Ik heb een aantal mogelijke cameratjes gevonden:
Trust Powerc@m 610
Trust Powerc@m 620
[url=http://www.jenoptik-camera.com/index.php?id=155&type=1#
]Jenoptik JD C 1.3 LCD[/url]
Hier, op Tweakers en op kieskeurig.nl lees ik dat Trust eigenlijk ruk is. Maar ik kan nergens voorbeeldplaatjes vinden van hoe ruk nou precies. Alleen rode kruisjes hierzo....
Ook het merk Jenoptik (nog nooit van gehoord) wordt bij Tweakers de grond in gestampt, maar het gaat daar steeds om een wel heel goedkoop modelletje. Deze is wat duurder en heeft een schermpje.
Heeft iemand ervaring met een van die camera's (en vooral die Jenoptik) en kan iemand eventueel wat Trust / Jenoptic voorbeeld plaatjes posten?
http://www.foto-video-shop.nl/ hier kost die Jenoptik 123,-
quote:is een erg leuk cameratje, maar wel erg prijzig 300-400 euroż
Op vrijdag 22 november 2002 18:10 schreef dagizmo het volgende:
je kan daar niet mee afdrukken dus het is alleen geschikt voor fotos op je pctje zetten. Afdrukken red je no way daarmee. Heb zelf nu een fuij finepix 3.3 megapixel. das voldoende voor nette fotos.
[Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 22-11-2002 18:22]
quote:Maar dan heb je ook wat. Was trouwens 450 euro met extra sd kaartje
Op vrijdag 22 november 2002 18:14 schreef Da_Koen het volgende:[..]
is een erg leuk cameratje, maar wel erg prijzig 300-400 euroż
quote:Die site had ik al bekeken, maar er staat geen Jenoptik op. Komt denk ik omdat het een beetje een vaag duits merk is.
Op vrijdag 22 november 2002 18:18 schreef ACT-F het volgende:
Jenoptik.... ik hoor er ook geen positieve geluiden over. Kijk eens op www.dpreview.com
Ik weet dat de resolutie van dat ding niet superhoog is, maar ik heb ook niet als doel de plaatjes af te drukken. Tis gewoon voor de lol, beetje op de pc en op internet ofzo.
Maar hoge resolutie is niet perse zaligmakend. Ik zou dus voorbeeldjes willen zien zodat je kan zien of de belichting en het contrast een beetje behoorlijk is enzo.
quote:Ja ik heb 'm nog niet. Ik kreeg gisteren een mailtje dat het nog ongeveer 2 weken gaat duren....
Op donderdag 28 november 2002 11:47 schreef Byte_Me het volgende:
en hoe bevalt ie nou?
Dus ik dacht: ik pak het anders aan. Vandaag ben ik naar de lokale kijkshop geweest en heb daar een Trust PowerC@m 610 gehaald voor 149 pleuro. Ik was mij zeer bewust van alle negatieve ervaringen van Fokkers, Tweakers en kieskeurig.nl-ers met deze camera.
Jullie hadden volkomen gelijk. Het is echt een kutding. Ik heb de plaatjes weer weggegooid ( ) maar neem van mij aan: waardeloos. Je ziet bijna niks op het schermpje, en op binnen genomen foto's zijn verschillende objecten moeilijk te onderscheiden.
Na 7 foto's mekkerde die over lege batterijen. Ik had er twee splinternieuwe Philips penlights in gedaan....
Zoals ik van tevoren al had verwacht stond ik een uur later weer in de Kijkshop en gaf de verkoopster mij met tegenzin mijn drie flapjes van 50 terug.
Nu is het dus wachten op die Jenoptik die ik via internet had besteld. Ik hou jullie op de hoogte.
quote:Ik vrees dat die jenoptik even slecht gaat zijn.
Op donderdag 28 november 2002 20:53 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Ja ik heb 'm nog niet. Ik kreeg gisteren een mailtje dat het nog ongeveer 2 weken gaat duren....
Dus ik dacht: ik pak het anders aan. Vandaag ben ik naar de lokale kijkshop geweest en heb daar een Trust PowerC@m 610 gehaald voor 149 pleuro. Ik was mij zeer bewust van alle negatieve ervaringen van Fokkers, Tweakers en kieskeurig.nl-ers met deze camera.
Jullie hadden volkomen gelijk. Het is echt een kutding. Ik heb de plaatjes weer weggegooid () maar neem van mij aan: waardeloos. Je ziet bijna niks op het schermpje, en op binnen genomen foto's zijn verschillende objecten moeilijk te onderscheiden.
Na 7 foto's mekkerde die over lege batterijen. Ik had er twee splinternieuwe Philips penlights in gedaan....
Zoals ik van tevoren al had verwacht stond ik een uur later weer in de Kijkshop en gaf de verkoopster mij met tegenzin mijn drie flapjes van 50 terug.Nu is het dus wachten op die Jenoptik die ik via internet had besteld. Ik hou jullie op de hoogte.
Volgens mij haalt hij alleen dat aantal pixels(4 dacht ik) door softwarematige interpolatie
Even over batterijen: Een digitale camera is een nogal stroomvretend apparaat. Wil je een beetje fatsoenlijk kunnen fotograferen, dan voldoen alkalinebatterijen totaal niet. Ook NiCd (Nikkel Cadmium) cellen zijn eigenlijk te zwak. Indien je NiMh (Nikkel Mangaan) cellen gebruikt, kun je een aardig aantal plaatjes schieten op een setje batterijen. Voor ongeveer 20 euro heb je 4 stuks NiMh AA-batterijen met een capaciteit van 1800mAh. Dan moet er nog een lader bij en komt het totaal op een 60 euro uit.
niet op letten wat er op staat maar hier komen ze
Trust 1 een Familyc@m 300flash (flitser was redelijk snel stuk, vandaar een trust nmr 2 )
Trust 2 een 510FX Familyc@m (2 jaar garantie):
foto is gemaakt in het donker:
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 30-11-2002 02:43]
trust koopt grote hoeveelheden zooi in van verschillende fabrikanten die failliet zijn of die het om een andere rede niet kwijt kunnen, hierdoor moet je voor updates van drivers e.d ook bijna altijd bij andere fabrikanten zijn
trouwens met driver updates e.d zijn ze altijd laat, of het komt helemaal niet
m'n zusje had een webcam gekocht van trust, na 1 dag was het beeld heel donker en wazig en na 2 dagen was er niets meer op te zien..
die camara's van hun ken ik niet maar ik zou toch aanraden een iets duurdere te halen, die dingen van 100 euro zijn bijna altijd weggegooid geld, ik heb er zelf eentje van zo'n 400 euro en die is goed voor de gewone vakantie foto's e.d
ik zou deze aanraden, maar die is wel gelijk 360 euro maar ik denk dat je dat er op de lange duur makkelijk uithaalt
Mijn pa heeft al ongeveer anderhalf jaar een Canon Powershot G2. Dat ding maakt echt onder alle omstandigheden haarscherpe plaatjes zelfs op 4 MP en de accu gaat onvoorstelbaar lang mee. Misschien ben ik een beetje verwend dat ik de plaatjes van dat ding gewend ben... maar dat ding was natuurlijk wel een factor 10 duurder.
Kost maar ¤196,- en heeft 2.2 Mpixel
[Dit bericht is gewijzigd door Harvester_of_Sorrow op 03-12-2002 17:58]
quote:Zou je wat foto's die je ermee gemaakt hebt kunnen posten?
Op dinsdag 3 december 2002 17:47 schreef Harvester_of_Sorrow het volgende:
Koop een Kodak DX 3500, heb ik ookKost maar ¤196,- en heeft 2.2 Mpixel
[Dit bericht is gewijzigd door DutchBlood op 03-12-2002 18:32]
Heeft er iemand toevallig ervaring met een Canon Powershot A200?
Kan je voor 195 euro halen.
Op Kieskeurig.nl staan heel positieve reacties. Enige nadeel is dat ie accu's vreet.
Ik denk namelijk dat dat meer waar voor je geld is dan zo'n jenoptik.
quote:Nope, maar het lijkt me een stukken beter dan Jenoptik. Je hebt op z'n minst goede ondersteuning van software. Ik heb zelf de Canon Powershot A20, en de plaatjes die er mee geschoten worden zijn zeer goed te noemen. Canon roels
Op woensdag 4 december 2002 23:43 schreef CreativeMind het volgende:
Ik heb de Jenoptik bestelling gecanceledHeeft er iemand toevallig ervaring met een Canon Powershot A200?
Kan je voor 195 euro halen.
Op Kieskeurig.nl staan heel positieve reacties. Enige nadeel is dat ie accu's vreet.Ik denk namelijk dat dat meer waar voor je geld is dan zo'n jenoptik.
En mocht je ooit overwogen hebben om een Canon te kopen, dan raad ik je de volgende programma aan om de foto's uit je camera te lezen:
Deze is veeeeel sneller dan het programma wat door Canon geleverd wordt en het is helemaal gratis . Ik heb zelfs een fotostudio er toe kunnen bewegen om deze programma te gebruiken i.p.v. de standaard software. Maar zij hadden de eer om een EOS D60 erop aan te sluiten
Canon dus
quote:OW? En ziet hij dan de cam als een drive letter ofzo? Heb ik niet
Op donderdag 5 december 2002 21:33 schreef CreativeMind het volgende:
Volgens mij kun je met als die digitale camera's van tegenwoordig gewoon de Windows verkenner gebruiken om bestandjes zo over te pompen naar je harddisk.
Bij de Canon van mijn pa tenminste wel. Alleen een USB drivertje installeren en verder heb je helemaal geen andere software nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |