quote:als je hier blij mee bent, hoef je je niet echt druk te maken over het gewicht van je pijlen denk'k...
meestal in de 1 5 of 20
quote:Wel goed lezen, dat is met mn foute hand.
Op donderdag 26 december 2002 18:30 schreef _MaximuS_ het volgende:[..]
als je hier blij mee bent, hoef je je niet echt druk te maken over het gewicht van je pijlen denk'k...
Weet niet meer zeker.
[Dit bericht is gewijzigd door SpankSpankeronie op 26-12-2002 21:54]
M'n favo's zijn wel de 21 grams.
quote:Je hebt daar toch wel oefeningen voor?
Op vrijdag 27 december 2002 09:29 schreef dolle_hond het volgende:
gebruik verschillende gewichten, resultaat is ongeveer gelijk, alleen is de spierpijn bij de lichtere minder na 3 uur gooien.
quote:Kun je er voor een goed beeld niet beter een poll inzetten ??
Op donderdag 26 december 2002 18:24 schreef J-Will het volgende:
Ik ben benieuwd hoe zwaar de pijlen van de fokkers zijn.
....
quote:Dat moet iemand anders maar doen, daar heb ik geen verstand van.
Op vrijdag 27 december 2002 12:32 schreef JT_RSD het volgende:[..]
Kun je er voor een goed beeld niet beter een poll inzetten ??
quote:Een zware pijl met dezelfde opbouw als een lichtere variant gooit stabieler dan de lichtere versie, althans dat idee heb ik. Ik gooi liever met 23+ grams dan met 18, want die vliegen bij mij gewoon krom af en toe. En zo'n zware voel je gewoon precies de weg volgen die jij hebt uitgestippeld. Maar dat zal wel persoonlijk zijn dan
Op vrijdag 27 december 2002 12:32 schreef Vaan_Banaan het volgende:
En stabiliteit heeft niks met gewicht te maken, maar met de vorm van je dart, en de lengte van je shaft.
quote:Grappig gevoel heb je dan, de meeste darters geven vaak aan (waaronder ik) hoe lichter de pijl hoe beter je de pijl kan sturen. Dit wil niet zeggen dat ik met een ultra lichte pijl ook echt lekker gooi, want ik ben wel met je eens dat een zwaardere pijl stabieler voelt.
Op vrijdag 27 december 2002 13:33 schreef J-Will het volgende:[..]
Dat moet iemand anders maar doen, daar heb ik geen verstand van.
[..]Een zware pijl met dezelfde opbouw als een lichtere variant gooit stabieler dan de lichtere versie, althans dat idee heb ik. Ik gooi liever met 23+ grams dan met 18, want die vliegen bij mij gewoon krom af en toe. En zo'n zware voel je gewoon precies de weg volgen die jij hebt uitgestippeld. Maar dat zal wel persoonlijk zijn dan
Ik gooi zelf met 21 grams darts, hiervoor gooide ik met 22 en ik ben begonnen met 24 grams.
Gooi met merkloze pijlen, maar gooit lekker... gooi met extra short shaftjes (die nylon dingen) en met de standard vorm flights...
Mijn eerste 180er gooide ik met 26 grams pijlen, daarvoor had ik al een jaar lang 21 grams gehad. Daarna redelijk veel 180 met 23 en 24 grams, maar ik heb echt vertrouwen in mijn nieuwste aanwinst.
Over drie weken is mn pols uit het gips en heb ik kunnen oefenen en dan vertel ik de resultaten
quote:Ja het kan, ach ja het is ook persoonlijk. Ik heb jaren lang gedacht dat zwaarder lekker was/is maar gooi tegenwoordig toch veel beter met 21 grams....
Op vrijdag 27 december 2002 21:25 schreef J-Will het volgende:
De broer van een vriend van me heeft ook 19 grams ofzo en als ik daar ben gooi ik daar wel eens mee. Dan gooi ik echt hartstikke belabberd.Mijn eerste 180er gooide ik met 26 grams pijlen, daarvoor had ik al een jaar lang 21 grams gehad. Daarna redelijk veel 180 met 23 en 24 grams, maar ik heb echt vertrouwen in mijn nieuwste aanwinst.
Over drie weken is mn pols uit het gips en heb ik kunnen oefenen en dan vertel ik de resultaten
En zolang je vertrouwen heb is het goed!
Maar mijn eerste 180 was met 12 gram (electro bord) en op een normaal bord met 25 grams) van die mooie bommetjes!
Was het je gooi arm die gebroken was? Das vervelend, heb een jaar geleden mijn linker arm gebroken gehad (dus niet mijn gooi arm), en zelfs dat vond ik al onwijs vervelend.....je houding veranderd daardoor toch.
Succes en dartze!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |