Voor het nieuwe bedrijf met het nieuwe concept en de nieuwe naam, moet natuurlijk een nieuwe website komen. Die oude heb ik in een verloren zondagmiddag in elkaar geflanselt, en hoewel het goed werkt, wil ik deze een stuk proffesioneler er uit laten zien.
Flash ed is geen optie, omdat de klanten dat vaak niet hebben ed, te veel gedoe, snappen ze niet dus het wordt gewoon een HTML-site.
Anyway, bij die oude had ik gewoon text als hyperlinks gedaan, ipv buttons. Alleen dat vind ik zo knullig staan, dat ik nu mooie buttons en zo wil gebruiken. Maar goed, hoe krijg ik die? Er moet text opstaan, ik moet de kleur kunnen bepalen etc etc etc. Nu heb ik on-line wel wat buttoncreators gevonden, maar dat is om te huilen. Ik moet er tientallen maken, en 1 zon ding online maken kost al een kwartier .
Nu heb ik ook wel Adobe Photoshop maar daar lukt het me ook niet mee... kan je alleen suffe text en zo ergens opmieteren...ziet er niet uit.
Zijn er geen proggies of plug-ins voor PS of te vinden waarmee je makkelijk buttons kunt maken?
Tegenwoordig is het een trend om óf alles in flash te hebben óf alles netjes in tabellen te zetten...
Anyway, strak is goed, site met frummeltjes en buttons is fout...
- BC
PS: dit is mijn mening
lees eens wat tutorials door
www.phong.com
www.eyeball-design.com
knopjes... buttons.. alleen het woord is al lullig...
Misschien kun je on iets laten zien? zodat wij beetje mee kunnen denken kwa style etc..
quote:Niets mee te maken.
Op vrijdag 20 december 2002 16:45 schreef Lopat het volgende:
knopjes... buttons.. alleen het woord is al lullig...
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:52 schreef Da_Koen het volgende:
http://www.fotosoep.nl/tutorials/website.html
Ik ben ook helemaal niet goed genoeg om zo uitgebreid sites te maken.
Ik weet bv niet eens hoe je hyperlinks moeten maken op verschillende plaatsen in 1 plaatje.
Dus stel ik maak in fotosoep een groot vlak met daarop verschillende teksten, en bewaar dat als JPG. Dan zou ik echt niet weten hoe je die verschillende teksten als hyperlink moet laten reageren. Ik doe gewoon verschillende buttons (als jpg) en dat plaatje is dan een hyperlink .
dit zijn echt basis dingen . ..
quote:http://tucows.xs4all.nl/preview/194566.html
Op vrijdag 20 december 2002 16:58 schreef X-Ray het volgende:
Kijk dit is gewoon okayIk ben ook helemaal niet goed genoeg om zo uitgebreid sites te maken.
Ik weet bv niet eens hoe je hyperlinks moeten maken op verschillende plaatsen in 1 plaatje.
Dus stel ik maak in fotosoep een groot vlak met daarop verschillende teksten, en bewaar dat als JPG. Dan zou ik echt niet weten hoe je die verschillende teksten als hyperlink moet laten reageren. Ik doe gewoon verschillende buttons (als jpg) en dat plaatje is dan een hyperlink
.
Het programma om binnen een handomdraai mooie buttons te maken. Supersnel, en heel erg high customable. Ook de template opslaan om meer van hetzelfde soort te maken (handig ook als je bv witte en rode letters wilt voor mouseover effect).
Anyways zoek even bij google, ik voorspel een first hit
quote:Ik kan gewoon niet fotosoepen.
Op vrijdag 20 december 2002 16:59 schreef Flierp het volgende:
heb zo'n vaag id dat je zelf geen zin hebt om op F1 te drukken . . ..dit zijn echt basis dingen . ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |