quote:Dat zei ze tegen JOU en je werd NIET boosaardig?
Op donderdag 28 november 2002 16:08 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
je hebt denk ik wel gelijk. Sprak haar gisteravond laat en ze gaat haar nw vriend zaterdag al aan haar ouders voorstellen; ze krijgt zo'n warm gevoel van hem en hij zegt alles goed op het juiste moment. Zoiets heeft ze nog nooit gevoeld zegt ze en het is toch zo'n lekker ding blah blah; maar goed... over and out.....
Respect
quote:tja, je hebt voor een deel wel gelijk; het is nooit een hoofdreden geweest dat niet. En het is ook weer niet zo dat ik door haar respect kreeg, maar 't is ook moeilijk afstand te doen van zo'n lekker ding ja
Op woensdag 11 december 2002 21:10 schreef Lord_spawn het volgende:[..]
hmm..leuke relatie hoor
wees eens eerlijk, wilde je vooral niet er iets van maken omdat,
zoals je al eerder zei, vond dat het een extreem lekker ding was
(en je waarschijnlijk lots of respect door haar kreeg?) en dus
haar niet kwijtwilde?
quote:ja, okee, ik schreefhet inderdaad op alsof het de hoofdreden was, maar ik kan me voorstellen dat het wel meespeelt.
Op donderdag 12 december 2002 20:21 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
tja, je hebt voor een deel wel gelijk; het is nooit een hoofdreden geweest dat niet. En het is ook weer niet zo dat ik door haar respect kreeg, maar 't is ook moeilijk afstand te doen van zo'n lekker ding ja
trouwens, ik bedoelde niet zozeer dat je slechts door haar respect kreeg, maar waarschijnlijk was het wel zo dat je vrienden het zo vonden dat t je vriendin was. en dat zal jou wel een gevoel van
geven,
of course?!
nou dan krijg je ook nog een query op msn:
ex zegt:
En ik weet dat ik je nu pijn doe, doordat je weet dat ik omga met een andere jongen.
Ikke zegt:
maar loop je niet voor het eigenlijke probleem weg? of denk je dat het puur doordat wij niet bij elkaar pasten dat het soms zo erg botste. Hoe denk je dat het in een andere relatie zou gaan?
ex zegt:
Voor welk probleem loop ik weg? Ik heb weer heel wat gesprekken gehad, ik weet wat het probleem was en ik weet waardoor het komt.
Ikke zegt:
vertel
ex zegt:
Als ik mij niet gelukkig voel en heel erg gefrustreerd raak, krijg ik woede uitbarstingen. Die uitbarstingen gaan soms over tot fysiek geweld, wat ik niet wil, maar dan wel gebeurd. Ik kan mezelf dan niet onder controle houden. Ik heb behoefte aan ruimte en controle over mijn eigen leven, anders gaat het mis. I
ex zegt:
Ik moet weten waar ik mee bezig ben en de ruimte hebben om de dinge te kunnen doen die ik wil. Niemand moet mijn controle overnemen
Ikke zegt:
dat klinkt heel logisch
Ikke zegt:
denk je niet dat ik dat zou begrijpen?
ex zegt:
ja, zo lang dit alles goed gaat binnen een relatie is er geen reden tot woedeuitbarstingen van mij. Ik denk wel dat je het zal begrijpen, maar bij ons is het fout gegaan, omdat ik geen ruimt meer had.
Ikke zegt:
nou, dan weten we waar het probleem lag. jammer dat je het nu geen 2e kans wilt geven
ex zegt:
Ja, dat spijt mij heel erg, maar dat komt omdat er tussen ons dingen zijn voorgevallen die we niet meer terug kunnen draaien.
Ikke zegt:
kijk, ik snap heel goed waarom dat met woede uitbarstingen enzow plaatsvond; we waren gewoon echt close, maar daar kan je toch lering uittrekken
Ikke zegt:
tja, ik val in herhaling
Ikke zegt:
als je van elkaar houdt, accepteer je wat er gebeurd is en leer je ervan
Ikke zegt:
misschien ben ik te idealistisch
ex zegt:
Ja, overal kan je lering uittrekken, maar ergens werd ik gefrustreerd in onze relatie, waardoor die uitbarstingen kwamen en jij kan mij niet garanderen dat ze niet meer komen.
Ikke zegt:
niemand kan jou garanderen dat ze niet meer komen
ex zegt:
dat is ook zo, maar ik weet dat ze bij ons zijn geweest en dat geeft meer onzekerheid.
Ikke zegt:
ben je zo bang dat het weer verkeerd zou gaan/
Ikke zegt:
?
Ikke zegt:
ja dat ben ik met je eens
Ikke zegt:
het geeft meer onzekerheid, meer dan met iemand anders wat beginnen
Ikke zegt:
maar we hebben het zelf in de hand
ex zegt:
Een nieuwe relatie geeft ook onzekerheid, maar daar is alles nieuw in. Ik kan nu met een schone lei beginnen
Nouja zo ging het nog even door... ze had ook al dr eerste ruzietje met die gozer gehad:
Ikke zegt:
waar ging die woordenwisseling over?
ex zegt:
Ik vroeg gister voor het slapen of ik hem nog even kon bellen, dit was goed, na 10 minuten belde hij mij op dat hij ging paintballen en dus niet bereikbaar was. Hij moest al gelijk beginnen, dus hingen we op. hIJ zei wel ik bel je daarna, tot dat het half 12 was en ik hem een sms heb gestuurd dat hij niet meer moet zeggen dat ik hem kan bellen als het niet kan.
Ikke zegt:
klinkt bekend
ex zegt:
Hierop belde hij mij gelijk en hebben we het uitgepraat. Ik heb gezegd dat ik veel waarde hecht aan duidelijkheid en eerlijkheid en als hij geen tijd heeft kan hij dat gewoon zeggen, vind ik niets ergs. Zolang hij maar eerlijk is. Hij begreep het allemaal en zal er voortaan rekening meehouden dat hij duidelijk en eerlijk is. Hij heeft zijn verontschuldigingen gemaakt en hij zou mij vandaag bellen
ex zegt:
als hij wakker werd. Dat heeft hij gedaan en hebben toen even fijn gekletst. Hij wilde mij helemaal geen rot gevoel geven en ik had gister ook tegen hem gezegd dat ik hem niet meer zou bellen als ik gister niets meer van hem vernomen had en zo lang bleef wachten tot hij belde. Dit vond hij niet leuk te horen en was blij dat hij toch wel even had gebeld en het uitgepraat hebben
Ikke zegt:
"holding the strings of the puppet"
tja... wel op die gast, maar ondertussen ben ik ook blij dat ik op dit moment geen relatie met mn ex hebt, want ik weet hoe moeilijk ze kan doen....
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 16-12-2002 16:53]
quote:De eer aan jezelf houden. Ze wil niks meer met je en door af te geven op haar nieuwe vriend bereik je al helemaal niks. Welke jongen staat wel te springen om de nieuwe vriend van zijn ex? Ze gaat heus niks van jou aannemen over haar nieuwe relatie.
Op maandag 16 december 2002 16:56 schreef KonnieKipke het volgende:
wat moet ik hier nu mee
Move on, dit wordt echt helemaal niks.
quote:you're right.. I know...
Op maandag 16 december 2002 17:01 schreef Ripley het volgende:[..]
De eer aan jezelf houden. Ze wil niks meer met je en door af te geven op haar nieuwe vriend bereik je al helemaal niks. Welke jongen staat wel te springen om de nieuwe vriend van zijn ex? Ze gaat heus niks van jou aannemen over haar nieuwe relatie.
Move on, dit wordt echt helemaal niks.
quote:ja, wat een proces zeg, nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn.
Op maandag 16 december 2002 19:24 schreef Moonah het volgende:
Je bent zo te lezen alweer een stap verder.
Je zegt tegen je ex dat je geen contact meer wilt (lees terug); iedereen vind dat een goede stap. In een smsje zeg ik dr dat ik afgelopen zondag een date had en vrijdag een gala met die leuke meid die ik hiervoor beschreef. Vervolgens hangt ze 2 uur aan de lijn; dat ze me ook niet kwijt wil. Neemt zelfs de woorden in haar mond of ze het dan moet uitmaken met die nw vriend van dr. Vervolgens spreken we vandaag af om gezellig te winkelen en te lunchen. Damn, die blik in dr ogen vandaag naar mij. Ik ben blij dat ik haar huidige vriend niet ben.
Weer uitgebreid gesproken over toestand enzow. Zegt ze over hem dat ze maar eens een wat kleinere vriend neemt (voor de verandering) en dat als ze iemand leuker tegenkomt bij hem weg gaat. Zij gaat eerste kerstdag naar hem toe en wij gaan misschien kerstavond wat doen. Ook had ik vanmiddag een luchtje voor haar gekocht (ze vond me een schat, maar ik moest niet denken dat ik dr zo terug kreeg -wat ik ook niet doe-)
Vind het wel grappig zo; ik zie het maar als een spel. Ze moet er zelf achterkomen dat ik toch het leukste ben, maar ondertussen lach ik in mn vuistje over die nw jongen. Ze draait de bankschroeven al aan. Ondertussen zegt ze wel eerlijk tegen me dat ze geen gevoel van verliefdheid voor me heeft, wat ik wel snap natuurlijk.....
Blijft vaag en misschien heb ik vandaag een grote fout gemaakt, maar ohw wat voelde het lekker vanmiddag bij de bijenkorf in Amstelveen
Laat haar los laat haar los. Echt doen hoor, je bent nu al een eind op weg. Het zou jammer zijn als je je weer meer aan haar gaat binden. Want.... als ze iemand leukers tegenkomt laat ze jou ws ook weer vallen...
quote:ik weet het... ik weet het.... weet je wat het is.. ik heb gewoon toegegeven aan mijn gevoel.... gaat niet om persoon inderdaad....
Op dinsdag 17 december 2002 20:38 schreef Moonah het volgende:
Ik kan de gevoelens die je hebt tov die jongen best begrijpen, maar je onthoudt toch wel dat hij in feite los staat van jullie he?
Zie je nou dat het je ex niet gaat om die jongen als persoon?Laat haar los laat haar los. Echt doen hoor, je bent nu al een eind op weg. Het zou jammer zijn als je je weer meer aan haar gaat binden. Want.... als ze iemand leukers tegenkomt laat ze jou ws ook weer vallen...
quote:Ik snap je heel goed hoor. Maar behoed jezelf voor meer pijn
Op dinsdag 17 december 2002 20:42 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
ik weet het... ik weet het.... weet je wat het is.. ik heb gewoon toegegeven aan mijn gevoel.... gaat niet om persoon inderdaad....
lief van je dat je dit zegt.
quote:En meer pijn it is!
Op dinsdag 17 december 2002 20:43 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik snap je heel goed hoor. Maar behoed jezelf voor meer pijn
.
<prive geneuzel>
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 20-12-2002 17:58]
<prive geneuzel>
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 20-12-2002 17:57]
quote:Ik wilde eigenlijk al naar bed gaan, maar hier kan ik natuurlijk niet omheen
Op donderdag 19 december 2002 20:42 schreef KonnieKipke het volgende:
Moonah; I need ya
Zoals ik het interpreteer fungeer je nu als een soort van vangnet voor je ex. Jij bent veilig, vertrouwd, jullie kennen elkaar door en door. Zo iemand heeft zij nodig. Die geborgenheid zal haar nieuwe vriendje die sufkut haar nog niet kunnen geven. Dus hetgeen ze mist zoekt ze bij jou. En daarmee geeft ze je hoop. Ook al ontkennen jullie dat rationeel en verbaal naar elkaar, toch worden die signalen uitgewisseld.
En laat je niet misleiden door het feit dat ze je nu nodig heeft. Want verder wil ze niets van/met je, dat zegt ze. Als de relatie met die ander zich ontwikkelt, zal er ook geborgenheid enzo ontstaan en hoeft ze die niet meer bij jou te zoeken.
Ga je lekker concentreren op dat nieuwe meisje. Probeer echt wat afstand in te bouwen met je ex.
quote:Ach, ik zou best met mn ex de liefde weer willen delen om het zo te noemen, maar ja.. Dat kan nu gewoon niet; dat zou zij niet willen. Bovendien zou er dan weer een relatie moeten zijn en dat KAN gewoon niet. Ze is te labiel emotioneel gezien
Op vrijdag 20 december 2002 00:51 schreef American_Nightmare het volgende:
Pak ze gewoon allebei.Zou ik ook doen.
quote:je hebt zoals gewoonlijk gelijk. Ik snap ook soms niet waarom ik me zo kwetsbaar opstel tov mn ex. Ken mezelf ook totaal niet zo; tja, mn hart was oa. veroverd door haar kwetsbaarheid zoals ik in Wat voor type trek je aan? al eens uiteenzette.
Op vrijdag 20 december 2002 00:42 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik wilde eigenlijk al naar bed gaan, maar hier kan ik natuurlijk niet omheen
.
Zoals ik het interpreteer fungeer je nu als een soort van vangnet voor je ex. Jij bent veilig, vertrouwd, jullie kennen elkaar door en door. Zo iemand heeft zij nodig. Die geborgenheid zal haar nieuwe vriendje die sufkut haar nog niet kunnen geven. Dus hetgeen ze mist zoekt ze bij jou. En daarmee geeft ze je hoop. Ook al ontkennen jullie dat rationeel en verbaal naar elkaar, toch worden die signalen uitgewisseld.
En laat je niet misleiden door het feit dat ze je nu nodig heeft. Want verder wil ze niets van/met je, dat zegt ze. Als de relatie met die ander zich ontwikkelt, zal er ook geborgenheid enzo ontstaan en hoeft ze die niet meer bij jou te zoeken.
Ga je lekker concentreren op dat nieuwe meisje. Probeer echt wat afstand in te bouwen met je ex.
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 20-12-2002 01:41]
Geen contact is het beste....maar dan ook echt he-le-maal geen contact! Niet bellen, niet SMS-en, uit je MSN lijst halen, email adres vergeten, etc. etc.
weg ermee
alleen maar narigheid krijg je ervan.
makkelijker gezegd dan gedaan maar op de lange termijn het beste om te doen.
<prive geneuzel>
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 20-12-2002 11:46]
quote:tja, deze dagen waren weer extra moeilijk voor me; ik weet dat ze nu bij dr nw vriend zit en of het nog niet genoeg is kreeg ik ook nog eens "leuke" foto's van ons uit juli onder mn ogen waarbij ik bij een huwelijk was samen met mn ex... Was weer hard...
Op vrijdag 20 december 2002 11:38 schreef Peregrijn het volgende:
Dat is toch een net mailtje van haar. Je moet haar loslaten. Probeer gewoon minder contact met haar te zoeken en geef het wat rust, anders kun je je nooit van haar losmaken.
quote:Hier precies hetzelfde. Alleen was zij al verliefd op hem toen ze nog met mij een relatie had. Vervolgens zag ik een smsje van haar aan hem en toen barstte de bom. Ik was veel te jaloers blablabla. Toen wist ze het ineens niet meer zeker. Daar gaf ze steeds andere redenen voor op, maar de eigenlijke reden is dat ze dus verliefd was op die ander. Ze wilde 2 weken pauze om na te denken, maar ik belde dr na 3 dagen al op, omdat ik t niet meer kon. Nou toen ging t uit. 3 dagen daarna is ze dus gezien met die andere jongen. Dit is mij verteld door de vriend van een vriendin van mijn ex. Toen vielen alle stukjes op hun plaats ineens. Door dat smsje te lezen heb ik dr dus 'betrapt'. Zelfs toen ze mij de schuld gaf van onze problemen, en ik dr vroeg of dr niet misschien een ander in t spel was, zei ze met tranen in dr ogen dat dat niet het geval was, meerdere keren...nu wil ze ook vrienden blijven, maar dat kan ik niet. Ze wilde niet meer met mij zijn als ze ook gevoelens had voor die ander waar ze nu bij is. Ik zeg maar je wil dus wel bij hem zijn terwijl je gevoelens hebt voor mij ? Mja daar gaf ze niet echt een antwoord op. Ik zeg "dus je snapt dat je je zelf en hem voor de gek houdt"? (ik weet nl dat ze nog steeds twijfelt, af te leiden uit een mail die ik van haar kreeg, en het feit dat ze zegt dat ze nog steeds heel veel van me houdt). "ja, zei ze, misschien is dat wel zo". Het doet veel pijn, te weten dat ze dus al minstens 4 weken gevoelens voor die jongen had, en daar nooit iets van heeft laten merken. Toen ik dat smsje dus las had ik het ineens gedaan. Zelfs toen gaf ze niet de echte reden, ook niet toen ik het dr herhaaldelijk vroeg...Ze heeft gewoon moedwillig gelogen....nu wil ze dus vrienden zijn, maar hoe kun je nou vrienden zijn met iemand waar je van houdt ?
Op dinsdag 19 november 2002 20:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Tja, mensen die vaak in dit topic komen, kennen mijn verhaal wel. Heb echter de vorige topic laten weghalen, omdat ik er in mijn opwelling wel erg veel herkenbare persoonlijke dingen in heb gezet. Maar goed, het is nu zover dat mn ex gek is op iemand anders, terwijl ze mij nog als vriend wil zien. Ik vind het heel moeilijk nu nog contact met haar te houden.
Het erge is, ik hou nog steeds heel veel van haar, en dat kan ik niet stoppen. Ik zou willen dat ik het kon, maar het gaat niet. Er zijn momenten waarop ik niet meer wil. Ik heb haar 2 jaar lang op handen gedragen, ik kuste zowat de grond waar ze op liep, maar het was niet genoeg...vrienden verklaarden me voor gek wat ik allemaal voor haar deed, en ik vond het geeneens erg om te doen. Ze vroeg er niet om, ik deed het gewoon.
Ze zei de laatste x dat ik dr zag voor die geplande pauze dat ik wel perfect voor dr was, ze zei ook dat ze die 2 weken niet ging gebruiken om andere relaties te beginnen, en dat als ze na die 2 weken besloot het uit te maken, dat ze dan iig een hele tijd geen vriend meer wilde. Nu heeft ze toch wat met hem...het is allemaal gelogen, de hele laatste paar weken waren een grote leugen, waarin ik echt geloofde dat ik degene was waar de schuld lag...ze heeft me kapotgemaakt, van binnen ben ik al dood, soms wou ik dat de buitenkant dat ook was....
...en zelfs na dit alles....hou ik nog steeds van dr...
quote:Tja, ik vind het heel erg voor je en deze dagen zullen extra moeilijk voor je zijn; net zoals ze voor mij zijn. Ik hou ook nog veel van mn meisje, maar mijn gevoelens van houden van zijn gebaseerd op haar uitstraling, uiterlijk, spontaniteit en kwetsbaarheid. Haar karakter hield af en toe de wensen over... Ze was soms ronduit kwetsend, maar goed; dat kwam ook door abuse door andere gasten in dr verleden. Bovendien hadden we veel ruzie op het einde.
Op donderdag 26 december 2002 13:04 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Het erge is, ik hou nog steeds heel veel van haar, en dat kan ik niet stoppen. Ik zou willen dat ik het kon, maar het gaat niet..... Ze vroeg er niet om, ik deed het gewoon.
sterkte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |