quote:Ok helemaal officieel mag het niet, maar het gebeurd toch overal?
Disco's Tilburg vervolgd
Vrijdag 6 december 2002 - TILBURG - Justitie wil de eigenaars en enkele portiers van twee discotheken in de Tilburgse binnenstad voor de rechter slepen, omdat ze stelselmatig allochtonen zouden weigeren. Het gaat om The Talk of the Town en F.I.O.D. aan de Heuvelring.Burgemeester J. Stekelenburg zei gisteren 'geschokt' te zijn door de uitslag van een undercoveractie in het weekend, die pas gisteren bekend is gemaakt. De afgelopen dagen is op een rij gezet welke zaken met kans op succes vervolgd zouden kunnen worden. De gemeente heeft de actie samen met het Anti Discriminatie Bureau (ADB) opgezet vanwege de stroom klachten over discriminatie.
quote:Ja vast wel. Maar het mag niet. IIg niet met de reden dat iemand allochtoon is.
Op vrijdag 6 december 2002 13:08 schreef NorthernStar het volgende:maar het gebeurd toch overal?
quote:Nee en dus zeggen ze dat het vol is of dat je een pasje nodig hebt. Wel raar, want uiteindelijk mag je toch zelf weten wie je binnenlaat. Het zijn geen overheidsgebouwen of openbare ruimtes ofzo, gewoon particulier.
Op vrijdag 6 december 2002 13:10 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja vast wel. Maar het mag niet. IIg niet met de reden dat iemand allochtoon is.
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 06-12-2002 13:14]
quote:Het kan niet nee, maar het zijn inderdaad (zonder te discrimineren) wel erg vaak allochtonen die ik bij vechtpartijen en opstootjes zie.
Op vrijdag 6 december 2002 13:12 schreef Disorder het volgende:
Bij mij in de buurt gebeurd het ook. Het is niet netjes, maar ik begrijp wel waarom. Als er ruzie is zijn het 9 van de 10 keer kampers of allochtonen..
Zoals zovaak moeten de goeden weer onder de kwaden lijden
quote:Dat is zo. En vaak nemen die toko's ook even mee in de overweging dat als er heibel is dat daar dan relatief vaak allochtonen en kampers bij betrokken zijn. Vandaar dat die lui er niet inkomen als ze met een groep aan komen zetten. Als je gewoon met wat Nederlanders bent, en er is een Marokkaantje bij dan komt die echt wel binnen.
Op vrijdag 6 december 2002 13:13 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Nee en dus zeggen ze dat het vol is of dat je een pasje nodig hebt. Wel raar, want uiteindelijk mag je toch zelf weten wie je binnenlaat. Het zijn geen overheidsgebouwen of openbare ruimtes ofzo, gewoon particulier.
Maar daar hielden ze eerst ook van die R'n'B feestjes tot op een gegeven moment er 2 groepen (marokkanen en turken geloof ik) tijdens een R'n'B feest gigantisch begonnen te matten.
De organisatie heeft toen R'n'B feesten helemaal afgezworen!
Ze willen die 'zwarte' volkeren er niet meer in, en Zwolle (B en W) gaat er gewoon mee akkoord.
Dus het kan wel.
quote:Zolang het geen besloten clubs zijn vind ik niet dat je op afkomst mag discrimineren. Notoire rotzooitrappers mag je weigeren, maar om gelijk de meute maar op 1 hoop te gooien en daar het blanke volk tussenuit te plukken is toch niet meer van deze tijd?
Op vrijdag 6 december 2002 13:13 schreef NorthernStar het volgende:Nee en dus zeggen ze dat het vol is of dat je een pasje nodig hebt. Wel raar, want uiteindelijk mag je toch zelf weten wie je binnenlaat. Het zijn geen overheidsgebouwen of openbare ruimtes ofzo, gewoon particulier.
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 13:18 schreef robh het volgende:[..]
Zolang het geen besloten clubs zijn vind ik niet dat je op afkomst mag discrimineren. Notoire rotzooitrappers mag je weigeren, maar om gelijk de meute maar op 1 hoop te gooien en daar het blanke volk tussenuit te plukken is toch niet meer van deze tijd?
quote:Ik vind het wel best eigenlijk, beetje preventief voorzorgsmaatregelen nemen
Op vrijdag 6 december 2002 13:18 schreef robh het volgende:[..]
Zolang het geen besloten clubs zijn vind ik niet dat je op afkomst mag discrimineren. Notoire rotzooitrappers mag je weigeren, maar om gelijk de meute maar op 1 hoop te gooien en daar het blanke volk tussenuit te plukken is toch niet meer van deze tijd?
Zo wordt het uitgaan wel een stuk veiliger vind ik
Gelukkig komen er nooit herrieschoppers naar de plaatsen waar ik kom, dus das dubbel safe
quote:Ja, belachelijk toch dat allochtonen ook gezellig willen stappen
Op vrijdag 6 december 2002 13:20 schreef tRiZzZ het volgende:
Tsja, of het mag... denk het niet... Maar ik denk dat de Hollandse meisjes het wel een leuke discotheek zullen vinden zonder al die allochtonen..
quote:Je bedoelt al die blonde dellen in tijgerleggings die zich mooi maken om door een Marokkaan in hun reet geneukt te worden?
Op vrijdag 6 december 2002 13:20 schreef tRiZzZ het volgende:
Tsja, of het mag... denk het niet... Maar ik denk dat de Hollandse meisjes het wel een leuke discotheek zullen vinden zonder al die allochtonen..
quote:Volgens mij kan het ook. Als je aan kunt tonen dat er voortdurend gemat wordt door bepaalde groepen dan is er wel wat mogelijk.
Op vrijdag 6 december 2002 13:17 schreef masterzipper het volgende:
Zo hebben we bij ons in Zwolle een tent 'The Q'. Vast wel bekend bij sommigen.Maar daar hielden ze eerst ook van die R'n'B feestjes tot op een gegeven moment er 2 groepen (marokkanen en turken geloof ik) tijdens een R'n'B feest gigantisch begonnen te matten.
De organisatie heeft toen R'n'B feesten helemaal afgezworen!
Ze willen die 'zwarte' volkeren er niet meer in, en Zwolle (B en W) gaat er gewoon mee akkoord.Dus het kan wel.
quote:idd, maar ja ze verzieken het inderdaad voor de anderen en daarom krijg je dit soort taferelen.
Op vrijdag 6 december 2002 13:12 schreef Disorder het volgende:
Bij mij in de buurt gebeurd het ook. Het is niet netjes, maar ik begrijp wel waarom. Als er ruzie is zijn het 9 van de 10 keer kampers of allochtonen..
gezien het feit dat vooral bepaalde etnische groepen de intentie hebben om te "klonteren" kan dit de toonzetting van de disco in een ander daglicht brengen....
vandaar dat daar preventief tegen op getreden kan worden..
p.s. tegen de test die gedaan is staat nog 1 ding open....
persoonlijk zou ik de test als volgt doen:
als dezelfde allochtoon die eerder de toegang werd geweigerd aan het begin van de avond,later in combinatie een "blank" persoon het nog eens probeert, om na weigering het als "blanke" alleen te proberen....
ps2 wat ook niet vergeten moet worden waarop de uitsmijter let:
wat zijn de kledingvoorschriften??
wat voor een thema wordt er die avond georganiseerd?
past de bezoeker wel in het publiek of???
hier moet elke persoon,wit,zwart,geel,rood, door heen worstelen..
kijk zon wandelende brievenbus zoals mustapha (BB) zich verkleedt zou nagenoeg elke " normale" disco geweigerd worden...
mijn woonplaats wordt gewoon rustig geweerd; een paar binnen (stuk of 3) en that's all... zelfs wordt soms gewoon gevraagd of ze wel NL kunnen spreken e.d. .... lopen alleen maar te zieken, en weinig drinken... ga maar lekker naar een discotheek daarvoor en niet naar de KROEG
oeps; het ging over discotheek...
een eigenaar mag zelf weten hoe het deurbeleid wordt gehanteerd vind ik. Als mensen de tent gaan verlaten omdat er een paar alloch's bezig is de sfeer te verpesten, mag hij van mij preventief gaan weren!!!
[Dit bericht is gewijzigd door atp-5 op 06-12-2002 13:29]
quote:ja waarom ?
Op vrijdag 6 december 2002 13:28 schreef BOT het volgende:
Even iets anders, waarom mag je in vredesnaam niet met sportschoenen in de meeste discotheken naar binnen??? Verander ik van persoon en / of gedachten als ik andere schoenen aan heb:?
quote:Daar ging het bij die discotheken in Tilburg dus helemaal niet om. Er werd op huidskleur geselecteerd aan de poort. Niet op paspoort of afkomst, niet op Surinaams of Marokaans of Hollands, maar op huidskleur. Tsja, wie dat goedpraat
Op vrijdag 6 december 2002 13:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb zelf weleens gewerkt bij een horeca-gelegenheid, en daar mocht aanvankelijk iedereen gewoon binnen.
Maar wat zag je? Grote groepen Marokkanen stonden de hele avond gegroepeerd te hangen aan de zijkant, en vielen elke blonde dame lastig en liepen voortdurend te provoceren. Dan is de keuze gewoon zo gemaakt. Strenger deurbeleid. Werkte prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |