quote:Dat stond geloof ik in de nieuwe revu.
Op woensdag 27 november 2002 13:52 schreef bryce het volgende:
Ik lees bij de kapper ook wel eens foute lectuur en zo las ik daar een artikeltje over een man die zijn (gezonde!) been wilde laten amputeren, want die was lastig.
Hij had al vanaf zijn 11e ofzo het idee dat zijn been er niet bij hoorde. Vanaf toen ging hij dat been dubbelklappen en vastbinden zodat hiij door het leven kon als iemand die een geamputeerd been had.
Hij is nog steeds op zoek naar een dokter die zijn been eraf wil halen (geeneen dokter wil dat blijkbaar).
Hij blijkt aan een ziekte te lijden die lichaamshaat heet. Daarbij komt het voor dat je een afkeer krijgt van je lichaam of een onderdeel ervan.
Wat ik me nou afvraag: Hoe komt hij zo ziek dat hij dat been eraf wil hebben? Heeft hij aandacht tekort? Is het een nieuwe sensatieziekte van de huidige maatschappij? Ikzelf vind dit gewoon verachtelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 27-11-2002 15:37]
Ik denk dat hij ooit iets heeft gezien aan zijn been dat hem niet beviel en daar is hij waarschijnlijk zo op gaan focussen met als gevolg dat het een obsessie is geworden? Gewoon een theorietje hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 27-11-2002 15:38]
quote:[offtopic]
Op woensdag 27 november 2002 13:56 schreef Bioslock het volgende:
[edit - weg]
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 27-11-2002 15:39]
quote:Doe geen moeite.....
Op woensdag 27 november 2002 13:56 schreef Bioslock het volgende:
[edit - weg]
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 27-11-2002 15:38]
Ja, Onze Lieve Heer heeft vreemde kostgangers, dat dacht ik toen ik het artikel las. 'ns Kijken wat ik me er nog van kan herinneren.
Een van die geïnterviewden legde de oorzaak in zijn jeugd: hij zag hoe een gehandicapte buurjongen aandacht kreeg en in de watten gelegd werd, waardoor hij zijn eigen gezonde benen steeds meer ging haten.
Ook zeer typisch was dat die man (of een andere, dat weet ik niet meer) zijn linkerbeen kwijt wou, dat ook steeds opbond enzo, maar er niet aan moest denken dat er iets met zijn rechterbeen zou gebeuren!
En ten slotte was er die vent die zelfs seksueel opgewonden raakte van het opbinden van zijn been. En die ook dolgraag seks zou willen met mannen die echt een of beide benen kwijt waren.
We kunnen natuurlijk zeggen dat dit komt door decadentie, door verzieking van de maatschappij, door aandachtstekort, door sensatiezucht. Maar de waarheid is volgens mij dat die gasten gewoon knettergek zijn; en dat vind je in alle samenlevingen en in alle tijden. Zolang ze geen gevaar zijn voor hun omgeving, lekker laten gaan zou ik zeggen.
quote:Dat vind ik dus erg kort door de bocht. Er zijn mensen van wie het been eraf moest, die konden dus niet kiezen. Ik vind dat die lui in ieder geval zich gedeist moeten houden, en vooral niet in de media moeten komen. Zo stoot je mensen tegen het (ahum) zere been.
Op woensdag 27 november 2002 14:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
lekker laten gaan zou ik zeggen.
quote:Ik ben het met je eens dat het pijnlijk kan zijn voor mensen die ongewenst een lichaamsdeel zijn kwijtgeraakt. Maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat je die gekken niet kunt veroordelen om wat ze willen. Of ze wel of niet in de media mogen komen, daar had ik het helemaal niet over.
Op woensdag 27 november 2002 14:05 schreef bryce het volgende:
Dat vind ik dus erg kort door de bocht. Er zijn mensen van wie het been eraf moest, die konden dus niet kiezen. Ik vind dat die lui in ieder geval zich gedeist moeten houden, en vooral niet in de media moeten komen. Zo stoot je mensen tegen het (ahum) zere been.
quote:Dat zijn toch mannen die het nooit meer kunnen doen (in India Homo's die op die manier enigzins geaccepteerd worden)? Wat heeft dat met lichaamshaat te maken?
Op woensdag 27 november 2002 14:13 schreef just_a_nice_guy het volgende:
Heb hier een tijdje geledenop TV, was volgens mij bij rapportage dat er zelfs mensen zijn die het een kick vinden zichzelf tot eunoch (hoop dat ik het goed schrijf) om te toveren. auwwwwwww
of is dit iets anders
quote:DBD was het geloof ik ja (Dismorphic Body Disorder oid). En ik geloof dat anorexiapatienten er ook last van (kunnen) hebben.
Op woensdag 27 november 2002 15:24 schreef Emel het volgende:
Dysmorfische stoornis: ziekelijke preoccupatie met een verondersteld (maar voor anderen niet waarneembaar) lichamelijk defect, zoals een te grote neus. Het zijn haast waanachtige gedachten waarop tegenspraak of geruststelling door de omgeving geen effect heeft.
of is dit iets anders
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:52 schreef bryce het volgende:
Ikzelf vind dit gewoon verachtelijk.
quote:Hm. Ik vind dat jij zelf erg kort door de bocht reageert. Die man is ziek. Iemand die ziek is is verachtelijk? Je (ver)oordeelt een beetje snel imo.
Op woensdag 27 november 2002 14:05 schreef bryce het volgende:
Dat vind ik dus erg kort door de bocht. Er zijn mensen van wie het been eraf moest, die konden dus niet kiezen. Ik vind dat die lui in ieder geval zich gedeist moeten houden, en vooral niet in de media moeten komen. Zo stoot je mensen tegen het (ahum) zere been.
Wat mij in dit topic tegenstaat, is dat veel mensen reageren in de trant van: "Als hij er niemand mee lastig valt, boeien."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |