Vanmorgen werd die kleine meid van ons wakker met hier en daar wat rode vlekjes, maar nu zijn er meer rode vlekjes en zitten er ook "puntjes" in.
ff dokter bellen prikkie halen kleine meid zo weer beter!
Echt superspul.
Kinderen kunnen een beetje hangerig worden en wat verhoging krijgen,
maar vaak is er ook gewoon niks aan de hand.
quote:Een prik tegen waterpokken?
Op woensdag 1 januari 2003 13:25 schreef soulbrother het volgende:
yep tis pats boem waterpokken has arrived on you body..
ff dokter bellen prikkie halen kleine meid zo weer beter!
Ze heeft nog geen jeuk, kweet ook (nog) niet zeker of ze wel waterpokken heeft, maar als ik het zo lees.. ja dus. Ik moest maar ff rond gaan bellen naar een dienstdoende apotheek voor die lotion. Weet zelf uit ervaring dat talkpoeder niks tot weinig helpt.
quote:kan je niet even een dokter bellen en uitleggen wat de symptonene zijn... vind vreemd dat ze geen jeuk heeft.. huisarts kan je vast geruststellen
Op woensdag 1 januari 2003 13:31 schreef moussy het volgende:
waren er maar prikken tegen waterpokken
Ze heeft nog geen jeuk, kweet ook (nog) niet zeker of ze wel waterpokken heeft, maar als ik het zo lees.. ja dus. Ik moest maar ff rond gaan bellen naar een dienstdoende apotheek voor die lotion. Weet zelf uit ervaring dat talkpoeder niks tot weinig helpt.
quote:Lees je 538 mail es aub.
Op woensdag 1 januari 2003 13:36 schreef moussy het volgende:
het zijn nog niet echt blaasjes... ik lees net dat alleen de blaasjes jeuken
quote:het bestaat
Op woensdag 1 januari 2003 13:27 schreef shmoopy het volgende:[..]
Een prik tegen waterpokken?
quote:http://www.vaccins.be/~data/frames.pl?f=http://www.vaccins.be/aandoeningen/~nl/waterpokken.htm
Waterpokken, of varicella, is een virusziekte die veroorzaakt wordt door het varicellen-zostervirus, en verloopt doorgaans goedaardig.Symptomen
De ziekte begint, na een incubatietijd van ongeveer 14 dagen (maximaal 3 weken), met o.a. hangerigheid en keelpijn. Eén tot enkele dagen daarna ontstaan met vocht gevulde blaasjes (de waterpokken), ook tussen de hoofdharen en in de mond. Gedurende een paar dagen vormen zich steeds nieuwe blaasjes, zodat er verschillende stadia tegelijkertijd te zien zijn. Een enkele maal lijkt het beeld bedrieglijk veel op dat van echte pokken. De blaasjes gaan open en drogen in tot korstjes, die na enkele dagen afvallen. Als de korstjes verwijderd worden, kan een oppervlakkig litteken ontstaan.Complicaties
Verspreiding van het waterpokkenvirus vindt vooral plaats door middel van druppeltjes. Complicaties, zelfs met dodelijk verloop, kunnen voorkomen bij kinderen met leukemie die zijn behandeld met cytostatica of immunosuppressiva.Immuniteit
Het doormaken van de ziekte geeft een immuniteit tegen waterpokken. Het virus blijft echter in de cellen van het centraal zenuwstelsel aanwezig. Daardoor kan een laat gevolg van de ziekte bij volwassenen gordelroos zijn.Hoe voorkomen ?
Er is een vaccin beschikbaar.Behandeling
Waterpokken worden niet behandeld. Men volstaat met inpoederen ter bestrijding van jeuk om secundaire infecties via krabben te voorkomen.
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 13:39 schreef D-Devil het volgende:[..]
Lees je 538 mail es aub.
Je hebt mail
quote:Vaccin is ook niet alles, m'n broertje heeft toen ie 13 maand was door een DKTP-prik epilepsie gekregen en heeft nu hersenbeschadiging, dus prikken kan ook gevaarlijk zijn, maar volgens mij is pokken niet super erg of zo, gaat vanzelf weer over (d8 dat ik 't ook wel heb gehad)...
Op woensdag 1 januari 2003 13:47 schreef moussy het volgende:[..]
Je hebt mail
Weet je trouwens zeker dat het geen mazelen zijn, bij nader inzien lijkt me dat waarschijnlijker...
En over pokkenm volgens mij zijn de waterpokken redelijk normaal bij kinderen, is wat anders dan normale pokken (wat dodelijk kan zijn)
quote:Nee, klopt, kinderen zijn vaak hangerig en zitten dan niet zo lekker in hun vel. Is ze de afgelopen weken in contact geweest met kinderen met waterpokken, meestal is de incubatietijd zo'n 2 weken.
Op woensdag 1 januari 2003 13:25 schreef moussy het volgende:
Nee , alleen wat hangerig. Ik las net dat ze er ook niet ziek van hoeven te zijn.
quote:okee laat even weten wat eruit komt
Op woensdag 1 januari 2003 14:01 schreef moussy het volgende:
hang al in de wacht (telefoon) met de huisarts.
quote:kweenie, ze gaat naar de peuterspeelzaal, maar daar zeggen ze nooit zo veel over de ziekte's die er voorkomen/zijn geweest.
Op woensdag 1 januari 2003 14:02 schreef Sonho het volgende:[..]
Nee, klopt, kinderen zijn vaak hangerig en zitten dan niet zo lekker in hun vel. Is ze de afgelopen weken in contact geweest met kinderen met waterpokken, meestal is de incubatietijd zo'n 2 weken.
quote:Aangezien de rode puntjes weg te drukken zijn met een glas en ze haar kin op haar borst kan leggen is het (gelukkig) geen hersenvlies ontsteking. Ze moet wel heel erg in de gaten gehouden worden.
Op woensdag 1 januari 2003 14:04 schreef Nadientje het volgende:[..]
okee laat even weten wat eruit komt
Nu moet ik haar temp vreselijk in de gaten houden, of ze mobiel blijft en niet suf wordt, de plekkies in de gaten houden en anders mag ik in de auto stappen en meteen komen
Ik voel me een beetje een overbezorgde moeder en was liever nu nog gegaan. Vooral omdat ze me ook niet kunnen vertellen wat het niet of juist wel is
quote:kan me voorstellen dat je ongerust bent, maar als je denkt dat het niet goed is meteen in de auto stappen hoor... daar zijn die dokters toch voor
Op woensdag 1 januari 2003 14:14 schreef moussy het volgende:[..]
kweenie, ze gaat naar de peuterspeelzaal, maar daar zeggen ze nooit zo veel over de ziekte's die er voorkomen/zijn geweest.
[..]Aangezien de rode puntjes weg te drukken zijn met een glas en ze haar kin op haar borst kan leggen is het (gelukkig) geen hersenvlies ontsteking. Ze moet wel heel erg in de gaten gehouden worden.
Zo over de telefoon (tis erg druk) denken ze eerder aan mazelen dan waterpokken, omdat de vlekjes nog geen blaasjes zijn , ook al zitten er puntjes op. Maar, het kan wel het begin zijn van waterpokken. Als het mazelen zijn dan is het een lichte vorm omdat ze een enting heeft gehad.
Nu moet ik haar temp vreselijk in de gaten houden, of ze mobiel blijft en niet suf wordt, de plekkies in de gaten houden en anders mag ik in de auto stappen en meteen komen
![]()
Ik voel me een beetje een overbezorgde moeder en was liever nu nog gegaan. Vooral omdat ze me ook niet kunnen vertellen wat het niet of juist wel is
dit prutje is wel een stempeltje van overbezorgde moeder waard
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 14:30 schreef moussy het volgende:
maar als ik het op mn heupen krijg ga ik ook wel![]()
quote:Agossie, wat een zielig smoeltje... Beterschap hoor!
Op woensdag 1 januari 2003 14:30 schreef moussy het volgende:
maar als ik het op mn heupen krijg ga ik ook wel![]()
Hoe gaat het nou Mous? Zijn de vlekken al vermeerderd?
Kleine kinderen hebben vaak virusinfecties die zich uiten dmv vlekjes is me laatst door de kinderarts verteld.
Soms krijgen ze zomaar de waterpokken en soms hebben ze "gewoon"2 dagen vlekjes en is het weer over.
Het is alleen zo lastig als je niet goed weet wat ze heeft en of het ernstig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |