abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6766629
quote:
Allochtone jongeren verpesten zwemplezier
DEN HAAG | Groepen jongeren vergallen nog steeds geregeld het plezier van zwembadbezoekers. Ze maken zich schuldig aan seksuele intimidatie, verbaal en lijfelijk geweld en vandalisme. Van het totale aantal toegangsontzeggingen die de zwembaden uitdelen, blijkt het in ruim driekwart van de gevallen om allochtone jeugd te gaan, met name van Marokkaanse afkomst.

Dit blijkt uit gegevens in een databank, waarin de namen van mensen met een toegangsverbod staan.
Om de overlast aan te pakken, hebben de 21 zwembaden in de Haagse regio twee jaar geleden uniforme huisregels opgesteld. Wie die overtreedt, wordt eruit gezet. Zijn de misdragingen ernstig of is iemand herhaaldelijk vervelend, dan volgt een toegangsontzegging voor een half jaar. Die geldt voor alle zwembaden in de deelnemende regio's. Omdat het voor de zwembaden moeilijk is te controleren of iemand een ontzegging heeft, is in samenwerking met politie en justitie een databank ingesteld, waarin de namen van mensen met een ontzegging staan. Ook de regio's Leiden, Gouda en Amsterdam doen mee. "Als iemand met een ontzegging zich in een ander bad vertoont, maakt hij zich schuldig aan huisvredebreuk", legt manager Henneman van het Haagse zwembad De Waterthor uit. "Houdt hij zich rustig, dan is er niets aan de hand. Gaat hij echter weer in de fout en staat hij al geregistreerd, dan krijgt hij een proces-verbaal." Sinds mei zijn in Haaglanden veertig ontzeggingen uitgedeeld. Een proces-verbaal is echter nog niet uitgeschreven.

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/0,2622,1553-Voorpagina__1316862_,00.html

Discussiepunten:

Werkt zo'n databank, en blijven de verbannelingen daadwerkelijk geweerd uit de zwembaden?
Zouden de betreffende zwembaden bij aantoonbare overlast, voornamelijk door een bepaalde groep, zo'n groep mogen werken met toestemming van de gemeente?
Hoe moeten jongeren die zich misdragen in een zwembad worden aangepakt?

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6766691
En publique broek omlaag trekken en verbieden op te trekken.
pi_6766732
terug naar de kamelen sturen, dat is de beste oplossing.
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:12:24 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6766736
Zo'n databank zou erg goed gaan werken. Als zwembaden dan ook nog een uniforme manier van controleren gaan gebruiken (denk aan pasjes met chip oid) dan zou je een hoop tuig kunnen weren en een hoop troep voorkomen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6766755
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:12 schreef robh het volgende:
Zo'n databank zou erg goed gaan werken. Als zwembaden dan ook nog een uniforme manier van controleren gaan gebruiken (denk aan pasjes met chip oid) dan zou je een hoop tuig kunnen weren en een hoop troep voorkomen.
Een soort van pasjessysteem dus? Maar gaat dat de zwembaden niet een hoop klanten kosten?

Zelf vind ik dat er gekeken moet worden of het mogelijk is dat zwembaden een bepaalde groep kunnen weren. Als men kan aantonen dat die groep verantwoordelijk is voor een abnormaal groot deel van de overlast. Enkele discotheken voeren al een soortgelijk beleid geloof ik, met gedoogsteun van de gemeente.

[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 12-11-2002 21:15]

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6766759
Ik vind dat zoiets niet ten koste mag gaan van goedgedragende mensen.
Het gaat om vervelende individuelen die stuk voor stuk een flinke celstraf mogen uitzitten van mij
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:14:34 #7
16625 robh
pi_6766779
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Een soort van pasjessysteem dus? Maar gaat dat de zwembaden niet een hoop klanten kosten?

Tis een investering, maar technisch heel goed mogelijk.
quote:
Je straft in feite de goedwillende zwemmers hiermee.
Nee hoor, je zou die pasjes voor meer dingen kunnen gebruiken dan alleen voor controle. Betalen bijv, voor de kluisjes, zonnebank etc etc.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 12-11-2002 21:16]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6766799
Ik geloof dat ze de zwembad-problemen hier in Gouda het afgelopen half jaar redelijk onder controle hebben, door strenger toezicht, snel ingrijpen en diverse zwembad-verboden. Eerlijk gezegd ga ik zelf nooit zwemmen, dus ik heb het wel uit de krant..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6766822
quote:

[..]

Je straft in feite de goedwillende zwemmers hiermee.

bannelingen krijgen op het voorhoofd een barcode getattoeeerd. Als de banperiode voorbij piept de lezer wel weer. Misschien een beetje te rechts gedacht, maar werkt wel.
pi_6766856
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:14 schreef robh het volgende:

[..]

Tis een investering, maar technisch heel goed mogelijk.

Technisch gezien lijkt het me niet moeilijk. Een centrale databank, en elk zwembad gaat met een pasjessysteem werken in combinatie met legitimatie. Als je het pasje door de scanner heen haalt dan verschijnen alle relevante gegevens over de bezoeker, inclusief een filmpje gemaakt door een camera waar de bezoeker duidelijk gefilmd wordt. Op die manier kun je duidelijk de herrieschoppers traceren en weren.

Al heb ik het idee dat de goedwillende zwemmers hier de dupe van worden.

pi_6766879
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Discussiepunten:

Werkt zo'n databank, en blijven de verbannelingen daadwerkelijk geweerd uit de zwembaden?
Zouden de betreffende zwembaden bij aantoonbare overlast, voornamelijk door een bepaalde groep, zo'n groep mogen werken met toestemming van de gemeente?
Hoe moeten jongeren die zich misdragen in een zwembad worden aangepakt?

Bannen helpt denk ik wel, want als je iemand een jaar banned, is die een jaar ouder en dan heeft zo'n persoon of geen zin meer om te zwemmen of is ouder en wijzer geworden. Uiteraard zullen er mensen nooit ouder en wijzer worden, maar daar kun je niks aan doen
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:20:06 #12
16625 robh
pi_6766907
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Technisch gezien lijkt het me niet moeilijk. Een centrale databank, en elk zwembad gaat met een pasjessysteem werken in combinatie met legitimatie. Als je het pasje door de scanner heen haalt dan verschijnen alle relevante gegevens over de bezoeker, inclusief een filmpje gemaakt door een camera waar de bezoeker duidelijk gefilmd wordt. Op die manier kun je duidelijk de herrieschoppers traceren en weren.

Al heb ik het idee dat de goedwillende zwemmers hier de dupe van worden.

Met een goed pasjessysteem heb je niet eens een database nodig. Alle informatie kun je gewoon wegschrijven op de chipmodule.
Dus als iemand zich misdraagt dan is het "hier met die pas" en noteer je het verbod/misdrijf.
(natuurlijk kun je ook vóór het zwemmen de pasjes innemen en later teruggeven, maar dat terzijde)
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6766922
Een databank voor allochtonen.

We hebben nog niet eens een databank voor uberhaupt criminelen.

NL =

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_6766933
quote:
Hoe meer zwembaden gebruik zouden maken van dit soort pasjes, des te goedkoper het systeem wordt. Bovendien zorg je er dan ook voor dat de irritante ventjes niet naar een ander bad verkassen. Zelf zou ik geen enkele moeite hebben met de invoering van zo'n pasjessysteem.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:21:36 #15
16625 robh
pi_6766934
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:21 schreef drugsgebruiker het volgende:
Een databank voor allochtonen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6766967
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:20 schreef robh het volgende:

[..]

Met een goed pasjessysteem heb je niet eens een database nodig. Alle informatie kun je gewoon wegschrijven op de chipmodule.
Dus als iemand zich misdraagt dan is het "hier met die pas" en noteer je het verbod/misdrijf.
(natuurlijk kun je ook vóór het zwemmen de pasjes innemen en later teruggeven, maar dat terzijde)

Een databank lijkt me wel wenselijk. Op die manier kun je als dat nodig is gegevens nazoeken. Als iemand bijvoorbeeld op videobeelden achteraf wordt betrapt op stelen kun je na gaan zoeken wie er op dat tijdstip aan het zwemmen waren, en wie er aan het signalement van de dader voldoet. Een pasfoto gaat niet werken, daarom moet je bezoekers bij het aanmaken van het pasje een seconde of 30 filmen. Bij de Cherrymoon doen ze dat, en dat werkt perfect.
Het lijkt me wel een kostbare onderneming, en het zal ongetwijfeld doorberekend worden in de prijs. En daar wordt Jan met de pet weer de dupe van.
pi_6766992
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:21 schreef dwerg het volgende:

[..]

Hoe meer zwembaden gebruik zouden maken van dit soort pasjes, des te goedkoper het systeem wordt. Bovendien zorg je er dan ook voor dat de irritante ventjes niet naar een ander bad verkassen. Zelf zou ik geen enkele moeite hebben met de invoering van zo'n pasjessysteem.

Jij niet, ik ook niet, maar je kunt er vergif op innemen dat er een hoop beroepszeikerds zijn die vinden dat hun privacy in het geding is met zo'n systeem.
pi_6767019
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:12 schreef FokSpy het volgende:
terug naar de kamelen sturen, dat is de beste oplossing.
dat zeg je goed FokSpy !! Groot gelijk!
pi_6767031
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij niet, ik ook niet, maar je kunt er vergif op innemen dat er een hoop beroepszeikerds zijn die vinden dat hun privacy in het geding is met zo'n systeem.

Zeker weten, was het laatste niet zo dat ook school bestanden ofzoiets dergelijks vrij gegeven moesten worden. En maar klagen en doen.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_6767036
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:26 schreef MaffiaInc het volgende:

[..]

dat zeg je goed FokSpy !! Groot gelijk!

Amen
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:29:35 #21
16625 robh
pi_6767071
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Een databank lijkt me wel wenselijk. Op die manier kun je als dat nodig is gegevens nazoeken. Als iemand bijvoorbeeld op videobeelden achteraf wordt betrapt op stelen kun je na gaan zoeken wie er op dat tijdstip aan het zwemmen waren, en wie er aan het signalement van de dader voldoet. Een pasfoto gaat niet werken, daarom moet je bezoekers bij het aanmaken van het pasje een seconde of 30 filmen. Bij de Cherrymoon doen ze dat, en dat werkt perfect.
Het lijkt me wel een kostbare onderneming, en het zal ongetwijfeld doorberekend worden in de prijs. En daar wordt Jan met de pet weer de dupe van.

Het gebruik van een database is heel duur, en eigenlijk niet vereist. Ik vind het schenden van de privacy voor een paar baanjes zwemmen iets te zwaar dan.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6767101
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:27 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Zeker weten, was het laatste niet zo dat ook school bestanden ofzoiets dergelijks vrij gegeven moesten worden. En maar klagen en doen.

Idd. Van dit soort dingen komt altijd een hoop gelazer, omdat er altijd wel een paar beroepszeikers er een principe-zaak van maken.
pi_6767109
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:29 schreef robh het volgende:

[..]

Het gebruik van een database is heel duur, en eigenlijk niet vereist. Ik vind het schenden van de privacy voor een paar baanjes zwemmen iets te zwaar dan.

Duur maar wel noodzakelijk denk ik. Anders gaat zo'n pasjessysteem niet werken lijkt me.
pi_6767150
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:29 schreef robh het volgende:

[..]

WTF is er dan met jou privacy?!?! Wat heb je dan te verbergen?!!?

En nog beter, wat wou je dan doen om dit op te lossen? Of ben je gewoon een egoist die niet graag moeite doet voor de maatschappelijke welvaart.

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:44:55 #25
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6767373
Wat mij opvalt is dat dit soort berichten sinds 11 sep 2001
veel vaker in de media staan dan voorheen.

Alsof die probleem-jongeren voor 11 sept 2001 zich netjes aan de regels hielden !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')