abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2003 @ 01:07:48 #176
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_7885096
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:54 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Misschien van die andere ht pagina's waar dezelfde foto's op staan?

Hmmm... Zou dat het zijn?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_7891564
Hmm, toch nog maar 4 sattalieten toegevoegd. En inderdaad het geeft een ruimtelijker beeld eigenlijk.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7891614
Ik geloof dat mijn zus de pineut is .
Haar vriend wil nu ook .
pi_7891913
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 14:36 schreef blieblie het volgende:
Ik geloof dat mijn zus de pineut is .
Haar vriend wil nu ook .
Nu de centjes nog
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7891964
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 14:56 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nu de centjes nog

Da moet wel lukken bij hun .
Vraag me niet hoe... maar hijs al aardig op weg met zijn home theater

dingen als lage banken voor beter geluid krijgtie al doorgedouwd bij mijn zus

pi_7892024
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 14:59 schreef blieblie het volgende:

[..]

Da moet wel lukken bij hun .
Vraag me niet hoe... maar hijs al aardig op weg met zijn home theater

dingen als lage banken voor beter geluid krijgtie al doorgedouwd bij mijn zus

Na ja, banken zijn in mijn ogen niet zo belangrijk. Maar vertel, wat heeft ie zoal gekocht.
pi_7892064
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:03 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Na ja, banken zijn in mijn ogen niet zo belangrijk. Maar vertel, wat heeft ie zoal gekocht.

Ik ken de merken niet zo. Maar het klinkt wel goed .
Vooral de vrachtwagen crash uit Heat .

(En daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat hij het op prijs stelt als ik dat hier ga posten .)

pi_7892072
En met lage banken worden de rearspeakers niet gehinderd door de rugleuning .
pi_7892117
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:06 schreef blieblie het volgende:
En met lage banken worden de rearspeakers niet gehinderd door de rugleuning .
Je kan ze ook gewoon ruimtelijk opstellen en gebruik van reflectie maken.
pi_7892596
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:11 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je kan ze ook gewoon ruimtelijk opstellen en gebruik van reflectie maken.

Kan ook
pi_7894026
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:41 schreef blieblie het volgende:

[..]

Kan ook

De achterspeaker trouwens zo opstellen dat je niet alleen vanuit 1 positie de rear sound goed hoort of speakers kopen die van zichzelf al een goede spreiding hebben is naar mijn mening trouwens ook best belangrijk. Ik heb mijn rear speakers eigenlijk niet naar voren gericht zoals op mijn site, maar scheef naar de muur toe zodat het geluid via de muur de kamer in verspreid wordt.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 18:03:33 #187
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_7895529
Nou op speciaal verzoek. Mijn HT (nog geen foto's sorry)

5 Minipods ( 60Hz tot 22Khz) en nadat ik mn reciever heb vervangen misschien een Centre-Pod erbij voor 6.1 (aangezien die nog niet uit was toen ik mijn minipodjes kocht)
een KEF PSW2000 Sub.. (250 watt) (35hz tot 150hz) (misschien een REL binnenkort)
Reciever een Sony STR-DE445 (kut ding komt nog uit mn studenten tijdperk) binnenkort wordt ie vervangen door een NAD T-762

Een sony breedbeeld TV van 72 cm (meer heb ik niet nodig op dit kleine klote kamertje, al wil ik misschien een 82 cm kopen)

Nou dat was het wel een beetje? dan had ik nog een vraag aan daburnd88 ik lees dat je extra achterspeakers hebt aangesloten heb je deze gewoon in je 5.1 reciever gepropt? of heb je er een versterker op aangesloten en heb je dan ook speakers van hetzelfde merk gebruikt? (klankbeeld) en hoe beviel deze opstelling?

pi_7895698
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:03 schreef AntiChrist het volgende:
Nou op speciaal verzoek. Mijn HT (nog geen foto's sorry)

5 Minipods ( 60Hz tot 22Khz) en nadat ik mn reciever heb vervangen misschien een Centre-Pod erbij voor 6.1 (aangezien die nog niet uit was toen ik mijn minipodjes kocht)
een KEF PSW2000 Sub.. (250 watt) (35hz tot 150hz) (misschien een REL binnenkort)
Reciever een Sony STR-DE445 (kut ding komt nog uit mn studenten tijdperk) binnenkort wordt ie vervangen door een NAD T-762

Een sony breedbeeld TV van 72 cm (meer heb ik niet nodig op dit kleine klote kamertje, al wil ik misschien een 82 cm kopen)

Nou dat was het wel een beetje? dan had ik nog een vraag aan daburnd88 ik lees dat je extra achterspeakers hebt aangesloten heb je deze gewoon in je 5.1 reciever gepropt? of heb je er een versterker op aangesloten en heb je dan ook speakers van hetzelfde merk gebruikt? (klankbeeld) en hoe beviel deze opstelling?

Nee ik heb tijdelijk de sattalieten van een oude set gebruikt. Ik heb nogal grote boxen voor een nogal kleine kamer om het eens rustig te zeggen. Het irritante daarvan is dat zo alles te dicht bij elkaar komt te staan. Ik wou dus eigenlijk gaan experimenteren met nog een paar extra sattelieten in de boven hoeken van mij kamer, zoals ik nu ook al gedaan heb. Dit geeft echt een veel ruimtelijker effect. Ik moet wel nog een keer andere sattelieten kopen ofzo, maar deze doen het ook om het tijdelijke effect eens langer te bekijken. Het zijn de cube speaker van de creative dtt 3500.

Ik denk trouwens niet dat ik nieuwe sattelieten ga kopen maar zelf een speaker project ga beginnen .... een paar speakers zelf bouwen met wat onderdelen van conrad electronics. Misschien dat ik de uitdaging eens aanga om actieve speakers te bouwen.

Oh ik heb trouwens extra rear en front speakers aangesloten. Het meest interessante is eigenlijk dat die cube's het niet opgeblazen worden door mijn versterker.

dinsdag 14 januari 2003 @ 18:19:40 #189
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_7895768
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:16 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee ik heb tijdelijk de sattalieten van een oude set gebruikt. Ik heb nogal grote boxen voor een nogal kleine kamer om het eens rustig te zeggen. Het irritante daarvan is dat zo alles te dicht bij elkaar komt te staan. Ik wou dus eigenlijk gaan experimenteren met nog een paar extra sattelieten in de boven hoeken van mij kamer, zoals ik nu ook al gedaan heb. Dit geeft echt een veel ruimtelijker effect. Ik moet wel nog een keer andere sattelieten kopen ofzo, maar deze doen het ook om het tijdelijke effect eens langer te bekijken. Het zijn de cube speaker van de creative dtt 3500.

Ik denk trouwens niet dat ik nieuwe sattelieten ga kopen maar zelf een speaker project ga beginnen .... een paar speakers zelf bouwen met wat onderdelen van conrad electronics. Misschien dat ik de uitdaging eens aanga om actieve speakers te bouwen.

Oh ik heb trouwens extra rear en front speakers aangesloten. Het meest interessante is eigenlijk dat die cube's het niet opgeblazen worden door mijn versterker.

Hehe wel lache van die cube's die heb ik namelijk ook aan mn pc hangen ik ga het denk ik van het weekend eens uitproberen met een stel bose sattelietjes (van mn dolby surround setje nog...)
pi_7895849
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 13:29 schreef HomeTheaterFreak het volgende:

[..]

Ga ik zeker wegwerken! Het is een Mitsubishi VS-1281E 7"CRT projector, met colour filtered lenzen, elektromagnetiche focus en digitale convergentie.

ik mag hopen dat je niet gewoon kabel televisie hebt!! Lekker analoog beeld op zo'n groot scherm... krijg je mooie grove pixels van!!!
pi_7895890
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:19 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Hehe wel lache van die cube's die heb ik namelijk ook aan mn pc hangen ik ga het denk ik van het weekend eens uitproberen met een stel bose sattelietjes (van mn dolby surround setje nog...)

Het is zeker een aanrader om het te proberen. Het maakt voor mij toch wel 50% verschil uit wat betreft spreiding van het geluid. Ook omdat het boven oor hoogte hangt. Nu dat je van 2 verschillende punten het geluid van 1 kanaal hoort komen kan je ook niet zo goed meer bepalen van waar het precies vandaan komt, ik kan alleen nog horen dat het van bijvoorbeeld recht of links is ofzo. Maar ik hoor niet meer precies waar de bron opzich aanwezig is.
pi_7895943
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:23 schreef Michiel_Herder het volgende:

[..]

ik mag hopen dat je niet gewoon kabel televisie hebt!! Lekker analoog beeld op zo'n groot scherm... krijg je mooie grove pixels van!!!

Ja tv kijken op bigscreen is niet zo super. Daarom ben ik nu aan het sparen voor een digitale sataliet ontvanger met dolby digital en 16:9 ondersteuning. En dan nog zo een "pre-betaald" kaartje kopen

Alleen ben ik er nog steeds niet uit welke ontvanger ik het best zou kunnen kopen. Nokia heeft er leuke met een 40gb hardeschijf, maar geen 5.1 wel 16:9

X-treme heeft er 5.1 bitstream out op zitten, maar geen 16:9 en ook geen hardeschijf om film op te nemen.

dinsdag 14 januari 2003 @ 18:39:24 #193
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7896124
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:23 schreef Michiel_Herder het volgende:

[..]

Hij gebruikt zijn projector waarschijnlijk vooral voor dvd's.

Voor tv heeft ie een breedbeeld als je goed kijkt.
(en kabel is nog best goed te bekijken, vooral voetbalwedstrijden is erg leuk, kwaliteit is dan niet zo belangrijk. Het is iig nog steeds heel wat beter om naar te kijken dan een normale tv..)

En pixels zie je niet met een CRT projector.

pi_7896251
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:39 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Hij gebruikt zijn projector waarschijnlijk vooral voor dvd's.

Voor tv heeft ie een breedbeeld als je goed kijkt.
(en kabel is nog best goed te bekijken, vooral voetbalwedstrijden is erg leuk, kwaliteit is dan niet zo belangrijk. Het is iig nog steeds heel wat beter om naar te kijken dan een normale tv..)

En pixels zie je niet met een CRT projector.

Ik zie geen pixels, maar ik zie wel goed dat het beeld niet veel beter is dan de kwaliteit van een nieuwe videoband. De randen van alle objecten enzo zijn redelijk fuzzy en blurry. Ik zou het niet anders kunnen omschrijven. Voor een goede film op tv zet ik nog steeds de projector aan, maar het zou wel een stuk cooler zijn om een digitale sattaliet ontvanger te hebben met standaard mpeg 2 decoding.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 19:11:24 #195
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7896717
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 18:46 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik zie geen pixels, maar ik zie wel goed dat het beeld niet veel beter is dan de kwaliteit van een nieuwe videoband. De randen van alle objecten enzo zijn redelijk fuzzy en blurry. Ik zou het niet anders kunnen omschrijven. Voor een goede film op tv zet ik nog steeds de projector aan, maar het zou wel een stuk cooler zijn om een digitale sattaliet ontvanger te hebben met standaard mpeg 2 decoding.

Dat is de schuld van de kabel-ontvangst, niet van je projector..
En bij mij is die beter dan een videoband...
Maar ikzelf gebruik hem bijna nooit om tv te kijken, daarvoor zijn m'n lampen wat te kostbaar..
pi_7896897
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:11 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Dat is de schuld van de kabel-ontvangst, niet van je projector..
En bij mij is die beter dan een videoband...
Maar ikzelf gebruik hem bijna nooit om tv te kijken, daarvoor zijn m'n lampen wat te kostbaar..

I know, ik beweer ook niet dat het aan de projector ligt. Grove pixels is ook een apart phenomeen opzich aangezien de pixels van het tft-tje of lcd-tje dat erin zit niet grover kunnen worden

Als er bijvoorbeeld band of brothers ofzo op tv is wil ik em daarvoor wel aanzetten.

Maar hoezo kosten die lampen van jou beamer zoveel?

Ik heb een verbuik van ongeveer 500 tot 1000 uur per jaar, dus ik kan tussen de 6 en 12 jaar doen met mijn lamp. En dan voor die 500 euro dat de lamp nieuw kost, dat is bijna te verwaarlozen. Een tv gaat ongeveer evenlang mee. Die lampen van jou beamer zouden volgens mij nog 4000 uur langer als die van mijn moeten kunnen gaan.... op zn minst.

dinsdag 14 januari 2003 @ 19:22:06 #197
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_7896931
ga GOTen ofzo
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_7896999
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:22 schreef junkiesietze het volgende:
ga GOTen ofzo
Ga es in een spiegel kijken ofzo
  dinsdag 14 januari 2003 @ 19:27:44 #199
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7897041
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:20 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

I know, ik beweer ook niet dat het aan de projector ligt. Grove pixels is ook een apart phenomeen opzich aangezien de pixels van het tft-tje of lcd-tje dat erin zit niet grover kunnen worden

Als er bijvoorbeeld band of brothers ofzo op tv is wil ik em daarvoor wel aanzetten.

Maar hoezo kosten die lampen van jou beamer zoveel?

Ik heb een verbuik van ongeveer 500 tot 1000 uur per jaar, dus ik kan tussen de 6 en 12 jaar doen met mijn lamp. En dan voor die 500 euro dat de lamp nieuw kost, dat is bijna te verwaarlozen. Een tv gaat ongeveer evenlang mee. Die lampen van jou beamer zouden volgens mij nog 4000 uur langer als die van mijn moeten kunnen gaan.... op zn minst.

Jah.. ze gaan veel langer mee.. nog zeker wel een jaartje of 10 als ik met dit tempo doorga.

Alleen als ik nieuwe buizen wil, ben ik zeker zo'n 2000 euro kwijt, dat is het verschil..

pi_7897109
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 19:27 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Jah.. ze gaan veel langer mee.. nog zeker wel een jaartje of 10 als ik met dit tempo doorga.

Alleen als ik nieuwe buizen wil, ben ik zeker zo'n 2000 euro kwijt, dat is het verschil..

Jeetje, heb nooit gedacht dat buizen zo duur konden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')