abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 november 2002 @ 18:09:32 #1
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6949945
Ik wil een digitale fotocamera gaan kopen. Gewoon voor de lol, dus het hoeft geen dure, supergoeie (zoiets als Canon of Sony dus), maar de kwaliteit moet wel acceptabel zijn.

Ik heb een aantal mogelijke cameratjes gevonden:
Trust Powerc@m 610
Trust Powerc@m 620
[url=http://www.jenoptik-camera.com/index.php?id=155&type=1#
]Jenoptik JD C 1.3 LCD[/url]

Hier, op Tweakers en op kieskeurig.nl lees ik dat Trust eigenlijk ruk is. Maar ik kan nergens voorbeeldplaatjes vinden van hoe ruk nou precies. Alleen rode kruisjes hierzo....

Ook het merk Jenoptik (nog nooit van gehoord) wordt bij Tweakers de grond in gestampt, maar het gaat daar steeds om een wel heel goedkoop modelletje. Deze is wat duurder en heeft een schermpje.

Heeft iemand ervaring met een van die camera's (en vooral die Jenoptik) en kan iemand eventueel wat Trust / Jenoptic voorbeeld plaatjes posten?

http://www.foto-video-shop.nl/ hier kost die Jenoptik 123,-

pi_6949975
je kan daar niet mee afdrukken dus het is alleen geschikt voor fotos op je pctje zetten. Afdrukken red je no way daarmee. Heb zelf nu een fuij finepix 3.3 megapixel. das voldoende voor nette fotos.
pi_6950040
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:10 schreef dagizmo het volgende:
je kan daar niet mee afdrukken dus het is alleen geschikt voor fotos op je pctje zetten. Afdrukken red je no way daarmee. Heb zelf nu een fuij finepix 3.3 megapixel. das voldoende voor nette fotos.
is een erg leuk cameratje, maar wel erg prijzig 300-400 euroż
  vrijdag 22 november 2002 @ 18:18:56 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_6950109
Jenoptik.... ik hoor er ook geen positieve geluiden over. Kijk eens op www.dpreview.com
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_6950124
3,3 is een beetje overkill om alleen maar wat foto's te maken want met 2.0 lukt het ook uitstekend om mooie foto's uit te printen en is vele maler goedkoper.

[Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 22-11-2002 18:22]

pi_6950142
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:14 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

is een erg leuk cameratje, maar wel erg prijzig 300-400 euroż

Maar dan heb je ook wat. Was trouwens 450 euro met extra sd kaartje
  vrijdag 22 november 2002 @ 18:27:47 #7
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6950256
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:18 schreef ACT-F het volgende:
Jenoptik.... ik hoor er ook geen positieve geluiden over. Kijk eens op www.dpreview.com
Die site had ik al bekeken, maar er staat geen Jenoptik op. Komt denk ik omdat het een beetje een vaag duits merk is.

Ik weet dat de resolutie van dat ding niet superhoog is, maar ik heb ook niet als doel de plaatjes af te drukken. Tis gewoon voor de lol, beetje op de pc en op internet ofzo.

Maar hoge resolutie is niet perse zaligmakend. Ik zou dus voorbeeldjes willen zien zodat je kan zien of de belichting en het contrast een beetje behoorlijk is enzo.

pi_6950289
dan zou ik toch net iets meer uitgeven voor een wat degelijkere. voor 200 euro heb je echt al wat leuks. die trust en jenoptic dingen die zou ik links laten liggen. of je had laatst die aldi cam moeten kopen. maar dat moet je eerder zien als speelgoed dan als een digicam.
  zondag 24 november 2002 @ 11:24:21 #9
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6970184
*schop*
Ik ga het er op gokken, op die Jenoptik
Die reacties op de andere modellen van dat merk op de 350 na zijn best positief.
pi_7038334
en hoe bevalt ie nou?
  donderdag 28 november 2002 @ 20:53:04 #11
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7047913
quote:
Op donderdag 28 november 2002 11:47 schreef Byte_Me het volgende:
en hoe bevalt ie nou?
Ja ik heb 'm nog niet. Ik kreeg gisteren een mailtje dat het nog ongeveer 2 weken gaat duren....

Dus ik dacht: ik pak het anders aan. Vandaag ben ik naar de lokale kijkshop geweest en heb daar een Trust PowerC@m 610 gehaald voor 149 pleuro. Ik was mij zeer bewust van alle negatieve ervaringen van Fokkers, Tweakers en kieskeurig.nl-ers met deze camera.
Jullie hadden volkomen gelijk. Het is echt een kutding. Ik heb de plaatjes weer weggegooid ( ) maar neem van mij aan: waardeloos. Je ziet bijna niks op het schermpje, en op binnen genomen foto's zijn verschillende objecten moeilijk te onderscheiden.
Na 7 foto's mekkerde die over lege batterijen. Ik had er twee splinternieuwe Philips penlights in gedaan....
Zoals ik van tevoren al had verwacht stond ik een uur later weer in de Kijkshop en gaf de verkoopster mij met tegenzin mijn drie flapjes van 50 terug.

Nu is het dus wachten op die Jenoptik die ik via internet had besteld. Ik hou jullie op de hoogte.

pi_7066243
quote:
Op donderdag 28 november 2002 20:53 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Ja ik heb 'm nog niet. Ik kreeg gisteren een mailtje dat het nog ongeveer 2 weken gaat duren....

Dus ik dacht: ik pak het anders aan. Vandaag ben ik naar de lokale kijkshop geweest en heb daar een Trust PowerC@m 610 gehaald voor 149 pleuro. Ik was mij zeer bewust van alle negatieve ervaringen van Fokkers, Tweakers en kieskeurig.nl-ers met deze camera.
Jullie hadden volkomen gelijk. Het is echt een kutding. Ik heb de plaatjes weer weggegooid ( ) maar neem van mij aan: waardeloos. Je ziet bijna niks op het schermpje, en op binnen genomen foto's zijn verschillende objecten moeilijk te onderscheiden.
Na 7 foto's mekkerde die over lege batterijen. Ik had er twee splinternieuwe Philips penlights in gedaan....
Zoals ik van tevoren al had verwacht stond ik een uur later weer in de Kijkshop en gaf de verkoopster mij met tegenzin mijn drie flapjes van 50 terug.

Nu is het dus wachten op die Jenoptik die ik via internet had besteld. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik vrees dat die jenoptik even slecht gaat zijn.

Volgens mij haalt hij alleen dat aantal pixels(4 dacht ik) door softwarematige interpolatie

vrijdag 29 november 2002 @ 20:55:30 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7066277
goedkoop blijft duurkoop, ikheb net een HP 215 gekocht voor 100 euro, ook niet geweldig maar in ieder geval eerlijk voor wat ie belooft. 1.3 MP en redelijke kwaliteit voor zijn geld.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 november 2002 @ 21:05:59 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7066467
Ook Medion gebruikt zooi van Jenoptik. Hoewel sommigen daar heel tevreden over zijn (die 4MP camera van de Lidl/Aldi) is het gewoon inferieure kwaliteit. Mensen kijken naar megapixels en niet naar andere zaken die veel belangrijker zijn. Voor kwalitatief goede huis-tuin-en-keuken fotografie is 2MP voldoende. Hoe kan het dat een 4MP camera net zo duur of zelfs goedkoper is dan die camera die 'slechts' 2MP aan kan? Welnu, het verschil zit 'm voornamelijk in de lens. De lens is bij een digitale camera het duurste onderdeel, elektronica kost bijna niets.
Ik heb gisteren zelf een Canon Powershot A40 besteld (320 euro). Dat is een 2MP camera, met een (voor die prijs) uitstekende lens en nog een hele zooi voordelen.

Even over batterijen: Een digitale camera is een nogal stroomvretend apparaat. Wil je een beetje fatsoenlijk kunnen fotograferen, dan voldoen alkalinebatterijen totaal niet. Ook NiCd (Nikkel Cadmium) cellen zijn eigenlijk te zwak. Indien je NiMh (Nikkel Mangaan) cellen gebruikt, kun je een aardig aantal plaatjes schieten op een setje batterijen. Voor ongeveer 20 euro heb je 4 stuks NiMh AA-batterijen met een capaciteit van 1800mAh. Dan moet er nog een lader bij en komt het totaal op een 60 euro uit.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 29 november 2002 @ 21:08:46 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7066513
Ik heb mijn camera bij it2move.nl vandaan, al is die misschien niet interessant voor mensen die een goeie (betere voor mij is ie prima)kwaliteit camera willen, maar daar hebben ze wel een lader met 4 1800mAh voor 25 euro, die heb ik er ook bij en daar doet mijn cameratje het prima mee.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2002 @ 02:36:33 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_7070896
ik ga ff zoeken naar foto's van mn trustjes (dit is mn 2de) -gevonden-

niet op letten wat er op staat maar hier komen ze
Trust 1 een Familyc@m 300flash (flitser was redelijk snel stuk, vandaar een trust nmr 2 )

Trust 2 een 510FX Familyc@m (2 jaar garantie):
foto is gemaakt in het donker:

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 30-11-2002 02:43]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7070952
trust is meestal kut, maar niet altijd

trust koopt grote hoeveelheden zooi in van verschillende fabrikanten die failliet zijn of die het om een andere rede niet kwijt kunnen, hierdoor moet je voor updates van drivers e.d ook bijna altijd bij andere fabrikanten zijn

trouwens met driver updates e.d zijn ze altijd laat, of het komt helemaal niet

m'n zusje had een webcam gekocht van trust, na 1 dag was het beeld heel donker en wazig en na 2 dagen was er niets meer op te zien..

die camara's van hun ken ik niet maar ik zou toch aanraden een iets duurdere te halen, die dingen van 100 euro zijn bijna altijd weggegooid geld, ik heb er zelf eentje van zo'n 400 euro en die is goed voor de gewone vakantie foto's e.d

ik zou deze aanraden, maar die is wel gelijk 360 euro maar ik denk dat je dat er op de lange duur makkelijk uithaalt

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  zaterdag 30 november 2002 @ 10:23:45 #18
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7071841
Die Jenoptik interpoleert inderdaad als je 'm op de hoogste resolutie (1600 x nogwat) zet. Maar je bent natuurlijk dom bezig als je m daar op zet. 1024x768 is z'n werkelijke resolutie.

Mijn pa heeft al ongeveer anderhalf jaar een Canon Powershot G2. Dat ding maakt echt onder alle omstandigheden haarscherpe plaatjes zelfs op 4 MP en de accu gaat onvoorstelbaar lang mee. Misschien ben ik een beetje verwend dat ik de plaatjes van dat ding gewend ben... maar dat ding was natuurlijk wel een factor 10 duurder.

pi_7125579
Koop een Kodak DX 3500, heb ik ook

Kost maar ¤196,- en heeft 2.2 Mpixel

[Dit bericht is gewijzigd door Harvester_of_Sorrow op 03-12-2002 17:58]

Drink up, shoot in, let the beatings begin.
pi_7125916
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 17:47 schreef Harvester_of_Sorrow het volgende:
Koop een Kodak DX 3500, heb ik ook

Kost maar ¤196,- en heeft 2.2 Mpixel

Zou je wat foto's die je ermee gemaakt hebt kunnen posten?
Waar heb je hem gekocht? Ik zag um bij Dixons voor ¤ 202..
-edit-
Bij Dixons voor ¤196

[Dit bericht is gewijzigd door DutchBlood op 03-12-2002 18:32]

woensdag 4 december 2002 @ 23:43:52 #21
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7152156
Ik heb de Jenoptik bestelling gecanceled

Heeft er iemand toevallig ervaring met een Canon Powershot A200?
Kan je voor 195 euro halen.
Op Kieskeurig.nl staan heel positieve reacties. Enige nadeel is dat ie accu's vreet.

Ik denk namelijk dat dat meer waar voor je geld is dan zo'n jenoptik.

pi_7154596
Als het goed is krijg ik vandaag de Kodak dx 3500.

Zal eens kijken of het wat is en misschien wat sample's posten.

Op dpreview.com stonden vrij veel positieve reaktie's
  donderdag 5 december 2002 @ 21:29:02 #23
24533 ACT-F
pi_7166985
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:43 schreef CreativeMind het volgende:
Ik heb de Jenoptik bestelling gecanceled

Heeft er iemand toevallig ervaring met een Canon Powershot A200?
Kan je voor 195 euro halen.
Op Kieskeurig.nl staan heel positieve reacties. Enige nadeel is dat ie accu's vreet.

Ik denk namelijk dat dat meer waar voor je geld is dan zo'n jenoptik.

Nope, maar het lijkt me een stukken beter dan Jenoptik. Je hebt op z'n minst goede ondersteuning van software. Ik heb zelf de Canon Powershot A20, en de plaatjes die er mee geschoten worden zijn zeer goed te noemen. Canon roels

En mocht je ooit overwogen hebben om een Canon te kopen, dan raad ik je de volgende programma aan om de foto's uit je camera te lezen:

Cam4you

Deze is veeeeel sneller dan het programma wat door Canon geleverd wordt en het is helemaal gratis . Ik heb zelfs een fotostudio er toe kunnen bewegen om deze programma te gebruiken i.p.v. de standaard software. Maar zij hadden de eer om een EOS D60 erop aan te sluiten

Canon dus

donderdag 5 december 2002 @ 21:33:34 #24
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7167056
Volgens mij kun je met als die digitale camera's van tegenwoordig gewoon de Windows verkenner gebruiken om bestandjes zo over te pompen naar je harddisk.
Bij de Canon van mijn pa tenminste wel. Alleen een USB drivertje installeren en verder heb je helemaal geen andere software nodig.
  vrijdag 6 december 2002 @ 19:07:13 #25
24533 ACT-F
pi_7183382
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:33 schreef CreativeMind het volgende:
Volgens mij kun je met als die digitale camera's van tegenwoordig gewoon de Windows verkenner gebruiken om bestandjes zo over te pompen naar je harddisk.
Bij de Canon van mijn pa tenminste wel. Alleen een USB drivertje installeren en verder heb je helemaal geen andere software nodig.
OW? En ziet hij dan de cam als een drive letter ofzo? Heb ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')