quote:Hmm, zal een gezellige boel zijn als jij een ralatie hebt dan! Liefde is niet rationeel, liefde komt uit je hart!
Op woensdag 13 november 2002 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben van mening dat je relaties uit verliefdheid beter kan mijden. Ten eerste ben je een weerloos slachtoffer voor misbruik en ten tweede doe je niet de juiste dingen ,omdat je niet goed nadenkt. Om sex en kinderen met iemand te hebben of op te voeden hoef je niet verliefd te zijn, bovendien wordt je niet geremd in je rationeel denkvermogen door emotionaliteit.
quote:In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.
Op woensdag 13 november 2002 18:52 schreef Bikkelmannetje het volgende:[..]
Hmm, zal een gezellige boel zijn als jij een ralatie hebt dan! Liefde is niet rationeel, liefde komt uit je hart!
Ik heb toch liever een relatie uit liefde!
quote:dude, wat een negatieve vibes. balansverstoring, misbruik?
Op woensdag 13 november 2002 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.
quote:Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd
Ik ben van mening dat je relaties uit verliefdheid beter kan mijden. Ten eerste ben je een weerloos slachtoffer voor misbruik en ten tweede doe je niet de juiste dingen ,omdat je niet goed nadenkt. Om sex en kinderen met iemand te hebben of op te voeden hoef je niet verliefd te zijn, bovendien wordt je niet geremd in je rationeel denkvermogen door emotionaliteit.
quote:als dat het geval is, dan zal de relatie toch niet lekker (blijven) lopen en komt daar toch wel een einde aan.
Op woensdag 13 november 2002 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.
en ik vind het wel negatief gedacht dat dat zo vaak zou voorkomen???
In mijn omgeveng enzow en in eigen ervaring heb ik alleen maar gezien dat zodra 1 niet meer verliefd was, het uit ging...
quote:* Bikkelmannetje is het met Semtex eens! (Wat opzich ook bijzonder is!)
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd
quote:Volgens mij heb jij een paar slechte ervaringen te veel op dat gebied gehad... jammer.
Wederzijdse liefde is
quote:Nee, in veel relaties is de 1 meer verliefd dan de ander. Tuurlijk komt het ook wel voor dat 1 wel verliefd is en de ander niet, maar minder volgens mij.
quote:Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef texelonia het volgende:[..]
als dat het geval is, dan zal de relatie toch niet lekker (blijven) lopen en komt daar toch wel een einde aan.
en ik vind het wel negatief gedacht dat dat zo vaak zou voorkomen???
In mijn omgeveng enzow en in eigen ervaring heb ik alleen maar gezien dat zodra 1 niet meer verliefd was, het uit ging...
quote:en natuurlijk relaties die ontstaan uit vriendschap, maar waarbij verliefdheid pas later komt.
Op woensdag 13 november 2002 18:58 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Er bestaan ook succesvolle relaties die zijn ontstaan uit verliefdheid hoor, lieverd
quote:mee eens is. zal wel storm op komst zijn ofzo.
Op woensdag 13 november 2002 19:02 schreef jochem8 het volgende:
Die bloedhond spoort echt voor geen kont. De vreemdste topics opent 'ie. Het slaat allemaal als een tang op een varken.
Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
Als de ergste verliefdheid weg is (en soms duurt dat gelukkig heeeel lang) dan blijft dat bekende gevoel van 'houden van'.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.
Tot zover mijn serieuze reactie in een BHFH-topic.
Ik kan het wel.
quote:Dat lijkt me nog moeilijker dan verliefd worden, zo niet onmogelijk!
Op woensdag 13 november 2002 19:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!
quote:idd BHFH, luister maar naar shmoopy.
Op woensdag 13 november 2002 19:05 schreef shmoopy het volgende:
Ik zou dat verliefde gevoel niet willen missen, hoor BHFH.
De hele dag aan 'hem' denken, weinig eetlust, mensen die je zeggen dat je een beeje straalt.
Lieve briefjes, telefoontjes, heerlijk.Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
Als de ergste verliefdheid weg is (en soms duurt dat gelukkig heeeel lang) dan blijft dat bekende gevoel van 'houden van'.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.Tot zover mijn serieuze reactie in een BHFH-topic.
Ik kan het wel.
quote:Als ik niet (meer) verliefd op iemand ben, wil ik daar juist niet mee verder!
Op woensdag 13 november 2002 19:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Daarom moet je ook juist mensen uitzoeken waar je niet verliefd op bent, maar wel mee verder wilt!
quote:*aplause smilie neerzet*
De hele dag aan 'hem' denken, weinig eetlust, mensen die je zeggen dat je een beeje straalt.
Lieve briefjes, telefoontjes, heerlijk.Daarbij denk ik dat je, juist als de basis verliefdheid is, je altijd weer dat vonkje terugkrijgt door de jaren heen.
De basis daarvoor zit 'm volgens mij nou juist in de tijd dat je helemaal gek was van elkaar en leuke dingen hebt gedaan.Tot zover mijn serieuze reactie in een BHFH-topic.
Ik kan het wel.
quote:Fijn dat je zo'n goed gevoel van me krijgt
Lieve briefjes, telefoontjes, heerlijk.
Soms maakt liefde blind, STEKE-blind.... En dat zorgt ervoor dat de blatante (is nederlands woord?) karakter fouten niet in worden gezien.
Is weleens irritant als je zo iemand de mist in ziet gaan.... Jaren van te voren, en ze maar niet willen luisteren.
Maarreu.... Hoezo dit topic? Specifiek voorbeeld?
quote:Wanneer krijg ik weer rozen en bonbons?
Op woensdag 13 november 2002 19:38 schreef Frenkie het volgende:[..]
Fijn dat je zo'n goed gevoel van me krijgt
quote:Omdat je de slechte kanten niet ziet van iemand waar je verliefd op bent, is het gewoon niet verstandig er iets mee te beginnen. Het is een afweging van plussen en minnen.
Op woensdag 13 november 2002 19:48 schreef oheng het volgende:
Ik geloof dat in normale situaties een relatie moet ontstaan op basis van verliefdheid. Wat ik wel waar vind is dat sommige mensen er beter aan zouden doen om meer hun verstand te gebruiken (of zelf in het geheel niet hun hart volgen), en dan doel ik specifiek op de kwetsbaren onder ons. Ik denk dat iedereen wel een paar figuren in zijn/haar omgeving kent. (Ik ken ze ook, en dan zijn dat voornamelijk vrouwen, maar dat kan aan mij liggen).Soms maakt liefde blind, STEKE-blind.... En dat zorgt ervoor dat de blatante (is nederlands woord?) karakter fouten niet in worden gezien.
Is weleens irritant als je zo iemand de mist in ziet gaan.... Jaren van te voren, en ze maar niet willen luisteren.Maarreu.... Hoezo dit topic? Specifiek voorbeeld?
Wat ik heel vaak zie (en ook zelf heb meegemaakt) is dat je verliefd wordt, iemand je zomaar kan bedriegen en alles aftroggelen terwijl je niks door hebt! Nee later sla je jezelf pas voor de kop.
quote:Jouw verstand verdwijnt (nog meer) als je verliefd bent? Ik kan altijd nog wel nadenken hoor als ik verliefd ben.
Op woensdag 13 november 2002 21:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat ik heel vaak zie (en ook zelf heb meegemaakt) is dat je verliefd wordt, iemand je zomaar kan bedriegen en alles aftroggelen terwijl je niks door hebt! Nee later sla je jezelf pas voor de kop.
quote:als ik weer terug ben uit de zevende hemel
Op woensdag 13 november 2002 20:53 schreef shmoopy het volgende:[..]
Wanneer krijg ik weer rozen en bonbons?
quote:Ik begrijp je wel. Het heeft te maken met het volgende dilemma:
- je kan alles winnen, maar ook alles verliezen
of
je wint een beetje, en verliest een beetje
De gemiddelde is in beide gevallen 0.
Jij benaderd het op dit moment zo. Er zijn twee situaties en je kiest voor de eerste.
-nooit het ultieme geluk, maar wel beetje gelukkig
- kans om zeer ongelukkig te worden
Ik zou zeggen (is slechts een mening): denk wat positiever!
[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 14-11-2002 14:59]
quote:Ben jij toevallig een ijskonijn???
Ik zie het al voor me: "Hey, ik ben verliefd op jou en wil kinderen van je...., ow nee, je hoeft niet verliefd op mij te zijn hoor, da's onhandig"
quote:
Op donderdag 14 november 2002 15:13 schreef Brad het volgende:
Ik vraag me trouwens af BHFH.... jij hebt dus uit verstand je partner gekozen waarmee je nu getrouwd bent. Ben je nu tevreden over je verstandige keuze?
Liefde heerst!!! Botergeile verliefdheid heerst!!!
quote:Issie nu wel eindelijk getrouwd dan? *heeft wat gemist in de BHFH soap*
Ik vraag me trouwens af BHFH.... jij hebt dus uit verstand je partner gekozen waarmee je nu getrouwd bent. Ben je nu tevreden over je verstandige keuze?
Mijn ouders zijn na 27 jaar nogsteeds verliefd!
Ik ben ook nog steeds hardstikke verliefd op mijn vriend (na ruim 2 jaar)
Verliefdheid is niet overgegaan in houden van,.. houden van is er gewoon bijgekomen.
* Swatkat vindt dat BHFH weereens een zeer rare stelling heeft gepost,... wat niet een uitzondering is voor hem maargoed
ze zouden een stof moeten uitvinden die alle verliefde gevoelens afkapt zodra blijkt dat het (zoals gewoonlijk) niet wederzijds is.
He-le-maal mee eens.
Voor de luie mensen onder ons: empeejdrietjuh
quote:Ik denk dat deze reaktie wat zegt over jouw ervaringen en/of ideeen
Op donderdag 14 november 2002 16:26 schreef KingCold het volgende:
mee eens, liefde maakt dom.ze zouden een stof moeten uitvinden die alle verliefde gevoelens afkapt zodra blijkt dat het (zoals gewoonlijk) niet wederzijds is.
Wolkje
Ik kan iig niet wachten
Waarom zou ik een relatie uit verstand aangaan?
Als ik wil wippen dan pik ik zo een meisje op in een willekeurige kroeg/club.
Voor de centen hoef ik het ook niet te doen want ik kan ruimschoots rondkomen van mijn eigen riante salaris.
Ik wil (en HEB) een relatie vanwege verliefdheid. En hoewel het rationeel misschien niet de juiste keuze is, blijf ik bij deze.
Slap gelul zeg dit....
quote:Jij hebt niet zoveel ervaring met de dames he?
Op donderdag 14 november 2002 19:36 schreef paladin het volgende:
Die verliefdheid die je voelt, jaren later is echt niet dezelfde verliefdheid van eerder hoor. Dat is iets wat moet groeien, wat ook wel gebeurt in verstandsrelaties.
En verliefdheid kan ook heel goed komen, juist in zo een relatie omdat je al weet dat je met die persoon verder wilt.
Lijkt wel iets van de jaren '50 toen dat vaker voorkwam...
quote:Jammer genoeg iets teveel ervaring met de foute.
Op donderdag 14 november 2002 22:59 schreef X-Ray het volgende:[..]
Jij hebt niet zoveel ervaring met de dames he?
Net zoals BHFH een 30-jarige gefrustreerde vrijgezel is...
quote:Een verstandsrelatie is iets anders dan een neukbeestje
Op donderdag 14 november 2002 22:53 schreef X-Ray het volgende:
Wat een dom gelul weer.Waarom zou ik een relatie uit verstand aangaan?
Als ik wil wippen dan pik ik zo een meisje op in een willekeurige kroeg/club.
quote:Het gaat niet om dingen als geld, alhoewel wel dat in elke relatie wel een kleine rol speelt,
Voor de centen hoef ik het ook niet te doen want ik kan ruimschoots rondkomen van mijn eigen riante salaris.
quote:Je bent dus in feite gewoon verslaafd aan verliefdheid?
Ik wil (en HEB) een relatie vanwege verliefdheid. En hoewel het rationeel misschien niet de juiste keuze is, blijf ik bij deze.
quote:Nee, kom dan eens met serieuze argumenten behalve dan dat je dus pas aan een relatie begint indien je verliefd bent en dat je daarom ook die relatie wilt.
Slap gelul zeg dit....
quote:Ik heb echt medelijden met je, zoals iemand hierboven zei:
Op vrijdag 15 november 2002 01:50 schreef paladin het volgende:[..]
Een verstandsrelatie is iets anders dan een neukbeestje
[..]Het gaat niet om dingen als geld, alhoewel wel dat in elke relatie wel een kleine rol speelt,
[..]Je bent dus in feite gewoon verslaafd aan verliefdheid?
En er is een groot verschil tussen een verstandshuwelijk, het beginnen met een relatie met iemand omdat zo iemand dat in jouw ogen het waard is, zonder de roze bril van verliefdheid. Dat vind ik een eerlijkere en openere relatie dan eentje waar je dol van hormonen maar instruikelt.
[..]Nee, kom dan eens met serieuze argumenten behalve dan dat je dus pas aan een relatie begint indien je verliefd bent en dat je daarom ook die relatie wilt.
quote:Zonder verliefdheid is het geen relatie, maar slechts een vriendschap, vriendschappen zijn ook erg belangrijk, en vriendschap binnen je relatie natuurlijk ook, maar zonder verliefdheid in mijn relatie zou ik echt niet bij iemand kunnen blijven.
Op donderdag 14 november 2002 19:43 schreef Jane het volgende:
It's better to have loved and lost, than never to have loved at all.
Ik hoop voor je dat je ooit zulke echte liefde mag meemaken, want het is het beste gevoel op de hele wereld. Succes.
quote:beetje bang voor je gevoel? hoeft niet hoor... imo is een relatie die gebaseerd is op verliefdheid/liefde vele male sterker dan één die op verstand gebouwd is.
Op woensdag 13 november 2002 19:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zoals ik in dat andere topic al zei is voor mij verliefdheid zelfs een reden iemand te mijden.
quote:dat is waar..
Op woensdag 13 november 2002 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:In veel relaties is er 1 verliefd en de ander niet, dan heb je een balansverstoring die misbruik in de hand werkt.
quote:Denk je dat ik dat nog niet gehad hebt? En verliefdheid IS Leuk, dat zeg ik ook, maar een relatie gaat meestal wel door waar die begin verliefdheid stopt. Dan wordt het wat meer, je groeit naar elkaar toe. Iets wat ook zonder die eerste verliefdheid ook wel kan.
Op vrijdag 15 november 2002 08:29 schreef Swatkat het volgende:[..]
Ik heb echt medelijden met je, zoals iemand hierboven zei:
[..]Zonder verliefdheid is het geen relatie, maar slechts een vriendschap, vriendschappen zijn ook erg belangrijk, en vriendschap binnen je relatie natuurlijk ook, maar zonder verliefdheid in mijn relatie zou ik echt niet bij iemand kunnen blijven.
Ik hoop voor je dat je ooit zulke echte liefde mag meemaken, want het is het beste gevoel op de hele wereld. Succes.
quote:Man, je bent net volwassen, en dan ga je mij niet wijs maken dat je nu al weet dat dit altijd zo is. Let maar op, je wordt echt vanzelf wel een keer verliefd en dat je bij jezelf denkt van jeetje, dit voelt goed, en dat het ook goed zal gaan.
Op vrijdag 15 november 2002 16:17 schreef paladin het volgende:
Iets wat ook zonder die eerste verliefdheid ook wel kan.
quote:In Nederland wonen geen vrouwen waar ik mee match, dus da's zowiezo geen optie en dan moet je het wel globaal aanpakken. Verstandig of niet. (en om nou je hele leven een vrijgezelle maagd te blijven is ook niet wat)
quote:w0w, jij bent gewoon alle vrouwen in NL langgegaan ?
Op zaterdag 16 november 2002 17:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
In Nederland wonen geen vrouwen waar ik mee match
quote:ben er genoeg tegengekomen de afgelopen 30 jaar en nog geeneen waarbij het matchte, dus dan wordt het tijd je horizon te verleggen, simpel.
Op zaterdag 16 november 2002 18:10 schreef Aaargh! het volgende:[..]
w0w, jij bent gewoon alle vrouwen in NL langgegaan ?
dat zijn er best nog veel hoor.
quote:zulke hoge eisen heb ik niet hoor. (de vrouw waarvan ik nu dacht dat zij de ware was had geen geld, geen verblijfsvergunning, geen kans op een carriere en sprak zelfs geen nederlands/engels) Het enige dat ik wil is een vrouw die ik leuk vind (het liefst donker getinte huid) ,lief karakter, mooie kont, lieve lach, geen grote schulden en een kinderwens. Maar zulke vrouwen zijn er niet in Nederland, dus dan moet je wel zo'n lastige ver-weg relatie beginnen.
Op zondag 17 november 2002 00:11 schreef paladin het volgende:
of je eisen bij te stellen.
quote:wil je wat telefoonnummers..??
Op zondag 17 november 2002 12:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het enige dat ik wil is een vrouw die ik leuk vind (het liefst donker getinte huid) ,lief karakter, mooie kont, lieve lach, geen grote schulden en een kinderwens. Maar zulke vrouwen zijn er niet in Nederland
quote:msn is ook goed?
Op zondag 17 november 2002 12:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
wil je wat telefoonnummers..??
quote:ik krijg altijd alleen nummers..
Op zondag 17 november 2002 12:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
msn is ook goed?
quote:kom maar op!
Op zondag 17 november 2002 13:10 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik krijg altijd alleen nummers..
sorry
quote:Die zijn er heus wel hoor in Nederland... Je moet gewoon goed zoeken
Op zondag 17 november 2002 12:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
zulke hoge eisen heb ik niet hoor. (de vrouw waarvan ik nu dacht dat zij de ware was had geen geld, geen verblijfsvergunning, geen kans op een carriere en sprak zelfs geen nederlands/engels) Het enige dat ik wil is een vrouw die ik leuk vind (het liefst donker getinte huid) ,lief karakter, mooie kont, lieve lach, geen grote schulden en een kinderwens. Maar zulke vrouwen zijn er niet in Nederland, dus dan moet je wel zo'n lastige ver-weg relatie beginnen.
quote:Zeg Trance4Ever, waarom post jij altijd van die achterlijke replies in topics die je toch niet interesseren?
Op zondag 17 november 2002 13:46 schreef Trance4Ever het volgende:
Zeg bloodhound, waarom open je altijd van die achterlijke topics?
quote:Ik moet eerlijk zeggen: Touché
Op zondag 17 november 2002 15:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Zeg Trance4Ever, waarom post jij altijd van die achterlijke replies in topics die je toch niet interesseren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |