abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:40:32 #1
36876 Preset
en mijn volgende googletruuc..
pi_7392126
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen. Ik heb het hier over relaties die een half jaar of langer duren waarbij het 'uitmaken' relatief moeilijk blijkt. Telkens duiken weer dezelfde symptomen op.

Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen

- Het uitmaken komt als een donderslag bij heldere hemel.

Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.

-'Het ligt niet aan jou...het ligt aan mij'.

Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!

-Binnen een maand heeft mevrouw een nieuw vriendje.

Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaal

gewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?

(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen. excuses daarvoor )

dinsdag 17 december 2002 @ 17:50:41 #2
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_7392316
Dankjewel, dit is mij dus precies op dit moment aan het overkomen...

Vrouwen... je geeft ze je hart en ze trappen er op...

Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  dinsdag 17 december 2002 @ 17:54:26 #3
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_7392389
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:50 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Dankjewel, dit is mij dus precies op dit moment aan het overkomen...

Vrouwen... je geeft ze je hart en ze trappen er op...

Ik geloof je jongen... hopelijk doet mijn huidige vriendin dit niet bij mij
Voor de rest weet ik niet hoe het voelt omdat ik altijd de klootzak was die de ander dumpte...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_7392442
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
- 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.
- Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!
pi_7392451
quote:
°°knip-teveel quoten is niet nodig-knip°°
Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 17-12-2002 20:54]

Altijd blijven lachen
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:00:08 #6
You choo-choo-choose me?
pi_7392513
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 17:57 schreef Femke13 het volgende:

[..]

Get a life! Enne scheer vrouwen niet over 1 kam. Als ik het uitmaak met iemand krijgt diegene echt wel te horen waarom, en ook zeer direct! En wat in ik mijn leven daarna doe is mijn zaak!

Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle vrouwen waar ik mijn hart aan verpand, en alle vrouwen in mijn omgeving.
En blijkbaar ben ik niet de enige bij wie dit opvalt dus het zullen heel veel vrouwen zijn die zo doen.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:01:33 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_7392539
Wat een onzin.

* Jojogirl heeft een keer een relatie beïndigd nadat ze was vreemdgegaan.

Hij was het er niet mee eens, wilde me terug, zei vervolgens dat ie nooit meer vertrouwen in vrouwen zou kunnen hebben en had vervolgens binnen een maand een ander.

pi_7392548
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:00 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Misschien niet alle vrouwen, maar wel alle vrouwen waar ik mijn hart aan verpand, en alle vrouwen in mijn omgeving.
En blijkbaar ben ik niet de enige bij wie dit opvalt dus het zullen heel veel vrouwen zijn die zo doen.

Soms lijkt het alsof ze het met de paplepel ingegoten krijgen Ik heb in ieder geval nog niet anders meegemaakt.
pi_7392576
quote:

[..]

Reageer eens niet zo stupide op een generalisatie. .
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:04:39 #10
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7392586
Mannen zijn net zo erg.
pi_7392592
quote:

binnen één week!
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:05:02 #12
36876 Preset
en mijn volgende googletruuc..
pi_7392595
quote:
nounounou...nooit een gebroken hart (of een lange relatie) gehad, merk ik.

ik zal toegeven dat dit een vrij generaliserend verhaal is maar, zoals ik bovenaan vermelde, niet alleen uit eigen ervaring opgetekend.

pi_7392605
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Soms lijkt het alsof ze het met de paplepel ingegoten krijgen Ik heb in ieder geval nog niet anders meegemaakt.

..and you're not the only one
pi_7392617
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een onzin.
Nog zo'n vrouw die generalisaties niet snapt. .
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_7392670
Wat een kul zeg.
Generaliserend.
Dom
En het geldr ongetwijfeld ook voor mannen.

Kortom: overbodig. Slotje

dinsdag 17 december 2002 @ 18:09:51 #16
You choo-choo-choose me?
pi_7392673
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een onzin.
Want jij bent een man die het heeft meegemaakt he? Oh nee! Toch niet!

Dus niet zo'n grote mond als je geen idee hebt waar je het over hebt.

dinsdag 17 december 2002 @ 18:11:09 #17
You choo-choo-choose me?
pi_7392694
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef micha het volgende:
Mannen zijn net zo erg.
Open daar een topic over en zet daar je ervaringen in.
pi_7392709
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:09 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Want jij bent een man die het heeft meegemaakt he? Oh nee! Toch niet!
Ik ben wel zo'n man. En ik vind het ook onzin.
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:13:05 #19
You choo-choo-choose me?
pi_7392732
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ben wel zo'n man. En ik vind het ook onzin.

Je bent misschien een man, maar niet _zo'n_ man.
pi_7392733
de vrouwen hier zijn wel gelijk allemaal op hun teentjes getrapt..
Doh!
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:13:40 #21
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_7392745
quote:
]Op dinsdag 17 december 2002 17:40 schreef Preset het volgende:
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen.
[...]
quote:
[..]
Tja, ik snap dat je bedoelde 'het stramien waarmee sommige vrouwen het uitmaken', maar Femke13 voelde zich toch aangesproken. Ik snap wat je bedoelt - ik heb het zelf meegemaakt, en dan van 2 kanten: nl. dat ik een relatie zelf op die manier heb beëindigd, en dat een latere vriendin dat bij mij deed. De reden? Ik kan er niets anders van maken dan 'bindingsangst'. Je hebt een lieve vriend/vriendin, een 'soulmate', en dat is ten eerste best eng. Je gaat je aan hem/haar hechten, en stel nou dat hij/zij het uitmaakt? Dat kan je beter voor zijn. Ten tweede speelt het gevoel dat er misschien wel iemand beters rondloopt, en die wil je niet mislopen.

Relaties = rondwinkelen voor je je bindt. Helaas werkt het niet hetzelfde als echt rondwinkelen, want als je een betere deal zag in de vorige winkel, ga je daar gewoon naar terug. Met relaties ligt dat ietsje ingewikkelder...

iedereen is uniek behalve ik
pi_7392764
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:11 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Open daar een topic over en zet daar je ervaringen in.

Precies, altijd die domme defensieve omkeringen van het punt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:15:17 #23
You choo-choo-choose me?
pi_7392769
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef raampje het volgende:
de vrouwen hier zijn wel gelijk allemaal op hun teentjes getrapt..
Ja over mannen zeiken mag natuurlijk, maar als hun gang van zaken aan het licht wordt gebracht gaan alle alarmen af.

En dan zijn er ook de mannen in de 'ontkenningsfase' die niet willen erkennen dat vrouwen net zo erg zo niet erger zijn dan mannen.

pi_7392770
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 18:13 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Je bent misschien een man, maar niet _zo'n_ man.

wat bedoel je daar nou meer mee...???
  dinsdag 17 december 2002 @ 18:15:23 #25
28938 I_m_m_0
Illuminated....
pi_7392772
quote:
Uit eigen ervaring en na observaties van soortgelijke gevallen in mijn directe omgeving meen ik een soort vast stramien te kunnen waarnemen waarmee vrouwen relaties beeindigen. Ik heb het hier over relaties die een half jaar of langer duren waarbij het 'uitmaken' relatief moeilijk blijkt. Telkens duiken weer dezelfde symptomen op.

Er zijn een aantal opvallende wetmatigheden waar te nemen

Gisteren zat je nog gezellig te kletsen, deed je nog leuke dingen met elkaar en had je misschien zelfs wel goeie sex. Vandaag verklaart ze dat 'het gevoel weg is' en dat ze 'niet meer verliefd' is. Vreemd dat daar eerder niets van te merken was.

Bij de vraag wat er dan precies mis is volgt altijd een onduidelijk antwoord. Het belangrijkste blijkt steevast een bepaald 'gevoel' te zijn. Bij de vraag wat dat 'gevoel' dan precies inhoudt blijkt dat vervolgens iets te zijn dat niet of nauwelijks valt uit te leggen. Desalniettemin is het 'gevoel' toch blijkbaar duidelijk genoeg om er een relatie voor te beeindigen!

Naar waarneming ook altijd vaste prik: Het re-bound 'vriendje'. Ondanks dat je (nu) ex had verklaard even een tijd 'alleen' door het leven te willen en te willen 'genieten van haar vrijheid' heeft ze binnen enkele weken weer een nieuw 'vriendje'. Niet een one-night-stand of zo, maar naar eigen zeggen een heus 'vriendje'. ('Was het niet van plan, het gebeurde gewoon') Dit nieuwe 'vriendje' is trouwens de eerste de beste halve zool die in de kroeg tegen haar aan heeft lopen blaten en iets aardigs tegen haar heeft gezegd. De re-bound dient er voor haar voor om even te bevestigen dat ze zichzelf niet al te erg in d'r vingers heeft gesneden door jou te dumpen. ('Zie je wel. Ik kan makkelijk iemand anders krijgen') Deze re-bound 'relaties' duren overigens nooit lang. Vroeg of laat komt ze erachter dat ze helemaal niet verliefd is op die gast en ook nooit geweest is. Wat helaas wel even over het hoofd gezien is, is dat het voor jou bijzonder kut voelt om haar zo snel alweer met iemand anders te zien rondscharrelen, zeker als je zelf inmiddels nog niet zo fortuinlijk bent met het opduikelen van je eigen 're-bound'. (is voor de meeste mannen toch al moeilijker om ' even iemand op te pikken' dan voor de meeste vrouwen)
Het kan overigens ook zo zijn dat het nieuwe 'vriendje' de reden van de breuk is geweest, maar da's een ander verhaal

gewoon wat dingen die mij opvielen. Komt bekend voor? Aanvullingen?

(I.v.m. eigen ervaringen kan er overigens een bepaalde bittere ondertoon in bovenstaand verhaal zijn geslopen. excuses daarvoor )

Zeeer herkenbaar

Heb het zelf tot 3 keer toe meegemaakt.. elke keer precies hetzelfde en precies zoals jij het beschrijft.
"

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')