Brand maar los
Hoezo hebben jullie er een sticky topic van gemaakt?
Het is toch leuk als users ook kunnen reageren..
(Bijv. zoals in R&P: Voor de R&P-tjes ;))
Dat is toch leuker?
Wolkje
Maar aan de andere kant is reageren zoals in R&P wel erg leuk.
*even gaat overleggen met Karin*
Dank je wel
quote:Het is toch ook niet verplicht,
Op zondag 22 december 2002 19:37 schreef Lois het volgende:Omdat we niet willen dat iedereen verplicht is om in elk forum elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen.
quote:Geen dank
Dank je wel
Wolkje
quote:En? Wat vond ze?
Op zondag 22 december 2002 19:37 schreef Lois het volgende:
*even gaat overleggen met Karin*
Wolkje
quote:Ze was het er helemaal mee eens. Hij gaat dan ook open.
Op zondag 22 december 2002 22:27 schreef Wolkje het volgende:[..]
En? Wat vond ze?
Wolkje
quote:Nou dat horen we helemaal graag! Dank je wel
Op zondag 22 december 2002 23:16 schreef Kleintje het volgende:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden ben!
quote:Dank je wel
Op maandag 23 december 2002 12:17 schreef ninja-mod het volgende:
er word hier goed gemod hoor , eerlijk en zonder poespasof slijm ik nu teveel?
good job ppl!
Ik vind dat jullie het heel goed doen, Karin en Lois !
Wolkje
quote:Done
Op woensdag 25 december 2002 13:27 schreef Wolkje het volgende:
[mierenneuk-mode]
van wat soort schoenen hou jij .. dr moet een keer van weg![]()
![]()
[/mierenneuk-mode]
quote:Ja nu weten we het wel
Op woensdag 25 december 2002 13:38 schreef Kos het volgende:
Een apart Kookforum zou leuk zijn.
Ik maak alleen maar een grap.
quote:Ok, blij dat je dit hier post.
Op dinsdag 18 februari 2003 23:43 schreef heaven7 het volgende:
Zucht, goed, waarom worden mijn berichten zomaar ge-edit en verwijderd terwijl ik niet degene ben die begon met die klotediscussie? En waarom worden uit alle dingen die ik zeg gelijk iets slechts gehaald?Ik maak alleen maar een grap.
Maar omdat er vrij veel mensen zijn die er hele nare en moeizame ervaringen hebben met zwanger worden en kindertjes krijgen, dat weet je want je leest vast wel in Zw.en Kindertjes, ligt dat heel erg gevoelig.
Zeker omdat deze mensen er nu namelijk midden in zitten.
Misschien gewoon een tipje voor de volgende keer dat je een grapje wil maken, niet doen als het gevoelig kan liggen.
Het zal dan altijd verkeerd begrepen worden, dat is nog niet zo erg als je het gewoon even 1 keer uitlegt en verontschuldigd, maar het probleem hier op een forum is nu eenmaal dat iedereen elkaar gaat quoten, en op elkaar reageren.
Waardoor het hele topic verzandt in de bekende edits en offtopic dingen, en vooral in dit soort zéér serieuze fora, is dat niet gewenst.
Bovendien zie ik zelf absoluut niet in hoe dit kwetsend kan zijn dus hoe de fuck moet kan ik zulke dingen nou voor me houden Dan kan ik beter helemaal niet meer posten want blijkbaar kan alles als kwetsend worden opgevat.
quote:En bij jou weet ik al helemaal goed hoe het zit, was ik het niet die je nog condoleerde via email? En zei hoe erg ik het vind? (En dat meen ik!)
Op woensdag 19 februari 2003 00:04 schreef moussy het volgende:
Ik heb het ook gelezen en ook mij raakte het, kinderen krijgen is niet zoals een wehkamp boek open slaan en maar aanwijzen. Zo liet je het wel voorkomen, vandaar dat het kwetsend kan zijn voor mensen bij wie het niet zo werkt.
Alsof ik niet weet dat je kinderen niet uit een catalogus kunt pikken.
Wat denken jullie godvrrr wel allemaal niet van mij
quote:Dit slaat nergens op en heeft er niets mee te maken. En btw, als je het zelf niet mee gemaakt hebt dan weer je al "helemaal" niet "goed" hoe het zit.
Op woensdag 19 februari 2003 00:07 schreef heaven7 het volgende:[..]
En bij jou weet ik al helemaal goed hoe het zit, was ik het niet die je nog condoleerde via email? En zei hoe erg ik het vind? (En dat meen ik!)
quote:nog een keer dan maar.... zo liet je het overkomen
Alsof ik niet weet dat je kinderen niet uit een catalogus kunt pikken.
quote:Dat je naief uit de bocht kan komen.
Wat denken jullie godvrrr wel allemaal niet van mij
quote:Nee, maar ik heb toch gelezen, natuurlijk weet ik niet hoe het is, maar ik bedoelde dan ook dat ik jouw verhaal ken en het heel erg vind.
Op woensdag 19 februari 2003 00:13 schreef moussy het volgende:[..]
Dit slaat nergens op en heeft er niets mee te maken. En btw, als je het zelf niet mee gemaakt hebt dan weer je al "helemaal" niet "goed" hoe het zit.
[..]nog een keer dan maar.... zo liet je het overkomen
[..]Dat je naief uit de bocht kan komen.
Ja, ik ben dan ook een domme kleuter van 17 he
quote:Zoals je nu reageert wel ja.
Op woensdag 19 februari 2003 00:16 schreef heaven7 het volgende:Ja, ik ben dan ook een domme kleuter van 17 he
quote:Ja, zo'n reactie kon niet uitblijven he
Op woensdag 19 februari 2003 00:20 schreef Bluezz het volgende:[..]
Zoals je nu reageert wel ja.
Laat het nu maar gewoon rusten.
Ik vind het gewoon walgelijk hoe iedereen mij altijd uitkafferd en voor slecht uitmaakt. In het dieettopic ging het net zo! Daar ben ik dan nu godzijdank geaccepteerd maar daar ging het exact zo in het begin, alsof ik een breezersletje ben die alleen maar complimentjes komt halen (omdat ik niet topzwaar ben) en nu dit weer. Ik ben het onderhand echt kotszat hoor.
quote:Maar Heaven7, In het dieettopic postte je in het begin ook heel anders dan nu, daar heb je je nu veel meer aangepast aan hoe het topic loopt en loop je niemand meer te kwetsen, terwijl jouw manier van posten zoals je voorheen deed wel kwetsend over kon komen!
Op woensdag 19 februari 2003 00:22 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, zo'n reactie kon niet uitblijven he
Ik vind het gewoon walgelijk hoe iedereen mij altijd uitkafferd en voor slecht uitmaakt. In het dieettopic ging het net zo! Daar ben ik dan nu godzijdank geaccepteerd maar daar ging het exact zo in het begin, alsof ik een breezersletje ben die alleen maar complimentjes komt halen (omdat ik niet topzwaar ben) en nu dit weer. Ik ben het onderhand echt kotszat hoor.
Goed, dit hele verhaal niet om je op de vingers te tikken, maar gewoon om mijn standpunt duidelijk te maken. Net zo goed een weergave van een gedachtengang (hoewel op veel onbelangrijker niveau) waar je tegenaan kunt schoppen of waarvan je kunt denken, goh, zo kan ik dus ook over komen, dit kan iets dus bij iemand losmaken...
En dat moet je echt niet als verwijt zien. Ik heb echt helemaal niets tegen jou (kan me ook niet voorstellen dat je ook maar 1 negatieve post van mij tegen jou kunt terugvinden), maar ik denk dat je het voor jezelf en de rest hier zoveel leuker kunt maken als je gewoon een beetje anders kijkt af en toe...
Ik ben het zat dat iedereen altijd alles van mij als negatief ziet.
quote:Je hoeft niet op te houden met posten, in het dieet topic gaat het nu toch goed? Je doet gewoon mee met de rest. Je bent daar nu veel positiever dan in het begin.
Op woensdag 19 februari 2003 10:15 schreef heaven7 het volgende:
Ik zie gewoon niet hoe dat kwetsend kan zijn hoor, zo kun je overal wel iets uithalen wat kwetsend is, dan kan ik maar beter ophouden met posten hm? Iedereen ziet me toch liever gaan dan komen dus het is allemaal wel duidelijk.Ik ben het zat dat iedereen altijd alles van mij als negatief ziet.
Mensen reageren steeds op elkaar en sommige dingen liggen gewoon ontzettend gevoelig. Soms weet je ook niet dat iets gevoelig ligt bij een ander en dan post je het toch. Dat kan iedereen gebeuren. Dat heb ik vast ook een keer gedaan.
Maar hoe je daarna reageert, dat bepaal je zelf. Je kunt toegeven dat het gevoelig ligt en dat het niet zo'n handige opmerking was. Of je kunt er over blijven doorgaan. En dat 'erover doorgaan' heeft vaak geen zin.
Jij en ik weten allebei weinig over zwanger zijn en kids en wat een gedoe dat allemaal is. We kunnen alle posts lezen en uit ons hoofd leren, maar nog voelen we niet hoe het bij anderen voelt. Dat is niet erg. Maar ik denk wel een keer extra na voor ik iets post in het zwangerschaps en baby topic. Omdat ik door te lezen weet dat er ontzettend veel emoties bij komen kijken. Emoties die ik niet ken en die ik misschien nooit zal leren kennen. Ze vinden het in het topic (hoop ik ) niet erg dat ik al die ervaringen niet heb, maar ze gaan het wel erg vinden als ik ga vertellen dat ik het beter weet. Stel nu dat ik post: "stelletje zeuren zwanger zijn is leuk, je moet ervan genieten en er niet over zeuren". Dan weet ik zeker dat ik daar geen enkele positieve reactie op krijg. Dan wordt mijn post ms ook wel geëdit, net als de jouwe. Het maakt dan niet uit wíe het zegt, maar wát je zegt. Ik ben nooit zwanger geweest, dus ik weet niet waar ik het over heb en dan nog is zwanger zijn bij iedereen anders.
En in het dieet topic gaat het nu goed, dus je kunt het wel.
quote:Heaven, ik denk dat je dit om moet draaien.
Op woensdag 19 februari 2003 10:15 schreef heaven7 het volgende:
Ik zie gewoon niet hoe dat kwetsend kan zijn hoor, zo kun je overal wel iets uithalen wat kwetsend is, dan kan ik maar beter ophouden met posten hm? Iedereen ziet me toch liever gaan dan komen dus het is allemaal wel duidelijk.Ik ben het zat dat iedereen altijd alles van mij als negatief ziet.
Wij reageerden zo op jou omdat jij zo kwetsend deed. Jij vatte dat op als kwetsend en alsof we je liever kwijt als rijk waren. Je ervaart het zelf dus ook.
Jij zegt nu dat iedereen alles van jou negatief ziet, maar als wij een mening ventileren over jou dan zeg jij gelijk dat IEDEREEN je weg wil hebben het negatief ziet.
NEE, we reageren enkel op die post die we graag positiever hadden.
Je cijfert jezelf erg graag weg. Je zet jezelf in een slachtofferrol.
Stop daarmee, dat is irritant.
Leer ervan, vraag via icq, msn of mail wat die persoon ermee bedoelt als je dat wil weten, leer ervan en leer nadenken.
Ik ben ook een bitch, noem mezelf niet voor niets zo.
Ik flap ook alles eruit, ben eerlijk maar keihard.
Maar hier in lifestyle hou ik me in omdat ik weet dat het kwetsend kan zijn voor sommigen.
Je kan nou eenmaal in het leven niet altijd alles er zomaar uitflappen.
Bij goede vrienden die je kennen wel, maar wij kennen je niet, enkel van je woorden. We zien er geen gezichtsuitdrukking bij.
Een smilie geeft gewoon ook niet altijd het gevoel goed mee.
Dus denk gewoon hard na.
We willen je niet weg hebben, we willen je volwassen en positiever hebben.
Denk daar eens over na!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |