor bepaalde momenten maar gaan ook verder zonder de ander en dat zegt niet dat dat contact nietzeggend was of dat degene niets betekend , maar juist omdat het veel heeft betekend niet kan om er mee door te gaan juist omdat je dan de ander gaat kwetsen .
Ik zie zijn nieuwe liefje niet als bedreiging wat er tussen ons is geweest maar ik gun het hem juist en wil daarbij dat contact niet ingewikkelder maken .
Maar doordat ik dat stapje opzij heb gedaan kan ik me ook beter richten op mijn toekomst , en iemand vinden die mij accepteerd zoals ik ben . Die mij als geheel accepteerd , verleden en heden want het verleden maakt me zoals ik nu ben . Ik kan niet dat stukje verleden ontkennen want dan ontken ik mezelf .
  dinsdag 7 januari 2003 @ 19:48:21 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7762243
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik ga geen energie steken in iemand die niet met mijn problemen om kan gaan ,
Punt een: Hij hoeft niet met jouw problemen om te gaan, dat is aan jou. Hij moet met jou omgaan.
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Misschien moet ik maar een soort afscheidsbrief schrijven naar hem waarin ik uitleg dat geen contact beter is en wat ik hieruit geleerd heb, want zoals ik het contact nu verbroken heb is vluchtgedrag ,
Punt twee: Je zegt het zelf al, 'vluchtgedrag'.
Waarom niet een brief om op een rijtje te zetten wat jij vindt en voelt? Waarom een afscheidsbrief? Moet het meteen zo radicaal? Hij was /is toch zo ontzettend bijzonder voor je?

Sterkte Jelly .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_7762613
Van het weekend dacht ik één keertje, wat als zijn nieuwe liefde niet het punt is waar alles om draait maar dat het om jou gaat en meer specifiek; jullie. Nu moest ik daar weer aan denken omdat hij het belangrijk vindt om te weten of jij verliefd op hem bent.....

Schrijf de brief.

Maar laat de hele situatie dan vervolgens even een paar dagen liggen. Lees de brief na een paar dagen nog eens terug en vraag je af of het nog steeds je gevoelens en bedoelingen omschrijft. (Een omweg naar de constatering van Moonah: moet je afscheid nemen en WIL je afscheid nemen?).

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7762662
Omdat ik al te lang geprobeerd heb mijn energie in iemand te steken , waar ik op een of andere manier toch niet mee om kan gaan.
Hoe ik mijn verleden verwerk dat is aan mij, en ik vind niet dat hij voor mij kan gaan bepalen hoelang het duurd voor zoiets verwerkt is .
Seksueel misbruik is iets wat je leven bijblijft en ook je karakter vormt en het is niet zoiets waar een tijdslimiet op kan zetten .
Het contact met hem is te ingewikkeld en doet te veel pijn op het moment en ik wil liever mijn energie steken in mensen die wel mijn verleden en hoe ik ben accepteren.
Hoe ik het nu aan wil pakken is niet radicaal , maar is meer een afronding van iets wat schijnbaar toch niet mogelijk is .
Ik wil zelf ook verder , misschien kom ik hem ooit later tegen en kunnen we normaal met elkaar praten , maar nu niet er is tijd nodig .
Tijd die ik nodig heb voor mezelf en me te richten op mensen die mijn verleden en hoe ik ben wel accepteren .
pi_7762950
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 20:01 schreef thoth het volgende:
Van het weekend dacht ik één keertje, wat als zijn nieuwe liefde niet het punt is waar alles om draait maar dat het om jou gaat en meer specifiek; jullie. Nu moest ik daar weer aan denken omdat hij het belangrijk vindt om te weten of jij verliefd op hem bent.....

Schrijf de brief.

Maar laat de hele situatie dan vervolgens even een paar dagen liggen. Lees de brief na een paar dagen nog eens terug en vraag je af of het nog steeds je gevoelens en bedoelingen omschrijft. (Een omweg naar de constatering van Moonah: moet je afscheid nemen en WIL je afscheid nemen?).

Ja maar kijk dat is dus raar hij zegt vriendschap voor me te voelen, maar hij wil wel weten of ik verliefd ben , dat is dubbel .
Ik heb gewoon een beeld dat hij mij op een beeld zet waar ik niet opgezet kan worden.
Ik ben door mijn verleden harder en grof , en tegen die kant kan die niet hij wil mij zien als een lief zachtaardig meegaand meisje.
Die kant die zo grof is heeft wel gezorgd dat ik kan overleven al die tijd.
Zoals wij elkaar zien is gebaseerd op een ideaalbeeld , over hoe wij elkaar willen zien maar zo zijn we beiden niet . Hij is ook precies het tegenover gestelde van wat ik in een man zoek , waar ik mee verder zou kunnen .
Ik vind het heel belangrijk verder te kunnen met iemand die mij wel aan kan , die wel begrijpt hoe ik ben en hoe ik met degeen verder kan .
Dit is alleen maar leven op hoop op iets wat schijnbaar duidelijk niet kan .
  dinsdag 7 januari 2003 @ 21:16:53 #92
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7764526
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:01 schreef Moonah het volgende:
Ik heb het idee dat je het contact met Dennis idealiseert.
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 20:14 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Zoals wij elkaar zien is gebaseerd op een ideaalbeeld , over hoe wij elkaar willen zien maar zo zijn we beiden niet .
Jelly, zie je nu zelf hoe zwart/wit je over hem praat?
Eerst wil je perse dat het goed blijft tussen jullie, moeten er afspraken gemaakt worden, loop je erg op de zaken vooruit.
En nu wil je het contact totaal verbreken, is het niet mogelijk, gaat het niet.

Wellicht is er een middenweg?

Of wellicht is het toch gewoon verliefdheid wat er tussen jullie is, maar durven jullie het niet zo te noemen omdat het toch zo 'stroef' verloopt allemaal.

Whatever, als het van binnen heel heftig voelt (op wat voor manier dan ook), maar in de praktijk loopt het niet... Tja...

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_7781271
Ik ben er gisteren achtergekomen wat het is wat die band maakt , iemand die hem kent van de therapie heeft het me in vertrouwen verteld,
hij is vroeger ook seksueel misbruikt geweest . Ik zal dat vertrouwen wat degene in mij heeft niet schaden , en daar dus ook niet met hem over beginnen , maar nu ben ik dus helemaal niet zeker meer in wat ik wil .
Ons contact zou ons beiden kunnen helpen , maar ik weet niet meer of die het wel wilt nog , juist omdat het zo abrupt geeindigd werd deze maandag .
Hij wilde niet omdat het bij hem te veel aanwakkerde , en ik wilde hem niet aandoen om met iemand te gaan zoals mij.
Beiden wilden we dus hetzelfde maar wisten niet hoe we het tegen elkaar moesten zeggen zonder elkaar pijn te doen.
Maar nu weet ik dus helemaal niet meer wat ik moet doen , dingen die eerst inderdaad heel zwart-wit leken , zijn helemaal niet zo zwart-wit meer maar complex .
In ieder geval merk ik nu op dat niets is zoals het lijkt in deze situatie, dat die mij toenertijd helemaal niet gebruikt heeft maar het ook wel degelijk wou , maar ook niet kon .
pi_7781680
Wat zou iemand anders in mijn situatie doen , hoe zou ik het kunnen oplossen ??
pi_7782166
*schopt*
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:42:14 #96
33952 racoon2002
Hope to feel good, sometimes
pi_7782406
o my god wat een moeilijke situatie nu zeg...
Jemug, dus hij ook,
Misschien moeilijk voor hem, dat jij er wel over praat en daarmee dus hem ook confronteert met zn verleden?
En hij dus inziet dat hij er misschien helemaal nog niet zo goed mee bezig is?
Mm, ik weet het niet,
wens je wel succes en sterkte, jemug, wat een verandering in het verhaal dit zeg.
I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
pi_7782538
Ja , ik schrok er ook wel van .
Maar het verklaart waarom die me precies wist gerust te stellen op de momenten dat ik het nodig had .
Ik zei al dat ik een boel voorvoelde in mijn contact naar hem , het was wel inderdaad iets met zijn ouders want die relatie was raar, hij had er ook een keer anders over gepraat maar als een verhaaltje en nam het later terug. Ik had steeds al zoiets er klopt iets niet , ik kon mijn vinger er niet op plaatsen , en vond het al zo raar dat als die niets voor me voelde dan zo'n moeite had met mijn verleden en de enige conclusie die ik kon krijgen was dat ik gebruikt was , maar nu blijkt het dus heel anders in elkaar te zitten dan ik dacht , dat het niet zo zwart wit is als ik dacht.
pi_7783200
en nog ff omhoog
pi_7783681
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:42 schreef racoon2002 het volgende:
o my god wat een moeilijke situatie nu zeg...
Jemug, dus hij ook,
Misschien moeilijk voor hem, dat jij er wel over praat en daarmee dus hem ook confronteert met zn verleden?
En hij dus inziet dat hij er misschien helemaal nog niet zo goed mee bezig is?
Mm, ik weet het niet,
wens je wel succes en sterkte, jemug, wat een verandering in het verhaal dit zeg.

Dat weet ik wel zeker , hij heeft iets van het is er maar ik wil er niets mee en stopt het weg , dan komt er iemand zoals ik die heel fel is en van mijn hart geen moordkuil maakt en denk dat die dingen weer heel erg herbeleefd.
Aan een kant merkte ik steeds hij heeft het nodig maar is bang voor wat het losmaakt , dat is ook waarom die bij niets durfde te zeggen omdat die bang was me te kwetsen, maar als ik hem vroeg eerlijk te zijn was die heel hard over die avond , en het rare was zo ervaarde ik het ook , ik had zoiets van hij kan dit niet aan en wilde een stapje terugdoen maar wist niet hoe het te beeindigen zonder hem te beeindigen en dan is het gewoon extra hard om te horen dat hij niet verder wil juist om diezelfde reden , maar tegelijkertijd nu ik dit hoorde was ik zo van dit maakt alles zo anders.
pi_7783966
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')