abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2002 @ 18:50:56 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784084
Ik ben van mening dat je relaties uit verliefdheid beter kan mijden. Ten eerste ben je een weerloos slachtoffer voor misbruik en ten tweede doe je niet de juiste dingen ,omdat je niet goed nadenkt. Om sex en kinderen met iemand te hebben of op te voeden hoef je niet verliefd te zijn, bovendien wordt je niet geremd in je rationeel denkvermogen door emotionaliteit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784109
wat is er mis met emoties en emotioneel handelen ?
pi_6784114
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben van mening dat je relaties uit verliefdheid beter kan mijden. Ten eerste ben je een weerloos slachtoffer voor misbruik en ten tweede doe je niet de juiste dingen ,omdat je niet goed nadenkt. Om sex en kinderen met iemand te hebben of op te voeden hoef je niet verliefd te zijn, bovendien wordt je niet geremd in je rationeel denkvermogen door emotionaliteit.
Hmm, zal een gezellige boel zijn als jij een ralatie hebt dan! Liefde is niet rationeel, liefde komt uit je hart!
Djespuwr
pi_6784133
Niet mee eens. Je gaat niet met elk persoon die je kent een relatie aan, omdat je het zo goed met hem/haar kan vinden. Een relatie met iemand is gebouwd op het feit dat je iets speciaals hebt met diegene. En dat is in mijn optiek een extra aantrekkingskracht tussen jou en die persoon. Dus, voor mij geen relatie zonder verliefdheid.
Dwz, in het begin is het natuurlijk nog echt verliefdheid, maar dat gaat vanzelf over in houden van.
  woensdag 13 november 2002 @ 18:54:12 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784139
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:52 schreef Bikkelmannetje het volgende:

[..]

Hmm, zal een gezellige boel zijn als jij een ralatie hebt dan! Liefde is niet rationeel, liefde komt uit je hart!

In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784174
Wat een bullshit?! Wat is een relatie uit verstand nou?! Leeg... lijkt me dat...
En bovendien, tegen de tijd dat de meeste mensen gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen, is de ergste verliefdheid al overgegaan in houden van zeg maar, en dan kun je heus wel normaal denken hoor.
En als je halsoverkop gaat samenwonen, en blijkt dat jullie totaal niet bij elkaar passen, kom je daar vanzelf nog wel achter..

Ik heb toch liever een relatie uit liefde!

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6784188
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.

dude, wat een negatieve vibes. balansverstoring, misbruik?
Immer nur Filme machen!
  woensdag 13 november 2002 @ 18:58:16 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6784209
quote:
Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6784214
quote:
als dat het geval is, dan zal de relatie toch niet lekker (blijven) lopen en komt daar toch wel een einde aan.

en ik vind het wel negatief gedacht dat dat zo vaak zou voorkomen???
In mijn omgeveng enzow en in eigen ervaring heb ik alleen maar gezien dat zodra 1 niet meer verliefd was, het uit ging...

©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6784236
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd

* Bikkelmannetje is het met Semtex eens! (Wat opzich ook bijzonder is!)
Djespuwr
pi_6784243
quote:

[..]

Volgens mij heb jij een paar slechte ervaringen te veel op dat gebied gehad... jammer.

Wederzijdse liefde is

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!
pi_6784252
quote:

[..]

Nee, in veel relaties is de 1 meer verliefd dan de ander. Tuurlijk komt het ook wel voor dat 1 wel verliefd is en de ander niet, maar minder volgens mij.
  woensdag 13 november 2002 @ 19:01:02 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784257
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef texelonia het volgende:

[..]

als dat het geval is, dan zal de relatie toch niet lekker (blijven) lopen en komt daar toch wel een einde aan.

en ik vind het wel negatief gedacht dat dat zo vaak zou voorkomen???
In mijn omgeveng enzow en in eigen ervaring heb ik alleen maar gezien dat zodra 1 niet meer verliefd was, het uit ging...

Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784260
quote:
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

en natuurlijk relaties die ontstaan uit vriendschap, maar waarbij verliefdheid pas later komt.
Immer nur Filme machen!
pi_6784286
Die bloedhond spoort echt voor geen kont. De vreemdste topics opent 'ie. Het slaat allemaal als een tang op een varken.
  woensdag 13 november 2002 @ 19:02:49 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6784290
Zoals ik in dat andere topic al zei is voor mij verliefdheid zelfs een reden iemand te mijden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6784303
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:02 schreef jochem8 het volgende:
Die bloedhond spoort echt voor geen kont. De vreemdste topics opent 'ie. Het slaat allemaal als een tang op een varken.
mee eens is. zal wel storm op komst zijn ofzo.
Immer nur Filme machen!
  woensdag 13 november 2002 @ 19:04:26 #18
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6784322
BHFH WTF ???????

D.

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_6784352
Ik zou dat verliefde gevoel niet willen missen, hoor BHFH.
De hele dag aan 'hem' denken, weinig eetlust, mensen die je zeggen dat je een beeje straalt.
Lieve briefjes, telefoontjes, heerlijk.

Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
Als de ergste verliefdheid weg is (en soms duurt dat gelukkig heeeel lang) dan blijft dat bekende gevoel van 'houden van'.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.

Tot zover mijn serieuze reactie in een BHFH-topic.
Ik kan het wel.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 13 november 2002 @ 19:07:31 #20
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6784387
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!

Dat lijkt me nog moeilijker dan verliefd worden, zo niet onmogelijk!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6784395
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:05 schreef shmoopy het volgende:
De hele dag aan 'hem' denken, weinig eetlust, mensen die je zeggen dat je een beeje straalt.

Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
Als de ergste verliefdheid weg is (en soms duurt dat gelukkig heeeel lang) dan blijft dat bekende gevoel van 'houden van'.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.

Ik kan het wel.

idd BHFH, luister maar naar shmoopy.
Immer nur Filme machen!
pi_6784449
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ik niet (meer) verliefd op iemand ben, wil ik daar juist niet mee verder!
Jah vriendschap misschien, maar geen relatie en kinderen enzow, hoor!
©Dumbo
  woensdag 13 november 2002 @ 19:12:47 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6784479
quote:

Ik kan het wel.

*aplause smilie neerzet*

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 13 november 2002 @ 19:32:01 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_6784797
Als je niet verliefd bent, waarom dan uberhaupt een relatie beginnen ? Dat voegt dan toch nisks toe aan je leven, 't is juist alleen maar lastig.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_6784839
quote:
shmoopy's gulden uitleg
AMEN
pi_6784892
quote:
Fijn dat je zo'n goed gevoel van me krijgt
pi_6785036
Ik geloof dat in normale situaties een relatie moet ontstaan op basis van verliefdheid. Wat ik wel waar vind is dat sommige mensen er beter aan zouden doen om meer hun verstand te gebruiken (of zelf in het geheel niet hun hart volgen), en dan doel ik specifiek op de kwetsbaren onder ons. Ik denk dat iedereen wel een paar figuren in zijn/haar omgeving kent. (Ik ken ze ook, en dan zijn dat voornamelijk vrouwen, maar dat kan aan mij liggen).

Soms maakt liefde blind, STEKE-blind.... En dat zorgt ervoor dat de blatante (is nederlands woord?) karakter fouten niet in worden gezien.
Is weleens irritant als je zo iemand de mist in ziet gaan.... Jaren van te voren, en ze maar niet willen luisteren.

Maarreu.... Hoezo dit topic? Specifiek voorbeeld?

pi_6786367
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:38 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Fijn dat je zo'n goed gevoel van me krijgt

Wanneer krijg ik weer rozen en bonbons?

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 13 november 2002 @ 21:44:18 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6787520
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:48 schreef oheng het volgende:
Ik geloof dat in normale situaties een relatie moet ontstaan op basis van verliefdheid. Wat ik wel waar vind is dat sommige mensen er beter aan zouden doen om meer hun verstand te gebruiken (of zelf in het geheel niet hun hart volgen), en dan doel ik specifiek op de kwetsbaren onder ons. Ik denk dat iedereen wel een paar figuren in zijn/haar omgeving kent. (Ik ken ze ook, en dan zijn dat voornamelijk vrouwen, maar dat kan aan mij liggen).

Soms maakt liefde blind, STEKE-blind.... En dat zorgt ervoor dat de blatante (is nederlands woord?) karakter fouten niet in worden gezien.
Is weleens irritant als je zo iemand de mist in ziet gaan.... Jaren van te voren, en ze maar niet willen luisteren.

Maarreu.... Hoezo dit topic? Specifiek voorbeeld?

Omdat je de slechte kanten niet ziet van iemand waar je verliefd op bent, is het gewoon niet verstandig er iets mee te beginnen. Het is een afweging van plussen en minnen.

Wat ik heel vaak zie (en ook zelf heb meegemaakt) is dat je verliefd wordt, iemand je zomaar kan bedriegen en alles aftroggelen terwijl je niks door hebt! Nee later sla je jezelf pas voor de kop.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 13 november 2002 @ 21:50:01 #30
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6787669
quote:
Op woensdag 13 november 2002 21:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat ik heel vaak zie (en ook zelf heb meegemaakt) is dat je verliefd wordt, iemand je zomaar kan bedriegen en alles aftroggelen terwijl je niks door hebt! Nee later sla je jezelf pas voor de kop.
Jouw verstand verdwijnt (nog meer) als je verliefd bent? Ik kan altijd nog wel nadenken hoor als ik verliefd ben.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_6789141
quote:
Op woensdag 13 november 2002 20:53 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wanneer krijg ik weer rozen en bonbons?

als ik weer terug ben uit de zevende hemel
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2002 @ 02:16:14 #32
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6793150
Verstandshuwlijken stranden vrijwel nooit, huwlijken gesloten uit liefde daarintegen wel
pi_6793705
grappig, hier had ik ooit een discussie over,
ik was ook van mening dat uiteindelijk een echte relatie op zo een basis ontstaat. Verliefdheid duurt ook niet eeuwig.
Alleen willen we allemaal die verliefdheid, die emotie, het is veel te makkelijk om je daarin te laten meeslepen.
(en wie zegt dat je uiteindelijk niet verliefd kunt worden met je partner uit een verstandshuwelijk?)
Het gaat hier namelijk wel over een persoon waarmee jij verder wilt en omgekeerd iemand die met jou verder wil. Dat alleen al geeft al aan dat je geen liefde nodig hebt die (in tegenstelling tot wat velen beweren) wel vergankelijk is.
Eigenlijk heel cru is verliefdheid gewoon een soort bevlieging, een geval van verstandsverbijstering. Maar wel een fijne.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_6793710
oh, en al die gevallen van 'de ware' zijn denk ik een combinatie van liefde èn verstand.
pi_6793753
BHFH, wat jij doet moet je helemaal zelf weten, maar ik wil geen relatie met iemand op wie ik niet verliefd ben. Dan kun je toch net zo goed vrienden blijven?
Het is gewoon een heerlijk gevoel om helemaal verliefd op iemand te zijn en te weten dat hij/zij dat ook op jou is
Als jij dat wilt missen, prima, maar ikke niet!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_6795336
Ik heb wel eens geprobeerd om zo'n verstandsrelatie te hebben: we konden erg goed met elkaar opschieten en de seks was erg goed, maar de vonk was er van mijn kant niet (van zijn kant wel. En ik kan het dus niet. Ik mis dat gevoel. Ik heb die vonk en die vlinders nodig om een goede relatie te hebben. En ik zie ook om me heen dat die verstandrelaties toch iets missen op den duur.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_6799649
quote:
Ik begrijp je wel. Het heeft te maken met het volgende dilemma:

- je kan alles winnen, maar ook alles verliezen

of

je wint een beetje, en verliest een beetje

De gemiddelde is in beide gevallen 0.

Jij benaderd het op dit moment zo. Er zijn twee situaties en je kiest voor de eerste.
-nooit het ultieme geluk, maar wel beetje gelukkig
- kans om zeer ongelukkig te worden

Ik zou zeggen (is slechts een mening): denk wat positiever!

[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 14-11-2002 14:59]

donderdag 14 november 2002 @ 15:08:21 #38
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_6800109
quote:
Ben jij toevallig een ijskonijn???
don't you know my tears will cause an inferno
pi_6800186
Hoe kun je überhaupt een relatie hebben waarbij er maar één verliefd is??? Volgens mij doe je dat nog altijd met z'n tweetjes......

Ik zie het al voor me: "Hey, ik ben verliefd op jou en wil kinderen van je...., ow nee, je hoeft niet verliefd op mij te zijn hoor, da's onhandig"

"If life was easy, it would suck!"
pi_6800235
Ik vraag me trouwens af BHFH.... jij hebt dus uit verstand je partner gekozen waarmee je nu getrouwd bent. Ben je nu tevreden over je verstandige keuze?
  donderdag 14 november 2002 @ 15:15:44 #41
1687 poep
praat geen poep
pi_6800303
quote:
Op donderdag 14 november 2002 15:13 schreef Brad het volgende:
Ik vraag me trouwens af BHFH.... jij hebt dus uit verstand je partner gekozen waarmee je nu getrouwd bent. Ben je nu tevreden over je verstandige keuze?
houdt van spannend...
  donderdag 14 november 2002 @ 15:20:55 #42
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_6800423
Brrrr, klinkt een beetje als die gearrangeerde huwelijken die ook uit 'verstand' plaatsvinden ipv. uit liefde....

Liefde heerst!!! Botergeile verliefdheid heerst!!!

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 14 november 2002 @ 15:38:51 #43
3802 DrBeavis
Just a Teen Age Dirtbag
pi_6800869
hmz als alles uit verstand gaat, waar blijven dan de dromen? de momenten van geluk? de vlinders? Natuurlijk scheelt het pijn als je alles uit verstand doet, maar ja ik denk dat je pas echt gelukkig kan zijn bij iemand waar je ook daadwerkelijk op verliefd bent...en dat gevoel gaat over in liefde...en in houden van..naja zo zie ik het graag
"Als de leugen geen vleugels meer geeft en de waarheid is in de war...Dan zijn keizers slechts hulpjes en huilt de oude nar."
pi_6800991
quote:
Issie nu wel eindelijk getrouwd dan? *heeft wat gemist in de BHFH soap*

Mijn ouders zijn na 27 jaar nogsteeds verliefd!
Ik ben ook nog steeds hardstikke verliefd op mijn vriend (na ruim 2 jaar)
Verliefdheid is niet overgegaan in houden van,.. houden van is er gewoon bijgekomen.

* Swatkat vindt dat BHFH weereens een zeer rare stelling heeft gepost,... wat niet een uitzondering is voor hem maargoed

The captain of your brainship is drunk.
  donderdag 14 november 2002 @ 16:26:52 #45
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_6802140
mee eens, liefde maakt dom.

ze zouden een stof moeten uitvinden die alle verliefde gevoelens afkapt zodra blijkt dat het (zoals gewoonlijk) niet wederzijds is.

pi_6805701
Die verliefdheid die je voelt, jaren later is echt niet dezelfde verliefdheid van eerder hoor. Dat is iets wat moet groeien, wat ook wel gebeurt in verstandsrelaties.
En verliefdheid kan ook heel goed komen, juist in zo een relatie omdat je al weet dat je met die persoon verder wilt.
  donderdag 14 november 2002 @ 19:43:52 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6805868
It's better to have loved and lost, than never to have loved at all.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6806183
het is beter om je hart jarenlang uit je ribbenkast te laten trekken door gevoelens die je niet kunt beheersen? Terwijl je weet dat je nooit wat zult krijgen met die ene?

He-le-maal mee eens.

pi_6806756
* _Spike denk dat BHFH het helemaal eens is met de onderste regel van de signature van Wozzy.

Voor de luie mensen onder ons: empeejdrietjuh

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!
pi_6809504
quote:
Op donderdag 14 november 2002 16:26 schreef KingCold het volgende:
mee eens, liefde maakt dom.

ze zouden een stof moeten uitvinden die alle verliefde gevoelens afkapt zodra blijkt dat het (zoals gewoonlijk) niet wederzijds is.

Ik denk dat deze reaktie wat zegt over jouw ervaringen en/of ideeen
rondom de liefde, die natuurlijk ergens vandaan komen.
Ik ben blij dat mijn relatie gebaseerd is op liefde, en niet voortkomt
uit een vriendschap. De vriendschap is er ook, buiten partners zijn
we ook goede vrienden, maar ik zou de 'verliefdheid' niet willen missen.

Wolkje

pi_6809613
Relatie zonder gevoel? Dan zou je partner eigenlijk niets meer zijn dan een huisgenoot. En ook al zou liefde je rare dingen laten doen (irrationeel?), als het er niet is, zou je het altijd blijven missen (we zijn toch immers mensen?). Het ligt in onze aard om te zoeken naar 'romances', ook al weten we dat het ons blind kan maken. Maar is dat niet juist het mooie ervan? Om helemaal in iemand op te gaan?

Ik kan iig niet wachten

donderdag 14 november 2002 @ 22:53:13 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6809639
Wat een dom gelul weer.

Waarom zou ik een relatie uit verstand aangaan?
Als ik wil wippen dan pik ik zo een meisje op in een willekeurige kroeg/club.

Voor de centen hoef ik het ook niet te doen want ik kan ruimschoots rondkomen van mijn eigen riante salaris.

Ik wil (en HEB) een relatie vanwege verliefdheid. En hoewel het rationeel misschien niet de juiste keuze is, blijf ik bij deze.

Slap gelul zeg dit....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 14 november 2002 @ 22:55:23 #53
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_6809690
pff... weer een echt BHFH topic.....
[sub] gaat weer NERGENS over :-D[/sub]
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  donderdag 14 november 2002 @ 22:59:30 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6809778
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:36 schreef paladin het volgende:
Die verliefdheid die je voelt, jaren later is echt niet dezelfde verliefdheid van eerder hoor. Dat is iets wat moet groeien, wat ook wel gebeurt in verstandsrelaties.
En verliefdheid kan ook heel goed komen, juist in zo een relatie omdat je al weet dat je met die persoon verder wilt.
Jij hebt niet zoveel ervaring met de dames he?
Net zoals BHFH een 30-jarige gefrustreerde vrijgezel is...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 14 november 2002 @ 23:37:13 #55
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_6810647
Uhhe vind je een schatje BFH maarre ik hou meer van gevoel. Jeetje, zoiets voelt zo lekker, dat verliefde/gek zijn op iemand. Zou ik niet willen ruilen met puur het verstandelijke. En ook al ben je verliefd, je bent dan niet opeens iemand die zijn verstand niet (meer) gebruikt. Althans ik niet

Lijkt wel iets van de jaren '50 toen dat vaker voorkwam...

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_6812776
quote:
Op donderdag 14 november 2002 22:59 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jij hebt niet zoveel ervaring met de dames he?
Net zoals BHFH een 30-jarige gefrustreerde vrijgezel is...

Jammer genoeg iets teveel ervaring met de foute.
pi_6812806
quote:
Op donderdag 14 november 2002 22:53 schreef X-Ray het volgende:
Wat een dom gelul weer.

Waarom zou ik een relatie uit verstand aangaan?
Als ik wil wippen dan pik ik zo een meisje op in een willekeurige kroeg/club.

Een verstandsrelatie is iets anders dan een neukbeestje
quote:
Voor de centen hoef ik het ook niet te doen want ik kan ruimschoots rondkomen van mijn eigen riante salaris.
Het gaat niet om dingen als geld, alhoewel wel dat in elke relatie wel een kleine rol speelt,
quote:
Ik wil (en HEB) een relatie vanwege verliefdheid. En hoewel het rationeel misschien niet de juiste keuze is, blijf ik bij deze.
Je bent dus in feite gewoon verslaafd aan verliefdheid?
En er is een groot verschil tussen een verstandshuwelijk, het beginnen met een relatie met iemand omdat zo iemand dat in jouw ogen het waard is, zonder de roze bril van verliefdheid. Dat vind ik een eerlijkere en openere relatie dan eentje waar je dol van hormonen maar instruikelt.
quote:
Slap gelul zeg dit....
Nee, kom dan eens met serieuze argumenten behalve dan dat je dus pas aan een relatie begint indien je verliefd bent en dat je daarom ook die relatie wilt.
pi_6814035
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 01:50 schreef paladin het volgende:

[..]

Een verstandsrelatie is iets anders dan een neukbeestje
[..]

Het gaat niet om dingen als geld, alhoewel wel dat in elke relatie wel een kleine rol speelt,
[..]

Je bent dus in feite gewoon verslaafd aan verliefdheid?
En er is een groot verschil tussen een verstandshuwelijk, het beginnen met een relatie met iemand omdat zo iemand dat in jouw ogen het waard is, zonder de roze bril van verliefdheid. Dat vind ik een eerlijkere en openere relatie dan eentje waar je dol van hormonen maar instruikelt.
[..]

Nee, kom dan eens met serieuze argumenten behalve dan dat je dus pas aan een relatie begint indien je verliefd bent en dat je daarom ook die relatie wilt.

Ik heb echt medelijden met je, zoals iemand hierboven zei:
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:43 schreef Jane het volgende:
It's better to have loved and lost, than never to have loved at all.
Zonder verliefdheid is het geen relatie, maar slechts een vriendschap, vriendschappen zijn ook erg belangrijk, en vriendschap binnen je relatie natuurlijk ook, maar zonder verliefdheid in mijn relatie zou ik echt niet bij iemand kunnen blijven.

Ik hoop voor je dat je ooit zulke echte liefde mag meemaken, want het is het beste gevoel op de hele wereld. Succes.

The captain of your brainship is drunk.
  vrijdag 15 november 2002 @ 08:39:07 #59
39445 abUser
ik moet jou niet
pi_6814074
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zoals ik in dat andere topic al zei is voor mij verliefdheid zelfs een reden iemand te mijden.
beetje bang voor je gevoel? hoeft niet hoor... imo is een relatie die gebaseerd is op verliefdheid/liefde vele male sterker dan één die op verstand gebouwd is.
ik sta op mijn strepen, als je daar niet tegen kan dan ga je maar ergens anders gaan stoepkrijten.
  vrijdag 15 november 2002 @ 13:11:35 #60
23058 Muurbloempje
pi_6817720
Pfffffff....ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die puur verstandelijk een relatie aangaan. Jeetje, wat voelt nou fijner aan dan verliefdheid/houden van/gek zijn op Ik kan me niet 100% geven aan iemand met wie ik niets heb of voor wie ik niks voel, en dan bedoel ik het qua relatie (partner)...
because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_6817928
quote:

dat is waar..
pi_6821324
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 08:29 schreef Swatkat het volgende:

[..]

Ik heb echt medelijden met je, zoals iemand hierboven zei:
[..]

Zonder verliefdheid is het geen relatie, maar slechts een vriendschap, vriendschappen zijn ook erg belangrijk, en vriendschap binnen je relatie natuurlijk ook, maar zonder verliefdheid in mijn relatie zou ik echt niet bij iemand kunnen blijven.

Ik hoop voor je dat je ooit zulke echte liefde mag meemaken, want het is het beste gevoel op de hele wereld. Succes.

Denk je dat ik dat nog niet gehad hebt? En verliefdheid IS Leuk, dat zeg ik ook, maar een relatie gaat meestal wel door waar die begin verliefdheid stopt. Dan wordt het wat meer, je groeit naar elkaar toe. Iets wat ook zonder die eerste verliefdheid ook wel kan.
  vrijdag 15 november 2002 @ 16:29:26 #63
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_6821521
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 16:17 schreef paladin het volgende:
Iets wat ook zonder die eerste verliefdheid ook wel kan.
Man, je bent net volwassen, en dan ga je mij niet wijs maken dat je nu al weet dat dit altijd zo is. Let maar op, je wordt echt vanzelf wel een keer verliefd en dat je bij jezelf denkt van jeetje, dit voelt goed, en dat het ook goed zal gaan.
pi_6822751
gevoel is heel verraderlijk, daarbij kun je echt niet vergelijken wat ik voel met wat een ander voelt, simpelweg omdat die ander dat gewoon niet kan voelen.
beetje een non-argument zeg.
Oftewel, lul niet als je zegt dat ik dat gevoel nog niet meegemaakt kan hebben. Het is heel makkelijk om iemand zijn leeftijd aan te rekenen. Reageer liever op de stelling dan mij (al zij het dan onbewust) in diskrediet te proberen te brengen door maar gewoon te zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt.
  zaterdag 16 november 2002 @ 17:27:38 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6837369
quote:
In Nederland wonen geen vrouwen waar ik mee match, dus da's zowiezo geen optie en dan moet je het wel globaal aanpakken. Verstandig of niet. (en om nou je hele leven een vrijgezelle maagd te blijven is ook niet wat)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 16 november 2002 @ 18:10:59 #66
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_6837922
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 17:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In Nederland wonen geen vrouwen waar ik mee match

w0w, jij bent gewoon alle vrouwen in NL langgegaan ?
dat zijn er best nog veel hoor.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 16 november 2002 @ 18:18:48 #67
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6838024
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:10 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

w0w, jij bent gewoon alle vrouwen in NL langgegaan ?
dat zijn er best nog veel hoor.

ben er genoeg tegengekomen de afgelopen 30 jaar en nog geeneen waarbij het matchte, dus dan wordt het tijd je horizon te verleggen, simpel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6842586
of je eisen bij te stellen.
  zondag 17 november 2002 @ 12:17:58 #69
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6846632
quote:
Op zondag 17 november 2002 00:11 schreef paladin het volgende:
of je eisen bij te stellen.
zulke hoge eisen heb ik niet hoor. (de vrouw waarvan ik nu dacht dat zij de ware was had geen geld, geen verblijfsvergunning, geen kans op een carriere en sprak zelfs geen nederlands/engels) Het enige dat ik wil is een vrouw die ik leuk vind (het liefst donker getinte huid) ,lief karakter, mooie kont, lieve lach, geen grote schulden en een kinderwens. Maar zulke vrouwen zijn er niet in Nederland, dus dan moet je wel zo'n lastige ver-weg relatie beginnen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6846997
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het enige dat ik wil is een vrouw die ik leuk vind (het liefst donker getinte huid) ,lief karakter, mooie kont, lieve lach, geen grote schulden en een kinderwens. Maar zulke vrouwen zijn er niet in Nederland
wil je wat telefoonnummers..??
  zondag 17 november 2002 @ 12:54:57 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6847004
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:54 schreef Frenkie het volgende:

[..]

wil je wat telefoonnummers..??

msn is ook goed?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6847174
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

msn is ook goed?

ik krijg altijd alleen nummers..
sorry
  zondag 17 november 2002 @ 13:25:12 #73
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6847375
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:10 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ik krijg altijd alleen nummers..
sorry

kom maar op!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6847404
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zulke hoge eisen heb ik niet hoor. (de vrouw waarvan ik nu dacht dat zij de ware was had geen geld, geen verblijfsvergunning, geen kans op een carriere en sprak zelfs geen nederlands/engels) Het enige dat ik wil is een vrouw die ik leuk vind (het liefst donker getinte huid) ,lief karakter, mooie kont, lieve lach, geen grote schulden en een kinderwens. Maar zulke vrouwen zijn er niet in Nederland, dus dan moet je wel zo'n lastige ver-weg relatie beginnen.

Die zijn er heus wel hoor in Nederland... Je moet gewoon goed zoeken De meeste vrouwen hebben wel een kinderwens, en als je er een wilt met weinig schulden, dan moet je gewoon een vrouw met een goede opleiding/baan hebben Als ze dan ook nog mooi is heb je je droomvrouw...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_6847791
Zeg bloodhound, waarom open je altijd van die achterlijke topics?
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  zondag 17 november 2002 @ 15:49:11 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6849956
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:46 schreef Trance4Ever het volgende:
Zeg bloodhound, waarom open je altijd van die achterlijke topics?
Zeg Trance4Ever, waarom post jij altijd van die achterlijke replies in topics die je toch niet interesseren?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 17 november 2002 @ 18:36:38 #77
23058 Muurbloempje
pi_6852999
quote:
Op zondag 17 november 2002 15:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Zeg Trance4Ever, waarom post jij altijd van die achterlijke replies in topics die je toch niet interesseren?

Ik moet eerlijk zeggen: Touché
pi_6869354
Maar ontopic, heeft iemand nog goede tegenargumenten tegen de stelling in het topic? want ik heb er eerlijk gezegd nog geen gezien.
pi_11658597
Hmmm, deze even naar boven schoppen, het mag dan een BHFH topic zijn, het punt is toch op zich redelijk goed :
Waarom 'moet' elke relatie met liefde beginnen? Ik kan zo een meid aanwijzen waarvan ik weet dat ik een relatie met haar zou willen zonder dat ik op haar verliefd ben. En Eerlijk gezegd heb ik daar ook veel meer fiducie in dat verliefd te worden en gewoon m'n hormonen achterna te gaan, dat komt er meestal toch weer op neer dat je jezelf uit die verliefdheid moet trekken, terwijl het zo verslavend is geworden als een harddrug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')