quote:20.00 uur ¤ 35 / ¤ 32 / ¤ 29 v.v.k start 14 december, 11.00 uur
Jethro Tull
10 juni 2003De Britse groep Jethro Tull komt op dinsdag 10 juni naar de Heineken Music Hall voor een eenmalig concert. Frontman, zanger en fluitist Ian Anderson en zijn band spelen eclectische muziek en laten zich beinvloeden door blues, jazz en folk. Ian Anderson wist door zijn unieke en innovatieve speelstijl dwarsfluit te integreren in gitaar georienteerde muziek.
De band in 1968 volgens het 'best of both' principe gevormd uit twee geflopte blues-rock bands. Al snel verscheen hun eerste blues-georienteerde album "This Was", waarna de band evolueerde in de richting van hun vierde en meer progressieve album "Aqualung". Dit album verscheen in '71 en dat jaat betekende voor Jethro Tull hun internationale doorbraak. Sindsdien bleef de band zichzelf uitvinden en in '88 ontving de band nog een Grammy Award voor het album "Crest Of A Knave". Er hebben in die ruim dertig jaar wel wat verschuivingen plaatsgevonden in de bezetting, maar de muzikale en historische ruggegraat van de band wordt nog steeds gevormd door Ian Anderson (fluit en zang) en Martin Barre (gitaar). Zij worden tegenwoordig bijgestaan door Doane Perry (drums) en Andrew Giddings (toesten) en Jonathan Noyce (bas).
Er gingen tot op heden wereldwijd meer dan 60 miljoen albums over de toonbank en de band was goed voor meer dan 4500 concerten in 40 landen. De band is nog lang niet uitgespeeld en geeft op 10 juni een concert in de Heineken Music Hall.
Een veel betere accoustiek in die zaal, ik heb ze daar al twee keer gezien.
Ik heb de kaartjes voor AB al thuisliggen.
'We wish to thank Jethro Tull for not bringing out an album this year'
quote:Hoe vind je ze live spelen?
Op dinsdag 25 februari 2003 15:17 schreef Feanor het volgende:
Een veel betere accoustiek in die zaal, ik heb ze daar al twee keer gezien.
Live maken ze waar wat ze op de plaat doen, en dit deden ze 15 jaar geleden al
quote:Sterker nog, dit deden ze ruim 30 jaar geleden al...
Op woensdag 26 februari 2003 14:30 schreef Feanor het volgende:
Live maken ze waar wat ze op de plaat doen, en dit deden ze 15 jaar geleden al
quote:Zover ik heb gehoord wel, maar ongeveer 15 jaar geleden heb ik ze zelf voor 't eerst live gezien dus dat weet ik zeker.
Op woensdag 26 februari 2003 17:08 schreef MuadDib het volgende:[..]
Sterker nog, dit deden ze ruim 30 jaar geleden al...
quote:Wat gaaf ik was er ook. Van mij mogen ze volgende keer weer naar vredenburg utrecht komen net als 2 jaar geleden (zaal op zich is intiemer en gezellig) Ik zat op de 7 de rij in de black box jij?
Op woensdag 11 juni 2003 07:23 schreef Jaymza het volgende:
Ik ben gisteren geweest. Het was fantastisch!
Daarbij ben ik erg blij met al mijn handtekeningen die ik naderhand van iedereen ontvangen heb op mijn t-shirt (alleen die van Martin (gitarist ontbreekt nog) volgende keer zeker weer.
Absoluut een aanrader ze speelde weer de sterren van de hemel
And remember
youre never to old too rock and roll (speelde ze ook gister
Ik ben heb weer eens genoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |