abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7291320
Zoals jullie allemaal weten heb je bij deze ziekte je spieren niet meer goed onder controle, en het is moeilijk om aan te geven HOE erg die ziekte is. Daar moest verandering in komen, en de oplossing is relatief simpel:

Men neme een neutrale grafiek, zoals dit:

Zoals je ziet valt daar weinig te beleven, maar dat geeft nog niet. De persoon in kwestie geef je een pen en die pen zet je midden op het papier. Het papier trek je langzaam weg. Dan krijg je een grafiek als dit:

Het is nu duidelijk zichtbaar dat die persoon aan parkinson lijd. Maar er is meer: door de amplitudes te meten en daar het gemiddelde van te nemen, krijg je een getal hoe ziek die persoon is, waar je dan heel simpel de medicatie op af kan stellen.

Je neemt een tekenmachine, die deze grafiek regelt. De persoon laat je tekenen, en de computer rekent alles uit. Machtig mooi die techniek!

pi_7291439
Hihihihi. Ja. Leuk man.

Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
pi_7291447
wat een uitvinding!!
ja echt heel slim
  donderdag 12 december 2002 @ 14:53:51 #4
17061 mvt
blame Canada
pi_7291473
is dit zelf verzonnen of nie??
De diagnose Parkinson is al binnen 1 minuut aangetoont. Eerst komt de persoon met het typische Parkinson loopje aanlopen en als je nog twijvelt geef je die persoon een ferme handdruk
(als de persoon de trillende arm naar een bepaald punt moet bewegen zal de arm minder gaan trillen. Puntje van je neus aanraken gaat dacht ik bij Parkinsonpatienten in principe ook goed)
We were to understand there would be pie and punch?
pi_7291492
En hoe compenseer je dan voor mensen die op en neer trillen??
  donderdag 12 december 2002 @ 14:55:12 #6
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_7291497
Jammer.

De rode lijn loopt terug in de tijd en kruist zichzelf, wat niet mag. Wat je kunt doen,.. de pen op de amplitudelijn in één richting vastzetten (dus dat er alleen horizontale bewegingen te maken zijn) en het papier constant blijven bewegen in één (haaks op de amplitude) richting bewegen.

Dan klopt ie wel en kruist ie zich nooit.

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  donderdag 12 december 2002 @ 14:56:21 #7
17061 mvt
blame Canada
pi_7291519
of je sluit de parkinsonpatient aan op een seismograaf
  donderdag 12 december 2002 @ 14:56:54 #8
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_7291537
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:56 schreef mvt het volgende:
of je sluit de parkinsonpatient aan op een seismograaf
Du Riechst So Gut
  donderdag 12 december 2002 @ 14:57:49 #9
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_7291555
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:55 schreef Peewee het volgende:
...
Dan klopt ie wel en kruist ie zich nooit.

Ja, gooi de helft van de nuttige informatie maar gewoon weg!
Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  donderdag 12 december 2002 @ 15:02:47 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7291667
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:47 schreef Para-Dox het volgende:

[blaat]

Je neemt een tekenmachine, die deze grafiek regelt. De persoon laat je tekenen, en de computer rekent alles uit. Machtig mooi die techniek!

bullcrap, want
1. niet iedere parkinson-patiënt heeft in een willekeurig stadium last van tremoren
2. tremoren kunnen medicinaal onderdrukt worden en dat zie ik nergens terug in je 'theorie'
3. parkinson heeft vele verschijningsvormen, waarvan tremoren kenmerkend, maar niet determinerend is; dit i.t.t. stoornis in de piramidaalbanen van het CNS, oftewel houterige bewegingen en problemen met op gang komen en stoppen.

droom lekker verder, een wiskundig genie ben je iig niet

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 12 december 2002 @ 15:03:14 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_7291682
Parkinsons patienten zijn dicht bij hun doel best heel trefzeker. Het schijnt dat tandartsen die deze ziekte hebben nog hele mooie gaatjes boren. (niet dat ik prettig in de stoel zou zitten)

Ik denk dat je met je papiertje niet echt een handvat hebt om hard te maken dat je de ziekte hebt.

pi_7291723
Waarom parkinson genezen? Geef ze een beker room en het wordt slagroom, scheelt weer electriciteit. Dan kunnen die gasten wel in de WAO zitten maar dan doen ze toch nog iets nuttigs voor hun geld!!

Of een karriere in de seksindustrie is misschien ook de grote nieuwe rage! The human vibrator!

Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
  donderdag 12 december 2002 @ 15:05:53 #13
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_7291739
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:57 schreef Ettepet het volgende:

[..]

Ja, gooi de helft van de nuttige informatie maar gewoon weg!

oké
Du Riechst So Gut
  donderdag 12 december 2002 @ 15:38:34 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7292515
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:03 schreef TR08 het volgende:
Parkinsons patienten zijn dicht bij hun doel best heel trefzeker. Het schijnt dat tandartsen die deze ziekte hebben nog hele mooie gaatjes boren. (niet dat ik prettig in de stoel zou zitten)
dat is dus zo, zie mijn reply hierboven
quote:
Ik denk dat je met je papiertje niet echt een handvat hebt om hard te maken dat je de ziekte hebt.
laat mij nou maar mijn werk doen, ga jij wat anders doen
natuurlijk kunnen wij dat wel, hoe dacht je anders oud te kunnen worden in Nederland, als artsen niets zouden kunnen zoals jij beweert?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_7292910
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:38 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat is dus zo, zie mijn reply hierboven
[..]

laat mij nou maar mijn werk doen, ga jij wat anders doen
natuurlijk kunnen wij dat wel, hoe dacht je anders oud te kunnen worden in Nederland, als artsen niets zouden kunnen zoals jij beweert?

Euh... ik vermoed haast dat die reply voor para-dox bedoelt was...
  Admin donderdag 12 december 2002 @ 15:58:37 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_7292964
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:05 schreef Kaasblaak het volgende:
Waarom parkinson genezen? Geef ze een beker room en het wordt slagroom, scheelt weer electriciteit. Dan kunnen die gasten wel in de WAO zitten maar dan doen ze toch nog iets nuttigs voor hun geld!!

Of een karriere in de seksindustrie is misschien ook de grote nieuwe rage! The human vibrator!

Zo, en voor straf mag jij ze een dagje gaan verplegen!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 12 december 2002 @ 16:06:06 #17
17061 mvt
blame Canada
pi_7293137
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zo, en voor straf mag jij ze een dagje gaan verplegen!

Verdikkie Yvonne, wordt er eindlijk een carrieremogelijkheid geboden voor ouderen die weer de arbeidsmarkt op moeten, is het weer niet goed

Trouwens, Parkinson is nog niet te genezen (stamcellen is een veel belovende therapie, maar nog niet (ethisch) verantwoord) hooguit is het mogelijk om te zorgen dat het zich minder snel doorontwikkeld en om de symptomen te onderdrukken.

Trouwens 2, er zijn veel objectievere en beter meetbare meetmethodes voor de heftigheid van Parkinson.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')