abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7666156
Laatst las ik een artikel over 'restless legs' en toen dacht ik:"Ja, dat is wat ik 's avonds altijd voel."

Als ik moe ben beginnen mijn voeten en daarna mijn benen te 'tintelen'. Ik kan het niet anders omschrijven. Ik voel dan de drang mijn tenen te bewegen, mijn beenspieren te spannen/ontspannen. Het is een heel irritant gevoel. Soms is het zelfs zo nadrukkelijk aanwezig dat ik er niet door kan slapen.

Mensen die dit herkennen? Hoe ga je er mee om?

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator donderdag 2 januari 2003 @ 15:17:17 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7666287
Ik herken het!!
Ik heb het alleen gehad tijdens mijn zwangerschap maar, mijn god, wat is dat irritant.

Wat deed ik er tegen?

Volgens mijn huisarts was het een magnesiumtekort (dus meer bananen eten) of het begin van spataderen. Voldoende bewegen, niet met je benen over elkaar zitten en al die andere dingen die niet mogen als je spataderen krijgt.

Het ging bij mij gelukkig meteen over na de zwangerschap maar zie me nog zo elke avond een wandeling maken omdat ik er gek van werd.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 januari 2003 @ 15:18:03 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7666307
Polka dansen...

voor zover ik weet, heeft het te maken met een overschot aan 'energie' (adrenaline) en duidt dus op een te lichte inspanning over de hele dag gezien... ga maar eens een paar dagen sporten elke avond en kijk dan maar eens of het probleem zich dan nog steeds voordoet... waarschijnlijk niet meer dan

andere mogelijkheid is misschien een soort autonome aansturing van de kuitspierpomp (a.k.a. je '2de hart'), t.g.v. een te lage doorstroming in je benen van het bloed terug naar de rest van het lichaam (t.g.v. tromboses, artherosclerosis, hypotensie, enz.).

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_7666443
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:18 schreef dr.dunno het volgende:
voor zover ik weet, heeft het te maken met een overschot aan 'energie' (adrenaline) en duidt dus op een te lichte inspanning over de hele dag gezien...
Ah, ik ben te 'lui' . Ik zal eens opletten of het minder is op de avonden dat ik heb gesport.
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:17 schreef Lois het volgende:
Volgens mijn huisarts was het een magnesiumtekort (dus meer bananen eten) of het begin van spataderen. Voldoende bewegen, niet met je benen over elkaar zitten en al die andere dingen die niet mogen als je spataderen krijgt.
Hm, ik heb idd al jaren enkele lichte kronkels op mijn benen. Heavy spataderen zitten in de familie .
pi_7667202
Mijn vriend heeft er last van (van gehad).. Volgens mij begint het nu weer op te komen maar hij is er meer als een jaar vanaf geweest.. Hij heeft medicijnen van zijn arts hiervoor gehad..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 2 januari 2003 @ 17:20:05 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7669030
Ik heb er ook af en toe last van. Maar ik heb het vaak als ik op de bank hang savonds en eigenlijk te moe ben om niet in bed te liggen. Dan ga ik van ellende maar naar bed, want daar heb ik er geen last meer van

Het is echt een verschrikkelijk gevoel.... Je MOET gewoon je benen bewegen.. Heel moeilijk uit te leggen gelukkig heb ik er niet zoveel last van

[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 02-01-2003 18:24]

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_7670157
Ik ken dit en ben er ongeveer een jaar geleden achtergekomen dat het inderdaad om restless legs ging. Het is echt ontzettend frustrerend. Ik heb periodes gehad dat ik soms gewoon NIET kon slapen vanwege dat kutgevoel. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van. Ik heb geen idee waar het vandaan komt.
  donderdag 2 januari 2003 @ 18:34:34 #8
22259 Fogerty
slapende account
pi_7670460
Ik heb het ook, en ik dacht altijd dat het door de antidepressiva kwam, maar nu ik zes reacties lees van mensen die het ook hebben en die vast niet allemaal die shit slikken geloof ik dat niet meer zo.

Volgens mij is er niets tegen te doen behalve niet moe worden
Als ik genoeg geslapen heb heb ik er iig minder last van.

Hieperdepiep hoera!
pi_7672341
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:34 schreef Fogerty het volgende:
Ik heb het ook, en ik dacht altijd dat het door de antidepressiva kwam,
AD schijnt het wel te kunnen verergeren las ik.
pi_7672386
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 20:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

AD schijnt het wel te kunnen verergeren las ik.

Dat kan idd, mijn zwager heeft er pas last van gekregen toen hij ad nam met andere medicatie dat wel.

maar zoals jij het beschrijft doet hij het ook, en zijn artsen zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_11990224
Heel toevallig schreef ik hier nog niet zo lang geleden dat het voorbij was. Nu is het dus teruggekeerd in m'n linkerarm. Ik heb op verschillende websites wat info gezocht en het blijkt dat het bij veel mensen juist erger wordt naarmate je ouder wordt.

Hier is in ieder geval meer info te vinden:

http://www.stichting-restless-legs.org/
http://www.rls.org/
http://www.ninds.nih.gov/health_and_medical/disorders/restless_doc.htm

pi_21674934
Had het eerst alleen in mij linkerbeen... is daarna ook naar rechterbeen getrokken.
Inmiddels is mijn rechterarm er ook al mee begonnen.

Meestal heb ik er geen last van, maar het begint de laatste tijd steeds erger te worden.
Nu ben ik sinds kort ook aan de AD en ik had dus al in een vorige post gelezen dat dat het juist erger kan maken.
De doktor kan er niks aan doen.
Het ziet er voorlopig dus naar uit dattik slapeloze nachten ga krijgen.
What We Do In Life... Echoes In Eternity !!!
pi_21675126
wisselbaden onder de douche , rondlopen, niet slapen, voeteinde omhoogzetten van je bed,
gels en ceremes gebruiken, stukje zeep onder je matras,...
of je gaat gewoon een uur kijken wat er op FOK te doen is,
een paar uur ellende minder in bed.
wat er aan te doen is weet ik ook niet...duss
ik heb t ook
De Puta Madre
pi_21680488
Bij mij komt het in vlagen, ik heb het nu al een week niet meer gehad geloof ik. Ik heb het in mijn benen en armen, en dan vooral in mijn handen en voeten.
Het is irritant! Waarom komt het nou juist als je stil WILT zitten/liggen/staan...?

Ik weet ook niet wat je er tegen kan doen, ik probeer er gewoon niet aan te denken (maar dat gaat zo moeilijk )
pi_21680660
Hoi, bij mij komt het altijd opzetten als ik moe ben, en dat ben ik dankzij de RLS vrijwel altijd. Ik heb van de dokter het medicijn Inhibin voorgeschreven gekregen (je kan het zo kopen bij de apotheek) en dit geeft alleen een placebo effect. Het is wel handig als je naast je RLS ook vaak krampen hebt in je voeten, kuiten of armen daar werkt het wel goed tegen.

Verder is het belangrijk om een goed slaapritme te hebben, geen caffeine, geen alcohol etc etc. De laatste twee werken bij redelijk, als ik een avond flink gezopen heb wordt ik daar de volgende dag goed op afgerekend.

Hebbe jullie trouwens ook last van de volgende dingen:

- mijn handen trillen vrijwel altijd
- mijn benen trillen (volgens mijn vriendin, ik heb hier zelf geen last van)
- ik heb vaak kramp in mijn voeten en kuiten. Af en toe in mijn onderarmen
- ik heb vrijwel iedere dag, en meestal een keer of 5 dat er spontaan spiertjes gaan trillen/samentrekken in mijn armen en benen (dat ziet er best eng uit en het voelt ook super raar. Dit is pas iets van de laatste 4 a 3 maanden)

Alvast bedankt
And dragons... Dragons breathe fire
pi_21680793
Ik heb het ook wel eens in mijn benen. Omdat je moe bent ga je er tegen vechten en je ergeren/irriteren. Wat je m.i. het beste even kunt doen is toch het bed uit en even wat doen/drinken/fokken. Als ik daarna terug ga is het vaak een stuk beter
According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful.
pi_21681984
Dat is misschien wel een idee ja, alleen op school en op mijn werk kan ik natuurlijk niet zomaar even een stukje gaan lopen of iets dergelijks. Iemand daar nog ideetjes over? Want ik kan me soms totaal niet concentreren op mijn studie en werk. En mijn collega's worden helemaal gek van het bewegen van mijn benen.
And dragons... Dragons breathe fire
pi_21687717
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:04 schreef TheWizz het volgende:
Hebbe jullie trouwens ook last van de volgende dingen:

- mijn handen trillen vrijwel altijd
- mijn benen trillen (volgens mijn vriendin, ik heb hier zelf geen last van)
- ik heb vaak kramp in mijn voeten en kuiten. Af en toe in mijn onderarmen
- ik heb vrijwel iedere dag, en meestal een keer of 5 dat er spontaan spiertjes gaan trillen/samentrekken in mijn armen en benen
Ik heb wel eens last van stuiptrekkingen ja, maar weet niet of dat met RLS te maken heeft... in ieder geval is de fijne motoriek niet mijn sterkste punt. Ik laat ook vaak dingen uit mijn handen vallen
pi_24532857
Ik heb dit ook, superirritant, ik kan nu een half jaar niet goed in slaap komen maar heb er ook last van als ik stil zit, zoals nu. Morgen ga ik maar eens een afspraak maken met de dokter. Wat ik op internet gevonden heb is dat de oorzaken kunnen zijn:

-aanleg
-bloedcirculatiestoornis in onderbenen
-zwangerschap
-bloedarmoede
-vitaminegebrek
-suikerziekte
-plaatselijke zenuwontsteking

Nou ben benieuwd wat de huisarts uit gaat vinden, als er niets aan te doen is hak ik m'n benen liever af :-(.
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:13:11 #20
76339 woeshie
Let your mind go
pi_24533183
Ik heb er ook last van. En dan ook vooral als ik héél moe ben.
Wat bij mij soms wel helpt is een heel warm bad nemen. Kunnen m'n spieren in m'n benen lekker ontspannen.
Verder is het natuurlijk super irritant als ik wil gaan slapen.
Vooral ook voor m'n vriend .. "Hou je benen eens stil !"
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:39:30 #21
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24534333
Ik heb er ook wel last van. Vooral in mijn rechterbeen, als ik druk ben geweest en eindelijk eens kan ontspannen...
Erg vind ik het niet, hooguit wat vervelend, maar vooral voor anderen kan het irritant zijn als je je benen niet stil kan houden. Soms wiebel ik dus echt met mijn benen, en soms tintelen ze alleen maar en trillen ze wat.

En als ik na een lange dag moe in bed lig doe ik het vaak ook met mijn billen, heel raar. Ik wiebel er dan als het ware mee. Ze blijven er wel strak bij

Ik krijg ook snel kramp in mijn benen. Na een lange vliegreis is dat niet zo gek, maar af en toe heb ik er elke avond last van terwijl ik niet echt iets bijzonders heb gedaan. Pijnlijk!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')