abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7481321
Jongen zwaargewond door vuurwerkexperiment

Een 15-jarige jongen uit het Zuid-Hollandse Oudenhoorn is zwaargewond geraakt bij een experiment met zelfgemaakt vuurwerk.

Knutselen
De jongen was samen met zijn broertje aan het knutselen met vuurwerk in een schuurtje. Ze stopten kruit in een buis, die voortijdig ontplofte.

Hand kwijt
De jongen raakte één hand helemaal kwijt en twee vingers van zijn andere hand. Ook raakte hij ernstig gewond aan zijn oog. Zijn broertje bleef ongedeerd.
(Bron:www.rtlnieuws.nl)

Triest, hoeveel slachtoffers zullen er de komende weken nog volgen...

zondag 22 december 2002 @ 16:32:38 #2
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7481326
Hij is zeker niet het eerste slachtoffer deze week is al iemand beide handen kwijt geraakt ofzo
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_7481331
Ik snap echt niet dat mensen nog steeds zo dom zijn om te experimenteren. Er is toch voorlichting genoeg?
pi_7481334
stelletje sukkels, elk jaar gebeuren weer dit soort dingen
pi_7481336
en met zulk soort mensen heb ik compleet geen medelijden

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 22 december 2002 @ 16:34:06 #6
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7481341
een zelfgemaakte bom

mischien is het deze fok! user wel

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_7481342
Jep...In Sommelsdijk..
Heeft op de FP gestaan gloof ik
Was strijkers aan het afsteken en de rest die tie in z'n handen had ontploften in een keer ofzow
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7481347
Je zou toch denken dat mensen zo langzamerhand beter zouden moeten weten...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 22 december 2002 @ 16:34:34 #9
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7481350
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:33 schreef ToXiCitY het volgende:
en met zulk soort mensen heb ik compleet geen medelijden

Kom op, hij is 15

Waar waren de ouders

zondag 22 december 2002 @ 16:34:34 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7481351
Daar heb ik dus geen medelijden mee. Sorry hoor, maar hoe dom kun je zijn.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7481356
Schopje naar GC.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_7481365
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:34 schreef jerney het volgende:

[..]

Kom op, hij is 15

Waar waren de ouders

Als iemand 15 is, kun je toch wel een beetje gezond verstand verwachten? Nou ja, blijkbaar niet dus.
  zondag 22 december 2002 @ 16:35:59 #13
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7481368
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:35 schreef Sonho het volgende:
Als iemand 15 is, kun je toch wel een beetje gezond verstand verwachten? Nou ja, blijkbaar niet dus.
Zoiets had ik dus ook net willen tikken
  zondag 22 december 2002 @ 16:36:15 #14
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7481372
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:34 schreef MSXUser het volgende:
Daar heb ik dus geen medelijden mee. Sorry hoor, maar hoe dom kun je zijn.
Slim is het niet nee, maar ik vind het een beetje eng dat zoveel mensen hier zo onverschillig op reageren.. het is nog een kind

[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 22-12-2002 16:37]

pi_7481382
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:34 schreef jerney het volgende:

[..]

Kom op, hij is 15

Waar waren de ouders

op je 15e weet je dondersgoed dat experimenteren met vuurwerk levensgevaarlijk is

je ziet overal die spotjes op TV, in tijdschriften en de kreet "je bent een als je met vuurwerk stunt" lijkt mij ook goed ingeburgerd

nee ik heb echt geen medelijden met zulke ventjes hoor

zondag 22 december 2002 @ 16:37:38 #16
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7481390
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:35 schreef Sonho het volgende:

[..]

Als hij met gezond verstand is opgevoed wel ja..
  zondag 22 december 2002 @ 16:38:31 #17
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7481401
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:37 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

op je 15e weet je dondersgoed dat experimenteren met vuurwerk levensgevaarlijk is

je ziet overal die spotjes op TV, in tijdschriften en de kreet "je bent een als je met vuurwerk stunt" lijkt mij ook goed ingeburgerd

nee ik heb echt geen medelijden met zulke ventjes hoor

Tot het je eigen kind gebeurt.
  zondag 22 december 2002 @ 16:38:58 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7481411
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:36 schreef jerney het volgende:
Slim is het niet nee, maar ik vind het een beetje eng dat zoveel mensen hier zo onverschillig op reageren.. het is nig een kind
Als 15 jarige heb je toch hopelijk wel een beetje het besef waar je mee bezig bent. Verder is het natuurlijk de vraag hoe hij aan het vuurwerk is gekomen. Dat zijn echt geen rotjes of astronauten geweest waarmee hij heeft geëxperimenteerd.
  zondag 22 december 2002 @ 16:39:49 #19
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7481420
Eigen schuld, dikke bult

& 7 vingers minder

zondag 22 december 2002 @ 16:40:21 #20
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7481427
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:38 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Als 15 jarige heb je toch hopelijk wel een beetje het besef waar je mee bezig bent. Verder is het natuurlijk de vraag hoe hij aan het vuurwerk is gekomen. Dat zijn echt geen rotjes of astronauten geweest waarmee hij heeft geëxperimenteerd.

Vraag ik me ook af ja.. ik kreeg op die leeftijd hooguit sterretjes of bengaalse lucifers mee
pi_7481430
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:38 schreef jerney het volgende:

[..]

Tot het je eigen kind gebeurt.

tuurlijk het is klote als zoiets je overkomt, maar als mijn kind zoiets zou doen zou ik hem eerder gigantisch op zn lazer geven dan dat ik medelijden met hem zou hebben

en jah misschien denk ik daar anders over als ik daadwerkelijk een kind heb maar tot die tijd blijf ik iig bij deze mening

zondag 22 december 2002 @ 16:42:58 #22
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7481462
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:40 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

tuurlijk het is klote als zoiets je overkomt, maar als mijn kind zoiets zou doen zou ik hem eerder gigantisch op zn lazer geven dan dat ik medelijden met hem zou hebben

en jah misschien denk ik daar anders over als ik daadwerkelijk een kind heb maar tot die tijd blijf ik iig bij deze mening

Ik denk eerder dat je eerste reactie is dat je je rotschrikt en hem naar het ziekenhuis brengt.

Blijf erbij dat het sneu is voor die jongen, hoe stom hij ook is..

pi_7481523
Ik probeer me in te beelden hoe verschrikkelijk het is om een hand en 2 vingers te missen, wat een drama voor de ouders...
  zondag 22 december 2002 @ 16:49:24 #24
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_7481536
Bekijk het van de positieve kant:

Er zijn nu 2 "kinderen" minder die nooit meer zullen experimenteren met vuurwerk.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_7481541
Afschuwelijk.. Die jongen is nog maar 15.. en dan nu al gemutileerd voor het leven.

[edit]

Ik vat het ff niet, hoezo zijn er zoveel fokkers die gewoon hard zijn en zeggen 'ik heb hier geen medelijden voor' Heb je dan geen normen en waarden ofzo gekregen? Totdat het gebeurt in je eigen vriendenkring, zou je er dan ook zo over denken?

[Dit bericht is gewijzigd door frank_woei op 22-12-2002 16:52]

pi_7481567
En niemand hier heeft ooit domme dingen gedaan Als een kerel van 40 dit heeft gedaan dan kon ik ook niet veel medeleven opbrengen (knuppel) maar een 15-jarig blaag. Wie dacht er nou niet op die leeftijd dat ze onkwetsbaar waren?

Het was vast geen snuggere jongen, maar dit is wel een erg grote straf voor zijn domheid. Maar goed dit kun je niet tegenhouden denk ik.

zondag 22 december 2002 @ 16:55:07 #27
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7481623
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:49 schreef frank_woei het volgende:
Totdat het gebeurt in je eigen vriendenkring, zou je er dan ook zo over denken?
Ja, dan denk ik er nog zo over. Heel hard, maar dit is iets wat je zelf in de hand werkt.
pi_7481684
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:55 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Ja, dan denk ik er nog zo over. Heel hard, maar dit is iets wat je zelf in de hand werkt.

Lekker dan, hoe denk je dat die persoon zich voelt? Natuurlijk is het stom, maar die persoon heeft een litteken voor het leven. Zoiets wens je niemand toe. En als je dan ook nog zo hard kan zijn om te zeggen eigen schuld dikke bult... .. alsof dit zijn bedoeling was..
pi_7481791
mwah... dan ben je nogal dom bezig dus he, maarja tis toch echt zn eigen schuld. als je op de rand van een brug gaat lopen weet je toch ook dat je een kans hebt om er af te donderen.
quote:
Heb je dan geen normen en waarden ofzo gekregen?
ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken dan zo'n kind.
pi_7481827
Ik vind het een beetje het zelfde als dat er iemand met een bezopen kop zichzelf een ongeluk rijd met een auto...

lullig voor die kerel maar wel eigen schuld

je had het vantevoren kunnen weten dat het fout af kan lopen...en als je er dan toch aan begint sja ... dan moet je ook met de cosequenties om kunnen gaan

echt medelijden kan ik met zo iemand niet hebben..

pi_7481845
Laat ook maar. Medeleven is een zeldzaam begrip blijkbaar.
pi_7481937
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:07 schreef frank_woei het volgende:
Laat ook maar. Medeleven is een zeldzaam begrip blijkbaar.
zoals ik al zeg....tis jammer voor het mannetje maar toch echt z'n eigen schuld...

Misschien moet tie blij wezen dat hij niemand anders verwond heeft....Blind of doof ofzow

pi_7481954
Je bent een rund als je verkeerd met vuurwerk stunt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 22 december 2002 @ 17:20:36 #34
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_7482023
daar sluit ik me graag bij aan ; er is voorlichting genoeg dus medeleiden hebben met dat soort is te verwaarlozen... ook als het een bekende van me is... ik mag toch niet hopen dat je zo iemand tot je vriendenkring moet rekenen...
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_7482123
Omdat het er helaas inzit dat er meer van dit soort topics komen maak ik hier een centraal vuurwerkslachtoffer topic van.
Met uw welnemen.
Helaas
pi_7482141
kzal sire maar eens quoten:
quote:
je bent een als je met vuurwerk stunt
laat het vuurwerk gewoon heel, gewoon zoals het gemaakt is en ga d'r niet mee fucken... misschien ben ik de enige die er zo over denkt en denken andere fok!kers: hij lult maar raak.. maar ik ben blij dat ik nog 2 handen en 10 vingers heb
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_7482150
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:27 schreef Deva het volgende:
kzal sire maar eens quoten:
[..]

laat het vuurwerk gewoon heel, gewoon zoals het gemaakt is en ga d'r niet mee fucken... misschien ben ik de enige die er zo over denkt en denken andere fok!kers: hij lult maar raak.. maar ik ben blij dat ik nog 2 handen en 10 vingers heb

Er word genoeg vuurwerk gemaakt die je niet eens hoeft kapot te maken om je klauw eraf te blazen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_7482212
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:28 schreef mrcool het volgende:

[..]

Er word genoeg vuurwerk gemaakt die je niet eens hoeft kapot te maken om je klauw eraf te blazen.

mjah ok, maar dat is waar
maar ik bedoel over het algemeen de gozers die ermee gaan fucken, beetje de boel uit elkaar halen en hun eigen bommetje maken, of bijv. een lontje iets korter knippen zodat hij sneller aangaat... zoiets, maar als je doet wat er op de gebruiksaanwijzing staat, gebeurt er verder niks met je (en jah, ik ben ook zo ieman die de handleiding niet opvolgt maar ik maak geen zelfgemaakt bommetjes )
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_7482218
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:33 schreef Deva het volgende:

[..]

mjah ok, maar dat is waar
maar ik bedoel over het algemeen de gozers die ermee gaan fucken, beetje de boel uit elkaar halen en hun eigen bommetje maken, of bijv. een lontje iets korter knippen zodat hij sneller aangaat... zoiets, maar als je doet wat er op de gebruiksaanwijzing staat, gebeurt er verder niks met je (en jah, ik ben ook zo ieman die de handleiding niet opvolgt maar ik maak geen zelfgemaakt bommetjes )

Als je die handleidingen moet geloven mag je niet eens een sterretje in je handen houden en moet je 5 meter afstand nemen bij een rotje.
pi_7482219
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:57 schreef frank_woei het volgende:

[..]

Lekker dan, hoe denk je dat die persoon zich voelt? Natuurlijk is het stom, maar die persoon heeft een litteken voor het leven. Zoiets wens je niemand toe. En als je dan ook nog zo hard kan zijn om te zeggen eigen schuld dikke bult... .. alsof dit zijn bedoeling was..

uhm als je bedenkt dat de algemene mensheid toch al niet zo slim is en de minder inteligenten soms heel veel macht krijgen....dan kan het mij opzich niet zoveel schelen.

Het was misschien niet zijn bedoeling maar aan alles wat je doet zitten gevolgen. Bijvoorbeeld ik rij jouw aan, en ik reed te hard, dan krijg ik ook problemen ook al was het niet mijn bedoeling om jouw voor je flikker te rijden. (het is een voorbeeld om het duidnelijk te maken meer niet )

Maar ja ik wordt zowiezo al gezien als mens onvriendenlijk......

zondag 22 december 2002 @ 19:30:11 #42
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_7483870
quote:
Wonder redt Groninger baby van lawinepijl

Bram Hulzebos

groningen - De hele buurt was wakker toen er donderdagnacht een lawinepijl ontplofte in de kamer van de negen maanden oude baby Tayler. De enige die dwars door de knal en het glasgerinkel heen sliep, was? Tayler.

Het was het eerste logeerpartijtje van haar leven. Bij opa en oma Joop en Sylvia Middel in de Mispellaan. Oma Sylvia had voor Tayler het babybedje bij het raam opgemaakt. "Maar ik had een raar voorgevoel", zegt Sylvia. "Ik heb het bedje verschoven. Bij het raam vandaan."

"Ze heeft een engeltje op haar schouder gehad", zegt opa Joop. Om drie uur 's nachts werden ze wakker van een knal, naar later bleek omdat een onverlaat, vermoedelijk met het IQ van een pantoffeldier, lawinepijlen aan het afschieten was. Een pijl boorde zich dwars door de dubbele beglazing van het kamertje waar Tayler lag te slapen en ontplofte. Tayler lag in een regen van scherven.

Sylvia en Joop sprongen uit bed en keken naar buiten. Ineens drong het tot Joop door. Met drie stappen was Joop in de logeerkamer. "Ik moest haar op de tast zoeken, zóveel rook stond er."

"Ze lag slap in zijn armen", zegt Sylvia. "Ik zeg: O God, ze is toch niet dood!?" Nee, Tayler was door het geraas en het glasgerinkel heen geslapen. "Ik heb haar de hele tijd vastgehouden, in het donker heb ik 112 gebeld. Ik heb Tayler heel stijf tegen me aangedrukt. Toen ik zat te bellen hoorde ik buiten hoe hij nog een pijl afstak!"

Diezelfde nacht werd een 18-jarige jongen uit de buurt opgepakt. Tayler had slechts een paar schrammetjes.

Uit het Dagblad van het Noorden. Toch triest dat er van die figuren rondlopen die nergens bij nadenken...
"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
  zondag 22 december 2002 @ 19:38:39 #43
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_7484067
kan hier heel erg boos om worden, wat een stelletje eikels zeg...

hoe eerder het in het nieuws komt hoe meer mensen er vanaf blijven. de echte runden zullen uiteraard wel blijven experimenteren. beetje jammer dat dit niet strafbaar is. stop ze maar in een politiecel. die 15 jarige natuurlijk niet, maar die van die lawinepijlen zeker. je hebt toch niks aan die lui. beetje hun leven lang ons belastinggeld opmaken aan protheses e.d.

ja ik weet dat dit bruut klinkt, maar zo denk ik er nou eenmaal over.

knolraap en lof schorseneren en prei
pi_7485493
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:40 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

Het gaat er jou blijkbaar alleen maar om dat je een mening hebt. Nadenken erover boeit je verder niet zolang je maar in verscheidene topics je tergende domheid kan tentoonstellen. Hou gewoon je kop, want niemand heeft wat aan infantieltjes zoals jezelf die posts plaatsen met de geestelijke volwassenheid van doperwt. Als jij je onderbuikgevoelens weer eens een keer kwijtmoet, denk dan eerst aan je eigen gebrek aan intelligentie voordat je hier in een topic gaat zitten kwelen dat dit ongeluk de verdiende loon is voor een puberend 15-jarig kind die, als vanzelfsprekend voor pubers, maling heeft aan gezag en aan reclamecampagnes die alleen maar betuttelend op hem over komen. Ik hoop later voor jou dat je eigen kind niet het volstrekte gebrek aan intelligentie erft van jou. Anders kan het hem, als hij zo rond de 15 is, nog wel eens een keer méér dan 7 vingers kosten.

Het is de eigen schuld van die 15-jarige jongen, maar niemand verdient zoiets, klaaruit. Die jongen loopt er heel zijn leven mee en dan voel ik gewoon treurnis als ik de tragiek van de gevolgen van jeugdige stommiteiten zie. Het blijft gewoon schrijnend.

maandag 23 december 2002 @ 00:13:48 #45
39020 MarcJ
Pixilated_NetphreaX
pi_7491003
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:40 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Het gaat er jou blijkbaar alleen maar om dat je een mening hebt. Nadenken erover boeit je verder niet zolang je maar in verscheidene topics je tergende domheid kan tentoonstellen. Hou gewoon je kop, want niemand heeft wat aan infantieltjes zoals jezelf die posts plaatsen met de geestelijke volwassenheid van doperwt. Als jij je onderbuikgevoelens weer eens een keer kwijtmoet, denk dan eerst aan je eigen gebrek aan intelligentie voordat je hier in een topic gaat zitten kwelen dat dit ongeluk de verdiende loon is voor een puberend 15-jarig kind die, als vanzelfsprekend voor pubers, maling heeft aan gezag en aan reclamecampagnes die alleen maar betuttelend op hem over komen. Ik hoop later voor jou dat je eigen kind niet het volstrekte gebrek aan intelligentie erft van jou. Anders kan het hem, als hij zo rond de 15 is, nog wel eens een keer méér dan 7 vingers kosten.

Het is de eigen schuld van die 15-jarige jongen, maar niemand verdient zoiets, klaaruit. Die jongen loopt er heel zijn leven mee en dan voel ik gewoon treurnis als ik de tragiek van de gevolgen van jeugdige stommiteiten zie. Het blijft gewoon schrijnend.

Geweldig om te zien dat er nog enigzins mensen met gedachten zijn hier Mijn dank voor de gedeelde mening omtrend deze kwestie!
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/153313//]Doe mee met Genome@Home![/url]
  maandag 23 december 2002 @ 03:17:43 #46
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_7493901
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:49 schreef frank_woei het volgende:
Afschuwelijk.. Die jongen is nog maar 15.. en dan nu al gemutileerd voor het leven.

[edit]

Ik vat het ff niet, hoezo zijn er zoveel fokkers die gewoon hard zijn en zeggen 'ik heb hier geen medelijden voor' Heb je dan geen normen en waarden ofzo gekregen? Totdat het gebeurt in je eigen vriendenkring, zou je er dan ook zo over denken?

Ja
Asjemenou
  maandag 23 december 2002 @ 03:51:22 #47
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7494155
ik probeer me voor te stellen hoe het is om je handen te missen en je kan gewoon echt NIKS meer.

en het lijkt me erh ook zo vreselijk eng uitzien als je daar rondloopt met je stompjes zo in de lucht schreeuwend van de pijn en paniek.

vreselijk voor deze jongen. maar er is nu wel een voorbeeld dus ik hoop dat de rest zo slim is om niks te gaan doen.

pi_7494190
Één vuurwerk incident is in ieder geval dat ik pas net thuis ben en dat ik vanaf een uur of 11 bezig ben geweest de vuurwerkbunker bij m'n broer op de zaak helemaal netjes in te delen. En het is nog niet klaar . Morgen weer verder.

Ik vond dit toch wel een gigantisch vuurwerk incident...

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_7494781
quote:
Op maandag 23 december 2002 03:55 schreef Ketel_1 het volgende:
Één vuurwerk incident is in ieder geval dat ik pas net thuis ben en dat ik vanaf een uur of 11 bezig ben geweest de vuurwerkbunker bij m'n broer op de zaak helemaal netjes in te delen. En het is nog niet klaar . Morgen weer verder.

Ik vond dit toch wel een gigantisch vuurwerk incident...

Toch wel op alphabet ingedeeld hè!
pi_7497512
quote:
Op maandag 23 december 2002 09:32 schreef sop het volgende:

[..]

Toch wel op alphabet ingedeeld hè!

Nee, op code zoals ze in het foldertje staan .
[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_7498570
Ik heb vorig jaar een stuk vuurpijl in m'n gezicht gekregen...
Ik liep gewoon ergens op weg naar een feest helemaal alleen geen mens te bekennen, en opeens BAM slag in m'n gezicht, waarschijnlijk stuk vuurpijl die omlaag viel ofzo. Dik oog aan overgehouden niks meer van te zien

Voor de rest nooit wat gehad, alleen wat oppervlakkige brandwondjes enzo, je kent het wel.

quote:
Wonder redt Groninger baby van lawinepijl
Diegene die die lawinepijl heeft afgestoken mag er voor mijn part 1 recht in z'n gezicht krijgen de idioot
  maandag 23 december 2002 @ 17:40:29 #52
41593 Ab_Normaal
Schunnig konijn
pi_7502172
Je bent een rund, als je niet met vuurwerk stunt.
...'s avonds ligt het stelletje in bed. De man heeft wel zin om even te olie te peilen en begint wat te friemelen........ [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/233937][Klik hier voor leuke grappen!!][/url]
  woensdag 25 december 2002 @ 16:14:57 #53
Thank God I'm an atheist
pi_7536156
Als je jong bent doe je nou eenmaal rare dingen, je denkt dan totaal niet na over de gevolgen.

Ik heb met m'n domme kop ook al iets dom gepresteert. Ik was een jaar of 8 en kwam samen met m'n kameraadje op het briljante idee om van die babypijltjes vanuit de brievenbus van de voordeur te gaan schieten. Dit lukte de eerste keer, maar de tweede keer hadden we de pijl aangestoken en viel de klep van de brievenbus dicht. Nou daar stond ik dan met een babyvuurpijl in m'n hand met brandende lont IN huis.

Heb toen de WC-deur opengegooit, vuurpijl erin en deur dicht. Gigantisch veel rook natuurlijk, alle ramen opengooien en wat met kranten enzo zwaaien, maar mijn moeder heeft er toen niets van gemerkt toen ze thuis kwam, tenminste, dat neem ik aan.....

Voor het zelfde geld was het huis afgefikt....

pi_7536507
Tis nogal stom jah, maarjah daar heeft dat kereltje niets aan, die is voor de rest van z'n leven gehandicapt.. Je kan wel vragen waar waren de ouders maar ouders kunnen ook niet altijd alles zien van hun kids, je kan ze simpelweg niet 24/7 in de gaten houden.. Gewoon zorgen voor goede voorlichting en dan maar hopen dat het doordringt.. Nou was ik al noooit van plan bommen te maken maar na het zien van een voorlichtings video op de middelbare school liet ik het helemaal wel uit m'n hoofd. Allemaal afgeblazen handen enzow, aan het gekerm van de patienten te horen deed het pijn
pi_7613714
Toen ik 15 was had ik een Oneil jas die je over je hoofd aan trekt. Lekker warm swinters en een mooie grote buidel voorop om wat spullen in te doen. Ik had daar dus een hele zooi vuurwerk inzitten waaronder wat astronautjes en een heleboel jumping jacks (kleine draai tolletjes). Je ziet de bui natuurlijk al hangen, want op een goed moment heb ik die buidel open laten staan en is daar iets brandends in terecht gekomen. Die hele buidel begon te ontbranden en het leek wel of me buik in de fik stond.. Ik heb met een rotgang dat ding over me hoofd uitgetrokken en daarna werd het pas echt erg. Heb wel redelijk geluk gehad maar had er niet aan moeten denken als ik er een paar strijkers in had zitten ofzo.

Ik was ook een die met vuurwerk heeft gestunt.

Where facts are few, experts are many.
  maandag 30 december 2002 @ 11:55:02 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_7614496
Voor de liefhebbers: Vuurwerk website van Joey
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_7614557
Heb vroeger ook wel eens een bom gemaakt, ontzettend stom natuurlijk maar het knalde wel lekker
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 30 december 2002 @ 14:56:49 #58
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_7617581
ik had een keer, jaartje of 6 terug dat ik met me neven mee ging.
hun hadden strijkers enz.
dus ik kwam door zo aangelopen.
kwam er wat uit de lucht knalde zo bij me oor.
de rest van de dag piepen.
ging ikw eer naar binnen.
iedereen zo, wat heb jij nou?
zat heel me oor onder het bloed.
ben niet naar de dokter gegaan maar ik heb er geen last meer van (geloof ik)

die reclame van sire vind ikw el beetje dom, van die ene kijk uit voor andermans vuurwerk.
daar kan je geen ene flikker aan doen als iemand anders ze pijl ineens op je af komt.

Feyenoord Rotterdam
  maandag 30 december 2002 @ 15:29:21 #59
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_7618284
quote:
Op maandag 30 december 2002 14:56 schreef Elmotje het volgende:
die reclame van sire vind ikw el beetje dom, van die ene kijk uit voor andermans vuurwerk.
daar kan je geen ene flikker aan doen als iemand anders ze pijl ineens op je af komt.
je moet alert zijn zodat je snel kan reageren. als het oud en nieuw is sta ik altijd helemaal te shaken, niet omdat het nou zo enorm spannend is, maar al mijn zintuigen staan op scherp. wat later op de avond wordt het wat minder, maar vooral aan het begin als iedereen vuurwerk afsteekt en ik naar buiten loop met de zak met vuurwerk dan staan mijn zintuigen helemaal open om elk gevaar meteen te zien.
bizar misschien, maar wel goed, je weet maar nooit...

wij hebben 5 jaar geleden ook slechte vuurpijlen gehad, 1tje die kwam gewoon weer naar beneden toe en ontplofte 2 meter boven iemands hoofd. legaal vuurwerk, correct aangestoken, maar gewoon slechte kwaliteit, kan gebeuren...

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  maandag 30 december 2002 @ 15:32:54 #60
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_7618365
quote:
Op maandag 30 december 2002 11:55 schreef dutchie het volgende:
Voor de liefhebbers: Vuurwerk website van Joey
En bedankt
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  maandag 30 december 2002 @ 15:43:32 #61
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_7618586
Trouwens, in een van die Sire spotjes zie je een jongen ook een rotje op een muurtje leggen, steekt het aan en ontploft vlakbij hem... en dan zie je heel eventjes 2 vingers van hem er half af hangen...

Maar, ik denk dat toen ik nog vuurwerk afstak in mijn hele vuurwerk carriere wel een stuk of 10 rotjes in mijn hand heb laten klappen door onoplettendheid, domheid en andermans schuld...

maar meer dan blaren was het dan ook niet dus wat die jongen van die website heeft afgestoken moet wel iets zwaarder geweest zijn dan een legaal rotje.

Gekloond: ♫
pi_7620153
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:43 schreef thedon het volgende:
Trouwens, in een van die Sire spotjes zie je een jongen ook een rotje op een muurtje leggen, steekt het aan en ontploft vlakbij hem... en dan zie je heel eventjes 2 vingers van hem er half af hangen...

Maar, ik denk dat toen ik nog vuurwerk afstak in mijn hele vuurwerk carriere wel een stuk of 10 rotjes in mijn hand heb laten klappen door onoplettendheid, domheid en andermans schuld...

maar meer dan blaren was het dan ook niet dus wat die jongen van die website heeft afgestoken moet wel iets zwaarder geweest zijn dan een legaal rotje.

Daar gaat het dus juist om, een normaal rotje knalt ook vrijwel nooit zo snel. Hij steekt een rotje aan wat is over gebleven van zo'n chinese rol. En daar kan je wel je vingers mee kwijtraken.
  maandag 30 december 2002 @ 17:21:45 #63
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_7620503
quote:
Op maandag 30 december 2002 17:03 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Daar gaat het dus juist om, een normaal rotje knalt ook vrijwel nooit zo snel. Hij steekt een rotje aan wat is over gebleven van zo'n chinese rol. En daar kan je wel je vingers mee kwijtraken.

oh.. dat was me dan niet zo duidelijk op die reclame

Gekloond: ♫
  maandag 30 december 2002 @ 19:41:05 #64
17023 Elmotje
pi_7623509
quote:
Op maandag 30 december 2002 17:03 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

gebeurde me 3 jaar geleden bijna op nieuwjaar.
het zag er onwijs groot uit en wist niet dat het van rol kwam.
dus ik was er al voorzichtig mee en gooide het gelijk weg.
knalde wel 1,5 meter van me vandaan.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 30 december 2002 @ 20:36:27 #65
Thank God I'm an atheist
pi_7624927
quote:
Op maandag 30 december 2002 11:02 schreef Atreidez het volgende:
Toen ik 15 was had ik een Oneil jas die je over je hoofd aan trekt. Lekker warm swinters en een mooie grote buidel voorop om wat spullen in te doen. Ik had daar dus een hele zooi vuurwerk inzitten waaronder wat astronautjes en een heleboel jumping jacks (kleine draai tolletjes). Je ziet de bui natuurlijk al hangen, want op een goed moment heb ik die buidel open laten staan en is daar iets brandends in terecht gekomen. Die hele buidel begon te ontbranden en het leek wel of me buik in de fik stond.. Ik heb met een rotgang dat ding over me hoofd uitgetrokken en daarna werd het pas echt erg. Heb wel redelijk geluk gehad maar had er niet aan moeten denken als ik er een paar strijkers in had zitten ofzo.

Ik was ook een die met vuurwerk heeft gestunt.

Had een kameraad ook een keer met zo'n jas (jaaaaren geleden), maar dan met rotjes. Gelukkig voor hem dat z'n broer zo'n beer was en die hele jas van z'n lijf ropte, anders had ie ook wel een warm buikje gehad....
pi_7625070
het erge is gewoon: het vuurwerk dat legaal is in belgie en duitsland. Betonstrijkers, Mortieren, Nitraten (niet meer dacht ik) lawinepijlen, alles. Echt onverstelbaar wat je daar kan kopen.

Een sierpotje is bij ons 20bij20cm, daaro zijn het hele kartonnen dozen van een halve meter lengte.

www.freakpyromaniacs.com

voor de mooie plaatjes en filmpjes

hier: moet je nou zien!!

maandag 30 december 2002 @ 23:56:53 #67
17023 Elmotje
pi_7629401
quote:
Op maandag 30 december 2002 20:42 schreef Markster het volgende:
het erge is gewoon: het vuurwerk dat legaal is in belgie en duitsland. Betonstrijkers, Mortieren, Nitraten (niet meer dacht ik) lawinepijlen, alles. Echt onverstelbaar wat je daar kan kopen.

Een sierpotje is bij ons 20bij20cm, daaro zijn het hele kartonnen dozen van een halve meter lengte.

www.freakpyromaniacs.com

voor de mooie plaatjes en filmpjes

hier: moet je nou zien!!
[afbeelding]

daar gaan er morgen weer paar van knallen
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')