abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6893350
Tja, mensen die vaak in dit topic komen, kennen mijn verhaal wel. Heb echter de vorige topic laten weghalen, omdat ik er in mijn opwelling wel erg veel herkenbare persoonlijke dingen in heb gezet. Maar goed, het is nu zover dat mn ex gek is op iemand anders, terwijl ze mij nog als vriend wil zien. Ik vind het heel moeilijk nu nog contact met haar te houden.
pi_6893404
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Tja, mensen die vaak in dit topic komen, kennen mijn verhaal wel. Heb echter de vorige topic laten weghalen, omdat ik er in mijn opwelling wel erg veel herkenbare persoonlijke dingen in heb gezet. Maar goed, het is nu zover dat mn ex gek is op iemand anders, terwijl ze mij nog als vriend wil zien. Ik vind het heel moeilijk nu nog contact met haar te houden.
Gewoon niets van aantrekken... je hebt nu toch neits meer met haar te maken (behalve het verleden) laat haar gewoon gaan.
je hoeft haar niet te laten vallen als een baksteen, maar minder contact kan ook he.
  dinsdag 19 november 2002 @ 20:55:48 #3
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_6893499
Ja, ga eerst maar eens aan je zelf denken en haar uit je hoofd halen. Dat gaat niet als je nog hals over kop vrienden wilt blijven, neem dat maar van mij aan!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_6893571
Gewoon kappen met die vriendschap, je hebt er toch niks aan. Het doet je alleen maar pijn en het is ook praktisch onmogelijk om op zo'n korte termijn een relatie om te zetten in een vriendschap.

Ga verder met je leven en laat haar achter je, ook al is het moeilijk. Gewoon al het contact verbreken is echt het beste.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  dinsdag 19 november 2002 @ 21:01:49 #5
13583 Diabolique
 The DEVIL made me do it
pi_6893623
Zij is een hoofdstuk uit de geschiedenis wat je moet afsluiten.

geef toe: ze doet je alleen maar verdriet, je wilt hoogstens contact blijven houden omdat jij nog iets voor haar voelt, en misschien om haar in de gaten te houden.

verpest je leven niet langer met dit massochistisch gedrag, zet liever een bijl in je kop, doet minder pijn

hoe aardig, en lief ze ook is: je moet afscheid van haar nemen zodat je hart zich weer kan repareren. Anders zul je nooit voor anderen openstaan en in het verleden blijven hangen.

pi_6893890
quote:
Gewoon kappen met die vriendschap, je hebt er toch niks aan. Het doet je alleen maar pijn en het is ook praktisch onmogelijk om op zo'n korte termijn een relatie om te zetten in een vriendschap.
Ga verder met je leven en laat haar achter je, ook al is het moeilijk. Gewoon al het contact verbreken is echt het beste.
Ja, maar hoe doe je dat... zit ongeveer in het zelfde schuitje als de topicstarter ... hoe vergeet je iemand waar je nog veel om geeft ... hoe verbreek je contact met iemand waar je nog veel om geeft ...
quote:
hoe aardig, en lief ze ook is: je moet afscheid van haar nemen zodat je hart zich weer kan repareren. Anders zul je nooit voor anderen openstaan en in het verleden blijven hangen
Wijze woorden, maar easier said than done...

-matp

God must love crazy people... because he makes so many of them!
pi_6894154
KonnieKipke,
Dit klinkt mss heel vreemd, maar vat deze situatie niet persoonlijk op.
Je ex heeft borderline(trekken). Ze kan dus ws moeilijk alleen zijn. Ze heeft iemand nodig aan haar zijde. Als ik ff vanuit mijn eigen verleden redeneer: Ze zal denken dat ze oprecht verliefd is, en zo zal het ook voelen, maar dikke kans dat het puur een 'mechanisme' is om een nieuw iemand aan haar te binden. Volg je me?

Voor jou is dit pijnlijk, omdat het lijkt alsof je zomaar vervangbaar bent. Maar zoals ik er tegenaan kijk gaat het niet om die nieuwe jongen als persoon, maar om het feit dat ze dan tenminste niet alleen is. Ze zal ongetwijfeld verdriet hebben om het stuklopen van jullie relatie. Ze zal je ongetwijfeld missen. Jij hebt (zoals ik tenminste uit je verhalen heb begrepen) veel voor haar betekend. Je bent ws nog steeds waardevol voor haar.

Laat je niet 'gebruiken'. Als jij je er niet goed bij voelt om contact te houden, moet je dat niet doen. Maar ik denk dat ze je absoluut niet wil kwetsen.

Wellicht zie ik het helemaal verkeerd hoor... Anyway, sterkte .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_6895866
Ik heb net hetzelfde meegemaakt, maar ik denk dat je misschien graag vrienden wil blijven omdat je ergens stiekem nog steeds hoopt dat het toch nog wel goed kan komen en dat het onmogelijk is dat ze je zomaar kan vergeten. Je hebt toch zoveel leuke dingen samen gedaan?
Maar ik denk dat je eerlijk tegenover jezelf moet zijn. Geef elkaar de ruimte, probeer het over een paar maanden nog eens, en kijk of je er dan nog steeds hetzelfde over denkt. (Wel of geen vrienden) Je valt nu even in een diep gat maar daar kom je vanzelf weer overheen, en het duurt veel langer als je haar blijft zien.
pi_6896217
Mijn ex had na twee weken al weer een ander na twee jaar relatie waarbij we elkaar echt heel veel zagen. Ik hoef haar niet meer te zien (dat is om de reden waarom het uit is gegaan), maar in het begin zag ik haar nog wel als vrienden. Het is veel te moeilijk en je doet je er zelf alleen maar pijn mee. Dus denk aan jezelf. Ga niet meer met haar om ze houd ook geen rekening met jou als ze binnen vijf weken alweer een ander heeft. Dus bespaar jezelf de pijn en zie haar niet meer, geen contact meer. Het is even moeilijk daarna gaat het een stuk beter.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 19 november 2002 @ 23:02:19 #10
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_6896526
Dan was ze waarschijnluk al verliefd op die ander toen ze ook nog met jou ging.
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
pi_6896737
Inderdaad laat die vriendschap lekker gaan, dat verhaaltje is nu wel bekend. Loopt toch meestal op niks uit, het enige wat je er mee berijkt is dat je waarschijnlijk jaloers gaat worden op haar nieuwe vriendjes die zeker komen gaan en daar schiet niemand wat mee op.
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
pi_6896744
quote:
neem van mij aan, dit loopt heel snel kapot
Jurian, het beste, tot later!
pi_6896840
ik zit met precies hetzelfde, ik wil wel vrienden blijven maar puur en alleen om de reden omdat ik nog om haar geef en haar dan beter in de gaten kan houden. ik heb ook de beslissing genomen om al het contact te verbreken, want telkens als ik r weer zag was ik weer hotel de botel. het doet nu pijn maar het is gewoon het beste, en later als je zelf niet meer verliefd op r bent kun je eventueel weer vrienden worden. suc6
no pain, no gain...there's no pain like growing pain!!
pi_6898477
Ik zou ook willen zeggen: Laat haar gaan, verbreek het contact. Tuurlijk geef je nog veel om haar, en natuurlijk zou je het lieft contact houden. Maar bedenk dan goed om welke reden je het doet. Blijf je contact houden om jezelf nog hoop te geven? Of blijf je contact houden omdat je nog een vriend voor haar wilt zijn, ongeacht welke keuzes ze maakt en de nieuwe relaties die ze aangaat.

Als het optie 1 is, vergeet het dan maar . Bespaar jezelf dan de pijn en verdriet en zoek haar niet meer op. Laat je dan ook niet ompraten door haar om toch maar vrienden te blijven etc.

Is het optie 2, dan waarom niet Zolang je maar weet waar je aan toe bent.

Belangrijkste is dat je eerlijk bent tegenover jezelf.

Om deze redenen heb ik ook alle contact verbroken met m'n 'ex'. Ik zou mezelf alleen maar gek maken als ik nog contact zou hebben. Het is beter zo, al mis ik dr wel

pi_6905102
Weet je konnie , dit klinkt misschien raar , maar maak voor je zelf een lijstje met de voordelen en nadelen van het contact .
Dan krijg je voor jezelf misschien een beeld wat jij eraan over houd om een vriendschap met haar te houden, en als de nadelen groter zijn dan weet je voor jezelf genoeg , dat het eigenlijk gewoon onmogelijk is om contact met haar te houden .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_6905638
quote:
You love something?
Let it go...
If it comes back to you, its yours!!!....
If it doesn´t.... It never was!
Lambo of Rekt
pi_6911080
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 21:24 schreef Moonah het volgende:
KonnieKipke,
Dit klinkt mss heel vreemd, maar vat deze situatie niet persoonlijk op.
Je ex heeft borderline(trekken). Ze kan dus ws moeilijk alleen zijn. Ze heeft iemand nodig aan haar zijde. Als ik ff vanuit mijn eigen verleden redeneer: Ze zal denken dat ze oprecht verliefd is, en zo zal het ook voelen, maar dikke kans dat het puur een 'mechanisme' is om een nieuw iemand aan haar te binden. Volg je me?

Voor jou is dit pijnlijk, omdat het lijkt alsof je zomaar vervangbaar bent. Maar zoals ik er tegenaan kijk gaat het niet om die nieuwe jongen als persoon, maar om het feit dat ze dan tenminste niet alleen is. Ze zal ongetwijfeld verdriet hebben om het stuklopen van jullie relatie. Ze zal je ongetwijfeld missen. Jij hebt (zoals ik tenminste uit je verhalen heb begrepen) veel voor haar betekend. Je bent ws nog steeds waardevol voor haar.

Laat je niet 'gebruiken'. Als jij je er niet goed bij voelt om contact te houden, moet je dat niet doen. Maar ik denk dat ze je absoluut niet wil kwetsen.

Wellicht zie ik het helemaal verkeerd hoor... Anyway, sterkte .

ja, je slaat de spijker op zn kop:

quote uit haar mail: "En ik heb je ook wel eens gezegd dat als ik bij iemand mijn rust vind ik mij niet tegen hou in mijn gevoelens. Ik weet dat dit je allemaal pijn doet en zo open wil ik er ook helemaal niet over praten omdat het nog niet zover is. Ik heb het gewoon erg gezellig met hem en dat hebben we met elkaar. Het geeft mij ook ontspanning om met hem op stap te gaan en te praten en wat dan ook. en zoals ik al meer heb gezegd, we komen niet verder door iedere keer onze gevoelens aan elkaar te vertellen, daar doen we ons juist alleibei pijn mee. En hoe meer je aan mij trekt hoe meer jij mij juist afstoot. Daardoor word ik ook steeds afstandelijker en trek ik juist naar andere jongens toe."

Jeez, ik mag haar vriend zijn, maar niet teveel contact
Maar goed, ik heb de situatie al deels geaccepteerd, alleen is het nog erg moeilijk mezelf te behoeden om een soort van concurrentie van die andere gast te spelen. Ook opvallend is dat zij in het begin van onze relatie vond dat ze heerlijk haar rust kreeg bij mij en dat ik haar de ruimte en rust gaf...

sprak haar gister nog dat ze het er best nog wel moeilijk mee heeft, maar ik heb ook zoiets, ga jij maar met die gast bellen...
Misschien gaan we morgen wat drinken in de stad, dus ik zie het wel. Moet mn gevoel voor haar killen.

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 20-11-2002 19:50]

pi_6988575
Nou ja, het vervolg.
Ik sprak mn ex nog afgelopen vrijdagmiddag. Ze was die dag naar die nw jongen geweest en was helemaal lyrisch over hem en vertelde dat ze ook met hem had gezoend. Toen werd me wel duidelijk dat het finito tussen ons was. Ik probeerde haar nog te vertellen dat ik vond dat we wat moois hadden weggegooid en zij vertelde ook nog dat ze nog veel van me houdt, maar er geen liefde meer is.
Vervolgens ben ik dit weekend uitgeweest en heb met een leuke meid gezoend met wie ik gister naar de bioscoop was geweest. Toch had ik moeite om me helemaal open te stellen; het ging nog niet... Voor mij was het een les dat ik gewoon nog niet klaar ben voor nw afspraakjes. Maar goed, vertelde dit dus tegen mn ex, die mij opbelde toen ik haar een sms stuurde. Zij reageerde jaloersig en dacht dat ik haar terugwilde pakken.
Voor haar is het finito zij is helemaal gek op een gozer die er beter uitziet dan ik (zegt ze) en lief is. Maar goed.. dingen die hij zegt tegenhaar komen erg bekend voor..... Ze zei ook dat ze nu liever zijn stem hoorde dan de mijne. Ze is er ook van overtuigd dat mijn karaktereigenschappen waar zij zich soms aan ergerde nooit zullen verdwijnen. Maar goed, ik denk dan.. neem iemand zoals ie is en geef hem tijd....
Ook heb ik met haar geproken over het feit dat zij al zo snel weer verliefd is (5 weken), maar haar verhaal is daarover dat zij dat altijd heeft gehad en dat ze een week voordat ze mij ontmoette, nog met een andere gozer omging. Haar ideeen van zichzelf ontplooien en leren kennen en haar problemen uit het verleden oplossen lijken hiermee toch wel bevroren. Ze zei dat ze behoefte nodig had aan aandacht en warmte van een jongen en dat altijd al zo was geweest. En inderdaad....
IK hoop dat ze gelukkig wordt in die nw relatie; hij zegt wel allemaal hoopgevende dingen tegen haar als (dit heb ik nog nooit gevoeld etc.). Dus ik hoop dat hij oprecht is en zij niet meer wordt gekwetst. Zelf realiseer ik mij dat ik beslist verder moet....
pi_6988721
quote:
Op maandag 25 november 2002 15:47 schreef KonnieKipke het volgende:
Nou ja, het vervolg.
Ik sprak mn ex nog afgelopen vrijdagmiddag. Ze was die dag naar die nw jongen geweest en was helemaal lyrisch over hem en vertelde dat ze ook met hem had gezoend. Toen werd me wel duidelijk dat het finito tussen ons was. Ik probeerde haar nog te vertellen dat ik vond dat we wat moois hadden weggegooid en zij vertelde ook nog dat ze nog veel van me houdt, maar er geen liefde meer is.
Vervolgens ben ik dit weekend uitgeweest en heb met een leuke meid gezoend met wie ik gister naar de bioscoop was geweest. Toch had ik moeite om me helemaal open te stellen; het ging nog niet... Voor mij was het een les dat ik gewoon nog niet klaar ben voor nw afspraakjes. Maar goed, vertelde dit dus tegen mn ex, die mij opbelde toen ik haar een sms stuurde. Zij reageerde jaloersig en dacht dat ik haar terugwilde pakken.
Voor haar is het finito zij is helemaal gek op een gozer die er beter uitziet dan ik (zegt ze) en lief is. Maar goed.. dingen die hij zegt tegenhaar komen erg bekend voor..... Ze zei ook dat ze nu liever zijn stem hoorde dan de mijne. Ze is er ook van overtuigd dat mijn karaktereigenschappen waar zij zich soms aan ergerde nooit zullen verdwijnen. Maar goed, ik denk dan.. neem iemand zoals ie is en geef hem tijd....
Ook heb ik met haar geproken over het feit dat zij al zo snel weer verliefd is (5 weken), maar haar verhaal is daarover dat zij dat altijd heeft gehad en dat ze een week voordat ze mij ontmoette, nog met een andere gozer omging. Haar ideeen van zichzelf ontplooien en leren kennen en haar problemen uit het verleden oplossen lijken hiermee toch wel bevroren. Ze zei dat ze behoefte nodig had aan aandacht en warmte van een jongen en dat altijd al zo was geweest. En inderdaad....
IK hoop dat ze gelukkig wordt in die nw relatie; hij zegt wel allemaal hoopgevende dingen tegen haar als (dit heb ik nog nooit gevoeld etc.). Dus ik hoop dat hij oprecht is en zij niet meer wordt gekwetst. Zelf realiseer ik mij dat ik beslist verder moet....
Sorry, maar je ex klinkt in mijn ogen niet zo fantastisch als jij het misschien voelt. Ze gunt jou geen nieuwe dates, maar gaat zelf wel verder. Ik hoor alleen maar allerlei negatiefs over jou, wat de oorzaak zou zijn van jullie breuk, maar ze neemt zelf geen verantwoordleijkheid. Bovendien vertelt ze je allerlei details waar jij geen reet mee opschiet en waarvan ze van tevoren kan weten dat het je pijn doet.

Klinkt naar mijn mening als nogal egoistisch en niet bepaald iemand waar je nog zoveel tijd in moet steken, hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_6992743
quote:
Op maandag 25 november 2002 15:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Sorry, maar je ex klinkt in mijn ogen niet zo fantastisch als jij het misschien voelt. Ze gunt jou geen nieuwe dates, maar gaat zelf wel verder. Ik hoor alleen maar allerlei negatiefs over jou, wat de oorzaak zou zijn van jullie breuk, maar ze neemt zelf geen verantwoordleijkheid. Bovendien vertelt ze je allerlei details waar jij geen reet mee opschiet en waarvan ze van tevoren kan weten dat het je pijn doet.

Klinkt naar mijn mening als nogal egoistisch en niet bepaald iemand waar je nog zoveel tijd in moet steken, hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.

ook ik heb fouten gemaakt door teveel voor haar willen zorgen, dat irriteerde haar op geg. moment. zij schaamt zich ook voor sommige zaken die ze heeft gedaan vanuit dr borderline-trekken. maar nu is ze dus binnen 5 weken weer verliefd en dat is dus altijd zo gegaan in de afgelopen jaren. komt jullie het bekend voor: meisjes die van relatie in relatie duikelen? past wel bij het borderline idee, maar kan het ook "normaal" zijn?
pi_6993414
KonnieKipke, ik ben blij voor je dat je eea kunt zien vanuit het borderlineperspectief. Want ik denk echt dat veel daarnaar is terug te voeren. Dat betekent niet dat het gedrag vanm je ex is goed te praten, maar het kan mss wel helpen dat je het niet al te persoonlijk oppakt.

Echt, ik herken zoveel van hoe ik ook ben (geweest ). Het helemaal lyrisch zijn van een nieuwe liefde, je oude liefde stelt ineens niet meer zo veel voor. Om zich van jou los te laten moet ze wel negatieve dingen van jou gaan 'zoeken'. Want als ze dat niet doet, kan ze niet verder. Dat klinkt heel lullig, maar zoals ik het zo lees, heeft ze dat nu nodig. En dat heeft niets met jou als persoon te maken. Laat dat bij haar, anders gaat het je ws te veel pijn doen.

Ze geeft zelf ook al aan dat ze 'gewoon een jongen nodig heeft'. Dat inzicht heeft ze dus al wel gelukkig.

Uit jouw posts krijg ik de indruk dat je eea ook wel in perspectief kunt plaatsen. Maar natuurlijk doet het toch pijn.

Nah, meer weet ik ff niet .

pi_6993962
quote:
Op maandag 25 november 2002 20:05 schreef Moonah het volgende:
KonnieKipke, ik ben blij voor je dat je eea kunt zien vanuit het borderlineperspectief. Want ik denk echt dat veel daarnaar is terug te voeren. Dat betekent niet dat het gedrag vanm je ex is goed te praten, maar het kan mss wel helpen dat je het niet al te persoonlijk oppakt.

Echt, ik herken zoveel van hoe ik ook ben (geweest ). Het helemaal lyrisch zijn van een nieuwe liefde, je oude liefde stelt ineens niet meer zo veel voor. Om zich van jou los te laten moet ze wel negatieve dingen van jou gaan 'zoeken'. Want als ze dat niet doet, kan ze niet verder. Dat klinkt heel lullig, maar zoals ik het zo lees, heeft ze dat nu nodig. En dat heeft niets met jou als persoon te maken. Laat dat bij haar, anders gaat het je ws te veel pijn doen.

Ze geeft zelf ook al aan dat ze 'gewoon een jongen nodig heeft'. Dat inzicht heeft ze dus al wel gelukkig.

Uit jouw posts krijg ik de indruk dat je eea ook wel in perspectief kunt plaatsen. Maar natuurlijk doet het toch pijn.

Nah, meer weet ik ff niet .

tja, zij ergerde zich ook soms aan bepaalde trekken van mij; dat kan ik haar niet kwalijk nemen. ze is er inderdaad zeer positief over. Kleed zich top.. blah blah
heb er wel onwijs veel steun aan in deze moeilijke tijden aan je berichtje.

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 25-11-2002 20:34]

pi_6994383
quote:
Op maandag 25 november 2002 20:25 schreef KonnieKipke het volgende:
heb er wel onwijs veel steun aan in deze moeilijke tijden aan je berichtje.
Fijn om te horen .

Weet je, ik heb me zelf in het verleden ook niet zo 'netjes' gedragen tov exen. Ik had altijd al een ander op het oog voor ik een relatie beeindigde. Ik kon ook niet alleen zijn. Ik heb mijn exen (drie, en met alledrie een heftige langdurige relatie gehad) heel veel pijn gedaan. Ongewild. En het stond los van hun als persoon.

Nu ik een heel end ben met het herstel van mijn borderline, heb ik inzicht in mijn gedrag. En ik denk ook enig inzicht in het gedrag van je ex te hebben, tenminste, voor zover dat kan natuurlijk .
En ik vind het fijn dat ik jou daar een beetje mee kan steunen.

pi_6994445
quote:
Op maandag 25 november 2002 20:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Fijn om te horen .

Weet je, ik heb me zelf in het verleden ook niet zo 'netjes' gedragen tov exen. Ik had altijd al een ander op het oog voor ik een relatie beeindigde. Ik kon ook niet alleen zijn. Ik heb mijn exen (drie, en met alledrie een heftige langdurige relatie gehad) heel veel pijn gedaan. Ongewild. En het stond los van hun als persoon.

Nu ik een heel end ben met het herstel van mijn borderline, heb ik inzicht in mijn gedrag. En ik denk ook enig inzicht in het gedrag van je ex te hebben, tenminste, voor zover dat kan natuurlijk .
En ik vind het fijn dat ik jou daar een beetje mee kan steunen.

tja, mn ex heeft er ook heel veel spijt van dat ze me zo'n pijn doet, maar ze zegt haar gevoel niet te kunnen onderdrukken (wat ze ook niet moet doen). Voorlopig heb ik gevoelens van: jalouzie en oneerlijkheid.
pi_6994776
quote:
Op maandag 25 november 2002 20:46 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

tja, mn ex heeft er ook heel veel spijt van dat ze me zo'n pijn doet, maar ze zegt haar gevoel niet te kunnen onderdrukken (wat ze ook niet moet doen). Voorlopig heb ik gevoelens van: jalouzie en oneerlijkheid.

Dat lijkt me heel logisch dat je dat zo voelt. Want het is ook niet redelijk van haar (zoals ik het lees).
En met je verstand weten/begrijpen dat het aan haar borderlinetrekken kan liggen, is iets heel anders dan er ook met je gevoel vrede mee kunnen hebben...
Maar, hoe cliche, het zal slijten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')