Als ik moe ben beginnen mijn voeten en daarna mijn benen te 'tintelen'. Ik kan het niet anders omschrijven. Ik voel dan de drang mijn tenen te bewegen, mijn beenspieren te spannen/ontspannen. Het is een heel irritant gevoel. Soms is het zelfs zo nadrukkelijk aanwezig dat ik er niet door kan slapen.
Mensen die dit herkennen? Hoe ga je er mee om?
Wat deed ik er tegen?
Volgens mijn huisarts was het een magnesiumtekort (dus meer bananen eten) of het begin van spataderen. Voldoende bewegen, niet met je benen over elkaar zitten en al die andere dingen die niet mogen als je spataderen krijgt.
Het ging bij mij gelukkig meteen over na de zwangerschap maar zie me nog zo elke avond een wandeling maken omdat ik er gek van werd.
voor zover ik weet, heeft het te maken met een overschot aan 'energie' (adrenaline) en duidt dus op een te lichte inspanning over de hele dag gezien... ga maar eens een paar dagen sporten elke avond en kijk dan maar eens of het probleem zich dan nog steeds voordoet... waarschijnlijk niet meer dan
andere mogelijkheid is misschien een soort autonome aansturing van de kuitspierpomp (a.k.a. je '2de hart'), t.g.v. een te lage doorstroming in je benen van het bloed terug naar de rest van het lichaam (t.g.v. tromboses, artherosclerosis, hypotensie, enz.).
quote:Ah, ik ben te 'lui'
Op donderdag 2 januari 2003 15:18 schreef dr.dunno het volgende:
voor zover ik weet, heeft het te maken met een overschot aan 'energie' (adrenaline) en duidt dus op een te lichte inspanning over de hele dag gezien...
quote:Hm, ik heb idd al jaren enkele lichte kronkels op mijn benen. Heavy spataderen zitten in de familie
Op donderdag 2 januari 2003 15:17 schreef Lois het volgende:
Volgens mijn huisarts was het een magnesiumtekort (dus meer bananen eten) of het begin van spataderen. Voldoende bewegen, niet met je benen over elkaar zitten en al die andere dingen die niet mogen als je spataderen krijgt.
Het is echt een verschrikkelijk gevoel.... Je MOET gewoon je benen bewegen.. Heel moeilijk uit te leggen gelukkig heb ik er niet zoveel last van
[Dit bericht is gewijzigd door LadyS op 02-01-2003 18:24]
Volgens mij is er niets tegen te doen behalve niet moe worden
Als ik genoeg geslapen heb heb ik er iig minder last van.
quote:AD schijnt het wel te kunnen verergeren las ik.
Op donderdag 2 januari 2003 18:34 schreef Fogerty het volgende:
Ik heb het ook, en ik dacht altijd dat het door de antidepressiva kwam,
quote:Dat kan idd, mijn zwager heeft er pas last van gekregen toen hij ad nam met andere medicatie dat wel.
Op donderdag 2 januari 2003 20:34 schreef Moonah het volgende:[..]
AD schijnt het wel te kunnen verergeren las ik.
maar zoals jij het beschrijft doet hij het ook, en zijn artsen zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.
Hier is in ieder geval meer info te vinden:
http://www.stichting-restless-legs.org/
http://www.rls.org/
http://www.ninds.nih.gov/health_and_medical/disorders/restless_doc.htm
Ik heb wel eens last van stuiptrekkingen ja, maar weet niet of dat met RLS te maken heeft... in ieder geval is de fijne motoriek niet mijn sterkste punt. Ik laat ook vaak dingen uit mijn handen vallenquote:Op woensdag 1 september 2004 12:04 schreef TheWizz het volgende:
Hebbe jullie trouwens ook last van de volgende dingen:
- mijn handen trillen vrijwel altijd
- mijn benen trillen (volgens mijn vriendin, ik heb hier zelf geen last van)
- ik heb vaak kramp in mijn voeten en kuiten. Af en toe in mijn onderarmen
- ik heb vrijwel iedere dag, en meestal een keer of 5 dat er spontaan spiertjes gaan trillen/samentrekken in mijn armen en benen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |