Dus plaats hier je foto's van eigen getunede wagens en/of van anderen. Zoveel mogelijk met specs. als dat kan. Natuurlijk kan je hier ook je vragen stellen over Tuning bv. past een 15" velg onder een citroën ZX. of hoe ver kan ik mijn BMW 325 verlagen.
Je kan hier natuurlijk ook de meetings posten (inc. datum's). En natuurlijk filmpjes van getunede wagens zijn altijd welkom (mits Shareware )
De aftrap: dit is een Toyota Supra JZA-80, 1994 model.
Hier even wat getalletjes:
en ga zo maar door, aan deze auto is eigenlijk helemaal nix meer origineel. Maar is hij is zo mooi
Of naar Essen voor Motor sport (ook fotows, ook in ontwikkeling) ?
quote:yep ben bij Speed en design geweest. Hier even wat pics: Allemaal genomen op de opbouw dag. En vriend van mij stond namelijk op de beurs
Op woensdag 11 december 2002 16:52 schreef Mukie het volgende:
Iemand bij Speed & Design in Utrecht geweest 2 weken geleden? (foto's in ontwikkeling)
Honda CRX Del Sol
Honda Civic Coupe
Honda CRX Vtec
The Lady's
quote:Ja, en dan nog maar met een stage 2 turbo, Ze zijn nu bezig met een stage 3 turbo. Maar de aandrijfas brak, dus willen ze er nu eentje van carbon onderzetten. En dan alsnog de stage 3 turbo erop zetten.
Op woensdag 11 december 2002 16:54 schreef erikh het volgende:
1350 pk?????tering das meer dan een formule1 wagen man, klopt dat wel?
quote:Die meiden die erbij stonden, mochten ze van mij wel weglaten....
Op woensdag 11 december 2002 17:01 schreef jacco het volgende:[..]
yep ben bij Speed en design geweest. Hier even wat pics: Allemaal genomen op de opbouw dag. En vriend van mij stond namelijk op de beurs
Honda CRX Del Sol
[afbeelding]Honda Civic Coupe
[afbeelding]Honda CRX Vtec
[afbeelding]The Lady's
[afbeelding]
Je hebt drie systemen:
Hier heb je een diagram van een typisch NOS Systeem:
ITEM DESCRIPTION
1. Bottle Valve Adapter
2. Bottle Valve Washer
3. Bottle Bracket(s)
4. Nitrous Bottle
5. Injector Plate
6. Carburetor Stud(s)
7. Carburetor Gasket(s)
8. Nitrous Solenoid
9. Fuel Solenoid
10. Nitrous Filter Fitting
11. Compression Fitting Adapter
12. Solenoid Mounting Bracket
13. Flare Jets
14. Formed Nitrous Solenoid
Extension Tube
15. B-Nut (Tube Nut)
16. Fuel Filter (in-line)
17. Formed Fuel Solenoid
Extension Tube
18. B-Nut (Tube Nut)
19. Main Nitrous Feed Line
20. Fuel Hose
21. Fuel Line Tee Fitting
22. Fuel Hose Clamps
23. Throttle Microswitch
24. Toggle Switch (not shown)
25. Universal Extension Tube
quote:
What Nitrous Oxide Is and What Nitrous Oxide Isn't
To your engine, nitrous oxide is a more convenient form of normal air. Since we are only interested in the oxygen the air contains, nitrous oxide provides a simple tool for manipulating how much oxygen will be present when you add additional fuel in an attempt to release more power. The power always comes from the fuel source. Nitrous oxide is not a fuel. Nitrous oxide is a convenient way to add the additional oxygen required to burn more fuel. If you add only nitrous oxide and do not add additional fuel, you would just speed up the rate at which your engine is burning the fuel that it normally uses.This, more often than not, leads to destructive detonation. The energy comes from the fuel, not the nitrous. Nitrous oxide simply allows you to burn a greater quantity of fuel in the same time period; thus, the overall effect is a tremendous increase in the total amount of energy, or power, released from the fuel and available for accelerating your vehicle.
There is no voodoo involved in nitrous oxide. In effect, using nitrous is no different from using a bigger carburetor, a better manifold, a supercharger, or a turbocharger. Understand that the air you and your engine breathe is made up, at sea level, of 78% nitrogen, 21% oxygen, and just 1% other gases. Nitrous oxide (N2O) is made by simply taking the 2 major components of earth's atmosphere (in this case 2 molecules of nitrogen and 1 molecule of oxygen) and attaching them together with a chemical bond. When the nitrous oxide goes into your engine the heat of combustion breaks the chemical bond to provide your engine more oxygen with which to burn fuel. As you've read, all race engines operate under the same principles: more air (better breathing, supercharging, turbocharging, or nitrous) plus more fuel in a denser vapor equals more power. Bron http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/TechInfo/NOSTech.html
Car: Peugeot 206 CC, 2001
Owner: Daniëlle de Borgie
Colour: gris iceland
Engine: 2.0 litre injection 16 valve
Bhp: 138bhp standard
Extra's exterior & engine
Full Esquiss 'Impact' bodykit
Sparco front upper steel strut brace
K&N 57I generation 2 air induction kit
Devil manifold
Devil de-cat pipe
Devil XXL silence
17" Tramont wheels
Green stuff brake pads
Extra's interior & ICE
Chrome gear knob
Chrome rear rollbars
Aluminium mats
Clifford class 4 alarm
Carjacking alarm
Clarion DRX718R headunit
Clarion equalizer
Clarion 6 cd changer
Caliber amplifier
Brax condensator
Focal subwoofers
Focal front composet
Focal rear composet
Production time 2000
Base in Nissan R34 Skyline GT-R
Layout Front engine / 4WD
Tires Bridgestone Potenza
Length 4600 mm / 181.1 in
Width 1785 mm / 70.2 in
Height 1360 mm / 53.5 in
Weight 1543 kg / 3395 lbs
Engine Twin-turbo (HKS GT2530 x2) Inline 6 DOHC
Wheelbase 2665 mm / 104.9 in
Displacement ???
Gearbox 6sp manual
Brakes Vented Discs
Base Price ???
PERFORMANCE
Top speed ??? 0-100 kmh / 0-60 mph ???
Power 447.7 kw / 600 bhp @ 7400 rpm
Torque 600 nm / 444.4 ft lbs @ 5400 rpm
De show was verdeel over 2 dagen (zaterdag/zondag) Met een grote variëteit van verschillende show auto's. Zowel getuned door particulieren als door bedrijven. En zoals gewoonlijk waren er ook Bikini contest's en een DJ battle, er waren ook veel modellen aanwezig.
Deze auto is volledig door Pepsi gesponsord. Deden bedrijven dat hier maar eens
Dit is natuurlijk een paar van 680 genomen foto's maar op naar de volgende en dat wordt Importfest Canada Toronto
quote:
I was informed by Susumu Koyama of JUN that they had run their Hyper Lemon EVO-V at Tsukuba yesterday for the RevSpeed Super Battle - and have totally smashed the track record: It now stands at an astounding 55.976 seconds. This is a truly astounding time - especially considering that most tuned cars can't even manage a sub one minute lap!
ENGINE TYPE 4G63
BORE / STROKE 85.5mm / 94.0mm
TOTAL ENGINE DISP. 2159cc
COMPRESSION RATIO 8.5 : 1
MAX BOOST 2.0 kg/cm2
MAX POWER 575ps / 7200rpm
MAX TORQUE 64.5kgm / 5500rpm
De press release van JUN zelf
quote:
JUN HYPER LEMON EVO V was developed in order to run a circuit fastest.
The body was made light in order to obtain a good lap time.
Engine is using JUN 2.2L STROKER KIT and JUN CAMSHAFT KIT.
Moreover, the output realized 575PS by equipping TD06 turbine.
In the Tsukuba circuit, JUN HYPER LEMON EVO V was faster than GT-R. Lap time was 0'57''301. It improves further and record is broken from now on. Development is also progressing now.
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-12-2002 18:20]
quote:Dan is er iig nog iemand die naar dit topic kijkt
Op vrijdag 13 december 2002 13:55 schreef Ultimora het volgende:
haha wat Cool!!!! ik wou gisteren ook een hele zwik van JUN plaatsen, alleen ik dacht nou die fototjes zijn zo klein.. laat maar wezen.. staan ze er alsnog
[img]http://www.fastandfuriouseast.com/galleries/importxpression2k2/ixpression153.jpg[img]
Foto's van de bijeenkomst georganiseerd door GTI Mag. in frankrijk.
en nee ik heb geen 14.4k verbinding ofzo. gewoon kabel met 80 kb/s maar dan nog is het irritant
quote:En dan zeg ik dus ik post het wel weer in aparte topics, waar dus maar een aantal foto's in staan. Maar daardoor dus wel sneller laad.
Op zondag 15 december 2002 16:47 schreef F1908 het volgende:
het is gewoon irritant als er hier eerst 80 items (foto's) geladen moeten worden. zet ze dan op een aparte site verdeeld in categorien ofzo. als je nu iets wil posten of gewoon even door dit topic wil bladeren kan dat niet fatsoenlijk ivm elke keer dat de pagina groter word (lees: scrolbalk kleiner word)en nee ik heb geen 14.4k verbinding ofzo. gewoon kabel met 80 kb/s maar dan nog is het irritant
greetz
quote:tsss er staan niet één Seat bij
Op donderdag 19 december 2002 17:07 schreef lijphoofd het volgende:
Wat leuke foto's staan op deze site http://tucars24.valuehost.ru/marks.htm
check vooral de ABFLUG SUPRA S900 die is echt ziekelijk getuned
quote:Ik heb niet erg veel verstand van auto's maar is dit niet errug veel aan pk op 3.0 kg/cm2 verder is het idd een brute auto om je vingers bij af te likken.......
Op woensdag 11 december 2002 16:49 schreef jacco het volgende:
Hier even wat getalletjes:[b]current power 1350 pk op 3.0 kg/cm2
Oh jah ik rij zelf een Astra Gsi
quote:En hoe duur is NOS eigenlijk?
Op vrijdag 20 december 2002 13:29 schreef www.olafonline.nl het volgende:
Hoelang gaat zo'n fles NOS mee?
quote:M'n twee liter tankje vullen kost € 35, en daarvoor moet ik helemaal naar Dieren (hoek loos) In Enschede weigeren ze het te verkopen
Op vrijdag 20 december 2002 13:31 schreef Kreator het volgende:[..]
En hoe duur is NOS eigenlijk?
quote:Jij denkt echt dat je er verstand hebt of niet?
Op maandag 23 december 2002 20:30 schreef Bushmaster het volgende:
current power 1350 pk op 3.0 kg/cm2? Ja
Current power:Greater than 1,000kW (~1,350 BHP) at 3.0Kg/cm2
Current weight:1,350 Kg (~2,972 lbs) as raced with fuel and driver
Best result: 9.75 @ 141 mph on first ever shake down pass, using only 1.5 Kg/cm2 boost and 10,500 rpm rev limit (only ~800 BHP)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |