abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6910480
Tot mijn verbazing kon ik nog geen topic vinden over het nieuwe paradepaardje van Airbus. De passagiers versie van dit vliegtuig, de A380, overtreft ieder ander passagiers vliegtuig in grootte en comfort. De vracht versie, de A380F, kan zelfs 590 ton de lucht in tillen, bijna net zoveel als de Antonov 225. De eerste vliegtuigen zullen in 2006 geleverd worden.

Klik hier voor een 3D impressie van het interieur.

De romp van het vliegtuig zal voornamelijk gefabriceerd worden van het in Delft ontwikkelde aluminium-glasvezellaminaat, GLARE.

Klik hier voor de specs van de A380:

Ik wil hier wel een keer mee naar verweggistan vliegen

[Dit bericht is gewijzigd door ChillyWilly op 20-11-2002 19:04]

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_6910500

Ziet er leuk uit!

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 november 2002 @ 19:06:34 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6910545
Die plaatjes van binnen zijn volgens mij van de presidentiele klasse ofzo... . Ik denk niet dat wij klootjesvolk dat kunnen betalen. .
pi_6910814
Qatar rulez
  woensdag 20 november 2002 @ 19:21:34 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6910944
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:06 schreef Kreator het volgende:
Die plaatjes van binnen zijn volgens mij van de presidentiele klasse ofzo... . Ik denk niet dat wij klootjesvolk dat kunnen betalen. .
Klopt. Dit jaar op de vliegshow in Farnborough (Engeland) hadden ze wel een demo van de A340. Ook al een fantastisch vliegtuig. Groot en echt superstil. Het zal mij benieuwen, maar ik denk dat de A380 een erg populair toestel gaat worden.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6910951
ik denk dat dit gewoon een voorbeeld is...

neem niet aan dat elk vliegtuig volstaat met ligstoelen..

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 november 2002 @ 19:22:58 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6910971
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:21 schreef mabit het volgende:

Misschien wel alleen de eerste klasse ofzo. Dat je boven gewoon hutjemutje zit. .
pi_6911028
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:21 schreef mabit het volgende:

Inderdaad, ik denk dat ze vooral willen laten zien hoeveel ruimte er in dat vliegtuig is. Maar toch erg leuk om te zien.

Ik hoop dat dit vliegtuig het helemaal maakt, en Boeing met tranen in de ogen alleen maar kan toekijken

woensdag 20 november 2002 @ 19:30:58 #9
24601 TheGuru
<insert smart ass title>
pi_6911138
Wat is er mis met boeing?
  woensdag 20 november 2002 @ 19:32:39 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6911181
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:30 schreef TheGuru het volgende:
Wat is er mis met boeing?
Niets mis mee, alleen is Airbus de laatste tijd gelukkig erg positief in het nieuws... en mogen we ook een keer trots zijn op een Europees product?
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 20 november 2002 @ 19:34:32 #11
24601 TheGuru
<insert smart ass title>
pi_6911228
Natuurlijk mag dat, ik vind het ook een erg goeie zaak dat Airbus een groter marktaandeel kan krijgen ... ik vroeg me alleen af of en waarom er afkeer zou zijn tegen boeing wat volgens mij ook een goed bedrijf is
pi_6911314
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:34 schreef TheGuru het volgende:
Natuurlijk mag dat, ik vind het ook een erg goeie zaak dat Airbus een groter marktaandeel kan krijgen ... ik vroeg me alleen af of en waarom er afkeer zou zijn tegen boeing wat volgens mij ook een goed bedrijf is
Boeing maakt zeer degelijke toestellen, maar ik zou het wel eens leuk vinden als er een Europees vliegtuig komt dat de Boeing 747 in alle opzichten overtreft.

Boeing heeft gekozen om zich te richten op kleinere en snellere vliegtuigen, en Airbus heeft gekozen voor de grotere jumbo. Airbus lijkt de slag te winnen want er blijkt veel meer vraag naar grote vliegtuigen dan Boeing had verwacht.

pi_6921162
Het wordt tijd dat British Airways ze gaat kopen want ik wil ook in een A380 vliegen. Anders moet ik binnenkort maar gaan eens gaan kijken of ze me bij Lufthansa, Virgin Atlantic of Air France willen hebben. Een Airbus is echt veel mooier dan een Boeing (ik vlieg nu op een Boeing 757). Een airbus bestuur d.m.v. van een joystick en dat is wel super gaaf. Heb pas ff in de A380 simulator mogen vliegen en dat ding vliegt echt fantastisch. Er waren na mijn opleiding helaas geen plekken vrij op een Airbus dus moest ik wel in een Boeing. Maar ik ga zo snel mogelijk over stappen naar een Airbus. Zeker nu meer verkocht zijn dan die Boeings.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_6921299
De Boeing 747 is natuurlijk ook alweer een wat ouder toestel he, het ding is in de jaren 60 ontwikkeld. Nu is het wel doorontwikkeld en gaan vliegtuigontwerpen wel vaker lang mee (zie B52), maar het zou zo langzamerhand wel tijd worden voor Boeing om een opvolger te ontwikkelen. Nu heeft boeing daar volgens mij geen plannen voor en is Airbus in het gat gesprongen.
En het is natuurlijk altijd leuk als wij Europeanen de Amerikanen aftroeven met iets waar ze goed in zijn, namelijk iets groots maken
pi_6921358
quote:
Op donderdag 21 november 2002 11:51 schreef xyz het volgende:
Het wordt tijd dat British Airways ze gaat kopen want ik wil ook in een A380 vliegen. Anders moet ik binnenkort maar gaan eens gaan kijken of ze me bij Lufthansa, Virgin Atlantic of Air France willen hebben. Een Airbus is echt veel mooier dan een Boeing (ik vlieg nu op een Boeing 757). Een airbus bestuur d.m.v. van een joystick en dat is wel super gaaf. Heb pas ff in de A380 simulator mogen vliegen en dat ding vliegt echt fantastisch. Er waren na mijn opleiding helaas geen plekken vrij op een Airbus dus moest ik wel in een Boeing. Maar ik ga zo snel mogelijk over stappen naar een Airbus. Zeker nu meer verkocht zijn dan die Boeings.
jij bent piloot dus? cool

Ik geloof dat in ieder geval Lufthansa met een A380 gaat vliegen...

pi_6921432
Hier de complete lijst van maatschappijen die de A380 hebben besteld:

With orders and options from nine world-renowned customers (Air France, Emirates (the first customer), Fedex Express (the cargo model launch customer), International Lease Finance Corporation, Lufthansa, Qantas, Qatar Airways, Singapore Airlines, and Virgin Atlantic), the Airbus A380 was officially launched on December 19, 2000, and production started on January 23, 2002. The first flight is scheduled for 2004, and the entry into commercial service in early 2006.

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  vrijdag 22 november 2002 @ 01:36:37 #17
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6937958
Ugh, pas in 2006...
The Internets, I needs it..
  vrijdag 22 november 2002 @ 09:31:12 #18
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6939314
Schitterend vliegtuig. jammer dat we dat pas kunnen zien in 2006.
maar goed. het is het wachten wel waard
1 in 3 people suffer from a mental illness. Look at 2 of your friends, if they're normal, then it's you
pi_6940637
Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

pi_16715841
Helaas alleen maar kruisjes ChillyWilly!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_16716021
Dat is dan ook wel een post van november 2002...
pi_16716194
Ja dat merkte ik later dat ik poste in een topic die ik via een link kreeg!Sorry!
pi_16716236

* XiChico ziet zichzelf daar wel inliggen

pi_16716800
Als je even de staatsloterij wint mischien wel!
pi_16853361
Laat eerst maar de prijzen dalen voor het vleiegn dan praten we verder:X
Maar toch leuk voor zaken reisje chicks erbij cristal:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')