abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7069195
DEN HAAG - Militairen kunnen worden ingezet voor politietaken als zij niet bezig zijn met een internationale vredesmissie. Dat zeggen de voorzitters Van Duijn van de Nederlandse Politiebond en Heerts van de militaire vakbond AFMP.

In het televisieprogramma NOVA stelden de twee voorzitters vrijdagavond dat volgend jaar al met de inzet van militairen voor politietaken kan worden begonnen. Van Duijn schat dat het voor het einde van 2003 al om 2000 tot 3000 militairen gaat. Militairen kunnen volgens de twee vakbondsvoorzitters behalve voor surveillancetaken ook voor sporenonderzoek of het nemen van vingerafdrukken worden ingezet.

-------------

Goed idee, wat we hebben moeten we goed gebruiken als ze niets te doen hebben. Kost geen extra geld, en lost het probleem weer een beetje op.

pi_7069242
Ja, daar zullen die militairen zin in hebben !

Wat een waardeloos plan zeg, in geval van calamiteiten kan ik er nog inkomen, maar politiewerk is niet te vergelijken met het werk van een militair. Bovendien zijn militairen daar niet voor opgeleid. En hoe moet ik het zien ? Gaan ze in camouflage pakken surveilleren ? Nee, dank je.

pi_7069271
En met vergelijkbare rellen als in Antwerpen kunnen ze hun mitrailleurtjes gebruiken.
pi_7069286
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:53 schreef gelly het volgende:

Wat een waardeloos plan zeg, in geval van calamiteiten kan ik er nog inkomen, maar politiewek is niet te vergelijken met het werk van een militair. Bovendien zijn militairen daar niet voor opgeleid. En hoe moet ik het zien ? Gaan ze in camouflage pakken surveilleren ? Nee, dank je.

Die militairen durven denk ik nog wel in sommige wijken rond te lopen in R'dam en A'dam waar de politie (veel van hen) niet meer durft te komen, dat is wel handig denk ik.
  vrijdag 29 november 2002 @ 23:57:11 #5
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7069307
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:50 schreef NightHawk het volgende:

Goed idee, wat we hebben moeten we goed gebruiken als ze niets te doen hebben. Kost geen extra geld, en lost het probleem weer een beetje op.

Het kost wel degelijk extra geld. Militaitren moeten toch (om)scholing krijgen en kunnen hun normale taken niet uitoefenen. Maar het leger als een soort mobiele eenheid lijkt me iig een goed plan. Verder kunnen ze wel simpele controletaken overnemen.
Tsja .....
pi_7069326
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:56 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Die militairen durven denk ik nog wel in sommige wijken rond te lopen in R'dam en A'dam waar de politie (veel van hen) niet meer durft te komen, dat is wel handig denk ik.

Waarom denk je dat militairen dat wel durven ?
pi_7069336
Hooligans normen en waarden bijbrengen, dat kan het leger idd mooi doen.
pi_7069343
worden al die belastinggelden nog eens nuttig gebruikt, lijkt me een goed voorstel ! tanks bij ajax-feyenoord ....
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  vrijdag 29 november 2002 @ 23:59:48 #9
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7069364
heel goed.... maarreh zo'n plan hoor je op iedere verjaardag weleens voorbij komen
En de eigenschap van die lui dat ze zo nu en dan foto rolletjes kwijt maken, zo mij ook wel goed uit komen!
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  zaterdag 30 november 2002 @ 00:00:35 #10
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7069378
In Argentinie had men er ook ervaring mee en dat was erg effectief, maar of we dat nou willen op die manier....
Maxima heeft al ervaring in de familie
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7069429
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat militairen dat wel durven ?

Die lui zijn getrained om in oorlogsgebieden te zitten waar ze hele erge dingen zien, en ze zo vermoord kunnen worden, als je daar geen trauma's aan overhoud kan je denk ik ook wel ff in R'dam een kijkje nemen.
(beetje overdreven, zeg ik maar ff want ik weet niet of mensen dit gelijk zien, en mij weer gaan beschuldigen over dingen die ik gepost heb die ik niet zo bedoelde)
  zaterdag 30 november 2002 @ 00:09:04 #12
8502 BAZZA
pi_7069510
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:03 schreef NightHawk het volgende:

Die lui zijn getrained om in oorlogsgebieden te zitten waar ze hele erge dingen zien, en ze zo vermoord kunnen worden, als je daar geen trauma's aan overhoud kan je denk ik ook wel ff in R'dam een kijkje nemen.
(beetje overdreven, zeg ik maar ff want ik weet niet of mensen dit gelijk zien, en mij weer gaan beschuldigen over dingen die ik gepost heb die ik niet zo bedoelde)

Over het algemeen is het engste dat Nederlandse soldaten zien de beelden van Srebrenica op het journaal
Dan heb je toch meer aan de politie...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7069600
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:03 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Ik heb hele andere ervaringen met militairen (ben er zelf 1 geweest). Bij veel militairen ontbreken de kwaliteiten die je als agent wel nodig hebt : sociaal zijn, niet gelijk er op los willen timmeren, stress bestendig zijn. Het hele plan klinkt heel leuk, maar is totaal niet uitvoerbaar.
pi_7069612
Euhm, zie ik het verkeerd of gebeurt dit al? Aangezien de Marechaussee ook militair is en zij ook burger politietaken vervullen?
pi_7069656
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:16 schreef Anfroy het volgende:
Euhm, zie ik het verkeerd of gebeurt dit al? Aangezien de Marechaussee ook militair is en zij ook burger politietaken vervullen?
Klopt, en "gewone" militairen worden ook opgeleid om M.E. te spelen in crisis gebieden. Maar de Marechaussee heeft hele andere taken dan het gewone politie korps.
pi_7069690
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Klopt, en "gewone" militairen worden ook opgeleid om M.E. te spelen in crisis gebieden. Maar de Marechaussee heeft hele andere taken dan het gewone politie korps.

Daar ben ik het dan ook deels weer mee eens, maar Marechaussee kan al opgeroepen worden om bijstand aan politie te verlenen, zie verkeerscontroles etc. Ook op de luchthavens doen zij eigenlijk hetzelfde als de "normale" politie, maar je hebt gelijk als hun taakgebied eigenlijk ergens anders ligt.
pi_7069707
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:53 schreef gelly het volgende:

Wat een waardeloos plan zeg, in geval van calamiteiten kan ik er nog inkomen, maar politiewerk is niet te vergelijken met het werk van een militair. Bovendien zijn militairen daar niet voor opgeleid. En hoe moet ik het zien ? Gaan ze in camouflage pakken surveilleren ? Nee, dank je.

Eens.
  zaterdag 30 november 2002 @ 01:00:46 #18
8502 BAZZA
pi_7070040
Aan de andere kant, in Noord-Ierland heeft het jaren ook op deze manier "gewerkt"
pi_7070208
Het probleem is dat militairen niet opgeleid zijn om beginnende conflicten (zoals opstootjes, kleine rellen of burenruzies) te sussen. Militairen zijn doorgaans opgeleid om met alle beschikbare (gewelds)middelen hun overwicht te vestigen en te handhaven. Dat lijkt mij geen ideale situatie om in een maatschappij na te streven.

Het leger inzetten is wat dat betreft nog een stapje hoger dan ergens de ME inzetten. Daarbovenop blijf je met de ME nog het idee hebben van 'blauw op straat', waar bij het inzetten van het leger dat verandert in 'groen op straat'. Dat nadrukkelijk op de straat hebben van een legermacht werkt m.i. alleen een (nog verdere) verharding van de sfeer in de hand.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 30 november 2002 @ 01:21:45 #20
40766 Galagus
My Girlfriend!!
pi_7070221
Ik denk dat je ze alleen moet inzetten met voetbal wedstrijden!!
  zaterdag 30 november 2002 @ 01:29:44 #21
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_7070289
In plaats van dat er vier agenten zich over één computerscherm buigen voor een aangifte, moeten er drie van hen weer op straat en die ene naar een computercursus.
Verder moeten kleine wijkbureautjes niet gesloten worden, maar juist ge- en heropend.
Militairen hebben in deze niets te zoeken.
Degenen die in dit topic schreeuwen over voetbalhooligans, moeten zelf hun knuppels/messen en andere wapens gewoon thuislaten.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_7070308
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 01:21 schreef Galagus het volgende:
Ik denk dat je ze alleen moet inzetten met voetbal wedstrijden!!
Alsjeblieft niet, volgens mij wordt de ellende alleen maar groter.

Nu staat er een cordon ME. Och, denkt je gemiddelde hooligan, we keilen er wat blikjes, of desnoods een steen heen.
Dan staan er pantservoertuigen. Och denkt de hooligan, dan kan ik net zo goed wat molotov-cocktailtjes meenemen, en daarmee gaan gooien. Maakt toch geen bal uit voor die dingen.

En dan gaan er een paar van die molotov-cocktails de bedrijfsruimtes onder een stadion in.................

Dat je het leger eerder achter de hand wilt houden, daar kan ik me wel in vinden. Zodat er bij een escalatie snel en doeltreffend ingegrepen kan worden. Maar met het op voorhand al pontificaal met een legermacht te gaan showen heeft volgens mij alleen een averrechts effect.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 30 november 2002 @ 03:48:11 #23
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_7071306
toen de duitse militairen door de nederlandse straten marcheerde wist je tenminste nog dat het kwam door de bezetting..

maar wat is dan de reden dat deze militairen nu door de straten gaan marcheren ?

welke zieke gek heeft die onzin bedacht dan ?
het word echt steeds meer een bananenrepubliek hier..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_7073945
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 01:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het probleem is dat militairen niet opgeleid zijn om beginnende conflicten (zoals opstootjes, kleine rellen of burenruzies) te sussen. Militairen zijn doorgaans opgeleid om met alle beschikbare (gewelds)middelen hun overwicht te vestigen en te handhaven. Dat lijkt mij geen ideale situatie om in een maatschappij na te streven.
Mwa, als ze worden uitgezonden als blauwhelm krijgen ze wel training in controleren van demonstraties en oproer; Zal wel lukken denk ik.
  zaterdag 30 november 2002 @ 23:44:29 #25
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_7078809
he ja zitten we echt op te wachten, leopards langs de kant van de weg die je flitsen.

het moet niet gekker worden zeg

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')