abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2002 @ 16:06:16 #1
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7368991
Dit is mn eerste post op Fok. Ik kijk hier wel wat langer rond maar heb mijzelf nooit geregged.

Nouja hier mijn probleem:

Ik leerde et meisje in kwestie kennen 1 jaar geleden. Veel met elkaar gechat. echt gezien hadden we sinds een jaar terug niet.
Nu was ik 5 oktober op een verjaardag van een vriend die zei ook kende en we raakten meteen weer aan de praat, hadden elkaar opeens zoveel te melden het klikte en kreeg gevoelens voor haar maar wist het niet zeker.
Toen nodigde ze me uit voor haar verjaardag, aan het einde van die maand. Ik kwam de hele dag en we hadden het onwijs gezellig met zn 2-en. Aan het einde van de avond kroop ze tegen me aan en viel in mn armen in slaap. toen wist ik het zeker, i love this girl
Steeds meer contact met elkaar gezocht en afgesproken om keertje uit eten te gaan. (niet echt origineel maartoch).
Ik had haar begin november 3 dagen niet gesproken, was weekend geweest en had hele zaterdag gewerkt. zegt ze tegen me:
Kan niet lang chatten, kheb met iemand afgesproken bij school (op zondag ) Dus ik wist eigenlijk... hier is iets aan de hand. En jahoor, ze had een vriendje.. ontmoet 3 dagen geleden op een schoolfeest zonder em ooit te kennen.
Op dat moment moest ik gewoon mijn gevoelens bij haar kwijt, vertellen wat ik voor haar voelde. (we waren inmiddels beste vriend en vriendin geworden) En jahoor.. nu krijg je het.. ze had al die tijd ook gevoelens voor mij! maar dacht dat het niet wederzijds was.. )
Anderhalve maand heeft ze moeite met kiezen bij wie ze moest zijn voor wie ze wilde gaan. Een persoon die ze amper kent bijna nergens over kon hebben etc. of iemand met wie ze alles kon delen (mij dus).

Precies 1 week geleden hakte ze toch de knoop door, ik blijf bij mijn huidige vriendje. Dat brak bijna mijn hart.
Ze vertelde dat het onzin zou zijn om een goed lopende relatie uit te maken... daar was ik het eigenlijk wel mee eens. Ze had voor ons alle twee veel gevoelens en ze moest kiezen.
Ik ging dus een periode in van verwerken,... maar die duurde niet lang.. want alsof de Duvel er meespeelde, 2 dagen na het vertellen dat ze met hem verder wilde maakte de jongen in kwestie het uit.

Nu heeft ze nogsteeds gevoelens voor me, enkel ook nogsteeds voor die ander. Duidelijk dat ik moet wachten tot ze klaar is met het verwerken. Maar nu het volgende probleem:

Ze is bang dat de relatie tussen ons onze enorm goede vriendschap zou vernielen als het uit zou gaan. Ze weet dat ik het nooit met haar uit zou maken of dumpen whatever. Maar ze is niet zeker van haar zelf op dit moment.. ze is het verdriet van dr ex nu uiteraard aant verwerken.

Het gaat em dus om dit onzekere gevoel wat ze heeft. ze wilt me niet kwetsen en kwijtraken...

Zou dit onzekere gevoel komen door de 2 gevoelens die ze (nog) voor 2 personen heeft?

Wat moet ik nu doen, of wat kan ik nu doen behalve wachten??

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_7369062
goh dit ken ik. ik heb er toen dit van geleerd.. bij twijfel trek je mond open en zeg gewoon wat je voelt.. al doe je het hakkelend maar doe het. Heb het laatst ook weer gedaan en wist de uitslag al maar a: het lucht op en b: je hebt duidelijkheid.
Proud Skinhead
pi_7369068
Laat haar gewoon kiezen,
of jij, of hem.. klaar.
Anders doe je jezelf alleen maar verdriet..

Wolkje

maandag 16 december 2002 @ 16:10:58 #4
28253 badclown
What I have and you don't
pi_7369106
wachten... en natuurlijk steunen bij het verwerken... jouw moment komt nog wel.. en dat zal niet al te lang duren denk ik omdat zij die jongen pas 3 dagen (ofzo) kende....
Ik discrimineer niet.... ik maak alleen onderscheid !
  maandag 16 december 2002 @ 16:11:47 #5
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7369126
Die andere is voorgoed verledentijd.
Maar nu durft ze geen relatie met mij aan te gaan... misschien komt dat omdat die andere nog te vers in haar geheugen zit?
Maar ook omdat ze niet zeker is van haar zelf, ze is bang dat ze domme dingen gaat doen in onze relatie waardoor onze relatie over gaat en onze vriendschap die we al hebben ook verloren gaat. Want zoiets behouden na een relatie kan aardig moeilijk zijn...
Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
  maandag 16 december 2002 @ 16:11:49 #6
20603 Runeblades
[]D [] []V[] []D
pi_7369128
zou je er wel goed aan doen om haar terug te nemen?
ik zelf zou het echt niet leuk vinden om 2e keus te zijn, als het mislukt met de ene relatie en dan weer terug te gaan.
maar als je van elkaar houdt en het klikt gewoon nog steeds, tja ach waarom niet je kan 't altijd proberen.
en jullie gingen eerst gewoon goed met elkaar om, dus help haar hier gewoon mee ze heeft 't nodig
pi_7369188
Die kerel is gemeen
Lambo of Rekt
pi_7369216
Ok.. ik kan je wel wat dingen/tips vertellen...

wat helpt:

- veel praten, laten merken dat je haar begrijpt en waarom jij nou zo speciaal bent
- leuke dingen doen [discotheken, strand, cafees, ijsbaan, steden, atractieparken] niet te vaak [like 'elke dag']... want dat kan soms overkomen alsof alles te vlug gaat...

To pwn or not to pwn
pi_7369238
Je zegt nou wel dat jullie zulke goede vrienden zijn, maar ben je wel een echte vriend..?? je bent verliefd, dat is duidelijk.
  maandag 16 december 2002 @ 16:16:57 #10
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_7369250
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:11 schreef Runeblades het volgende:
zou je er wel goed aan doen om haar terug te nemen?
ik zelf zou het echt niet leuk vinden om 2e keus te zijn, als het mislukt met de ene relatie en dan weer terug te gaan.
Agree .... Ik zou ook geen tweede keus willen zijn
  maandag 16 december 2002 @ 16:18:35 #11
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7369277
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:15 schreef sebasmeer het volgende:
Ok.. ik kan je wel wat dingen/tips vertellen...

wat helpt:

- veel praten, laten merken dat je haar begrijpt en waarom jij nou zo speciaal bent
- leuke dingen doen [discotheken, strand, cafees, ijsbaan, steden, atractieparken] niet te vaak [like 'elke dag']... want dat kan soms overkomen alsof alles te vlug gaat...

zou ik haar onzekerheid over drzelf kunnen wegnemen? Ze voelt heel erg veel voor me maar durft niet. ze durft de enorm goede vriendschap die we hebben niet op het spel te zetten.
Zou dit iets tijdelijks kunnen zijn..... wat op ten duur overgaat naar vertrouwen in haarzelf en de relatie?
pi_7369278
'Een goedlopende relatie...'

Soms zijn kinderen echt TE grappig.
Kijk, het meisje in kwestie zit gewoon in die periode dat ze graag volwassen lijkt (dat ik tegenstelling tot meisjes op hun 25e die het liefst weer jongetjes van 18 versieren, maar goed).

Daar kan je NIETS aan doen. Het is kut, maar hey, da's het leven. Gewoon inslikken.

Je zegt het zelf al, een meisje dat een scharrel van 3 dagen boven een echte vriend stelt. Dat betekent dat jullie 'goede vriendschap' puur dezelfde hobby's of muziekstijl is gebaseerd.

Nou, en al heb ik ongelijk dan kan het altijd alleen maar meevallen.
Even een realitycheck. Is wat beter dan al die mensen met: 'Maar praat dan met haar', of 'Laat haar kiezen' (Die laatste is een typisch vrouwelijke jedi mind trick om je laten hangen, nooit luisteren naar zoiets!)

Goed sterkte, dit wordt vast niet de eerste vrouw die je hart breekt. Gelukkig krijg je zelf ook nog een kans om het terug te doen. Phew! Valt het toch nog mee.

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  maandag 16 december 2002 @ 16:19:58 #13
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7369304
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:16 schreef Frenkie het volgende:
Je zegt nou wel dat jullie zulke goede vrienden zijn, maar ben je wel een echte vriend..?? je bent verliefd, dat is duidelijk.
ookal voordat we iets voor elkaar voelde waren we enorm goede vrienden geworden...
pi_7369433
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:18 schreef Gehaktbal het volgende:

[..]

zou ik haar onzekerheid over drzelf kunnen wegnemen? Ze voelt heel erg veel voor me maar durft niet. ze durft de enorm goede vriendschap die we hebben niet op het spel te zetten.
Zou dit iets tijdelijks kunnen zijn..... wat op ten duur overgaat naar vertrouwen in haarzelf en de relatie?

Ze moet zich gewoon volledig prettig bij jou voelen en niet meer bang zijn voor onverwachte dingen... dit kan je berijken door leuke dingen te doen en veel praten... tsja... er is een kans dat het werkt hoor ... je moet niet opgeven
To pwn or not to pwn
pi_7369443
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:19 schreef Gehaktbal het volgende:

[..]

ookal voordat we iets voor elkaar voelde waren we enorm goede vrienden geworden...

Is dat zo..?? of ben je vrienden geworden omdat dat de oplossing was om bij haar in de buurt te blijven..??
pi_7369467
uhm, ze hobbelt een beetje van de een naar de ander in mijn ogen. wil je dat? en zou je dat kunenn vergeten? je hebt toen ook al maanden gewacht tot ze wist wat ze wilde. ik denk dat t moeilijk is voor jou als jullie een relatie zouden krijgen. dat je misschien wel gaat twijfelen aan haar. want wie weet nou tenslotte dat ze er echt voor de 120 % voor gaat? denk er goed over na. is dit wat je wilt? tweede keus zijn?
Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
  maandag 16 december 2002 @ 16:47:11 #17
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7370022
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:26 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Is dat zo..?? of ben je vrienden geworden omdat dat de oplossing was om bij haar in de buurt te blijven..??

kan niet meer zeggen dan ja. We waren al goede vrienden... was geen taktiek die daarbij aan te pas kwam ofzo..we kunnen het gewoon goed met elkaar vinden.

En 2e keus.. sja, zo kan je het opvatten, maar de drempel om nu met mij een relatie aan te gaan is dezelfde als de drempel om voor een week geleden voor mij te kiezen... Ze is onzeker van dr zelf..
kdenk dat ik het maar moet aankijken....

dinsdag 17 december 2002 @ 11:20:50 #18
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7383701
Het standaard vrienden verhaal. Misschien moet er maar eens een centraal topic voor geopend worden (nofi)

Zij heeft in eerste instantie (ondanks haar gevoelens) níet voor jouw gekozen, dus je bent second best. Houdt de eer dus aan jezelf en wie weet heb je dan een écht goede vriendin erbij.

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7386739
Ga gewoon verder zoals je voorheen deed. Ga leuke dingen doen:
* Bioscoopje
* Karten
* Hapje eten
* Avondje film kijken thuis
* Lekker voor haar koken

En als het wat word is dat mooi meegenomen, hang je niet teveel aan een relatie.
Als je namelijk een relatie aangaat met haar en het gaat uit dan heb je kans dat je elkaar niet meer wil zien of spreken. En nu heb je een goede vriendschap en die moet je niet op het spel zetten.

To be or not to be.....
pi_7386775
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 11:20 schreef chocolatemoeze het volgende:
Het standaard vrienden verhaal. Misschien moet er maar eens een centraal topic voor geopend worden (nofi)
..
pi_7387034
Je tweede keus voelen is niet leuk en niet goed....

Maar geef haar en het een kans... je weet misschien niet wat je misloopt..

ik heb hem ook een tweede kans gegeven..... het kost af en toe wat moeite, maar het gaat goed, en ik ben nog steeds ..

Ga ervoor, anders weet je niet wat je mist....

Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')