abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 17 december 2002 @ 22:31:11 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7398629
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 22:27 schreef Sweej het volgende:
Ik vind het een prima oplossing. Een apart foto-topic lijkt me wel een leuk idee eigenlijk! (die gaat dan zeker in de race voor het meest geviewde topic )
Wil ik nog wel een kleine opmerking over het fototopic maken:

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je een heel verhaal typt in Z&K en dan de illustrerende foto's in het foto topic moet zetten. Dat vinden jullie toch ook he? Het mag, het moet niet.
Ik ben wel voor een beetje vrijheid, eigen inschatting wat in het (nog te maken) fototopic kan en wat gewoon in Z&K kan blijven.
Deal?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 17 december 2002 @ 22:43:19 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7398897
Ow en vice versa voor het reageren op de foto's in het fototopic.
Gosj dit wordt nog niet makkelijk. We moeten maar even kijken hoe het gaat gaandeweg.

* Lois gaat nu echt naar bed*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_7403408
Een beetje late reactie misschien van mijn kant, maar ik zag dit topic pas net. Ook al is er al beslissing genomen, ik wil toch nog graag mijn mening geven.

Allereerst was ik bijzonder verbaasd dat er nog geen z&k-forum op fok was . Fok heeft zelfs voor de (in mijn ogen onzinnigste) dingen een apart forum. Dat maakt fok ook sterk, over werkelijk alles kan je uitgebreid praten, behalve over zwangerschap en kindertjes, alles is gecentraliseerd in 1 topic! Eigenlijk te zot voor woorden. Fok heeft ik weet niet hoeveel lezers en posters, velen, maar dan ook velen daarvan zijn of vader/moeder, zwanger of willen zwanger worden. Er valt zo ontzettend veel te bepraten en te vragen over de vele uiteenlopende onderwerpen die in deze categorie vallen. En dat alles in 1 topic...

Ik kan me wel voorstellen dat "de kliek" graag wil dat het blijft zoals het is. Zij halen er veel uit, en het gaat toch goed, dus waarom veranderen... Ik ben nieuw in dit topic, en had toch een drempel om er te posten. Ik ben net zwanger, en er loopt een discussie over gehandicapte kinderen wel of niet aborteren. Tja... Met alle respect voor de mensen en de huidige discussies, maar ik wil liever niet over zulke dingen lezen als ik net zwanger ben, daar kies ik voor, maar in het z&k topic kom ik het toch tegen. Dan vraag ik me af of daar de plek voor mij is.

Wel wil ik zeggen dat ik als "helemaal nieuweling" goed ben opgevangen. Werkelijk iedereen heet je van harte welkom, echt heel lief! zelfs mensen die me nog niet welkom hadden vergeten, biechten dit op en feliciteren me alsnog. Dat is echt geweldig, een warm welkom! Dat zijn dan de voordelen van 1 centraal topic, waarin alles besproken wordt.

Maar heb je een specifieke vraag over borstvoeding, wil je wat teruglezen over zwangerschapskwaaltjes, wil je weten wat te doen in de peuterpubertijd etc: dit kan je niet terugzoeken want dan moet je veertig delen teruglezen, dat is niet te doen. Je kan het vragen, en iedereen is zo lief om dan meteen te helpen, maar soms wil je iets niet vragen, maar wil je gewoon eerst meer over het onderwerp lezen. En dan moet je naar andere fora en kan je niet bij het allesomvattende fok terecht.

Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen een drempel hebben om in het centrale topic te gaan posten. Dit topic bevat Teveel onderwerpen, en daardoor krijgen de subonderwerpen niet voldoende aandacht. Ook bereikt het niet de mensen die er ook interesse in hebben. In een apart forum krijgen de afzonderlijke onderwerpen wel de benodigde aandacht, is het makkelijker om "mee te praten" voor andere geinteresseerden, en kan je makkelijker dingen terugzoeken.

Aparte topics over z&k in het r&p-forum zie ik persoonlijk niet zitten. Waarom? Omdat het nivo vaak teveel verschilt van de andere onderwerpen in r&p. Ook raken ze ondergeschneeuwd en zakken ze te snel naar beneden. In een apart z&k-forum komen voornamelijk de mensen die oprecht geintreseerd zijn in alle onderwerpen die ermee te maken hebben.

Ik vind het jammer dat het voorlopig niet doorgaat, maar begrijp ook de argumenten wel.

pi_7406104
Ik ben het er toch wel mee eens om het zo te houden: nu is er iets moois aan het topic, en dat moeten we behouden: ik merk dat ik dol ben op de foto's en de verhalen, maar bijv. ze niet opzoek in koele kids!! Straks mis ik dingen van kindjes die ik al lang volg, en dat wil ik toch niet....dus: zoals nu is het toch toegankelijker voor mij...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_7408586
Mij lijkt het daarentegen wel leuk. Er zijn zoveel onderwerpen op dit gebied. Zeker is het dan lastiger (of kost het veel meer tijd) om alles te lezen. Maar toch...Ik merk dat mijn drempel hoog ligt om in dit topic te posten. Omdat ik denk dat het niet belangrijk is of omdat er al zoveel gezegd wordt dat mijn post ondergesneeuwd wordt. Vaak krijg je dan ook reacties in 1 post van (omdat je dan op meer dan 1 persoon wilt reageren);

username: bla bla bla
andere username: bla bla bla
weer andere username: bladiebla

dat maakt het voor mij niet duidelijker.

oh ja, een apart forum betekent wel een zeer adequate en intensieve moderatie, denk ik...

pi_7410035
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:05 schreef Catootje het volgende:
Ik ben het er toch wel mee eens om het zo te houden: nu is er iets moois aan het topic, en dat moeten we behouden: ik merk dat ik dol ben op de foto's en de verhalen, maar bijv. ze niet opzoek in koele kids!! Straks mis ik dingen van kindjes die ik al lang volg, en dat wil ik toch niet....dus: zoals nu is het toch toegankelijker voor mij...
Ik kan je de Koele Kids ten zeerste aanraden hoor!!!
Zolang er was is, is er leven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 december 2002 @ 17:28:55 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7411320
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:24 schreef Dinus het volgende:

[..]

Ik kan je de Koele Kids ten zeerste aanraden hoor!!!

Wel je tas thuislaten dan Toot
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator woensdag 18 december 2002 @ 20:06:32 #108
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7414455
Ethel en lily ontzettend bedankt voor jullie reacties.

Ik snap jullie argumenten en sommige gevoelens deel ik ook.
Het enige wat ik kan beloven is dat het zodra het technisch mogelijk is, Z&K een apart subforum wordt. Tot die tijd zitten we niet vast aan 1 topic, "eigen" topics over opvoeding of andere dingen zien we graag. (sterker nog, hoe meer het er worden hoe eerder een apart forum misschien wel nodig wordt omdat Lifestyle ondersneeuwt).

Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 maart 2003 @ 14:02:14 #109
34891 melonovy
La Kutschie
pi_9116645
Groot voorstander wil de discussie weer doen opwaaien:

De delen gaan tegenwoordig zo hard en overzicht is ver te zoeken, het blijkt dus wel dat het onderwerp erg populair is. Zo had ik laatst een reactie geplaatst in het forum, omdat ik met een onbeantwoorde vraag zat, deze is onbeantwoord gebleven, waarschijnlijk omdat het forum zo snel gaat, dat niet iedereen alles leest, laat staan er op in kan gaan. En kan me zo voorstellen, dat mijn vraag wel beantwoord zou worden, als het een afzonderlijk topic was geweest...

Het zou mij erg prettig lijken om er een appart forum van te maken.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_9117315
Ik ben ook nog steeds wel voor!
pi_9117364
( )
pi_9117367
Zoals ik in Zwangerschap en kindertjes als appart forum?! voorstelde en in Grote Yvonne en alle vrouwen van FOK! > wordt geopperd is er behoefte aan een vrouwenforum.

Daar kunnen de moeders en kindertjes prima bij. Het maakt de spoedige kans om alle onderdelen van het moederschap in aparte topics te doen veel realistischer.

Waarom alleen voor geslaagde zwangerschappen en niet ook voor alle andere facetten als vruchtbaarheidsproblemen, hormonale perikelen en andere specifiek aan het vrouw zijn verwante zaken?

pi_9117424
Ik vind het heerlijk om het topic zwangerschap en kids te lezen. Zelf ben ik nog niet bezig met zwanger worden, dat komt ergens aan het eind van 2003 hopelijk (mannetje zijn contract loopt af in okctober en wordt niet verlengd). Maar wel ben ik stiefmama van een bijna 3 jarig jongetje (07 april). Ik vind het wel jammer dat het topic zou gauw vol is en dat je soms veel pagina's moet doorworstellen maar ik vind het juist leuk dat er zo veel verschillende leeftijd categorieen in zitten van ongeboren tot peuters/kleuters. Misschien is het ipv opsplitsen een idee om bepaalde vragen/onderwerpen na dat ze de reveu gepasseerd zijn in een soort van info (read only) topic te plaatsen???
  vrijdag 14 maart 2003 @ 14:36:08 #114
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_9117550
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 14:28 schreef Lurky het volgende:

Waarom alleen voor geslaagde zwangerschappen en niet ook voor alle andere facetten als vruchtbaarheidsproblemen, hormonale perikelen en andere specifiek aan het vrouw zijn verwante zaken?

JUIST daar gaat zwangerschap en kindertjes over, het zijn niet allemaal roze wolken en geslaagde zwangerschappen cq bevallingen die daar gepost worden hoor!

Ik merk dat ik geen apart forum wil "for old times sake", aan de andere kant begin ik moeite te krijgen om het te volgen en reageer daarom niet altijd meer terwijl ik het wel zou willen....

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 14:37:15 #115
19018 Brennie
CCU nurse
pi_9117579
Top idee, sta er 100% achter
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 14 maart 2003 @ 14:39:06 #116
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_9117629
*Meldt*

Al is een apart Suzanne forum ook erg okay. .

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2003 @ 14:51:36 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_9117935
Ik moet er trouwens niet aan denken dat we straks een apart vrouwen-forum hebben vol met rel-klonen en zeikerige opmerkingen van mannen. Alles maar dan ook alles is bespreekbaar in het Z&K topic, van onvruchtbaarheid tot overleden kindjes. Nah, ik moet er niet aan denken als ik speciaal voor open ruggetjes en mn overleden kereltje een apart topic had moeten openen en dan alleen ahhh en ohhh berichtjes krijgen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9117946
Ik op mijn beurt durf niet in Zwangerschap de andere kant van het verhaal te posten.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 14:36 schreef Leah het volgende:
JUIST daar gaat zwangerschap en kindertjes over, het zijn niet allemaal roze wolken en geslaagde zwangerschappen cq bevallingen die daar gepost worden hoor!
Dat begreep ik al Geen roze wolk

Aan de andere kant zou een 'ouders worden'-forum misschien emancipatorisch beter zijn inderdaad. Mannen worstelen ook met hun vruchtbaarheid, ze moeten meepuffen en mee opvoeden: zij krijgen de kinderen ook. In een vrouwenforum zou het kind met het badwater weggegooid worden.

Jubileum moderator vrijdag 14 maart 2003 @ 15:22:48 #119
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9118669
Ik lees weer mee hoor en zal vanavond ook eventjes Karin op de hoogte brengen van het aanzwengelen van deze discussie.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_9120489
Ik was één van de tegenstanders van een apart forum, maar zo langzamerhand begin ik van mening te veranderen. Net als Leah zegt, is er soms erg veel om op te reageren, en dan reageer je van schrik helemaal niet meer of je vergeet mensen. Misschien in een nieuw forum (thema ouderschap, een vrouwenforum zou ik erg jammer vinden want het is juist zo leuk als de pappa's ook meepraten) één centraal klets-topic dat het huidige Z&K vervangt en waar iedereen zich kan verzamelen en bijkletsen, en dan wat aparte topics voor specifiekere vragen. Het leuke is dan wèl, dat er dan bijvoorbeeld speciale pers-topics geopend kunnen worden voor stellen die op springen staan, en dat je je pasgeborene bijvoorbeeld ook veel makkelijker in een eigen topic aan het forum kunt voorstellen, want eigenlijk verdient zo'n newborn dat toch ook wel (sorry voor de thema's van de voorbeelden, ik ben wat gepreoccupeerd ). Er is wellicht in een apart forum wat meer ruimte, terwijl de huidige sfeer van Z&K behouden kan blijven in één centraal topic.
We hebben natuurlijk zelf in de hand dat er niet allerlei aparte topicjes ontstaan voor alle groningers die in maart moet bevallen, of voor iedereen die op de 10e van de maand begint met ivf, of iedereen die zwanger is van een kind met een open ruggetje (was erg eenzaam geweest voor moussy) als we daar creatief mee omgaan kunnen we dat best voorkomen. Bijvoorbeeld een "frustratie-topic" voor iedereen die ergens de balen van heeft (dat je weer ongesteld bent, dat je de zw.kwaaltjes zat bent, dat je kind alwéér ziek is) dan krijg je niet dat alle moeilijk-zwanger-worders alleen maar bij elkaar zitten, en de zwangeren weer apart en de peuters ook etc., want dat lijkt me inderdaad erg jammer. Aan de andere kant, als het topic "geen roze wolk" zich zou voortzetten als een topic waar wordt gesproken over vruchtbaarheidsproblemen, zou ik dat absoluut intensief volgen, en ook regelmatig reageren omdat ik er nu eenmaal veel van vind.

Warrig verhaal, maar ik hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

mooi he, alles
pi_9122993
Ja, misschien toch wel een apart forum. Ik zelf vind dat ik de aansluiting met het topic een beetje aan het verliezen ben. Ik ben niet zwanger, mijn zoontje is bijna 2, en vind het eigenlijk ook wel leuk om gewoon over de dagelijkse belevenissen te kletsen. Maar ik weet niet helemaal meer of dat wel gewaardeerd wordt. Net zoals zwangerschap en piepkleine babytjes voor mij al een beetje ver van mijn bed wordt, geldt dat natuurlijk ook omgekeerd: een pas-zwangere heeft misschien weinig behoefte aan mijn verhalen over een dreumesje met eigen wil.

De kring is misschien te groot geworden, te divers. Ik heb moeite met te onthouden wie wat meemaakt, en dat is ook jammer.
Dus ja, misschien toch maar een apart forum. Al ontstaan er dan meer kliekjes, het blijft wel iets overzichtelijker.

pi_9125449
Ik ben ook nog steeds voor. Nog meer als eerst. het word maar drukker en drukker (gelukkig maar ) maar dingen vagen steeds sneller weg en dat vind ik echt jammer.
Over borstvoeding bv. Er zijn vast al hele goede dingen besproken, maar als je die op wil zoeken.......... dan ben je een week verder. En dat is dan nog maar 1 facet uit de vele.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 14 maart 2003 @ 20:14:01 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9125506
Apart forum is misschien geen optie want dat moeten wederom de Fa's beslissen. Ik ben wel van plan ze deze week weer aan te spreken maar tot die tijd denken we gewoon verder.

Welke categoriën denken jullie dan aan als jullie het over opsplitsen hebben? En wat kan er in een apart forum wel wat nu al niet zou kunnen?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_9125737
Ik ben ook nog steeds voor een apart forum. Maar Lois, wat bedoel je met categorien? Als er een apart subforum komt kan iedereen gewoon topics aanmaken toch? Of dacht je gewoon aan een aantal centrale topics? (misschien wel zo verstandiger....)

Of bedoel je het Z&K forum opsplitsen in Lifestyle?

zoals nu het Z&K topic en het Z&K foto topic?

Jubileum moderator vrijdag 14 maart 2003 @ 20:27:58 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9125828
Als er idd een apart subforum komt (met de nadruk op als) dan lijkt iedereen dat ineens de oplossing te vinden.
Het is nu te druk, mensen voelen zich niet meer thuis, durven niet meer te reageren etc. etc.
Dat betekend dat er bijv. gesnoeid moet worden in het Z&K topic. Ik vroeg me dus af hoe jullie dat voor je zien. Baby's en dreumessen gescheiden? Zwanger en niet (meer) zwanger gescheiden?
Dat bedoel ik met categoriën.

Ik zal het nogmaals zeggen: Wat kan er in een apart forum wel wat nu niet kan? Want misschien is het zelfs in bestaande vorm wel simpel op te lossen.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_9126012
Best wel moeilijk hoor. Zwanger en niet zwanger scheiden...tja.....kan, maar het gevaar bestaat dat zwangeren alleen in een bepaald topic reageren en niet zwangeren ook. En ga zo door. Ondanks dat ik ervoor ben zie ik best de moeilijkheden in. Maar in ieder geval lijkt het me te proberen. Het gaat dan om het "reactievermogen" (jeetje ) van de posters wat er gaat gebeuren...

Ik weet het niet...mijns inziens...of een apart forum met een strenge moderatie, of een 3, 4 tal centrale topics in Lifestyle...

In het laatse geval denk ik dan aan:

Zwangerschap (of niet)
Kindertjes
Foto's
Ervaringen / verhaaltjes / anekdotes / problemen (weet ik veel...)

[Dit bericht is gewijzigd door lily op 14-03-2003 20:39]

pi_9126053
Hier verdwijnt alles een beetje tussen de tatoos en de albertheijnen
Jij moet ons bv attenderen op een topic als roze wolk, ik had hem anders echt over het hoofd gezien. Ik denk dat je dus meer overzicht krijg. Tuurlijk kan je hier ook apparte topics openen, maar door de vele variatie in lifestyle is 3 keer niet posten en hij hangt ergens waar die niet meer opvalt.
Ook om dingen terug te zoeken lijkt het me ahandiger omdat je toch iets meer apparte topics krijgt dan (zoasl bv borstvoeding) en voor de mensen die willen kan in het apparte subforum het 'oud' zwangerschaps en kindertjes forum natuurlijk gewoon blijven bestaan.
Maar ik denk dat dit in de vorige discussie ook al duidelijk is gemaakt door de 'voor' en 'tegen'standers. Ik zie alleen dat steeds meer mensen minder reageren die wel willen reageren en overzicht verliezen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_9126247
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:37 schreef jessie het volgende:
......door de 'voor' en 'tegen'standers. Ik zie alleen dat steeds meer mensen minder reageren die wel willen reageren en overzicht verliezen.
Dat heb ik bijvoorbeeld al heel lang. Ik ben hier niet dagelijks en mis daardoor veel. Reageren heeft vaak geen zin meer, omdat het teveel is..., omdat mijn post er niet meer toe doet..., omdat er niet op gereageerd wordt omdat er "iets belangrijks" gebeurd. (no offense!). Omdat er al zoveel op een post wordt gezegd..omdat...omdat...

Uiteindelijk ben ik maar lurker gebleven....terwijl mijn zoon afgelopen dinsdag alweer 2 is geworden (hiep hiep hoera )

maar...desondanks mijn "geklaag" is het Z&K topic wel mijn favoriet

pi_9126403
En dat vind ik dus jammer (nog gefeliciteerd )
Ik merk ook dat als ik een dag of wat niet lees (kom niet vaak voor hihi) ik dus ook niet op alles reageer. Lukt me niet vergeet de helft of wat dan ook. Heb het nu ook als ik wel elke dag lees. Dan tik een berichtje en kan telkens terug naar de page om te kijken wie wat gezegd heeft.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_9127262
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:48 schreef jessie het volgende:
En dat vind ik dus jammer (nog gefeliciteerd )
Ik merk ook dat als ik een dag of wat niet lees (kom niet vaak voor hihi) ik dus ook niet op alles reageer. Lukt me niet vergeet de helft of wat dan ook. Heb het nu ook als ik wel elke dag lees. Dan tik een berichtje en kan telkens terug naar de page om te kijken wie wat gezegd heeft.
dank je Ik heb gewoon hetzelfde...het loopt over hoe jammer het ook is...
pi_9127823
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 14:36 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik merk dat ik geen apart forum wil "for old times sake", aan de andere kant begin ik moeite te krijgen om het te volgen en reageer daarom niet altijd meer terwijl ik het wel zou willen....

Jaaaa, dit herken ik!! Ik vind het ook steeds moeilijker om iedereen 'aandacht' te geven, en vergeet de helft en de andere helft hussel ik door elkaar. Toch is het ook charmant om te lezen dat het kind van Grijs letters kan lezen, naast de pasgeboren Bram en baby-to-be van Dinus!! moielijk.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_9128273
bixisvóór (een apart forum).
pi_9128449
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:37 schreef jessie het volgende:
Hier verdwijnt alles een beetje tussen de tatoos en de albertheijnen
Jij moet ons bv attenderen op een topic als roze wolk, ik had hem anders echt over het hoofd gezien. Ik denk dat je dus meer overzicht krijg. Tuurlijk kan je hier ook apparte topics openen, maar door de vele variatie in lifestyle is 3 keer niet posten en hij hangt ergens waar die niet meer opvalt.
Ook om dingen terug te zoeken lijkt het me ahandiger omdat je toch iets meer apparte topics krijgt dan (zoasl bv borstvoeding) en voor de mensen die willen kan in het apparte subforum het 'oud' zwangerschaps en kindertjes forum natuurlijk gewoon blijven bestaan.
Maar ik denk dat dit in de vorige discussie ook al duidelijk is gemaakt door de 'voor' en 'tegen'standers. Ik zie alleen dat steeds meer mensen minder reageren die wel willen reageren en overzicht verliezen.
Helemaal mee eens! Ik vind Lifestyle ook wel een beetje vervuilen eerlijk gezegd, er komen steeds meer van die topics die een kick naar lifestyle krijgen vanwege het woordje "eten" of zo.....
Daardoor zakken de echt interresante topics heeeel snel omlaag!

Voordat lifestyle er was, stond een topic als "ik eet nu een broodje pindakaas" gewoon in onzin toch?

vrijdag 14 maart 2003 @ 23:57:14 #134
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_9130300
Ik denk dat een ouderschapsforum zo gek nog niet is......

Daar zou je meerdere dingen kwijt kunnen, van borstvoeding tot peuterpuberteit en waar ook ruimte is voor de minder leuke kanten van het ouderschap.

De topics die er nu zijn (vb; bevallingsverhalen!) zakken erg snel weg.

Hoewel ik, zoals eerder gezegd, behoorlijk tegen was lijkt het me nu toch wel wat.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_9133741
Het probleem dat topics binnen lifestyle niet meer terug te vinden zijn vanwege de grote hoeveelheidtopics is misschien optelossen door een tag meetegevan aan iedere topic wat over het onderwerp gaat. Daarnaast zou het topic in een soort van indez in het sticky topic geplaatst kunnen worden.

voorbeeld.

[Z&K] Z&K deel 55
[Z&K] Foto topic
[Z&K] Borstvoeding(problemen)
[Z&K] Geen roze wolk
[Z&K] Kinderziektes
[Z&K] Klaag hier over het CB
...
etc etc

Door de tag moet je met de zoekfunctie simpel en snel alle topics kunnen vinden die getagt zijn.
Daarnaast zouden lois en karin (en als ze daar geen tijd voor hebben wil ik dat ook nog wel doen, maar volgens mij is dat zo gepiept en zijn eer niet zo veel topics te vinden) alle topics die in het verleden zijn geweest kunnen taggen en allemaal op alfabetische volgorde kunnen zetten in een sticky boven aan. Nieuwe topics kunnen daar zo weer aan toegevoegd worden.

Bovenstaand is niet DE oplossing misschien of niet ideaal maar denk dat het een stuk duidelijker wordt voor de Z&K groep binnen lifestyle...

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 15-03-2003 08:41]

pi_9133885
Best wel veel topics voor deze doelgroep. .
Maar lijkt me voor de andere lezers in lifistyle niet leuk als hun topics ondergesneeuwd worden door z&k topics die sticky zijn. .

Ben nog steeds voor een forum dus.

pi_9133896
Ik heb helaas geen ideëen voor hoe of wat, maar wilde even laten weten dat ik ook VOOR een apart forum ben.

Ik sta alweer efkes op het 'lijstje' van zwangeren, maar vraag me eigenlijk af waarvoor... Ik reageer ook vrijwel nooit meer in het topic, terwijl ik wel altijd trouw alles bijhoud. Het is gewoon teveel.
Teveel gebeurtenissen, teveel personen... Vaak wil ik eigenlijk iets vragen, maar doe het maar niet, omdat er net iemand geboren is ofzo.

pi_9133906
Wat is nou hetgeen waarom een appart forum het moeilijk maakt? Als ik bv een appart topic fotografie zie om uit te proberen, wat is dan 'het probleem' met een appart topic voor zwangerschap en niet zwangerschappen en aanverwanten? Ik ben totaal geen computerheld dus ik zal geheid wat over het hoofd zien, maar wat?
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 09:39:07 #139
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_9133917
ik lees al deze topics niet,
maar ik las wel alle reacties in dit topic

Wat een aantal mensen zeggen is het volgende:
-ze zijn bang dat een stel pubers de boel komen verzieken
-mensen zijn bang om te persoonlijk te worden
-etc

Dit alles kun je dus tegengaan door een streng beleid:
Als er ergens zo'n kinderachtige puber opduikt: BANNEN

Zo voorkom je allemaal gezeik, en houd je het een beetje gezellig
Maar dan moeten er wel wat Modderators zijn die streng en goed toezicht houden.

ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 09:40:21 #140
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9133922
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 09:34 schreef jessie het volgende:
Wat is nou hetgeen waarom een appart forum het moeilijk maakt? Als ik bv een appart topic fotografie zie om uit te proberen, wat is dan 'het probleem' met een appart topic voor zwangerschap en niet zwangerschappen en aanverwanten? Ik ben totaal geen computerheld dus ik zal geheid wat over het hoofd zien, maar wat?
Het maken van een forum is zo gedaan heb ik begrepen. Z&K is misschien wel een leuk idee als wisselforum, om te proberen. Het gevaar is een beetje dat er zo veel topics komen, dat er meerdere groepen ontstaan, terwijl het nu 1 groep is. Dat was één van de bezwaren die hierboven al ergens genoemd zijn.
Het idee van knorretje heeft ook wel iets, dat betekent niet dat er veel sticky topics komen. Het lijstje kan het al in het bestaande sticky topic. In dat ene topic, komt een lijstje met alle topics over Z&K, die je dan makkelijker terug vindt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_9133930
Ik maak juist uit de reakties hier op dat het helemaal neit zo 1 groep is. Tuurlijk was er een 'vast' groepje dat begon, maar veel mensen postten nu niet meer enz. Ik vind 1 groep juist ook altijd een beetje engig een beetje kliekerig klinken (is het niet,maar gevaar bestaat wel)
Als het apparte forum dus om technische redenen geen bezwaar is zou ik het toch proberen daar veel mensen dit graag zouden willen. Maak anders een poll ofzo om echt te kijken of de meerderheid hier voor is. Ik zeg ook maar wat
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 09:43:26 #142
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9133932
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 09:39 schreef wouswous het volgende:
ik lees al deze topics niet,
maar ik las wel alle reacties in dit topic

Wat een aantal mensen zeggen is het volgende:
-ze zijn bang dat een stel pubers de boel komen verzieken
-mensen zijn bang om te persoonlijk te worden
-etc

Dit alles kun je dus tegengaan door een streng beleid:
Als er ergens zo'n kinderachtige puber opduikt: BANNEN

Zo voorkom je allemaal gezeik, en houd je het een beetje gezellig
Maar dan moeten er wel wat Modderators zijn die streng en goed toezicht houden.

Bannen doe je pas achteraf. Dus al iemand al gekwetst/uitgescholden/enz is. Diegene die postte dan kan besluiten om niet meer te posten, omdat je toch maar uitgescholden wordt. Als modje kun je de hele dag meelezen, je bent toch te laat in dit soort situaties. In r&p gebeurt dit ook al. Mensen zien hun 'probleem' in onzin terug. In z&k staan ook nogal gevoelige dingen. Die zijn in een apart forum makkelijker terug te vinden dan nu in de lange topics met positieve en negatieve ervaringen. Alleen bannen achteraf is niet genoeg om het forum open en laagdrempelig te houden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 15 maart 2003 @ 09:45:48 #143
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9133946
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 09:43 schreef jessie het volgende:
Ik maak juist uit de reakties hier op dat het helemaal neit zo 1 groep is. Tuurlijk was er een 'vast' groepje dat begon, maar veel mensen postten nu niet meer enz. Ik vind 1 groep juist ook altijd een beetje engig een beetje kliekerig klinken (is het niet,maar gevaar bestaat wel)
Als het apparte forum dus om technische redenen geen bezwaar is zou ik het toch proberen daar veel mensen dit graag zouden willen. Maak anders een poll ofzo om echt te kijken of de meerderheid hier voor is. Ik zeg ook maar wat
Daar heb je wel gelijk in geloof ik. Toch wel veel mensen die zo te lezen niet in het bestaande topic posten. Eik wel jammer. Misschien dat zoiets meer meerdere topics al op te lossen is. In het begin van dit topic zag ik ook niet veel in een apart forum, maar nu weet ik dat niet meer zo zeker. Het wordt toch wel erg groot. We blijven hopen op de subfora.
*OUD heilige*
pi_9133955
Dat bedoel ik dus waarom 'hopen' op een subforum als dit dus helemaal niet moielijk te realiseren is, dat is wat ik als niet computerheld niet snap, zeker nu je zegt dat dat dus helemaal neit moielijk is, wat houd men tegen dan?
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 09:52:48 #145
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9133969
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 09:47 schreef jessie het volgende:
Dat bedoel ik dus waarom 'hopen' op een subforum als dit dus helemaal niet moielijk te realiseren is, dat is wat ik als niet computerheld niet snap, zeker nu je zegt dat dat dus helemaal neit moielijk is, wat houd men tegen dan?
Toen dit topic geopend werd, waren er geloof ik meer mensen tegen dan voor. Dat is dus een reden. En het gevaar op vervelende pubers was een tweede. Een ander punt was dat de mensen die niet/moeilijk/problematisch zwanger worden in een hokje gestopt worden en daardoor nog meer 'apart' worden. En verder wordt het met meer fora onoverzichtelijker (van de andere kant zijn voetbal en foto ook nieuw). Het lijkt mij ook niet moeilijk om een subforum te maken, maar dat is aan onze ontwikkelaars (Arjan en Jorma). Ik geloof dat dit wel hoog op hun werklijstje staat, er zijn meer fora die er veel aan hebben.
*OUD heilige*
  Jubileum moderator zaterdag 15 maart 2003 @ 10:21:33 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9134116
Dat idee van Knor lijkt me wel wat en is makkelijk te realiseren.

1 ding blijft me maar dwarszitten en ik lijk wel een kapotte plaat maar ik heb nog steeds niet gehoord waarom een apart forum de oplossing zou zijn voor de drukte in het Z&K topic.
Iedereen zegt apart forum maar wil vervolgens wel het oude Z&K topic houden. We kunnen ook zonder apart forum alvast de drukte wat proberen te verminderen door bijv. te splitsen tussen zwanger en niet zwanger (ik noem maar een dwarsstraat).
Ik heb al eerder gezegd dat Lifestyle op dit moment echt niet overspoeld wordt met topics dus dat dat niet een argument is waarmee ik naar "achteren" kan.
Waarom kunnen we het niet eerst in Lifestyle oplossen en als dan echt blijkt dat het niet werkt dat ik dan met de Admins een andere oplossing probeer te zoeken.

Dat subforum gedoe staat ook hoog op mijn verlanglijstje maar dat is niet in mijn handen, dat moet zogezegd eerst nog ontwikkeld worden.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_9134241
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:21 schreef Lois het volgende:
Dat idee van Knor lijkt me wel wat en is makkelijk te realiseren.

1 ding blijft me maar dwarszitten en ik lijk wel een kapotte plaat maar ik heb nog steeds niet gehoord waarom een apart forum de oplossing zou zijn voor de drukte in het Z&K topic.
.

Ik heb vaak genoeg gebruld waarom, maar ja als die berichten ondergesneeuwd worden of erover heen gelezen wordt kan ik dáár ook niks aan doen. .

(sorry dat ikbeetje zeik).

Jubileum moderator zaterdag 15 maart 2003 @ 10:52:18 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9134377
Je zeikt niet Berney, we zitten hier toch allemaal hardop mee te denken? Das geen zeiken.

Ik zie een eerdere posting van jou waarin staat dat het te druk is in het Z&K topic en dat je in een apart forum eerder een vraag zou kunnen stellen.

Mijn wedervraag is dus: waarom zou dat nu niet kunnen?
Dat was toch al geconcludeerd bij de vorige keer dat we dit besproken hebben? Je kunt toch altijd eigen topics openen (evt. met een linkje in het Z&K topic zetten)?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_9134425
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:52 schreef Lois het volgende:
Je zeikt niet Berney, we zitten hier toch allemaal hardop mee te denken? Das geen zeiken.

Ik zie een eerdere posting van jou waarin staat dat het te druk is in het Z&K topic en dat je in een apart forum eerder een vraag zou kunnen stellen.

Mijn wedervraag is dus: waarom zou dat nu niet kunnen?
Dat was toch al geconcludeerd bij de vorige keer dat we dit besproken hebben? Je kunt toch altijd eigen topics openen (evt. met een linkje in het Z&K topic zetten)?

Nou Lois,
ik vind gewoon dat soms mijn berichten ondergesneeuwd worden door andere berichten.:)
Het 'lijkt' minder belangrijk bv mijn keizersnede die ik gehad heb, lijkt minder erg dan die van karin, alles komt boven bij me, ik post er regelmatig over en niemand maar ook niemand toont medeleven.
Dat vind ik erg, nu lijkt het dat karin haar keizersnede (en zo vat ik het op) 'erger' is dan de mijne.
Dan denk ik waarom post ik in hemelsnaam nog?
Heb je een subforum met ook keizersnedeverhalen (bv)
dan worden je berichten lang zo snel niet ondergesneeuwd en heb je gauwer dat je met 'lotgenoten' meepraat.
Oke mijn keizersnede is langer geleden maar daarom kwam wél alles weer naar boven.
En dat is niet erg, maar als dan ook niemand nog reageerd is wél erg.

Hoop dat ik het zo goed heb opgeschreven.

zaterdag 15 maart 2003 @ 11:01:04 #150
30488 coolbabe
My little pwny
pi_9134461
Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat er op de laatste 20 berichtjes die ik heb geschreven, 2 reakties zijn gekomen. Ik baal daarvan en heb dan de neiging maar helemaal weg te blijven. Het is gewoon te druk geworden in dat ene topic, er lopen veel te veel verhalen door elkaar om het nog overzichtelijk te houden. Als je twee dagen niets heb gepost heb je een half A4-tje nodig om op iedereen te reageren, en daar heb je niet altijd zin in dus schrijf je maar niets waardoor je "achterstand" alleen maar groter wordt.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')