abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6802299
JIHAD OP DE DAM, door Prof. Dr. B. Smalhout
Vorige week klonk in het hart van Amsterdam uit duizenden Marokkaanse kelen de Arabische oproep Allah al-Akbar: Allah is groot. Het betrof een massale demonstratie tegen de politiek van Israël in het conflict met de Palestijnen.
Omstreeks 15.000 betogers scandeerden antisemitische leuzen, de Israëlische nationale vlag werd verbrand en er werden hakenkruizen bevestigd aan ons Nationaal Monument op de Dam. Het was het afschuwelijke bewijs van de machteloosheid van onze overheid.
Het Nationaal Monument in onze hoofdstad houdt de herinnering levend aan de Tweede Wereldoorlog, de miljoenen slachtoffers daarvan en de meer dan honderdduizend joodse en niet joodse Nederlanders die door de Duitse edel Germanen destijds zijn vermoord. Om die reden is dit monument de centrale plaats voor de jaarlijkse 4 mei herdenking. Voor geen enkel ander doel mag zulk een gedenkplaats worden gebruikt. Het feit dat uitgerekend deze plek werd benut voor een anti-Israëlische en antisemitische hetze compleet met hakenkruizen, is dan ook een nationale schande.
De demonstratie was georganiseerd door het Palestina Comité, waarin ook veel autochtone Nederlanders zitting hebben. Het is begrijpelijk dat die verontrust zijn door het gewelddadige karakter van het Israëlisch-Palestijnse conflict. Maar zij realiseren zich onvoldoende dat hun ethische overwegingen allang zijn uitgemond in een klassieke vorm van antisemitisme.

Aan het Gas

Voor het eerst in bij na zestig jaar worden in Amsterdam joodse burgers weer bedreigd, beledigd en geschoffeerd. Van onze Noord-Afrikaanse medelanders konden zij weer 'allemaal aan het gas'. En passant werden ook nog even de Verenigde staten en de homoseksuelen verketterd. Het kwalijke is dat betrekkelijk veel, vooral linksdenkende en hoger opgeleide Nederlanders begrip voor dit alles schijnen te kunnen opbrengen.
De politie, die al jarenlang op gezag van de overheid raddraaiers, relschoppers en onvervalste criminelen met fluwelen handschoenen aanpakt, probeerde de Arabische volkswoede te temperen met zogenaamd psychologisch verantwoorde oproepen, zoals: 'Gooi geen voorwerpen naar de politie; daar heeft u helemaal niets aan!' Of: 'Stop het geweld of u eindigt in een politiecel!' Uiteraard hielp dat geen ene bliksem. Winkelruiten sneuvelden, straatstenen en flessen suisden door de lucht. Er werden slechts enkele arrestaties verricht.
Het probleem in Nederland is dat de mediavoorlichting over Israël steeds meer eenzijdig wordt. Zodoende krijgt iedereen de overtuiging dat Israël een agressor is die hulpeloze Palestijnen van alles berooft, hun huizen vernielt en hun kinderen doodt. Wat nooit gezegd wordt, is dat de staat Israël, vanaf de eerste dag van haar wedergeboorte in 1948, door Arabische landen met de ondergang is bedreigd. Israël heeft drie grote oorlogen moeten voeren tegen een overmacht aan Arabische legers, die de joodse staat wilden vernietigen. De guerrilla organisatie Al Fattach van de Palestijnse leider Jasser Arafat heeft die vernietiging nog steeds in haar doelstellingen staan.

Vredesaanbod

Tot drie maal toe is aan Palestijnen, ondertoezicht van de Verenigde Staten, een royaal vredesaanbod gedaan met grote concessies aan Israëlische zijde. Arafat heeft ze allemaal afgewezen. Er is voor hem maar één acceptabele oplossing, namelijk dat heel Israël een Arabisch land wordt met Jeruzalem als Palestijnse hoofdstad.
Dat is begrijpelijkerwijs een onredelijke en onuitvoerbare gedachte. Met het fanatisme en de primitiviteit die kenmerkend zijn voor fundamenteel islamitische organisaties proberen de Palestijnen hun doel te bereiken via terreur.
Zij deden dat onder meer via een dodelijke aanval op Israëlische atleten tijdens de Olympische Spelen te Munchen in 1972, een vliegtuigkaping in Entebbe in 1976 en de kaping van het cruiseschip Achille Lauro in 1985.
De moorddadige aanval op het World Trade Center te New York op 11 september vorig jaar was niet door de Palestijnen gepland, maar wél mede namens hen uitgevoerd.

Minachting

Hun minachting voor de waarde van het menselijk leven heeft geleid tot het afschuwelijke wapen van de zelfmoordaanslagen. Zelfs jonge meisjes, opgezweept door de fanatieke Jihad (oorlogs)-toespraken van Arafat, blazen zichzelf op in Israëlische cafés, disco's, bussen en restaurants. Ze sleuren tientallen onschuldige burgers mee de dood in.
In de laatste anderhalf jaar zijn er ruim 300 Israelische burgers, 150 militairen en elf buitenlanders door Palestijnse terroristen vermoord.
Daarbij werden meer dan 3700 mensen ernstig gewond.
Het aantal doden en gewonden aan Palestijnse zijde is niet nauwkeurig bekend, maar zal zeker niet, minder zijn dan aan de Israëlische kant. Evenwel is het een kwalijke zaak dat de westerse media de Palestijnse slachtoffers uitvoerig en eindeloos gruwelijk herhaald latenzien, zoals de Palestijnse man die tevergeels zijn zoontje tracht te beschermen tegen Israelisch geweervuur.
Daartegenover zijn er maar weinig beelden te zien van de uiteengereten lichamen van Israëlische slachtoffers.
Ook vergeet men maar al te graag dat de Palestijnse guerrilla's zich met hun wapens en explosieven verschuilen tussen de burgerbevolking, waardoor er meer Arabische burgerslachtoffers vallen dan militair gesproken noodzakelijk zou zijn.
De westerse media schieten vaak tekort in hun taak een objectief verslag te geven van de ge- beurtenissen in Israel.
Dit, gepaard aan een pathologische tolerantie van de overheid voor niet-autochtone burgers, heeft ervoor gezorgd dat in onze eigen hoofdstad de giftige plant van het antisemitisme weer krachtig wortel kan schieten.

Prof. Dr. Smalhout

Het is misschien wat gedateert maar met de AEL in het belgische lijkt het me wel relevant.

pi_6802350
Ietswat gedateerd? Dit is toch ongeveer een half jaar geleden geweest? Stemmingmakerij noemen ik het plaatsen van een dergelijke column dan.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6802406
gelukkig zijn er nog genoeg nederlanders die wel inzien dat de bekrompen "ik blaas mezelf op" gedachte van de palestijnen meer de boventoon voert dan de reactie op deze "zelfmoord aanslagen" waarmee Isreal ( volledig in hun recht) retalieerd..
geef communisme geen kans, stem niet links..links gaat over lijken....
pi_6802422
Dat zal best ja!

Frenkie

pi_6802427
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:35 schreef julekes het volgende:
Ietswat gedateerd? Dit is toch ongeveer een half jaar geleden geweest? Stemmingmakerij noemen ik het plaatsen van een dergelijke column dan.
Tijd heelt alle wonden, maar dat maakt dit verhaal natuurlijk niet minder waar.
Big dick.
pi_6802458
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:37 schreef Da-D het volgende:
gelukkig zijn er nog genoeg nederlanders die wel inzien dat de bekrompen "ik blaas mezelf op" gedachte van de palestijnen meer de boventoon voert dan de reactie op deze "zelfmoord aanslagen" waarmee Isreal ( volledig in hun recht) retalieerd..
Gelukkig heb je er goed over nagedacht, en laat je ons nu delen in deze gebuanceerde, doordachte mening. Thumbs up for you.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  donderdag 14 november 2002 @ 16:40:07 #7
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_6802474
Lees mijn reactie op het onderwerp 'Israël wil bij de EU' (iets in die trant). Ik walg van je verkapte goedkeuring voor de terroristen uit Israël.
pi_6802475
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:38 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Tijd heelt alle wonden, maar dat maakt dit verhaal natuurlijk niet minder waar.

Maar wel een stuk minder actueel, en de relevant.
pi_6802539
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:35 schreef julekes het volgende:
Stemmingmakerij? Het zijn feiten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6802570
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dit zijn niet alleen feiten, het is vooral ook de mening van smalhout.
pi_6802586
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:43 schreef julekes het volgende:

[..]

Dit zijn niet alleen feiten, het is ook de mening van smalhout.

Gebaseerd op feiten. Gebaseerd op leuzen die gescandeerd zijn op de Dam. Of ontken je dat?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 14 november 2002 @ 16:44:44 #12
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_6802594
Ik kan me toch werkelijk niet van de indruk ontdoen dat de beschuldiging van eenzijdige berichtgeving in de media in dit stukje van de heer Smalhout er een is uit de categorie: de pot verwijt de ketel....

Wat een kortzichtig en totaal vanuit 1 gezichtsstandpunt bekeken stuk van prof. Smalhout is dit zeg, ongelooflijk.

Ik ben tegen de terreurdaden van de palestijnen, maar ik ben ook tegen de agressive politiek van Israel, zoals elk weldenkend mens zal zijn.

pi_6802609
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

wat gebeurt er met de feiten in het stadion van Feyenoord. Duidelijk te horen "hamas,hamas, joden aan het gas" en dat tijdens een wedstrijd tegen een engelse ploeg.
pi_6802657
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gebaseerd op feiten. Gebaseerd op leuzen die gescandeerd zijn op de Dam. Of ontken je dat?

Als je je mening baseert op een aantal feiten, wil natuurlijk niet zeggen dat die mening de juiste is. Ik vind het een erg subjectief stuk. Wat destijds op de dam is gebeurt was natuurlijk buiten alle proporties, en de politie had veel eerder moeten ingrijpen, maar om er nu nog eens mee aan te komen.
Smalhout staat trouwens sowieso bekend als erg pro-Israel, en dus zeker niet objectief.
  donderdag 14 november 2002 @ 16:48:03 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_6802669
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:45 schreef Chadi het volgende:
wat gebeurt er met de feiten in het stadion van Feyenoord. Duidelijk te horen "hamas,hamas, joden aan het gas" en dat tijdens een wedstrijd tegen een engelse ploeg.
Dus als zij het mogen, mogen jullie het ook, of zoiets?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_6802680
Ja ik heb gisteren ook weer die geluiden gehoort. Over IQ gesproken.....
Aanpakken die klootzakken.

Frenkie

pi_6802682
Herhaling van discussie uit april?
Zie:
vlag verbranden op de dam
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6802691
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:47 schreef julekes het volgende:

[..]

Als je je mening baseert op een aantal feiten, wil natuurlijk niet zeggen dat die mening de juiste is. Ik vind het een erg subjectief stuk. Wat destijds op de dam is gebeurt was natuurlijk buiten alle proporties, en de politie had veel eerder moeten ingrijpen, maar om er nu nog eens mee aan te komen.
Smalhout staat trouwens sowieso bekend als erg pro-Israel, en dus zeker niet objectief.

Smalhout mag zijn mening geven. Net zoals jij dat mag, en net zoals ik dat mag. Ik vind het een goed stukje, jij niet. Daar zullen we het nooit over eens worden.
Maar feit is dat die demonstratie op de Dam heel erg uit de hand is gelopen, en dat de politie veel te slap is geweest.
pi_6802718
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als wat Feyenoord-supporters dat roepen dan moeten die lieden op de Dam dat ook maar doen? Daarnaast ging het op de Dam wel wat verder dan wat leuzen roepen. Er waren hakenkruizen te zien, er werden vlaggen verbrand en er vonden vernielingen plaats.
pi_6802732
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Maar feit is dat die demonstratie op de Dam heel erg uit de hand is gelopen, en dat de politie veel te slap is geweest.

Dit ben ik ook met je eens, en ik denk dat iedereen daar wel zo over denkt.
pi_6802747
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:50 schreef julekes het volgende:

[..]

Dit ben ik ook met je eens, en ik denk dat iedereen daar wel zo over denkt.

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
pi_6802751
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus als zij het mogen, mogen jullie het ook, of zoiets?

nee dat zeg ik niet. Ik zeg waarom wordt er daar niet eens met 1 woord over gerept terwijl het duidelijk te horen was op TV waar een paar miljoen mensen naar keken.
pi_6802785
etenstijd. Ramdan !
  donderdag 14 november 2002 @ 16:53:04 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_6802790
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:51 schreef Chadi het volgende:
nee dat zeg ik niet. Ik zeg waarom wordt er daar niet eens met 1 woord over gerept terwijl het duidelijk te horen was op TV waar een paar miljoen mensen naar keken.
Ik weet niet van welke media jij gebruikt maakt, maar ik hoor al 10-tallen jaren dingen hierover.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_6802800
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:44 schreef Roosje01 het volgende:
.....
Het gaat er hier om dat deze "mensen" hier de boel lopen te vernielen en strafbare feiten plegen, terwijl het probleem zich duizenden kilometers verderop bevindt.
Maar die discussie is offtopic, en die zal ik dus hier niet verder gaan voeren. Want wat heeft deze quote te maken met de AEL in Belgie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')