abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 7 december 2002 @ 19:34:25 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7196511
N.a.v. deze post:
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 23:21 schreef Dinus het volgende:
Ik zat me gisteren te bedenken, dat dit wel het leukste topic is van Lifestyle maar dat er heel wat verhalen en onderwerpen al heel snel weer wegzakken of ondersneeuwen doordat er iemand jarig is, of iemand iets verdrietigs meemaakt. Wordt het niet eens tijd voor een eigen subforum voor onze steeds groter wordende groep??
Dan kun je doorpraten over speelgoed of kinderopvang of vruchtbaarheidbehandelingen of wat dan ook, ook als er inmiddels weer een kleintje geboren is, of ziek of iets anders wat veel aandacht vraagt. De gelegenheid om ergens dieper op in te gaan of op terug te komen ontbreekt nu vaak vind ik, en dat is best jammer. Volgens mij begint niemand eraan om drie topics terug te lezen om te zien of daar nog iets staat wat de moeite waard is om nog even op te reageren.

Wat vinden anderen???

toch maar even in een apart topic verder praten.

Ik wilde eens kijken hoeveel mensen daar iets voor voelen.
Ook zou ik graag argumenten horen van diegene die dit helemaal niks vinden.
Is het werkelijk iets waar we een forum mee kunnen vullen of zou het voldoende zijn om het topic te splitsen in bijv. een zwangerschapstopic en een apart kindertjestopic. Ik roep maar wat.

Karin en ik vragen jullie om advies voordat het een en ander met de Fa's besproken gaat worden. Mocht je een mening hebben, geef die dan het liefst zo beargumenteerd mogelijk.
Karin en ik denken mee en gaan er dan verder mee aan de slag.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 december 2002 @ 19:37:15 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7196558
Vind het wel een goed idee !!

Go for it

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7196579
Voor en wel hierom:

- het is leuk voor moeders en vaders om over opvoeding te praten: van alle leeftijden. Nu is het echt een zwangerschapstopic.
- Veel verhalen vallen weg: de groep 'deelnemers' is momenteel te groot waardoor sommige verhalen niet worden gelezen of men krijgt iig dat gevoel.
- Je kunt schiften: stel je voor, je wil ervaingen uitwisselen over borstvoedign, maar zie maar es door de brij (40!!) topics die info uit te zoeken, die persoon te zoeken die je info kan geven: alles staat door elkaar. Nu kunnen wel zwanger, niet zwanger, boerstvoeding, lastigen puberpeuters, etc. elkaar in een apart topic vinden.

Tot zover mijn argumentatie.

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  zaterdag 7 december 2002 @ 19:43:10 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_7196634
Ik denk dat de grote kracht ligt in het feit dat alles, maar dan ook alles besproken kan worden en wordt in de 'zwangerschapstopics'.

Juist de tips die zwangeren van meiden krijgen die twee jaar geleden hun kindje kregen terwijl de volgende post weer iets bevat over specifiek 1-jarigen.. Dat maakt 't juist zo uniek.
En ja, soms is het dan wel eens jammer dat sommige dingen wel eens 'ondergesneeuwd' raken, maar als blijkt dat er over een onderwerp langer gediscussieerd moet/wil worden kan er altijd nog een apart topic over aangemaakt worden (wat dan uitstekend binnen lifestyle past over het algemeen, bijv. Borstvoeding, RS, kinderziektes).

Ik ben bang dat als je er een echt apart forum voor zou aanmaken, dat je dan zo'n forum krijgt waar er al tientallen van zijn (ala babybrabbel etc). Eerlijk gezegd vind ik dan zoals 't nu is, stukken beter, gezelliger, leerzamer, meer hart onder de riem etc dan een babybrabbel... (dan krijg je in een 'ik wil zwanger worden topic' allemaal van die mensen "ik ben al twee maanden met de pil gestopt en nu moet ik morgen ongesteld worden maar ik heb zo'n kramp in m'n buik.. zou dit wat kunnen zijn?" Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten.)

Persoonlijk zou ik het heel erg zonde vinden als dit unieke stukje internet opgesplitst zou worden. Om diverse topics te moeten doorworstelen om erachter te komen hoe het met Eva is (bij de 2-jarigen) en met Jonas (bij de 0-6 mnd)..

Duidelijk niet enthousiast dus (verre van zelfs)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_7196686
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 19:43 schreef E.T. het volgende:
Ik denk dat de grote kracht ligt in het feit dat alles, maar dan ook alles besproken kan worden en wordt in de 'zwangerschapstopics'.

[knip]

Duidelijk niet enthousiast dus (verre van zelfs)

Dankjewel E.T.
Je bespaart me een hele bende typewerk.
Ik ben het volledig met je eens. Versnippering zal zorgen voor verlies van de intimiteit die heerst in de lopende reeks topics. Hoewel ik zelden post, lees ik alles. Gewoon zo doorgaan vind ik.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_7197124
Hier ook maar even:

Ik vind het topic nu zo 'lief' en ik ben bang dat de drempel om te posten lager wordt, waardoor het eerder 'verpest' wordt door een paar stomme users. Een soort van 'ramptoeristen' zeg maar.
Nou ja, een apart forum is wel leuk, maar ik bent ontzettend bang dat het zo verpest gaan worden of op de verkeerde manier gereageerd dat degenen met moeilijkheden niet meer durven te posten.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7197181
IK vind het dus een geweldig idee. .
  Jubileum moderator zaterdag 7 december 2002 @ 20:33:16 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7197468
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:14 schreef berney het volgende:
IK vind het dus een geweldig idee. .
Maar waarom dan precies Berney? Wat vind jij beter aan een apart forum?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_7197545
Ik vind het wel een leuk idee, omdat ik het onderwerp opvoeding heel interessant vind. Dit topic kan toch gewoon doorgaan in dat nieuwe subforum? Ik kan me de argumenten tegen wel voorstellen hoor, maar er zijn ook mensen die nog geen kinderen hebben of niet zwanger zijn, maar wel geïnteresseerd zijn in gerelateerde onderwerpen. Om de drempel om mee te doen dan kunstmatig hoog te houden om buitenstaanders weg te houden, dat vind ik wel een beetje jammer.

Er kan toch gewoon een topic als dit blijven in dat nieuwe subforum, en dan ook andere topics over kindertjes en opvoeding?

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_7197655
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:33 schreef Lois het volgende:

[..]

Maar waarom dan precies Berney? Wat vind jij beter aan een apart forum?

Nou bv toen met Mink dan wilde ik iets vragen maar dat was zoiets kleins en niet belangrijk dat ik dacht laat maar ,ik wilde niet storen in topic over iets onzinnigs.
Was er nu een forum geweest dan had ik er een topic over kunnen openen .

(Hoop dat het duidelijk overkomt).

zaterdag 7 december 2002 @ 20:47:19 #11
3011 E.T.
pi_7197738
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:43 schreef berney het volgende:

[..]

Nou bv toen met Mink dan wilde ik iets vragen maar dat was zoiets kleins en niet belangrijk dat ik dacht laat maar ,ik wilde niet storen in topic over iets onzinnigs.
Was er nu een forum geweest dan had ik er een topic over kunnen openen .

(Hoop dat het duidelijk overkomt).

Je kan dan in dit geval toch ook een apart topic openen? (en als je de mensen uit 't betreffende topic er op wilt wijzen ff een linkje ertussen zetten als je niet echt wilt 'storen'.. Zo van "meiden ik wil ff wat vragen, kijk hier even")
toch niet alles mbt zwangerschap en kindertjes hoeft in dat ene topic? Er kunnen best meerdere topics over in lifestyle volgens mij.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_7197782
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:47 schreef E.T. het volgende:

[..]

Je kan dan in dit geval toch ook een apart topic openen? (en als je de mensen uit 't betreffende topic er op wilt wijzen ff een linkje ertussen zetten als je niet echt wilt 'storen'.. Zo van "meiden ik wil ff wat vragen, kijk hier even")
toch niet alles mbt zwangerschap en kindertjes hoeft in dat ene topic? Er kunnen best meerdere topics over in lifestyle volgens mij.

Maar het maakt toch ook niet uit als precies hetzelfde Zwangerschap en kindertjes-topic in een ander subforum staat? Stel dat er behoefte is aan zo'n apart subforum....
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  Jubileum moderator zaterdag 7 december 2002 @ 20:50:34 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7197806
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:38 schreef Angeles het volgende:
Ik vind het wel een leuk idee, omdat ik het onderwerp opvoeding heel interessant vind. Dit topic kan toch gewoon doorgaan in dat nieuwe subforum? Ik kan me de argumenten tegen wel voorstellen hoor, maar er zijn ook mensen die nog geen kinderen hebben of niet zwanger zijn, maar wel geïnteresseerd zijn in gerelateerde onderwerpen. Om de drempel om mee te doen dan kunstmatig hoog te houden om buitenstaanders weg te houden, dat vind ik wel een beetje jammer.

Er kan toch gewoon een topic als dit blijven in dat nieuwe subforum, en dan ook andere topics over kindertjes en opvoeding?

Angeles ik ben me niet bewust van een drempel, en zeker niet van 1 die kunstmatig hoog gehouden wordt.
het is zeker nooit de bedoeling geweest om het een "kliekjetopic" te maken, in tegendeel.
Ik heb alleen nooit ergens eerder opvoedtopics gezien op Fok, had ik die wel gezien had ik ze zeker naar Lifestyle gehengeld.

Ik realiseer me nu wel dat er eigenlijk geen vast plekje is voor dit soort topics....

Eva ♥ en Iris ♥
pi_7197817
Tegen om redenen die ET aangeeft, maar aan de andere kant, als er ruimte is voor een SM-forum dan is er zeker ruimte voor dit forum waar veeeeeel meer draagvlak voor is.
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_7197827
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:50 schreef Lois het volgende:

[..]

Angeles ik ben me niet bewust van een drempel, en zeker niet van 1 die kunstmatig hoog gehouden wordt.
het is zeker nooit de bedoeling geweest om het een "kliekjetopic" te maken, in tegendeel.
Ik heb alleen nooit ergens eerder opvoedtopics gezien op Fok, had ik die wel gezien had ik ze zeker naar Lifestyle gehengeld.

Ik realiseer me nu wel dat er eigenlijk geen vast plekje is voor dit soort topics....

Nou, er stond boven dat de drempel met zo'n subforum te laag zou worden en dat er dan mensen mee zouden gaan doen die er in hun ogen niets te zoeken hebben, dus daar doelde ik op, op die opmerking.

En ik ben heel erg geïnteresseerd in dat soort onderwerpen, ik vind het best jammer dat er niet meer topics over zijn.

pi_7197848
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:51 schreef OneSoul het volgende:
Tegen om redenen die ET aangeeft, maar aan de andere kant, als er ruimte is voor een SM-forum dan is er zeker ruimte voor dit forum waar veeeeeel meer draagvlak voor is.
*Helemaal mee eens is*. .

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 07-12-2002 20:52]

pi_7197855
quote:
Ik vind het topic nu zo 'lief' en ik ben bang dat de drempel om te posten lager wordt, waardoor het eerder 'verpest' wordt door een paar stomme users. Een soort van 'ramptoeristen' zeg maar.
Dit bedoelde ik. En ik kan me best voorstellen dat je bang bent voor vervelende mensen die het gaan verpesten, maar dat kan overal, dus om het nou daarom niet te doen....
  zaterdag 7 december 2002 @ 20:53:26 #18
3011 E.T.
pi_7197863
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:49 schreef Angeles het volgende:

[..]

Maar het maakt toch ook niet uit als precies hetzelfde Zwangerschap en kindertjes-topic in een ander subforum staat? Stel dat er behoefte is aan zo'n apart subforum....

Ik ben wel heel erg bang dat je dan verdeeldheid gaat krijgen.
De moeders van de 2-jarigen die bij elkaar posten, de moeders van de pasgeborenen..

Maar als dit topic, samen met tien a twintig specifiekere topics in een subforum zou staan, lijkt me dat niet voldoende draagkracht ook voor een apart subforum, en dan zeg ik op mijn beurt: dan kunnen die dertig topics toch best met z'n allen in lifestyle?

Jubileum moderator zaterdag 7 december 2002 @ 20:53:41 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7197866
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:51 schreef OneSoul het volgende:
Let wel: dit topic is echt om even te brainstormen en om te kijken waar de knelpunten liggen en hoe ze opgelost kunnen worden.
Het besluit om al dan niet een apart forum te openen is pas iets wat in een later stadium aan de orde komt en door de FA's genomen moet worden.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zaterdag 7 december 2002 @ 20:55:04 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7197886
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:52 schreef Angeles het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik. En ik kan me best voorstellen dat je bang bent voor vervelende mensen die het gaan verpesten, maar dat kan overal, dus om het nou daarom niet te doen....

Oke nu begrijp ik je Angeles, dank je wel.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_7197910
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:53 schreef Lois het volgende:

[..]

Let wel: dit topic is echt om even te brainstormen en om te kijken waar de knelpunten liggen en hoe ze opgelost kunnen worden.
Het besluit om al dan niet een apart forum te openen is pas iets wat in een later stadium aan de orde komt en door de FA's genomen moet worden.

Okay.

Ik vrees dat er te weinig draagvlak is.
Ik kan ook nog wel eens een topic aanhalen van achter de schermen waar allemaal + punten werden genoemd ivm een alternatief forum voor iets oudere users die gezinnetjes hebben.

Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_7197932
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:53 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik ben wel heel erg bang dat je dan verdeeldheid gaat krijgen.
De moeders van de 2-jarigen die bij elkaar posten, de moeders van de pasgeborenen..

Maar als dit topic, samen met tien a twintig specifiekere topics in een subforum zou staan, lijkt me dat niet voldoende draagkracht ook voor een apart subforum, en dan zeg ik op mijn beurt: dan kunnen die dertig topics toch best met z'n allen in lifestyle?

Denk je? Want als je het topic van nu gewoon houdt dan blijft dat toch gewoon het originele kletstopic? Zeg maar zoals "Hoe voel je je [[nu]]?' in R&P... daar is het ook niet zo dat mensen die zich depressief voelen dat in een speciaal depressiviteitstopic bespreken en mensen die zich verliefd voelen in een speciaal verliefdheidstopic. Het is gewoon een kletstopic dat al heel lang bestaat en dat is denk ik met dat topic van jullie precies zo. Vooral omdat het voor veel mensen vertrouwd is.

Maar ik denk wel dat moeders die een vraag hebben in een speciaal subforum eerder een vraag neerzetten. Desnoods blijft het huidige topic gewoon hier in Lifestyle staan... bij de Viva is er ook een speciaal Baby-subforum, maar er liep voor die tijd al een topic over wel/geen kinderen krijgen en die is gewoon blijven bestaan in zijn oude vorm en loopt nog steeds.

pi_7198136
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 20:51 schreef Angeles het volgende:

[..]

Nou, er stond boven dat de drempel met zo'n subforum te laag zou worden en dat er dan mensen mee zouden gaan doen die er in hun ogen niets te zoeken hebben, dus daar doelde ik op, op die opmerking.

En ik ben heel erg geïnteresseerd in dat soort onderwerpen, ik vind het best jammer dat er niet meer topics over zijn.

Ik bedoelde daar wat anders mee.
Nu staan er vaak heel verdrietige dingen in en ik heb bewondering voor de manier waarop er gereageerd wordt. Ik ben alleen bang dat wanneer je een topic opent met bijv "ik wil graag een kind en het gaat niet en ik voel met rot" dat er dan botte reacties komen waar je helemaal niets aan hebt. Dat bedoelde ik meer. Iedereen mag nu van mij ook reageren, maar als je topics hebt met 'zware' onderwerpen, dan krijg je ook users die daar vreselijk verkeerd op reageren.
Is het zo wat duidelijker?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7198167
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:07 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik bedoelde daar wat anders mee.
Nu staan er vaak heel verdrietige dingen in en ik heb bewondering voor de manier waarop er gereageerd wordt. Ik ben alleen bang dat wanneer je een topic opent met bijv "ik wil graag een kind en het gaat niet en ik voel met rot" dat er dan botte reacties komen waar je helemaal niets aan hebt. Dat bedoelde ik meer. Iedereen mag nu van mij ook reageren, maar als je topics hebt met 'zware' onderwerpen, dan krijg je ook users die daar vreselijk verkeerd op reageren.
Is het zo wat duidelijker?

Ja, nu is het wel duidelijker. Maar dat vind ik dan wel jammer, dat het dan kennelijk verpest wordt door van die botterikken.
pi_7198207
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:07 schreef YPPY het volgende:

Iedereen mag nu van mij ook reageren, maar als je topics hebt met 'zware' onderwerpen, dan krijg je ook users die daar vreselijk verkeerd op reageren.

Daar heb je toch de fok!crew(of nieuwe moderator voor dat forum) voor en de fok!policy om dat soort users te handhaven en ervoor te zorgen dat ze niet 'vreselijk verkeerd' reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')