Maar bedacht me net dus dat ik nu al bijna 2 maanden doe met 1 paar 1dags lenzen....
Wat is jullie record?
ik probeer het wel goed bij te houden maar bij dit paar had ik er gewoon niet meer aan gedacht. Pas toen ik echt problemen kreeg met indoen heb ik maar eens gebeld voor een afspraak
quote:Ik heb eigenlijk halfjaar lenzen. Maar heb ooit voor me vakantie 1dagslenzen gekocht. Me halfjaar lenzen zijn gesneuveld dus maar de 1daglenzen gepakt.
Op zondag 17 november 2002 20:58 schreef Partygurl het volgende:
Nou dan je ook een, je gaat je ogen toch niet verpesten!? Ik doe nooit langer dan een maand met mijn maandlenzen
Maar heb gewoon echt geen tijd om lenzen te gaan halen...
quote:ik heb de mijne mijn hele leven al
Op zondag 17 november 2002 21:22 schreef djdano het volgende:[..]
Ik heb eigenlijk halfjaar lenzen. Maar heb ooit voor me vakantie 1dagslenzen gekocht. Me halfjaar lenzen zijn gesneuveld dus maar de 1daglenzen gepakt.
Maar heb gewoon echt geen tijd om lenzen te gaan halen...
Oja, voor de informatie: ééndagslenzen zijn vreselijk kwalitatief slechte dingen. Je moet ze niet voor niets na één dag weggooien. Ze zijn er dus niet voor gemaakt om ze vaker dan één keer in en uit te doen. Je doet ze in, draagt ze, doet ze uit, gooit ze weg. Maar in principe kunnen ééndagslenzen nooit goed voor je ogen zijn... wat dat betreft zijn halfjaarlenzen het beste, mits je ze goed schoonmaakt en je geen last hebt van eiwitaanslag.
Heb je geen bril ofzo, die je op kunt zetten tot je weer es tijd hebt om lenzen te halen? Je hebt maar één paar ogen; als je die verkloot doordat je te lui bent om nieuwe lenzen te kopen, of omdat je te ijdel bent om een brilletje te dragen, dan zit er m.i. toch een steekje los....
quote:Ik heb juist ééndagslenzen vanwege slechte zuurstoftoevoer in m'n ogen. Ze zijn idd bedoeld om ze aan 't eind van de dag weg te gooien, dat betekent bij mij na +/- 8-10 uur, max. 12-14 uur, dan krijg ik er echt last van. (ligt een beetje aan het weer/klimaat) Daarintegen zet je elke dag een nieuw setje in je ogen dat volledig steriel is, i.t.t. maandlenzen. (ook al maak je ze goed schoon, echt steriel krijg je ze nooit)
Op zondag 17 november 2002 22:11 schreef Christine het volgende:
Oja, voor de informatie: ééndagslenzen zijn vreselijk kwalitatief slechte dingen. Je moet ze niet voor niets na één dag weggooien. Ze zijn er dus niet voor gemaakt om ze vaker dan één keer in en uit te doen. Je doet ze in, draagt ze, doet ze uit, gooit ze weg. Maar in principe kunnen ééndagslenzen nooit goed voor je ogen zijn... wat dat betreft zijn halfjaarlenzen het beste, mits je ze goed schoonmaakt en je geen last hebt van eiwitaanslag.
quote:Idem hier.
Op maandag 18 november 2002 17:59 schreef BOKA het volgende:
mn halfjaar lenzen ongeveer 7/8 maandan, toen begonnen mijn ogen het niet leuk te vinden (ik had eerder geen tijd/vergeten/etc. om een afspraak te maken).
Elke keer als ik op controle ga krijg ik een preek, waar ik braaf naar luister. En elke keer neem ik me voor de volgende keer echt op tijd nieuwe te kopen. En elke keer.... goed zo!
Momenteel heb ik ze ook alweer te lang in, zie ook vlekken .
Heb er vaak aan gedacht om een brilletje te kopen. Gewoon omdat het wel fijn is om op te zetten als je thuis bent. Maarja ik ben dan weer zo iemand die geen goedkoop brilletje opzet omdat het niet mooi is. Dan wordt het dus meteen weer een dure bril met alle opties (mooier, fijner enz) en dat vind ik weer zonde van het geld omdat ik toch lenzen heb.....8)7
Ik heb nooit echt problemen gehad met lenzen en dat wil ik graag zo houden....Ik vind dat je beter goed naar je eigen lichaam kan luisteren en ze weg gooit als ze echt oud zijn dan dat je domweg iedere maand een setje weg gooit dat of nog niet te oud is, omdat je die maand twee weken met je bril op liep, of dat je met te oude lenzen loopt omdat je die krengen 17 uur per dag in had.
Btw hiervoor nog NOOIT lenzen ingehad enzo, was dus ff wroeten enzo, 3 kwartier ong. voordat ik de eerste lens erin kreeg, en eruit halen ging in 1x
verder heb ik ook nog daglenzen voor speciale uitzonderingen zoals parties en eens een keer het zwembad enzo..ok die laat ik dus maar 1 dag of nacht in...daarna zijn ze dus echt wel maximaal gaar!
Gister had ik me effe vieze lenzenterror...was een daglens overgebroken...kwam maar een helft uit mijn oog...ik voelde wat irriteren en vet ligge wrijven in die ogen..ik nieuwe lens dringezet..ik lekker gaan feesten..terwijl ik constant zat te emmeren met me ogen..thuis gewoon gaan pitten..volgende dag tegen een uur of 6 's avonds doe me eens de lens uit.. EN RAAD EENS...DE ANDERE HELFT ZAT ER NOG IN!!! GRRR..die was pijnlijk en sneed in me ogen.
Dat ding meteen in de prullebak gesmeten...en verder nergens last meer van gehad
Het record dat ik ze draag op een dag is eigenlijk 24 uur. Ook niet erg goed voor je ogen, maar het gebeurt me zelden
quote:Damn.. hallo zeg, je hebt het hier wel over je ogen hoor..
Op zondag 17 november 2002 20:56 schreef djdano het volgende:
Maar bedacht me net dus dat ik nu al bijna 2 maanden doe met 1 paar 1dags lenzen....Wat is jullie record?
Ga ik echt geen record mee proberen te halen..
Zou ik trouwens niet eens de kans voor krijgen omdat ik ieder jaar een week na de controle bij de opticien een telefoontje krijg met de mededeling dat m'n nieuwe (harde) lenzen klaarliggen.
maar met zachte lenzen moet je daar goed mee opletten, gaan je ogen eerder ontsteken omdat die lenzen meer van je oog afdekken en dus het zuurstof minder snel doorlaten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |