en omdat ik het wat te ver vond gaan om alleen over 'Ongebluste kalk' een heel topic te openen
Bij mij staat alleen 'ongebluste kalk' (Zuidelijk toneel Hollandia) in de planning, ik ben daar erg benieuwd naar. Omdat het over Marinus v/d Lubbe gaat, maar ook omdat het zo spannend is als een voorstelling vrijwel geheel gedragen moet worden door 1 acteur. Zo moeilijk! Volgens de recensies doet Fedja van Huet het voortreffelijk, en dat wil ik dan wel eens met eigen ogen zien.
Misschien heeft iemand hem drie jaar geleden al gezien (het is een reprise), zo ja: was het wat?
Ik heb afgelopen week "Ifigeneia" van theatergroep Aluin gezien en "Grand Restaurant" van het Koningstheater. Twee heel verschillende producties, maar met de overeenkomst dat ze beide heel aardig waren, bij vlagen geweldig, maar niet overdonderend, overweldigend zoals sommige echt goede producties wel zijn.
[edit: linkjes toegevoegd]
quote:Is dat alweer 3 jaar geleden? Sjeetje...
Op zaterdag 28 december 2002 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Bij mij staat alleen 'ongebluste kalk' (Zuidelijk toneel Hollandia) in de planning, ik ben daar erg benieuwd naar. Omdat het over Marinus v/d Lubbe gaat, maar ook omdat het zo spannend is als een voorstelling vrijwel geheel gedragen moet worden door 1 acteur. Zo moeilijk! Volgens de recensies doet Fedja van Huet het voortreffelijk, en dat wil ik dan wel eens met eigen ogen zien.Misschien heeft iemand hem drie jaar geleden al gezien (het is een reprise), zo ja: was het wat?
Ik heb op dit moment alleen De Perzen van Annette Speelt in mijn agenda staan. Daar ben ik erg benieuwd naar. Christiaan Mooij, de regisseur, is vorig jaar afgestudeerd van de regie-opleiding en heeft toen de Ton Lutz prijs gekregen, voor het meest veelbelovende regietalent.
Verder is mijn agenda nog leeg. Ik ben meer een last-minute theaterbezoeker. En ik heb de uitkrant van januari ook nog niet onder ogen gekregen.
quote:Mooi, ik ben erg benieuwd. Ik ga hem trouwens in Nijmegen zien, eind januari.
Op donderdag 2 januari 2003 18:54 schreef Meiske78 het volgende:
Ja ik heb de voorstelling inderdaad gezien en ik vond m erg goed. Fedja kan echt wel wat en ik ben sowieso erg dol op ZT-Hollandia (De voorstelling is trouwens gemaakt voor de fusie met het Zuidelijk Toneel door Hollandia). Het is een monoloog, en daar ben ik vaak wat huiverig voor, maar fedja vult in zijn eentje wel een podium.
De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken Laat even weten hoe het was, ik zie dat ze eind mei hier in de buurt komen.
Ik heb in de planning staan Arturo Ui (NNT), Festen (De Ploeg) en de dood en het meisje (Linda van Dyck, Peter Tuinman en nog iemand), en nu dan dus de Perzen
Maar dat is maar een semi-planning, net als jij ben ik een last-minute theaterbezoeker, ik weet toch niet van tevoren of ik op 6 april wel kan en of ik mij dan uberhaupt in dit land bevind, dus ik reserveer nooit langer dan een week of drie van tevoren
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 04-01-2003 20:54]
De reacties op de site van Moose op Night and day (de Paardenkathedraal) maken mij ook erg nieuwsgierig, daar lopen de meningen nog erger uiteen dan bij Ifigeneia. Het speelde gisteren voor het laatst, dus ik kan er niet meer heen. Iemand die het heeft gezien?
quote:Ah, is het toch weer langs me heen gegaan. Dat was er 1 in de categorie 'die wil ik nog wel zien', dat is dan weer het nadeel van niet plannen.
Op zondag 5 januari 2003 18:09 schreef Fogerty het volgende:
De reacties op de site van Moose op Night and day (de Paardenkathedraal) maken mij ook erg nieuwsgierig, daar lopen de meningen nog erger uiteen dan bij Ifigeneia. Het speelde gisteren voor het laatst, dus ik kan er niet meer heen. Iemand die het heeft gezien?
quote:Ik ga naar Festen, Muiswinkel & Van Vleuten, Sanne Wallis de Vries, Rosas- Rain.
Op maandag 6 januari 2003 11:10 schreef Meiske78 het volgende:[..]
Ah, is het toch weer langs me heen gegaan. Dat was er 1 in de categorie 'die wil ik nog wel zien', dat is dan weer het nadeel van niet plannen.
En Festen van de Ploeg wil ik ook wel zien. Ik ziet dat Piet Römer meespeelt, grappig: zijn kleinzoon speelt in De Perzen.
quote:Hier ook al. Nouja, het hoefde toch al niet per se voor mij.
Op zondag 12 januari 2003 20:46 schreef Meiske78 het volgende:
Festen is in Amsterdam heel erg uitverkocht
quote:Ik was op de premičre! Als je het werk van regisseur Richard Maxwell kent, dan is dit absoluut een deceptie. Hij maakt altijd heel erg relativerende en ironische Amerikaanse voorstellingen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar de twee die ik van hem gezien heb, waren werkelijk briljant. Hij heeft bij Barmhartige Samaritanen voor het eerst met Nederlandse acteurs gewerkt. En wat zo leuk was aan zijn voorstellingen is dat alles heel kaal en blanco is, terwijl Kitty Courbois dat gewoon niet is. Die heeft gewoon een bordje 'dit is de bekende actrice Kitty Courbois' op haar voorhoofd. Het decor stelde ook teveel een opvangcentrum voor. Jammer jammer jammer. Op zich heb ik me wel vermaakt hoor. Ze kan echt wel spelen en Kas Enklaar is trouwens ook een goede acteur (maar ik heb niet zoveel met Joop Admiraal.) Maar de droge humor uit zijn andere voorstellingen heb ik niet kunnen ontdekken.
Op zondag 12 januari 2003 22:58 schreef Fogerty het volgende:
Ik had graag naar 'Barmhartige Samaritanen' gewild omdat ik een groot liefhebber ben van Joop Admiraal. Maar die heeft zich uit de voorstelling teruggetrokken, en nu lees ik op Moose ook nog eens niet erg positieve recensies. Laat dus maar.
Edit: Er staan nog geen nieuwe voorstellingen in mijn agenda...
[Dit bericht is gewijzigd door Meiske78 op 13-01-2003 21:09]
quote:Ik ben afgelopen donderdag bij z'n huidige voorstelling geweest (weet niet of het dan nog steeds dezelfde is), maar die was erg goed. 1,5 uur blauwgelegen.
Op donderdag 2 januari 2003 10:27 schreef Kimmie het volgende:
Ergens in april, Javier Guzmanik hoop dat ik dan nog leef
quote:Ik zit mij af te vragen of dit geen afgrijselijke bullshit is. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:42 schreef Fogerty het volgende:
De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken
Maar dit terzijde
quote:Tja het is een mening.... Ik vind de Perzen persoonlijk een draak van een stuk. Er gebeurt geen reet in, er wordt alleen maar verteld over wat er aan het front is gebeurd. Juist daardoor wordt het ook moeilijk om er een interessante voorstelling van te maken.
Op woensdag 15 januari 2003 00:57 schreef Fogerty het volgende:
quote:
"De Perzen kan bijna niet missen, dat stuk is van zichzelf zo indrukwekkend dat je als theatergroep wel heel erg moet blunderen wil je daar een flutvoorstelling van maken"Ik zit mij af te vragen of dit geen afgrijselijke bullshit is. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel.
Maar dit terzijde
quote:*kuch*
Op donderdag 16 januari 2003 18:07 schreef Fogerty het volgende:
Op Moose staat ook een erg positieve recensie (of is die van jouzelf?)
quote:Vanavond: Jeroen van Merwijk
Op zaterdag 28 december 2002 18:11 schreef Fogerty het volgende:
Naar analogie van: Welke concerten staan in je agenda? deel 3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |