-NAC-Feyenoord 2000 ...1-0 voor NAC, na 10 minuten al met 10 man, door een rode kaart..ongelooflijk spannende wedstrijd maar toch de 3 punten sinds zeer lange tijd tegen Feyenoord (eind jaren 70 ofzo)
Dit werd in 2001 trouwens dunnetjes overgedaan met een 2-1 overwinning, maar dat was een iets minder spectaculaire wedstrijd
-NAC-Twente 2001 ...Ongetwijfeld de beste wedstrijd van het seizoen van NAC, maar toch werd er met 3-3 gelijkgespeeld..NAC speelde spectaculair, hoogstaand en FC Twente compleet van de mat..kwam met 2-0 voor..maar na rust kwam FC Twente met 3 uitbraken dus langszij
-NAC-Ajax 1997 2-0 voor NAC ...geweldige sfeer in het stadion...2 bijna identieke goals van stewart en vidmar in de 1e en 2e helft, wat me ook nog bijgebleven is van die wedstrijd is dat Kluivert alleen voor de keeper kwam maar de bal mistrapte
-NAC-RBC 1999 De kampioenswedstrijd van NAC in de 1e divisie, 2-0 gewonnen en fantastische sfeer en feest achteraf
-Ajax-NAC 2001 NAC kwam achter na een paar minuten door Van der Vaart (wie anders) ...toen had ik er al een hard hoofd in dat NAC punten zou gaan pakken..maar mede door een fantastische goal van stewart wonnen we met 3-1
Verders bezoek ik eigenlijk geen wedstrijden van andere clubs..behalve 1x Jong Oranje in 1997 bloedeloze 0-0 wedstrijd
ik ben benieuwd...
Betrap me erop dat ik niet altijd de uitslagen meer precies weer maar dat ik het Helmond clublied nooit meer zal vergeten.... aye aye aye Helmond Sport (omlijst door aantal huppende tienertjes.... ) was heeeeel erg. Ajax wedstrijden in Olympisch stadion echt geweldig.
GAE wedstrijden zijn niet zo spannend maar door de emoties er om heen wel erg leuk.
Das de mooiste en natuurlijk AJAX - Celtic qua sfeer maar niet qua wedstrijd..
Moederdag 1998 (als het ik goed) won de plaatselijke FC uit Utreg voor het eerst sinds 25 jaar (als ik het goed) heb weer eens van de plaatselijke AFC uit het Dorp aan het IJ. Het werd toen 1-2 in het voordeel van FCU. Dit was ook een het afscheid van Michael Laudrup die de Utreg-fans goed verziekt hebben! Maar neem ons dat eens kwalijk, we winnen weer eens daar!! (Doelpunten werden gemaakt door Michael Mols en John de Jong)
De eerste thuiswedstrijd in de Uefa-cup sinds 10jr tegen Grazer AK uit Oostenrijk. We wonnen deze wedstrijdm met 3-0. FCU was weer bekend in Europa. Er hing die avond een fantastische sfeer. We hebben complimenten van Grazer-aanhang gehad over de sfeer die er was.
De terugwedstrijd in Uefa-cup tegen het zelfde Grazer AK was denk ik een van de mooiste. We hadden een comfortabele voorsprong, alleen deze was voor de rust al helemaal weg!!! Met rust was 3-0. Na rust werd orde op zaken gesteld. Wat een ontlading was er bij de 2200 mee gereisde fans uit Utreg toen 3-1 werd gemaakt!!!..Volwassen kerels stonden met tranen in hun ogen. We hadden het gehaald. Grazer moest nu 2x meer scoren. Uiteindelijk werd het 3-3. De reis van 14uur was dus niet helemaal voor niets geweest.
De wedstrijd die waarschijnlijk heel Nederland zich nog kan herrineren is de ARBITRALE DWALING van de AC Finale van dit jaar. FCU - Ajakkes. Dhr. Kloeg vergat zijn vlag op te steken, terwijl we de CUP al met 1 hand vasthadden. Dit bewijst maar weer waarom Ajakkes de naam LUCKY AJAX draagt (zie afgelopen dinsdag tegen Inter)
Dit zijn 3 wedstrijden die ik niet snel meer zal vergeten
`
Rood/Witte groeten.
FORZA Utreg till I die
Ajax-Liverpool, de beruchte mistwedstrijd.
Ajax won trouwens met 5-1
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-11-2002 18:05]
In 1995: FC Utrecht - Volendam (0-1). Halve finale beker. FC Utrecht was veel beter, maar Zoetebier had alles en in de laatste minuut scoorde Jorg Smeets. Volendam naar de finale! Ik heb nog nooit zo hard naar de bussen moeten rennen...
19..: Volendam - Ajax (1-0). Door een verbouwing werd deze wedstrijd gespeeld in het Olympisch Stadion. Ik zat tussen de Ajax-supporters en Arie Obdam maakte het winnende doelpunt. Ik heb me sjaaltje maar goed verborgen gehouden...
AZ-*j*x 1998 (?) 2-1 voor AZ
quote:/Offtopic:
Op vrijdag 15 november 2002 16:16 schreef poiuy het volgende:
Rampwedstijden waren trouwens Roda - AZ 8-2 en Zwolle-AZ 5-1 (enkele weken geleden) Gelukkig was ik bij die laatste neit aanwezig
Ajax - AC Milan (CL 1995 in Wenen), ook spannend en een goede afloop.
Verder nog FC Twente - Utrecht 26 maart 2000:
na 77 minuten staat het 0-2, maar na de blessuretijd is het 4-2 door doelpunten van Ter Avest, Houwing, Vennegoor en vd Meijde. Super
FC Twente - Roda JC (2002) omdat toen het zelfvertrouwen langzaam terugkwam
Er zijn nog zoveel mooie voetbalwedstrijden, maar de AC 2001 blijft voor iemand die 4 was in 1988 toch het mooiste
quote:Kippenvel!!!!!!! prachtig moment!!
Op vrijdag 15 november 2002 16:31 schreef -F- het volgende:
Ik heb em al een keer vermeld: Feyenoord - PSV Uefa cup kwart finale.
Bij de 1-1 van van Hooijdonk was er denk een 9 op de schaal van richter te registreren.
quote:63 ?
Op vrijdag 15 november 2002 16:10 schreef golfer het volgende:
1963 Olympisch Stadion.
Ajax-Liverpool, de beruchte mistwedstrijd.
Heb zelf veel wedstrijden gezien.
Ik hou het vandaag bij van Basten :
1 - Ajax-FC den Bosch, de omhaal.
2 - West Duitsland-Nederland, het schot.
De mooiste was die van gister: Werder Bremen - Vitesse Arnheim 3-3
Op 2 staat Vitesse - Ajax seizoen 01/02 uitslag 3-1: Ajax kwam ik dacht op voorsprong maar toen kwam de strijdlust. Ook mooi was de gehele sfeer in Gelredome.
en nr.3: Feyenoord - Vitesse seizoen 01/02 uitslag 3-2. Zeer spannende wedstrijd en aantrekkelijk om te zien.
quote:Pardon, foutje, het was in 1966.
Op vrijdag 15 november 2002 17:53 schreef tong80 het volgende:
63 ?
quote:Ik was al aan het wachten.
Op vrijdag 15 november 2002 16:10 schreef golfer het volgende:
14-12-1966 Olympisch Stadion:Ajax-Liverpool, de beruchte mistwedstrijd.
Ajax won trouwens met 5-1
Zoveel wedstrijden heb ik niet gezien, maar één van de mooiste was toch wel 1 FC Koln - Borussia Monchengladbach. Zou bij god niet meer weten wanneer en wat de uitslag was.
Ik was toendertijd wel content dus zal Gladbach wel gewonnen hebben.
quote:Dit vond ik 1 van de mindere wedstrijden ooit
Op vrijdag 15 november 2002 16:03 schreef richsli het volgende:
Fc zwolle-Excelsior 1-0 ZWOLLE KAMPIOEN!!!!
Fc Zwolle-AZ 5-1
ben dit seizoen bij alle thuis wedstrijden geweest.
Vorig jaar naar Arsenal-Manchester United geweest met rust was het 0-1 maar Arsenal won met 3-1. Fantastiche sfeer.
Mooiste wedstrijd was volendam-excelsior in de nacompetitie. Excelsior verloor met 2-1, maar werd door een overwinning van Ado _o_op het kasteel toch kampioen.
Eigenlijk was de hele nacompetitie vorig jaar wel leuk.
Ajax-Real Madrid 2-0
2e ronde [ofzoiets] CL 96
Favo wedstrijden.
quote:Zelfde, alleen dan nog de wedstrijd tegen de graafschap 1999 (geloof ik), toen het een alles of niets wedstrijd van NAC was tegen degradatie, suppoerters alles uit de kast gehaald, das pas sfeer
Op vrijdag 15 november 2002 15:31 schreef Boomlaars het volgende:-NAC-Feyenoord 2000 ...1-0 voor NAC, na 10 minuten al met 10 man, door een rode kaart..ongelooflijk spannende wedstrijd maar toch de 3 punten sinds zeer lange tijd tegen Feyenoord (eind jaren 70 ofzo)
Dit werd in 2001 trouwens dunnetjes overgedaan met een 2-1 overwinning, maar dat was een iets minder spectaculaire wedstrijd-Ajax-NAC 2001 NAC kwam achter na een paar minuten door Van der Vaart (wie anders) ...toen had ik er al een hard hoofd in dat NAC punten zou gaan pakken..maar mede door een fantastische goal van stewart wonnen we met 3-1
![]()
quote:Volgens mij werd het toch echt 5-2. Is ook één van de mooiste wedstrijden ooit voor mij.
Op vrijdag 15 november 2002 19:20 schreef Merkowitz het volgende:
Ajax-Bayern Munchen 5-1
Halve finale CL 95
Zelfde geld voor Real Madrid - Ajax een jaar later. De Real supporters die aan het eind van de wedstrijd klappen voor het geweldige spel van Ajax.
quote:Oja...All together now ofzo..met vuurwerk e.d. helaas..we verloren
Op vrijdag 15 november 2002 21:02 schreef Garagefluit het volgende:[..]
Zelfde, alleen dan nog de wedstrijd tegen de graafschap 1999 (geloof ik), toen het een alles of niets wedstrijd van NAC was tegen degradatie, suppoerters alles uit de kast gehaald, das pas sfeer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |