abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7281393

...zei Morgir de Zwarte Magiër. Het had hem nu al lang genoeg dwarsgezeten. Met een snelle handbeweging liet hij zich zweven uit één van de duistere, vervormde pinnakels van zijn Citadel Des Doods. Zijn zoete overwinning op De Witte Elf smaakte hem nog zoet; zeker als hij dacht aan hoe hij, in het centrum van de Elfse macht, zijn ultieme pervertering voltooide over het Literaire Ideaal. Hij zocht naar de diepste en meest doorwrochte woorden om het stinkende slijk van De Literatuur van zich af te laten glijden. Alsof door deze woorden uit te spreken hij de vuige herinnering aan Wat Eens Was, het Vierde Era volgens de Mithritische maantelling, kon laten verdwijnen.

Morgir, zuchtte, hij wist dat het vergeefs was. Uit verveling liet hij een trol komen, genaamd Atrimar, en droeg hem op om Morgir's favoriete Elf uit de kerkers te slepen. Voordat de trol de kamer uit was liet Morgir, als blijk van wrang sadisme, Atrimar terugkomen om deze vervolgens onder zijn zwarte cape te laten kruipen en het zwarte voetvlees te laten kussen. Daarna vloog Atrimar weg. Morgir had meerdere elven in zijn kerkers: Simon Vestdijk, Harry Mulisch en natuurlijk die ondeugende Ronald Giphart. Hij koos er echter toch voor om Gerard te laten komen.

Gerard had Morgir altijd gefascineerd. Morgir begreep de taal van deze oude, wijze Elf niet. Maar tijdens De Grote Veldslag, waarin de dwergen van Sci-Fi definitief het onderspit dolven, had het Morgir toegeschenen dat de gevangenname van Gerard alleen maar een Grootse Overwinning was. Morgir's zwarte kracht werd hierdoor manifest, de zoete spartelingen van De Elven hadden hem extra komisch geleken. Hij liet zijn favoriete trol Atrimar extra lang spelen met de spartelende en gillende verslagenen.

Atrimar was snel terug en Gerard stond daar, geketend. Morgir lachte en liet er geen twijfel over bestaan wie de macht in handen had, een piepende buldering kwam uit de rokerige long van Morgir. Het immense lichaam maakte bewondering los in Atrimar, het kleine trolletje. Als om Morgir eer te bewijzen liet hij een bescheiden trolwind. Maar Atrimar had zo zijn twijfels gekregen over de slechtheid van Gerard, zo op weg terug naar de ontvangsthal van het Fallussymposia Ex Machina. Gerard was nog lang niet verslagen op de weg terug en oreerde de volgende hypnotiserende woorden, gesproken in de millenia-oude Elvatortaal.

"Was die vijftienjarige zoon niet verdorven?
Neen, niet door de welvaart, want hij en zijn moeder waren gelukkig heel arm,
maar wel door het slechte voorbeeld van zijn zich aan wangedrag overgevende leeftijdgenootjes uit welgestelde gezinnen - waar die jongen, God betere het, nog tegenop keek ook - die een slechte invloed op hem uitoefenden door het bezigen van onkuise taal, en die hem verleidden tot niet nader te noemen handelingen, die zijn geestelijk welzijn zowel als de gezondheid van zijn jonge, opgroeiende lichaam bedreigden. Een harde hand, voor zijn eigen bestwil, die kan misschien nog iets ten goede uitrichten, dacht Treger. 'Voor het te laat is.' Hij hoorde nu in zijn verbeelding duidelijk de klagende stem van de moeder, die hem vertelde hoe ze uit vlekken in lakens en ondergoed haar verdenking bevestigd had gevonden, volgens welke zoonlief in het geheim ontucht met zichzelve bedreef."

Deze woorden troffen Atrimar zeer, zozeer zelfs dat hij in een vlaag van medeleven de ketenen van Gerard wat losser had gezet teneinde de verschroeide longen van Gerard wat meer ruimte geven. Atrimar keek, eenmaal terug in de ontvangsthal, stuurs naar de zwartmarmeren plavuizen, die de onmetelijke donkerte van het Nieuwe Regime leken te symboliseren. De witte nerven waren als de verdwijnende laatste bastions van De Literatuur. Ineens schrok Atrimar op uit zijn infantiele mijmeringetjes over dingen waarvan hij toch wel wist dat ze hem ver boven het hoofd uitstegen.

Gerard scheurde zich los uit de ketenen en maakte zich klaar om in een wanhoopspoging gebruik te maken van Morgir's onoplettendheid. Als Morgir eenmaal om zichzelf begon te bulderen, dan bleef hij bulderen en vergat de Zwarte Magier alles om hem heen. De Zwarte Magier was compleet ondergedompeld in zijn eigen geweldigheid en zijn eigen allesoverheersende visie die verder alles liet verstikken.

Toch zag Morgir uit zijn oogkarkassen de felle gedaante van Gerard, die zich had losgewrikt uit de Ketenen Des Verderfs, op zich af komen. Hij hoorde ook de prevelende Elvatorstrijdkreet, de ultieme elvenharakiri. Gerard was niet meer van de wijs te brengen:

Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in dezelfde wanhoop, Gij mij zoekt
zoals ik U.

Het was te laat voor Morgir om zich te verweren en voelde de Elfse doodsteek in zijn zij, Gerard offerde zich in dit proces ook op. In een grote lichtbal waren lichtscheuren te zien die de biljantie van de Noordelijke Regenboog evenaarden. Een hels kabaal, een ijle kreet. Alles wat overbleef was de ontvangsthal en een klein, beteuterd trolletje. Genaamd Atrimar.

Ojee, dacht Atrimar, wat moet ik nu toch doen? En ging daarna op de troon zitten en dacht en dacht... maar het licht kwam niet in hem op, hij peuterde aan de leuning van de zetel. Liet een boer. Krabte aan de groene pukkel op zijn pokdalige achterste.

Nouja, dacht hij, ik vond Morgir toch een toffere peer. En zo, zo werd Morgir opgevolgd. Het Schrikbewind van Atrimar De Domme was begonnen. De grootse daad van Gerard leek vergeefs, maar de Literatuur was nog niet verslagen.

[Volg nu verder het spannende 27-delige verhaal over Atrimar De Domme, Grunberg en de Herrijzenis van Giphart!]

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 12-12-2002 00:34]

pi_7281773
En waarom komt de Onheils Godin Isabeau niet voor in dit verhaal?
The death of one man is a tragedy. The death of a million men is a statistic.
pi_7281813
Zo zonde dat je zo'n crea bea verhaaltje afsluit met de herrijzenis van Gipje ... En Isa vergeten is al helemaal een tragedie.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_7287690
Ik mis in dit verhaal de venijnige bibliothecaris die stikt in het woord "idiosyncratisch."
pi_7287706
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:15 schreef Seborik het volgende:
Ik mis in dit verhaal de venijnige bibliothecaris die stikt in het woord "idiosyncratisch."
Ik mis in bovenstaande post enige vorm van reclame.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7287717
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik mis in bovenstaande post enige vorm van reclame.

Marketing is duur...
pi_7287759
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:17 schreef Seborik het volgende:
Marketing is duur...
Volgens mij ben je gewoon bang omdat ik hier de macht heb! Bahahahaha!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7287807
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij ben je gewoon bang omdat ik hier de macht heb! Bahahahaha!

Ok, je hebt helemaal gelijk, eigenlijk wilde ik het niet toegeven, maar wanneer je zo'n post als deze leest:
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:12 schreef Isabitch het volgende:
En waarom komt de Onheils Godin Isabeau niet voor in dit verhaal?
Dan vrees je toch wel voor je leven als spammer zijnde.
pi_7287831
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:23 schreef Seborik het volgende:

Dan vrees je toch wel voor je leven als spammer zijnde.

Ik ben helemaal geen onheilsgodin
Anders had dat wel in het verhaaltje gestaan!
pi_7287854
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen onheilsgodin
Anders had dat wel in het verhaaltje gestaan!

Misschien komt er een vervolg, want het kan nooit zo zijn dat die prutser van een Giphart gaat winnen.
pi_7287862
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:26 schreef Seborik het volgende:

[..]

Misschien komt er een vervolg, want het kan nooit zo zijn dat die prutser van een Giphart gaat winnen.

Ik hoop het niet zeg, verliezen is geen probleem, maar niet van Giphart.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  donderdag 12 december 2002 @ 11:28:14 #12
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7287875
quote:

[..]

Anders stuur ik wel één van mijn personages op hem af... hehehe...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_7287887
quote:

Ik vind Giphart best leuk Nou, het wordt een beetje vervelend als je teveel van hem achter elkaar leest. het is toch hetzelfde kunstje, maar ik vond bijv. Phileine zegt sorry een goed boek. Ben zeker weer de enige van ons twee die dat vindt. Dus ik jaag Giphart niet weg, dan moet jij ook maar mee doen in het verhaaltje als metalmod. We kunnen ook zelf ons vervolg schrijven
pi_7287987
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind Giphart best leuk Nou, het wordt een beetje vervelend als je teveel van hem achter elkaar leest. het is toch hetzelfde kunstje, maar ik vond bijv. Phileine zegt sorry een goed boek. Ben zeker weer de enige van ons twee die dat vindt. Dus ik jaag Giphart niet weg, dan moet jij ook maar mee doen in het verhaaltje als metalmod. We kunnen ook zelf ons vervolg schrijven

Vanaf een heuvel keek hij, Seborik de Metalmod, door het vizier van zijn met adamantium bewerkte helm naar het immense kasteel van regerend heer Atrimar.

Hij kwam zijn beloning opeisen als trouwe vazal uit de zuidelijke bossen van Lothlorien waar hij korte metten had gemaakt met de bewoners van het dorpje Lahringen en de bezetters van de vestdijk.

pi_7288118
Na het slowchat verhaal gezien te hebben , en het bovenstaande gelezen te hebben, erg leuk gemaakt.

Vraag ik me toch wel af waarom Atrimar moderator is geworden van K&L dat door Isabeau toch goed gemod wordt ?
Heeft hij zichzelf op een zijspoor gezet ? of gaat hij de Fantasy / Rpg integreren in K&L .

Want zijn de plannen en aangezien fantasy toch verguist wordt. Wat gaat het worden.

Muziek is zeker wel leuk , maar vergelijkbaar met K&L

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_7288252
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:45 schreef Lord Dreamer het volgende:
Vraag ik me toch wel af waarom Atrimar moderator is geworden van K&L dat door Isabeau toch goed gemod wordt ?
Heeft hij zichzelf op een zijspoor gezet ? of gaat hij de Fantasy / Rpg integreren in K&L .

Want zijn de plannen en aangezien fantasy toch verguist wordt. Wat gaat het worden.

Zal ik dit topic maar gebruiken voor een korte uitleg

Op een goede dag zat ik eens op de Fokchat (zeldzaam, ik weet het). Daar werd mij door een FA gevraagd of ik er een tweede modje bij wilde hebben. Mijn eerste reactie was 'op K&L??' Daar is immers echt geen tweede moderator noodzakelijk en ik heb hier mijn eigen manier van modden wat me prima bevalt. Niet elke moderator zou alle slowchat, literaire flames en literaire onzintopics laten staan, ik vind ze geweldig. K&L heeft ook een eigen (klein) groepje mensen die hier regelmatig posten en dat waardeer ik. K&L hoeft van mij niet zo groot te worden, alle etters en klieren mis ik als kiespijn. Op een kwade dag werd mij eens medegedeeld dat ik als moderator meer verantwoordelijkheden had richting het openen van topics, het meediscussieren etc. Uit balorigheid heb ik toen dagelijks enkele zeer overbodige topics over kunst danwel literatuur geopend en dat was ook niet goed. Daarbij, de users hier kunnen zelf wel openen wat ze leuk vinden. Toch?

Maar goed, terug naar het tweede moderator verhaal. Ik zag een tweede mod niet zitten, want ik was bang dat er ineens een streng schrikbeleid hier zou komen. Voor de grap zei ik iets als: zet je die persoon toch op general chat en geef minj Atrimar dan maar. Zoals de meesten denk ik wel weten is Atrimar mijn partner en om dara mee te modden: no problem! Ten eerste kan ik hem wel in het gareel houden als hij te streng mod en ten tweede kan hij me toch niet irriteren. Ten derde is hij absoluut ongeschikt als tweede mod, want als de een er niet is, dan is de ander er ook niet (straks bijvoorbeeld op wintersport).

Het was dus eigenlijk een grapje. Van mij. Maar er werd al gelijk aan Atrimar gevraagd wat hij ervan vond. Die was de zooi in general chat al een beetje zat en hij vond het direct een prima plan. Ook hij ging er lichtelijk aan voorbij dat een tweede mod op K&L natuurlijk grote onzin is. Inmiddels (hij wist ook van niks) zijn er twee nieuwen aangenomen voor GC en stond Atrimar naast mij bij K&L. Geheel naar zijn tevredenheid overigens, want K&L was al een beetje z'n lievelingsforum voor hij mij ook maar kende.

Ik tevreden, hij tevreden en wat de K&L users ervan vinden: kiss my ass. .

Zo iets duidelijker? Of ratel ik maar wat...

pi_7288333
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zal ik dit topic maar gebruiken voor een korte uitleg

Zo iets duidelijker? Of ratel ik maar wat...

Hele mooie duidelijke uitleg .. Perfecto .. dank je wel ...

(ps.. het staafmixerdingroer. ligt nog steeds klaar hoor )

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_7289554
quote:
Op donderdag 12 december 2002 12:00 schreef Lord Dreamer het volgende:

Hele mooie duidelijke uitleg .. Perfecto .. dank je wel ...

(ps.. het staafmixerdingroer. ligt nog steeds klaar hoor )

(ps: we komen wel een keer een nieuwjaarsborrel houden en kijken hoe het met de verbouwing staat en zo. Ik mis Phoenixx ook wel een beetje)
pi_7289739
quote:
Op donderdag 12 december 2002 13:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

(ps: we komen wel een keer een nieuwjaarsborrel houden en kijken hoe het met de verbouwing staat en zo. Ik mis Phoenixx ook wel een beetje)

( off-topic dat wordt dan pas eind jan dan zijn we pas terug van de warmere oorden .. Je weet het jullie zijn altijd welkom )
pi_7296692
*Probeert zich Vestdijk als elf voor te stellen...

Maar faalt op gruwelijke wijze.*

Konečne je vsetko tak, ako má byť.
  donderdag 12 december 2002 @ 19:17:54 #21
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_7296745
Eeuwige doem zal ons ten deel vallen. Gelukkig was ik niet de enige die het opviel.

Overigens, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die behoefte heeft aan topics die geopend zijn omdat je dat nou eenmaal moet doen voor je moderator deadline. Maar als er bijvoorbeeld weer een literatuurprijs wordt uitgereikt kan, en niemand opent een topic, dan kan je als moderator wel proberen de discussie op te starten.

[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 12-12-2002 19:25]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')