abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 december 2002 @ 20:13:19 #1
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_7470049

Ik heb hem vandaag gezien en vond het een prachtige film. De prachtige zonnige locaties, het intrigerende verhaal, de mooie Spaanse taal en de mooie scenes maken het tot een juweeltje, zoals wel meer Spaanstalige films de laatste jaren (Y Tu Mama Tambien, Amores Perros en Hable Con Ella schieten nu door mijn hoofd). Ik zat egt 2 uur gefascineerd te kijken. Vooral de waterscenes vond ik erg mooi.
Er zit ook redelijk wat bloot in, dus als je dat afschrikt moet je hem zeker niet kijken, maar met een mooie actrice als Paz Vega in de hoofdrol maakt het er alleen maar beter op. Ook deze scenes zijn erg mooi in beeld gebracht.

Al met al een topfilm, tog wel één van de betere die ik dit jaar gezien heb.

IMDb linkje

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 15-01-2004 19:48]

pi_7470135
ik heb 'm niet gezien, ik was in 't filmhuis en ging kiezen tussen deze en Able Con Ella, dus ik heb die 2e gekeken.

Maar ik wil Lycia y el Sexo zeker nog een x kijken

...some more happy little trees!!
pi_7470318
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 20:13 schreef Gorro het volgende:
[afbeelding]
Zeg, waar is die tepel op de filmposter gebleven?
:{
pi_7470372
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 20:36 schreef SODA het volgende:

[..]

Cencuur!!
Op de originele poster zag je 'm wel!
...some more happy little trees!!
  zaterdag 21 december 2002 @ 21:19:49 #5
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7470836
Mooie film ... hoewel het verhaaltje op zich niet zo bijzonder is ... een gemiddelde aflevering van GTST heeft meer plot ... maar het wordt op een mooie manier gebracht ... ik had er een ietsje meer van verwacht ... cijfer tussen 0 en 10: net een 7 ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_7479701
ga hem binnenkort kijken, lijkt me een behoorlijke film
pi_7479755
goede film
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_7792548
heb m nou eindelijk afgekeken en vond het zeker een prima film.

echter blijfr er een vraag achter

allereerst die film-poster. in de film heb ik Lucia niet in een rode jurk op de brommer gezien of heb ik iets gemist.

verder erg sterk omdat (spoiler-alert)

spoiler:

Het hele stuk met Belen, waardoor antonio/carlos samen in het verhaal worden getrokken en bij de wip die belen met lorenzo wil maken gooit lorenzo de deur dicht, waardoor de hond bij het kind kan. Maar belen probeert het kind te redden terwijl lorenzo door het raam gaat. lorenzo is de lafbek en de vrouwen zijn de sterken en carlos is de beschikbare.

De ontknoping zat er wel aan te komen, maar is wel prettig.

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 15-01-2004 19:44]

pi_16292240
Ik heb de film net gezien en ik begrijp er weinig van, maar ik heb ook niet echt de behoefte om de film nog een keer te zien. Wel aardig hoor, leuk verhaaltje wel voor wat ik ervan begrijp en aardige beelden. Heb ik het nu goed dat niet alles in de film echt gebeurt, maar dat sommige dingen alleen in het boek staan of sla ik nu compleet de plank mis?
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:49:48 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_16293497
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 20:36 schreef SODA het volgende:

[..]

Nu is er wel een tepel hoor Oude linkje was dood, dus maar even een nieuwe gemaakt
pi_20461766
Gisteravond gezien, maar had er niet veel van begrepen. Misschien had ik te weinig verwacht dat er echt een verhaal in zou zitten Dersondanks vond ik het ook een hele goeie film. De landschappen in de film zijn inderdaad oogverblindend mooi. Binnenkort ga ik m nog maar eens zien. Cijfer: 8½
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:56:54 #13
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_20463653
quote:
Misschien had ik te weinig verwacht dat er echt een verhaal in zou zitten
Je had niet verwacht dat de film een verhaal zou bevatten of vond je juist dat er geen verhaal in zat? Als je instemd met één van deze mogelijkheden dan verdien je een billekoek.
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
pi_20464453
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:56 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Je had niet verwacht dat de film een verhaal zou bevatten of vond je juist dat er geen verhaal in zat? Als je instemd met één van deze mogelijkheden dan verdien je een billekoek.
Natuurlijk wist ik wel dat er een verhaal in zou zitten, maar had niet verwacht dat je er goed bij na moest denken. Maw ik had een simpeler verhaaltje verwacht ala Y tu mamá también ( vond ik trouwens ook een heel goeie, daar niet van .
  woensdag 7 juli 2004 @ 14:44:17 #15
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20464988
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 14:25 schreef Eluc het volgende:

[..]

Natuurlijk wist ik wel dat er een verhaal in zou zitten, maar had niet verwacht dat je er goed bij na moest denken. Maw ik had een simpeler verhaaltje verwacht ala Y tu mamá también ( vond ik trouwens ook een heel goeie, daar niet van .
was dit je eerste Medem dan
pi_20465832
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 14:44 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

was dit je eerste Medem dan
Jep
pi_20466241
Ik vond Lucia y el Sexo een van de minst goede Julio Medem films. Ik ergerde me vooral aan de overdreven symboliek (maan--> Luna, etc.). Natuurlijk zit die symboliek in al z'n films, maar hier kwam het erg geforceerd over.

Los Amantes del Círculo Polar, Tierra, La Ardilla roja, en Vacas zijn alle vier een stuk beter.

Voor de liefhebbers van Lucia y el Sexo en andere films van Medem, probeer alle vier de elementen films eens te zien: La Ardilla roja (vuur), Tierra (aarde), Los Amantes del Círculo Polar (lucht), Lucia y el Sexo (water)
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:30:43 #18
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25251942
Goed nieuws voor de liefhebbers van (een blote) Paz Vega en de film Lucia y el sexo:

Vanavond op tv om 23:50 uur , op NL3 !

Julio Medem is een Spaans talent zonder weerga. Hij tekende met 'Tierra' voor een pareltje van surrealistische fotografie, had met 'La ardilla roja' één van de leukste taglines van de filmgeschiedenis (vrouw met geheugenverlies wordt opgepikt door een kerel die beweert haar vriend te zijn) en overtuigde zijn talent met het prachtige 'los amantes del circular polar'. 'Lucia y el sexo' bevat hetzelfde stilistische vernuft als zijn vorige films. Bovendien barst 'Lucia' haast uit zijn voegen van een scenario dat op alle vlakken briljant is.

Kijken vanavond
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_25252279
Schitterende film, iedereen die 'em nog niet gezien heeft; kijken!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:56:11 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25254944
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:52 schreef dolle_hond het volgende:
tis wel weer laat
Ach, t'is vrijdag. Dan begint de avond pas tegen 11 uur toch
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:02:50 #22
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_25255078
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:30 schreef scanman01 het volgende:
Julio Medem is een Spaans talent zonder weerga. Hij tekende met 'Tierra' voor een pareltje van surrealistische fotografie, had met 'La ardilla roja' één van de leukste taglines van de filmgeschiedenis (vrouw met geheugenverlies wordt opgepikt door een kerel die beweert haar vriend te zijn) en overtuigde zijn talent met het prachtige 'los amantes del circular polar'. 'Lucia y el sexo' bevat hetzelfde stilistische vernuft als zijn vorige films. Bovendien barst 'Lucia' haast uit zijn voegen van een scenario dat op alle vlakken briljant is.
Dat is een pas een gepassioneerde filmrecensie. Erg leuke film inderdaad. Normaal vind je geen goede scenario's in dit gedeelte van de videotheek.

.
pi_25255122
Ga deze film opnemen vanavond. Lijkt me een topper! Vorige week was er ook al zo'n goede Spaanse film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')