abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7262289
Ik vroeg me af of er ook bands/dj's waren die met behulp van beeld en geluid ideeën of gevoelens tot uiting brengen. Techno/Ambient/Acid Punk projecten die dus een combi maken met het VJing.
Hoop dat iemand me hier informatie over kan verschaffen. Of een link naar info, uiteraard.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  woensdag 11 december 2002 @ 03:10:57 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_7262338
Geen idee maar de term hiervoor is synaesthesia
misschien vind je wat als je daar op zoekt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_7262370
quote:
Op woensdag 11 december 2002 03:10 schreef twiFight het volgende:
Geen idee maar de term hiervoor is synaesthesia
misschien vind je wat als je daar op zoekt.
Ik dacht dat synaesthesia stond voor het horen van klanken, welke kleuren oproepen. Maar ik zal het eens proberen, iig bedankt!
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7263155
Bedoel je act's die het VJ'en meer tot een kunst maken?
Die het koppelen aan de muziek?

How about Eboman en Coldcut?

pi_7306959
quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:05 schreef ric0 het volgende:
Bedoel je act's die het VJ'en meer tot een kunst maken?
Die het koppelen aan de muziek?
How about Eboman en Coldcut?
Ah kijk, info over Eboman ziet er veelbelovend uit. Hoop dat er ergens videobanden o.id. te koop zijn. Heb ook al wat andere interessante artiesten gevonden via die namen. Liefst zou ik groepen vinden die VJen met Acid punk style mixen, maar volgens mij zijn die er niet of nauwelijks.

Ook hoop ik dat Godspeed you black emperor! zulks ooit eens gaat uitvoeren, die combinatie lijkt me extreem koel.

pi_7309254
Op de site van Eboman staan wel wat filmpjes...

Je moet eens zien dat je een optreden te zien krijgt... it's a fucking freak show!

Drum'n'bass gemaakt van fragmenten van vage japanse vechtfilms enzo...

Er was ook een band die een soort vage techno/punk/trance ding deden. Stonden in 1999 op Lowlands... ik vond het niks...
Ben de naam kwijt, volgens mij waren ze Nederlands...

vrijdag 13 december 2002 @ 11:47:49 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7309994
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 04:01 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ook hoop ik dat Godspeed you black emperor! zulks ooit eens gaat uitvoeren, die combinatie lijkt me extreem koel.
Ze hadden tijdens hun optreden wel vanalles op een doek achter zich geprojecteerd.
pi_7310815
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 11:03 schreef ric0 het volgende:
Op de site van Eboman staan wel wat filmpjes...

Je moet eens zien dat je een optreden te zien krijgt... it's a fucking freak show!

Drum'n'bass gemaakt van fragmenten van vage japanse vechtfilms enzo...

Er was ook een band die een soort vage techno/punk/trance ding deden. Stonden in 1999 op Lowlands... ik vond het niks...
Ben de naam kwijt, volgens mij waren ze Nederlands...

Ja idd, zeer aparte intro ook . En naar een optreden zal ik zeker eens gaan! Hij heeft ook meerdere clips gemaakt zie ik, Doe Maar, Brainpower...
Ik zal de hele line-up van Lowlands 1999 doorspitten , thanks alvast.
pi_7310912
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 11:47 schreef Vork het volgende:
Ze hadden tijdens hun optreden wel vanalles op een doek achter zich geprojecteerd.
Ja, ik had er ook gewoon moeten zijn . Er komt ook nog een film uit trouwens, maar hij doet er nogal vaag over:

Have you worked with visual artists or filmmakers, because your music evokes grandiose landscapes, filmed or musical?

"Efrim: No, not exactly. We try to make our own films, that we show sometimes when in concert with Godspeed, we never wrote a score for a movie. We talked about making our own movie instead of making our music fit with someone else's movie. This would a logical step. I think we'll do that someday. For the moment, we just do 16mm projections."

Terwijl hij eerder al gezegd had ermee bezig te zijn..

Monoloog in het begin van de Dead Flag Blues komt trouwens ook uit die film, Incomplete Movie About Jail..

[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 13-12-2002 12:56]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')