abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7548906
quote:
Op donderdag 26 december 2002 16:46 schreef DuchessX het volgende:
Ik had voor het eerst in heel lange tijd weer het gevoel dat ik lééf en dat was zo geweldig! Ik hoop dat ik dat gevoel kan blijven vasthouden
Geweldig! Ben enorm blij voor je en hoop dat je dit gevoel heel lang vast kan houden of iig heel lang kan herinneren als het minder gaat.

je kan het en je kan dus toch nog leven en genieten!

Super meis!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7549573
quote:
Op donderdag 26 december 2002 16:46 schreef DuchessX het volgende:
Omdat ik vaak alleen maar post in dit topic als het niet goed gaat, wil ik nu aan jullie laten weten dat ik gister een hele fijne dag en avond heb gehad. Ik voelde me ontspannen en gelukkig, bij mensen die me dierbaar zijn. Ik had voor het eerst in heel lange tijd weer het gevoel dat ik lééf en dat was zo geweldig! Ik hoop dat ik dat gevoel kan blijven vasthouden
Ik reageer wel niet vaak (herstel: nooit vrees ik), maar lees wel mee! En ik vind het geweldig fijn dit te lezen. Ik hoop met je mee!
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:16:50 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7687360
Lieve Duch ,

Ik kom je gewoon even een kus geven in je eigen topic .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8096544

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 25-01-2003 00:27]

#geen
pi_8097038
Je verhaal klinkt vreselijk bekend. Zou het helpen als ik zei, ik weet hoe je je voelt en hopelijk gaat het snel weer beter? Denk het niet maar als je kan, laat je verhaal even staan. Gewoon, omdat je het lef hebt gehad het naar buiten te brengen. Dat betekent namelijk best wel veel.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_8097338
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 00:11 schreef thoth het volgende:
Je verhaal klinkt vreselijk bekend. Zou het helpen als ik zei, ik weet hoe je je voelt en hopelijk gaat het snel weer beter? Denk het niet maar als je kan, laat je verhaal even staan. Gewoon, omdat je het lef hebt gehad het naar buiten te brengen. Dat betekent namelijk best wel veel.
Ik weet niet wat ik moet zeggen maar ergens ben ik blij dat jij en DE hebben gezien wat ik schreef.

Ik word nu heel bang en angstig, dus haal ik het (voorlopig?) weg.

Ik voel de schuldgevoelens hun kop alweer opsteken en voel me heel egoïstisch dat ik over mijn moeder verteld heb. Ze houdt van mij

#geen
pi_8097421
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 00:28 schreef DuchessX het volgende:

Ik voel de schuldgevoelens hun kop alweer opsteken en voel me heel egoïstisch dat ik over mijn moeder verteld heb. Ze houdt van mij

Er zijn meer mensen die van je houden hoor
Wel anders natuurlijk dan dat je moeder dat doet
  zaterdag 25 januari 2003 @ 00:39:43 #108
19105 Noayla_
Love me tender
pi_8097494
quote:

[..]

Ik weet niet wat ik moet zeggen maar ergens ben ik blij dat jij en DE hebben gezien wat ik schreef.

Ik word nu heel bang en angstig, dus haal ik het (voorlopig?) weg.

Lieve Duchess,
Ook ik heb je verhaal gelezen voordat je het weghaalde.
Ik vind dat niets van wat je schreef respectloos naar je moeder toe was. Het was wél eerlijk en schrijnend om te lezen.

Ik begrijp nu vele malen beter waarom je je voelt zoals je je voelt....

Een groot deel van je verhaal was voor mij heel erg herkenbaar. D.w.z. dat de persoon die mij het meest dierbaar is een soortgelijke traumatische jeugd heeft gehad, en ook met enorme problemen kampt.

Ik wilde je zeggen dat ik je stuk heel goed vond verwoord en het erg aangrijpend vond om te lezen.

Sterkte.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_8097914
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 00:39 schreef Noayla_ het volgende:
Ik vind dat niets van wat je schreef respectloos naar je moeder toe was.
Mee eens.

Je hebt beschreven wat er gebeurd is. Geen oordeel, geen beschuldiging maar gewoon dat: wat er gebeurd is.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_8097998
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 25 januari 2003 @ 11:07:00 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8099608
quote:
Duch, ik had je verhaal ook gelezen (maar ik had een beetje te veel wijntjes op om te reageren ).

Voor mij was het heel herkenbaar. Ik ben ook zo'n geparentificeerd kind. En ik heb ook enorm geworsteld met het mezelf losmaken van mijn moeder. Vreselijke schuldgevoelens. Maar die zijn onterecht.

Je schrijft dat je moeder van je houdt. Vast wel. Maar dat wil niet zeggen dat ze geen fouten heeft gemaakt. Die twee dingen kunnen naast elkaar staan. En jij kunt van haar houden, en toch boos op haar zijn vanwege haar fouten. Dat is heel legitiem hoor!

Ik ben gelukkig inmiddels zo ver dat ik mijn moeder kan zien voor wie ze is: een mens met een goed hart. Ze heeft gedaan wat in haar mogelijkheden lag, en helaas was dat niet veel. En toch hou ik van haar.

Het is een heel lang proces, maar je bent weer een stapje verder qua inzicht. En je bent ook weer een piepklein stapje verder met boos-worden. Knap!

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')