abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6864691
Nou laat de anti Microsoft post maar komen!

http://www.rtl.nl/financien/rtlz/home/index.xml/view/financien/rtlz/2002/11_november/18-microsoft_windows_winst_monopolie.xml

------------------------------------------------------------------------------------------------
Microsoft: winstmarge op Windows 85%

Microsoft heeft de operationele winst van de divisie waar Windows is ondergebracht bekendgemaakt. De winst bedroeg 2,48 miljard dollar. Op een omzet van 2,89 miljard dollar betekent dat een winstmarge van 85%.

Openheid
Voor het eerst heeft het softwareconcern Microsoft onthuld hoeveel het verdiend op Windows, zijn besturingssysteem voor personal computers. Microsoft heeft de bekendmaking gedaan onder druk van de SEC, de Amerikaanse beurstoezichthouder. De cijfers zijn over het derde kwartaal van 2002.

De winstmarge is veel groter dan deskundigen tot nu toe hadden aangenomen: 50% werd gesuggereerd. De zeer forse winst die Microsoft maakt op zijn systemen voor personal computers zal concurrenten ongetwijfeld opnieuw in de gordijnen jagen. Een zo grote winstmarge is alleen mogelijk bij een absolute monopoliepositie.

Andere divisies maken verlies
De gedetailleerde winstcijfers van Microsoft tonen ook dat Windows het enige winstgevende onderdeel is. Alle andere divisies lijden verlies. Zo verloor het bedrijf met de spelcomputer Xbox 177 miljoen dollar op een omzet van 505 miljoen dollar. MSN, waarmee Microsoft zijn klanten het internet op laat gaan, leidde bijna 100 miljoen dollar verlies.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit gaat microsoft een hoop rechtzaken kosten Het argument "we hebben geen monopolie gaat niet op"
Hopelijk komt er nou eens een keer een toegankelijk OS op de markt waardoor we M$ terug kunnen pakken. Bill voelde zich nog zo goed dat toen ie 100 miljoen doneerde.

Maar ja onder het motto van zij naaien ons dan naaien wij hun instaleer ik vanaf nu alleen nog maar illegale versies van windows

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_6864740
Weet wel dat de winst die gemaakt wordt op het product, gestoken wordt in de ontwikkeling van nieuwere versies, en nieuwe hardware.

Als ze daar geen geld voor hebben, komt ur ook nix meer van de grond

maandag 18 november 2002 @ 13:16:58 #3
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_6864761
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:12 schreef UnleashMitch het volgende:

Maar ja onder het motto van zij naaien ons dan naaien wij hun instaleer ik vanaf nu alleen nog maar illegale versies van windows

Bestaan er legale versies dan ?!....
::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
  maandag 18 november 2002 @ 13:20:00 #4
34627 SplitErwt
Kim est très hot!!
pi_6864807
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:15 schreef cyberb0b het volgende:
Weet wel dat de winst die gemaakt wordt op het product, gestoken wordt in de ontwikkeling van nieuwere versies, en nieuwe hardware.

Eeehmm... de ontwikkeling van nieuwe versies zit al in de kostprijs. Alles daar boven is pure winst. Op jouw manier zou de kostprijs 0 zijn.
  maandag 18 november 2002 @ 13:23:57 #5
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_6864867
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:15 schreef cyberb0b het volgende:

Welnee, ze hebben gewoon een marge van 85% op Windows. Hoe je het ook bekijkt, dat is wat ze van de prijs overhouden als de kosten er af gehaald zijn. Dat zijn dus alle direct gerelateerde kosten, dus ook research en development. Dan zullen er ook nog wat produktiekosten zijn (niet zo veel), transportkosten, en marketingkosten (heel veel). Let wel: de kosten van ontwikkeling zitten gewoon in de prijs.

Iets anders is dat MS kennelijk enorm veel geld in horizontale subsidiering steekt: Dankzij de hoge marges op Winsdows en Office produkten kunnen ze het zich veroorloven de prijs van bijv. de X-Box kunstmatig laag te houden. Op hun gameconsole maken ze enorme verliezen. Eigenlijk betekent dat dat de ontwikkeling van de X-Box, en de kosten van de reclamecampagnes voor dat ding, betaald worden door degenen die een Windows licentie kopen.

Eigenlijk is dit wel het beste bewijs dat de licentiekosten van Windows en Office produkten gewoon veel te hoog zijn. Dat M$ er mee wegkomt kan alleen maar betekenen dat ze een monopolie hebben. De combinatie van die twee ziet er als volgt uit: misbruik van monopoliepositie

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 18-11-2002 13:24]

pi_6864878
En dan vinden ze het gek dat er illegale kopieeën worden gemaakt..
Ik dank dat als ze de prijs flink laten dalen, ze nog net zoveel winst zullen maken
pi_6864921
Een hoge prijs mag natuurlijk nog geen reden zijn voor diefstal. Ik vind een Ferrari ook een hele mooie auto, maarja...
pi_6864932
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:16 schreef Driekeerniks.com het volgende:

[..]

Bestaan er legale versies dan ?!....

Ik ben ook altijd benieuwd wie de enige legale versie heeft gekocht waar iedereen zijn/haar copy van heeft
vier eeuwen twee seconden lijm
pi_6864938
Ik heb een legale Windows XP Pro, hoezo?
  maandag 18 november 2002 @ 13:34:44 #10
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_6865036
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:28 schreef Luigi het volgende:
Ik heb een legale Windows XP Pro, hoezo?
Mag ik em kopieeren ?!

::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
  maandag 18 november 2002 @ 13:34:45 #11
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_6865037
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:27 schreef wannetoestand het volgende:

[..]

Ik ben ook altijd benieuwd wie de enige legale versie heeft gekocht waar iedereen zijn/haar copy van heeft

tssssssssssk! Ik maak echt serieus gebruik van windows, en heb dan ook een officiele licentie van windows 2000 professional, ook al draait die onder Linux
pi_6865055
Vandaar al die bugs in Microsoft software! Ze geven minder dan 15% van de inkomsten uit aan ontwikkeling en research! Als ze nou gewoon eens wat beter hun best deden om goede software te maken, dan deden heel wat mensen een stuk minder moeilijk.
Het uitzicht hierboven is daar beneden....
pi_6865070
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:27 schreef Luigi het volgende:
Een hoge prijs mag natuurlijk nog geen reden zijn voor diefstal. Ik vind een Ferrari ook een hele mooie auto, maarja...
Das een beetje kromme vergelijking. Zie het zo: koop jij voor de prijs van een Ferarri een 2e hands DAF van de dealer ? Zo ja dan heeft de dealer een hele hoge winstmarge op die verkoop. Er zal ook wel een aardige marge op een Ferrari zitten maar je maakt mij niet wijs dat een Ferarri met een verkoopprijs van 200 000 euro slechts 30 000 euro kost om alle kosten te dekken.

-edit-
onbedoeld is deze vergelijking van mij ook op een manier door te trekken naar het OS Windows. Ze doen het lijken alsof je een Ferarri koopt maar stiekem heb je toch de stabiliteit en snelheid van een DAF

pi_6865137
Het maakt toch niet uit hoeveel winst een bedrijf maakt? Vrije markteconomie enzo? Is een product je te duur, dan ga je opzoek naar andere, goedkopere alternatieven. Zoals Linux, Win9x (koopje nowadays), etc.
pi_6865198
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:41 schreef Luigi het volgende:
Het maakt toch niet uit hoeveel winst een bedrijf maakt? Vrije markteconomie enzo? Is een product je te duur, dan ga je opzoek naar andere, goedkopere alternatieven. Zoals Linux, Win9x (koopje nowadays), etc.
Linux is slecht toegankelijk voor de meeste mensen.
Vrije markteconomie betekent ook dat je je concurrenten een eerlijke kans geeft en dat is nou niet echt M$ sterkste punt. Het maakt mij niet uit hoeveel winst ze maken het gaat me om het percentage winst maken. Van mij mogen ze best 2 miljard winst maken zolang ze dan ook maar 20 miljard omzet behalen. En dan heb ik het nog niet eens over koppelverkopen zoals Office dat er bij "moet" en dergelijke.
pi_6865222
En als je zo boos bent dat ze het enige verkopende OS zijn doe je toch je best om een vergelijkbaar OS te maken dat de games en appz die je onder windows kan draaien zonder hercompileren met het zelfde gebruikersgemak gestart kunnen worden?

Je researchkosten zullen lager zijn dan die van MS omdat veel technologieen reeds onder een standaard vallen en niet herontwikkeld hoeven te worden, heel handig...

Zou toch zonde zijn als je gaat ontwikkelen aan een niet compattible OS waarvoor iedere gebruiker een opleiding voor nodig heeft en 24/7 hulp omdat ze niets kunnen vinden

TRUE
pi_6865227
Een hoge prijs is juist erg bevordelijk voor de concurrentie.
pi_6865274
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:41 schreef Luigi het volgende:
Het zit hem er juist in of er wel sprake is van een vrije markt: vind er wel marktwerking plaats? Met een winstmarge van 85% is de kans erg klein, maar de causale relatie moet wel goed gelegd worden hier: 85% an sich is niet slecht, alleen duidt het op een monopoliepositie en daar mag een misbruik van gemaakt worden. Wat wel gedaan wordt.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6865289
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:45 schreef Luigi het volgende:
Een hoge prijs is juist erg bevordelijk voor de concurrentie.
in theorie wel ja maar dat is alleen als je de concurrenten niet meteen de op verkeerde wijze de markt uitdrukt. Zoals bv het niet vrij willen geven van de source code.
pi_6865302
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:48 schreef Kennyman het volgende:

Wat wel gedaan wordt.

Niet volgens het Amerikaanse gerecht.
pi_6865317
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:48 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

in theorie wel ja maar dat is alleen als je de concurrenten niet meteen de op verkeerde wijze de markt uitdrukt. Zoals bv het niet vrij willen geven van de source code.

Huh? En coca-cola en pepsi dan? Die weten elkaars 'secret ingredients' ook niet hoor. Ik zie het meer als een tekortkoming van de huidige markt, dat er niemand weerstand kan bieden.
pi_6865332
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat STERK beinvloed wordt door de president, Bush in dit geval. Bush besloot een schikking te accepteren, terwijl er eigenlijk veel erger in het verschiet lag. Maar ja, Bush had andere dingen aan ze hoofd toentertijd.
pi_6865347
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee maar daar gebeuren wel gekkere dingen met het recht.

85% winstmarge is dus duidelijk wel een monopolie positie en als je er dan naast zet dat veel mensen M$ beschuldigen van het misbruiken van haar positie dan is de link toch wel duidelijk gelegd neem ik aan ?

pi_6865364
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

Huh? En coca-cola en pepsi dan? Die weten elkaars 'secret ingredients' ook niet hoor. Ik zie het meer als een tekortkoming van de huidige markt, dat er niemand weerstand kan bieden.

Coca-cola en pepsi zijn op zich staande producten. Het is allemaal niet zo moeilijk daar te wisselen, marktwerking is daar veel simpeler.

Hier zit je met echte compatibility-problemen met programma's enzo.

pi_6865378
quote:
Op maandag 18 november 2002 13:52 schreef Kennyman het volgende:

Hier zit je met echte compatibility-problemen met programma's enzo.

Da's een stuk historie, ik vraag me af in hoeverre MS daar verantwoordelijk voor gehouden kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')