abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2002 @ 16:49:44 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7272299
Even proberen om alles over tuning zo centraal mogelijk te houden

Dus plaats hier je foto's van eigen getunede wagens en/of van anderen. Zoveel mogelijk met specs. als dat kan. Natuurlijk kan je hier ook je vragen stellen over Tuning bv. past een 15" velg onder een citroën ZX. of hoe ver kan ik mijn BMW 325 verlagen.

Je kan hier natuurlijk ook de meetings posten (inc. datum's). En natuurlijk filmpjes van getunede wagens zijn altijd welkom (mits Shareware )

De aftrap: dit is een Toyota Supra JZA-80, 1994 model.

Hier even wat getalletjes:

  • current power 1350 pk op 3.0 kg/cm2
  • engine Toyota 2JZ-GTE: 3.0 litre, Dual overhead cam
  • displacement Over bored to 3,032cc (Standard 2,997 cc)
  • Turbo charger GReddy T88-34D
  • en ga zo maar door, aan deze auto is eigenlijk helemaal nix meer origineel. Maar is hij is zo mooi

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      woensdag 11 december 2002 @ 16:52:50 #2
    12280 Mukie
    Mukie is lief!
    pi_7272364
    Iemand bij Speed & Design in Utrecht geweest 2 weken geleden? (foto's in ontwikkeling)

    Of naar Essen voor Motor sport (ook fotows, ook in ontwikkeling) ?

    To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
    Imagination is the one weapon in the war against reality.
    pi_7272411
    1350 pk?????

    tering das meer dan een formule1 wagen man, klopt dat wel?

      woensdag 11 december 2002 @ 17:01:49 #4
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7272557
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 16:52 schreef Mukie het volgende:
    Iemand bij Speed & Design in Utrecht geweest 2 weken geleden? (foto's in ontwikkeling)
    yep ben bij Speed en design geweest. Hier even wat pics: Allemaal genomen op de opbouw dag. En vriend van mij stond namelijk op de beurs

    Honda CRX Del Sol

    Honda Civic Coupe

    Honda CRX Vtec

    The Lady's

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      woensdag 11 december 2002 @ 17:03:30 #5
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7272580
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 16:54 schreef erikh het volgende:
    1350 pk?????

    tering das meer dan een formule1 wagen man, klopt dat wel?


    Ja, en dan nog maar met een stage 2 turbo, Ze zijn nu bezig met een stage 3 turbo. Maar de aandrijfas brak, dus willen ze er nu eentje van carbon onderzetten. En dan alsnog de stage 3 turbo erop zetten.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      woensdag 11 december 2002 @ 17:23:00 #6
    12280 Mukie
    Mukie is lief!
    pi_7272987
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 17:01 schreef jacco het volgende:

    [..]

    yep ben bij Speed en design geweest. Hier even wat pics: Allemaal genomen op de opbouw dag. En vriend van mij stond namelijk op de beurs

    Honda CRX Del Sol
    [afbeelding]

    Honda Civic Coupe
    [afbeelding]

    Honda CRX Vtec
    [afbeelding]

    The Lady's
    [afbeelding]


    Die meiden die erbij stonden, mochten ze van mij wel weglaten....
    Die Golf die bij de Sound-afdeling stond, was een van mij favo's
    To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
    Imagination is the one weapon in the war against reality.
      woensdag 11 december 2002 @ 18:21:13 #7
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7274099
    Even wat info over (onder de tuners gezien als heilige graal) NOS.

    Je hebt drie systemen:

    Hier heb je een diagram van een typisch NOS Systeem:

    ITEM DESCRIPTION
    1. Bottle Valve Adapter
    2. Bottle Valve Washer
    3. Bottle Bracket(s)
    4. Nitrous Bottle
    5. Injector Plate
    6. Carburetor Stud(s)
    7. Carburetor Gasket(s)
    8. Nitrous Solenoid
    9. Fuel Solenoid
    10. Nitrous Filter Fitting
    11. Compression Fitting Adapter
    12. Solenoid Mounting Bracket
    13. Flare Jets
    14. Formed Nitrous Solenoid
    Extension Tube
    15. B-Nut (Tube Nut)
    16. Fuel Filter (in-line)
    17. Formed Fuel Solenoid
    Extension Tube
    18. B-Nut (Tube Nut)
    19. Main Nitrous Feed Line
    20. Fuel Hose
    21. Fuel Line Tee Fitting
    22. Fuel Hose Clamps
    23. Throttle Microswitch
    24. Toggle Switch (not shown)
    25. Universal Extension Tube

    quote:
    What Nitrous Oxide Is and What Nitrous Oxide Isn't
    To your engine, nitrous oxide is a more convenient form of normal air. Since we are only interested in the oxygen the air contains, nitrous oxide provides a simple tool for manipulating how much oxygen will be present when you add additional fuel in an attempt to release more power. The power always comes from the fuel source. Nitrous oxide is not a fuel. Nitrous oxide is a convenient way to add the additional oxygen required to burn more fuel. If you add only nitrous oxide and do not add additional fuel, you would just speed up the rate at which your engine is burning the fuel that it normally uses.

    This, more often than not, leads to destructive detonation. The energy comes from the fuel, not the nitrous. Nitrous oxide simply allows you to burn a greater quantity of fuel in the same time period; thus, the overall effect is a tremendous increase in the total amount of energy, or power, released from the fuel and available for accelerating your vehicle.

    There is no voodoo involved in nitrous oxide. In effect, using nitrous is no different from using a bigger carburetor, a better manifold, a supercharger, or a turbocharger. Understand that the air you and your engine breathe is made up, at sea level, of 78% nitrogen, 21% oxygen, and just 1% other gases. Nitrous oxide (N2O) is made by simply taking the 2 major components of earth's atmosphere (in this case 2 molecules of nitrogen and 1 molecule of oxygen) and attaching them together with a chemical bond. When the nitrous oxide goes into your engine the heat of combustion breaks the chemical bond to provide your engine more oxygen with which to burn fuel. As you've read, all race engines operate under the same principles: more air (better breathing, supercharging, turbocharging, or nitrous) plus more fuel in a denser vapor equals more power. Bron http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/TechInfo/NOSTech.html


    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      woensdag 11 december 2002 @ 21:00:29 #8
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7278137
    Een peugeot 206 CC met een kit van Esquiss auto design. En ja dit rijd in nederland rond

    Car: Peugeot 206 CC, 2001
    Owner: Daniëlle de Borgie
    Colour: gris iceland
    Engine: 2.0 litre injection 16 valve
    Bhp: 138bhp standard

    Extra's exterior & engine

    Full Esquiss 'Impact' bodykit
    Sparco front upper steel strut brace
    K&N 57I generation 2 air induction kit
    Devil manifold
    Devil de-cat pipe
    Devil XXL silence
    17" Tramont wheels
    Green stuff brake pads

    Extra's interior & ICE

    Chrome gear knob
    Chrome rear rollbars
    Aluminium mats

    Clifford class 4 alarm
    Carjacking alarm

    Clarion DRX718R headunit
    Clarion equalizer
    Clarion 6 cd changer
    Caliber amplifier
    Brax condensator
    Focal subwoofers
    Focal front composet
    Focal rear composet

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_7279439

    Production time 2000
    Base in Nissan R34 Skyline GT-R
    Layout Front engine / 4WD
    Tires Bridgestone Potenza
    Length 4600 mm / 181.1 in
    Width 1785 mm / 70.2 in
    Height 1360 mm / 53.5 in
    Weight 1543 kg / 3395 lbs

    Engine Twin-turbo (HKS GT2530 x2) Inline 6 DOHC
    Wheelbase 2665 mm / 104.9 in
    Displacement ???
    Gearbox 6sp manual
    Brakes Vented Discs
    Base Price ???

    PERFORMANCE
    Top speed ??? 0-100 kmh / 0-60 mph ???
    Power 447.7 kw / 600 bhp @ 7400 rpm
    Torque 600 nm / 444.4 ft lbs @ 5400 rpm

      donderdag 12 december 2002 @ 14:24:30 #10
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7290869
    meetingverslag Import Expression Miami Beach.

    De show was verdeel over 2 dagen (zaterdag/zondag) Met een grote variëteit van verschillende show auto's. Zowel getuned door particulieren als door bedrijven. En zoals gewoonlijk waren er ook Bikini contest's en een DJ battle, er waren ook veel modellen aanwezig.

    Deze auto is volledig door Pepsi gesponsord. Deden bedrijven dat hier maar eens

    Dit is natuurlijk een paar van 680 genomen foto's maar op naar de volgende en dat wordt Importfest Canada Toronto

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      donderdag 12 december 2002 @ 18:05:33 #11
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7295558
    nieuw snelheidsrecord voor de JUN Hyper Evo V
    quote:
    I was informed by Susumu Koyama of JUN that they had run their Hyper Lemon EVO-V at Tsukuba yesterday for the RevSpeed Super Battle - and have totally smashed the track record: It now stands at an astounding 55.976 seconds. This is a truly astounding time - especially considering that most tuned cars can't even manage a sub one minute lap!


    ENGINE TYPE 4G63
    BORE / STROKE 85.5mm / 94.0mm
    TOTAL ENGINE DISP. 2159cc
    COMPRESSION RATIO 8.5 : 1
    MAX BOOST 2.0 kg/cm2
    MAX POWER 575ps / 7200rpm
    MAX TORQUE 64.5kgm / 5500rpm

    De press release van JUN zelf

    quote:
    JUN HYPER LEMON EVO V was developed in order to run a circuit fastest.
    The body was made light in order to obtain a good lap time.
    Engine is using JUN 2.2L STROKER KIT and JUN CAMSHAFT KIT.
    Moreover, the output realized 575PS by equipping TD06 turbine.
    In the Tsukuba circuit, JUN HYPER LEMON EVO V was faster than GT-R. Lap time was 0'57''301. It improves further and record is broken from now on. Development is also progressing now.

    [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-12-2002 18:20]

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_7312385
    haha wat Cool!!!! ik wou gisteren ook een hele zwik van JUN plaatsen, alleen ik dacht nou die fototjes zijn zo klein.. laat maar wezen.. staan ze er alsnog
    2825cc Single Turbo Beast
      zaterdag 14 december 2002 @ 12:11:26 #13
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7329877
    quote:
    Op vrijdag 13 december 2002 13:55 schreef Ultimora het volgende:
    haha wat Cool!!!! ik wou gisteren ook een hele zwik van JUN plaatsen, alleen ik dacht nou die fototjes zijn zo klein.. laat maar wezen.. staan ze er alsnog
    Dan is er iig nog iemand die naar dit topic kijkt
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      zaterdag 14 december 2002 @ 13:29:30 #14
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7330882
    Had ff een vrij uurtje dus dacht post nog ff wat foto's van ImportXpression's dus bij deze:

    [img]http://www.fastandfuriouseast.com/galleries/importxpression2k2/ixpression153.jpg[img]

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      zondag 15 december 2002 @ 16:39:22 #15
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7348953
    Ik weet niet, maar loopt dit topic nou zo slecht. want ik ben de enige die hier post lijkt het. Dus ook een berichie aan Kreator als hij dit leest. dit is mijn laatste post hier in dit topic. En dan maak ik weer aparte topics voor de verschillende auto's en meetings. Er word gewoon te weinig gereageerd. Helaas greetz

    Foto's van de bijeenkomst georganiseerd door GTI Mag. in frankrijk.

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      zondag 15 december 2002 @ 16:47:19 #16
    22700 F1908
    MASTERDETECTIVE
    pi_7349128
    het is gewoon irritant als er hier eerst 80 items (foto's) geladen moeten worden. zet ze dan op een aparte site verdeeld in categorien ofzo. als je nu iets wil posten of gewoon even door dit topic wil bladeren kan dat niet fatsoenlijk ivm elke keer dat de pagina groter word (lees: scrolbalk kleiner word)

    en nee ik heb geen 14.4k verbinding ofzo. gewoon kabel met 80 kb/s maar dan nog is het irritant

    852002IWASTHERE
      zondag 15 december 2002 @ 16:51:40 #17
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7349204
    quote:
    Op zondag 15 december 2002 16:47 schreef F1908 het volgende:
    het is gewoon irritant als er hier eerst 80 items (foto's) geladen moeten worden. zet ze dan op een aparte site verdeeld in categorien ofzo. als je nu iets wil posten of gewoon even door dit topic wil bladeren kan dat niet fatsoenlijk ivm elke keer dat de pagina groter word (lees: scrolbalk kleiner word)

    en nee ik heb geen 14.4k verbinding ofzo. gewoon kabel met 80 kb/s maar dan nog is het irritant


    En dan zeg ik dus ik post het wel weer in aparte topics, waar dus maar een aantal foto's in staan. Maar daardoor dus wel sneller laad.

    greetz

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_7430175
    Wat leuke foto's staan op deze site http://tucars24.valuehost.ru/marks.htm
    check vooral de ABFLUG SUPRA S900 die is echt ziekelijk getuned
    Enough Said
      donderdag 19 december 2002 @ 17:10:19 #19
    22700 F1908
    MASTERDETECTIVE
    pi_7430224
    quote:
    Op donderdag 19 december 2002 17:07 schreef lijphoofd het volgende:
    Wat leuke foto's staan op deze site http://tucars24.valuehost.ru/marks.htm
    check vooral de ABFLUG SUPRA S900 die is echt ziekelijk getuned
    tsss er staan niet één Seat bij
    852002IWASTHERE
      vrijdag 20 december 2002 @ 10:09:27 #20
    33367 Miiso
    aka Phuctivity
    pi_7444705
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 16:49 schreef jacco het volgende:

    Hier even wat getalletjes:
  • [b]current power 1350 pk op 3.0 kg/cm2

  • Ik heb niet erg veel verstand van auto's maar is dit niet errug veel aan pk op 3.0 kg/cm2 verder is het idd een brute auto om je vingers bij af te likken.......

    Oh jah ik rij zelf een Astra Gsi

    XBOX360 Gamertag: Phuctivity
    pi_7447540
    Hoelang gaat zo'n fles NOS mee?
      Official ESF Kreviewer vrijdag 20 december 2002 @ 13:31:17 #22
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_7447571
    quote:
    Op vrijdag 20 december 2002 13:29 schreef www.olafonline.nl het volgende:
    Hoelang gaat zo'n fles NOS mee?
    En hoe duur is NOS eigenlijk?
    pi_7501499
    quote:
    Op vrijdag 20 december 2002 13:31 schreef Kreator het volgende:

    [..]

    En hoe duur is NOS eigenlijk?


    M'n twee liter tankje vullen kost € 35, en daarvoor moet ik helemaal naar Dieren (hoek loos) In Enschede weigeren ze het te verkopen
    Eigen brokjes eerst.
    pi_7505301
    current power 1350 pk op 3.0 kg/cm2? Ja
    Eigen brokjes eerst.
      dinsdag 24 december 2002 @ 12:52:48 #25
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_7518254
    quote:
    Op maandag 23 december 2002 20:30 schreef Bushmaster het volgende:
    current power 1350 pk op 3.0 kg/cm2? Ja
    Jij denkt echt dat je er verstand hebt of niet?

    Current power:Greater than 1,000kW (~1,350 BHP) at 3.0Kg/cm2
    Current weight:1,350 Kg (~2,972 lbs) as raced with fuel and driver
    Best result: 9.75 @ 141 mph on first ever shake down pass, using only 1.5 Kg/cm2 boost and 10,500 rpm rev limit (only ~800 BHP)

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')